brownbrown Skrevet 25. januar 2017 #61 Del Skrevet 25. januar 2017 1 time siden, -lykke- skrev: Det er sånne som deg som gjør det vanskeligere å være kvinne. I forhold til voldtekt/overgrep skal det aldri (!) ha noe å si hvordan en kvinne kler seg. Man overfører skylden fra overgriperen til offeret, og det sier seg selv at det blir fullstendig feil. Den ENESTE som er ansvarlig i slike situasjoner er den som begikk overgrepet. Og folk må få lov til å kle seg akkurat slik de selv vil. Det er det faktisk ingen som har noe å si på, og man burde holde seg for god for slikt. Kle seg anstendig og være forbilde? For noe piss. Hvordan hun kler seg har da ingenting å si for hvorvidt hun er et forbilde for barna sine (eller hvem enn andre du mener hun skal være et forbilde for). Jeg er selv alenemor og liker å pynte meg. Når jeg drar på byen blir det noen ganger dype utrigninger og tettsittende kjoler. Jeg er ikke noen dårligere mor eller noe dårligere forbilde for det. Jeg prøver å være et forbilde for datteren min når det gjelder hvordan jeg behandler andre mennesker og oppfører meg generelt. Videre viser jeg henne at jeg er en selvstendig dame som kan ta vare på meg selv og henne uten å måtte være avhengig av noen andre. Nettopp! å herregud. jeg har aldrig sagt at det er hennes feil. jeg sier bare at det er større sjangse for en som går veldig lettkledd på byn + oppførsel har større sjangse for å bli voldtatt enn en som ikke gjør det . slapp helt av ....jiizez Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-lykke- Skrevet 25. januar 2017 #62 Del Skrevet 25. januar 2017 9 minutter siden, sssssae skrev: Ikke lyv til deg selv, hvordan man er kledd har noe å si. Man kan prøve å hindre voldtekt fra å skje, akkurat som andre kriminelle handlinger. Selvsakt vil du ikke få dette ned på null, men man kan påvirke dette med sine handlinger og hvordan man er kledd har noe å si! Har du på deg løse klær? Da er det enkelt å få et godt grep på vedkommende. Har du på deg høyhælte sko? Da vil du ikke klare å løpe fra dem. Er du lettkledd? Jo, da tiltrekker du deg oppmerksomhet. Et eksempel på når man ikke har nor med hvordan man er kledd å gjøre, skal du gå inn i et kriminelt strøk hvor det er mørt? Folk har rett til å kle seg slik de vil men alt har komsekvenser og man kan prøve å forebygge voldtekt som alle andre kriminelle handlinger. Hvordan hun er kledd er med på å påvirker hvordan hun er et forbilde for barna sine, det er ikke bare noe "pysj". Disse tingene påvirker barn også. Hvordan du er med dine barm bryr jeg meg ikke om. Men rette på dine løyner er noe som burde gjøres, ting du sier øker risikoen for voldtekt og er feil. Det skal ikke ha noe å si hvordan man er kledd. Jeg tar selvfølgelig forholdsregler selv, går ikke drita full gjennom slottsparken midt på natta for eksempel. Men når man fokuserer på slike ting og kommer med gjentatte advarsel i media, så gir det signaler om at det er kvinnen selv som har en del av ansvaret/skylden for voldtekten. Det blir feil! At det blir snakket om å ikke gå alene og så videre, er helt innafor. Men det burde være en slags bisetning i en større debatt. Det man burde snakke om og fokusere på er holdninger til kvinner blant menn eller generelt i samfunnet. Hvordan menn så alt for ofte antastet kvinner på byen, hvor lett man har for å slenge ut bemerkninger som "hore", vitser om voldtekt osv. Når man snakker om hvordan kvinner går kledd så tar man rett og slett fokuset bort fra de egentlige/underliggende årsakene til at slike ting skjer. Det er disse tingene man må ta tak i for at det skal kunne bli ordentlige endringer. Som mor snakker man selvfølgelig med døtrene sine om å utvise forsiktighet når de er ute på natta for eksempel. Men enda viktigere er det at mødre til sønner snakker grundig om respekt for kvinner og kvinners rett til selv å bestemme over egen kropp osv. Det er holdningene blant menn som må tas tak i først og fremst, ikke klesstilen til kvinner! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sssssae Skrevet 25. januar 2017 #63 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) 21 minutter siden, -lykke- skrev: Det skal ikke ha noe å si hvordan man er kledd. Jeg tar selvfølgelig forholdsregler selv, går ikke drita full gjennom slottsparken midt på natta for eksempel. Men når man fokuserer på slike ting og kommer med gjentatte advarsel i media, så gir det signaler om at det er kvinnen selv som har en del av ansvaret/skylden for voldtekten. Det blir feil! At det blir snakket om å ikke gå alene og så videre, er helt innafor. Men det burde være en slags bisetning i en større debatt. Det man burde snakke om og fokusere på er holdninger til kvinner blant menn eller generelt i samfunnet. Hvordan menn så alt for ofte antastet kvinner på byen, hvor lett man har for å slenge ut bemerkninger som "hore", vitser om voldtekt osv. Når man snakker om hvordan kvinner går kledd så tar man rett og slett fokuset bort fra de egentlige/underliggende årsakene til at slike ting skjer. Det er disse tingene man må ta tak i for at det skal kunne bli ordentlige endringer. Som mor snakker man selvfølgelig med døtrene sine om å utvise forsiktighet når de er ute på natta for eksempel. Men enda viktigere er det at mødre til sønner snakker grundig om respekt for kvinner og kvinners rett til selv å bestemme over egen kropp osv. Det er holdningene blant menn som må tas tak i først og fremst, ikke klesstilen til kvinner! Menn vet allerede om respekt for kvinner, det er et få tall som er kiminelle og selv blandt de kriminelle blir voldtekt sett på som tabuu som sier mye om menns respekt for kvinner. De som voldtar vet allerede om det du tror vil hjelpe med å snakke til dem om. Så det med at mødre sier noe til barna sine er jo bare bs, men hvis noen skulle ha sakt dette skulle dette vært fra en farsrolle som sønner ofte ser opp til og respekterer og har som et forbilde, noe som holder på å forsvinne. Holdninger til kriminelle* må tas tak i, ikke menn. Igjen hvordan man har kledd hjelper med å forebygge dette, hvordan man er klesd har noe å si du kan ikke ignorerer dette. Kvinner har rett til å kle seg som de vil men dette har konsekvenser som alt annet spesielt hvis de skal på byen. Det at media advarer er positivt de hjelper med å forebygge voldtekt hvorfor ser du på dette som noe megativt? vil du at flere skal bli voldtatt? Kvinner har ansvar for sin egen sikkerhet akkurat som alle andre levende organismer som skal ta vare på seg selv, kvinner er ikke små hjelpesløs barn som trenger noen som skal passe på dem. Vitser om voldtekt er bare vitser en blir ikke til en voldtektsmanm/ kvinne av en vits, og humor er ofte brukt til å starte debatter om harde temaer. Kvinner bruker ord som hore/ slut mye mer enn menn, kanskje vi skal ta tak i kvinners holdning? Endret 25. januar 2017 av sssssae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 25. januar 2017 #64 Del Skrevet 25. januar 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier at hun er delskyldig i å bli voldtatt jo. Ellers er det ikke noe poeng i å fremheve at hun var lettkledd. Hadde hun unngått voldtekten om hun hadde på seg grilldress? Hvorfor er det relevant hva hun har på seg? Anonymkode: 1bdcd...a8f Unnskyld min uvitenhet, men hva er en grilldress? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-lykke- Skrevet 25. januar 2017 #65 Del Skrevet 25. januar 2017 12 minutter siden, sssssae skrev: Menn vet allerede om respekt for kvinner, det er et få tall som er kiminelle og selv blandt de kriminelle blir voldtekt sett på som tabuu som sier mye om menns respekt for kvinner. De som voldtar vet allerede om det du tror vil hjelpe med å snakke til dem om. Så det med at mødre sier noe til barna sine er jo bare bs, men hvis noen skulle ha sakt dette skulle dette vært fra en farsrolle som sønner ofte ser opp til og respekterer og har som et forbilde, noe som holder på å forsvinne. Holdninger til kriminelle* må tas tak i, ikke menn. Nei, mange menn (og kvinner) har ikke respekt for kvinner. Det er faktisk ikke så fryktelig uvanlig at unge menn tafser på unge damer på utesteder. Det er heller ikke uvanlig med slutshaming (både blant menn og kvinner). Det er ikke uvanlig at unge damer blir plystret etter eller kalt ting på gata. Osv osv, du ser hvor jeg vil. Det er mange ting vi ikke tenker over fordi vi er vant til det fra vi var ganske unge. Det er slike holdninger som må tas tak i. Og man må snakke om sånne ting, framfor å snakke om hvordan kvinner går kledd (det burde som sagt være kun en bisetning i den store debatten). Og nei, de aller fleste menn voldtar ikke kvinner (heldigvis). Men de holdningene til kvinner som er relativt vanlige (og ganske subtile til tider) i dag, er med på å objektivisere kvinner. I tillegg gjør man det enklere for overgripere å unnskylde sine handlinger når man snakker så mye om hva kvinner burde gjøre og ikke gjøre for å unngå å bli voldtatt. Er jo blant annet her slike ting som "hun ba om det, hun ville det egentlig" kommer fra. Vi må slutte å ha hovedfokuset på hva kvinner må gjøre for å unngå overgrep. Og beklager, jeg snakker ut fra at jeg er alenemor, men selvsagt burde både fedre og mødre snakke med barna sine om hvordan man behandler kvinner (og menn). Igjen hvordan man har kledd hjelper med å forebygge dette, hvordan man er klesd har noe å si du kan ikke ignorerer dette. Kvinner har rett til å kle seg som de vil men dette har konsekvenser som alt annet spesielt hvis de skal på byen. Det at media advarer er positivt de hjelper med å forebygge voldtekt hvorfor ser du på dette som noe megativt? vil du at flere skal bli voldtatt? Kvinner har ansvar for sin egen sikkerhet akkurat som alle andre levende organismer som skal ta vare på seg selv, kvinner er ikke små hjelpesløs barn som trenger noen som skal passe på dem. Vitser om voldtekt er bare vitser en blir ikke til en voldtektsmanm/ kvinne av en vits, og humor er ofte brukt til å starte debatter om harde temaer. Kvinner bruker ord som hore/ slut mye mer enn menn, kanskje vi skal ta tak i kvinners holdning? vitser om voldtekt burde være tabubelagt, rett og slett. Igjen, dette er med på å skape holdninger som ikke skulle vært akseptable i det hele tatt. Voldtekt og overgrep burde kun bli snakket om i største alvorlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 25. januar 2017 #66 Del Skrevet 25. januar 2017 35 minutter siden, Arabella skrev: Unnskyld min uvitenhet, men hva er en grilldress? Dette er en grilldress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulala Skrevet 25. januar 2017 #67 Del Skrevet 25. januar 2017 Herlighet noe så stygt, jeg hadde kuttet kontakten med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 25. januar 2017 #68 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Hadde jeg vert dame så hadde jeg spurt om hun virkelig mente det og forlangt at hun sa unnskyld. Hvis ikke mistet hun meg for godt. Hadde uansett ikke vert så dum at jeg hadde gått rundt med falske vipper og negler. Hva i helvete er poenget med å gå rundt med falske vipper og negler? For du tror du blir sexy av det? Blir ikke det😂 Bare sånn at du vet det. Mye mer sexy med ekte. Hvordan går du kledd da til vanlig siden moren din reagerte sånn? Kort miniskjørt så rumpa viser når du bøyer deg fram, stay ups, støvletter og en dyp utringet topp/bluse?😍 Sånn klesdrakt blir ihvertfall jeg steinhard av. Men voldtekt er det bare unormale som gjør. Trenger for helvete ikke å voldta for å få det man vil ha😝 Så send de til saudi arabia eller Iran. Endret 25. januar 2017 av Axl Rose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 25. januar 2017 #69 Del Skrevet 25. januar 2017 Ryddet for krenkende utsagn og svar til dette. Frk.K, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 25. januar 2017 #70 Del Skrevet 25. januar 2017 1 time siden, Beatbox skrev: Dette er en grilldress Bevare meg vel! Er det virkelig noen som går i noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Beatbox Skrevet 25. januar 2017 #71 Del Skrevet 25. januar 2017 Akkurat nå, Arabella skrev: Bevare meg vel! Er det virkelig noen som går i noe sånt? ..faktisk...De selges i hopetall på steder som Europris, Ullared osv...Du har garantert sett par som har like slike dresser..*ta 2 betal for 1*.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #72 Del Skrevet 25. januar 2017 Jeg hadde fått henne undersøkt for Alzheimers eller annen demenssykdom. Min mor har aldri sagt en negativ ting til sine barn. Men på den annen side krangler vi ikke, og jeg kan aldri huske å ha sagt noe i retning av "du vet ikke hvordan jeg har det...", for det vet hun instinktivt. Anonymkode: 0fc5c...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 25. januar 2017 #73 Del Skrevet 25. januar 2017 5 timer siden, Loki Laufeyson skrev: Kan ikke se noe positivt å ha kontakt med en slik person, det er rett å slett grusomt å si noe slikt. Jeg sa vel ikke akkurat det direkte, men å vurdere om man faktisk bør fortsette den kontakten. Om man får ingenting igjen for det, er det vel bedre å kutte tvert. Det finnes sikkert forskjellige måter man kan løse familie- problemer på, men dersom man bor hjemme tror jeg de fleste bør komme seg vekk, ja. Om man møter dem med sjeldne mellomrom, så er det egentlig langt fra å se dem hver dag. Jeg har familie jeg møter kun 1 gang i året, f eks. Dersom personen er helt umulig å forholde seg til, bør man kanskje heller kutte helt tvert, ja. Om det er barn eller mindreårige, så bør man prate med andre voksne om det, som lærere eller helsesøster. Eller man kan kontakte Alarmtelefonen for barn og unge. Eller skrive til ung. no, da administratorer gir veiledning til mye forskjellig, bl a også å flytte i egen leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 25. januar 2017 #74 Del Skrevet 25. januar 2017 24 minutter siden, Arabella skrev: Bevare meg vel! Er det virkelig noen som går i noe sånt? Jeg mener å huske at slik forkledning gjerne brukes i noen Hollywood- filmer fra 70- eller 80- tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 25. januar 2017 #75 Del Skrevet 25. januar 2017 2 timer siden, Bootyhunter skrev: Hadde jeg vert dame så hadde jeg spurt om hun virkelig mente det og forlangt at hun sa unnskyld. Hvis ikke mistet hun meg for godt. Hadde uansett ikke vert så dum at jeg hadde gått rundt med falske vipper og negler. Hva i helvete er poenget med å gå rundt med falske vipper og negler? For du tror du blir sexy av det? Blir ikke det😂 Bare sånn at du vet det. Mye mer sexy med ekte. Hvordan går du kledd da til vanlig siden moren din reagerte sånn? Kort miniskjørt så rumpa viser når du bøyer deg fram, stay ups, støvletter og en dyp utringet topp/bluse?😍 Sånn klesdrakt blir ihvertfall jeg steinhard av. Men voldtekt er det bare unormale som gjør. Trenger for helvete ikke å voldta for å få det man vil ha😝 Så send de til saudi arabia eller Iran. Én ting er jo å reagere på forkledning, en annen ting er å legge skylden over på offeret. Det holder med at utringninger ikke ser pent ut. Det likevel voldtektsmannen som velger å voldta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 25. januar 2017 #76 Del Skrevet 25. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og moren min kranglet, å jeg sa at "du vet ikke hvordan jeg har det, du vet at jeg har blitt voldtatt av to menn (skjedde for ca 8 år siden, men det påvirker meg ennå) å at jeg sliter med kjærlighetssorg (samboeren min gikk fra meg og sønnen min rett før jul) å i tillegg har sønnen min flere diagnoser. Moren min svarte "er ikke rart du har blitt voldtatt slik som du går kledd å i tillegg går rundt med falske vipper og negler" Jeg ble rasende og ikke minst utrolig såret. Hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: d0b8a...998 Herregud, ingen mor sier sånt når du har opplevd det. Hvorfor mener hun det hun mener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 25. januar 2017 #77 Del Skrevet 25. januar 2017 32 minutter siden, Arabella skrev: Bevare meg vel! Er det virkelig noen som går i noe sånt? Det er sikkert til noe skuespiller greier eller noe sånt da, eller?. Dere er så forutinntatte - la nå folk få kle seg i hva dem vil så lenge de ikke går nakne på gata. Kanskje han er på vei til Ullared? Kanskje han synte det samme om dressen din? Smaken er som baken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. januar 2017 #78 Del Skrevet 25. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og moren min kranglet, å jeg sa at "du vet ikke hvordan jeg har det, du vet at jeg har blitt voldtatt av to menn (skjedde for ca 8 år siden, men det påvirker meg ennå) å at jeg sliter med kjærlighetssorg (samboeren min gikk fra meg og sønnen min rett før jul) å i tillegg har sønnen min flere diagnoser. Moren min svarte "er ikke rart du har blitt voldtatt slik som du går kledd å i tillegg går rundt med falske vipper og negler" Jeg ble rasende og ikke minst utrolig såret. Hvordan hadde dere reagert? Anonymkode: d0b8a...998 Jeg har ikke blitt voldtatt, men jeg fikk høre av min mor og tante at jeg så ut som et ludder på 80-tallet (gikk ikke uanstendig kledd, men gikk i det som var vanlig på 80-tallet). Det ødela mye for meg da selvtilliten sank til et minimumsnivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 25. januar 2017 #79 Del Skrevet 25. januar 2017 2 timer siden, Mari Y skrev: Én ting er jo å reagere på forkledning, en annen ting er å legge skylden over på offeret. Det holder med at utringninger ikke ser pent ut. Det likevel voldtektsmannen som velger å voldta. Ja greit å reagere på hvordan man går kledd. Finnes en grense liksom. Men det er aldri offeret sin feil uansett så klart. Kun den hjernedøde voldtektsidioten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. januar 2017 #80 Del Skrevet 25. januar 2017 Hadde Ikke følt noe spesielt, det er hverdagskost, men hadde jeg vært skikkelig sint fra før av hadde jeg angrepet utseende og alderen hennes, men er en person med stor samvittighet, så hadde vel endt med at jeg sa unnskyld. Jeg blir aldri såret av alle tingene hun kommer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå