Gå til innhold

Folk som skryter og konkurrerer mot andre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.7.2024 den 9.47):

Jeg har en venninne som er sånn. Da jeg begynte med Duolingo, begynte hun også med samme språk og konkurrerer med meg om å ha kommet lengre enn meg. Spør meg hele tiden om hvor langt jeg har kommet og har nå tatt meg igjen. Har sluttet å svare på hvor langt jeg har kommet, sier bare at jeg ikke vet.

Anonymkode: 90184...371

Haha!! Det høres akkurat ut som min venninne.  Måtte lese to ganger for å være sikker på at det ikke var jeg som skrev dette.  Jeg faser henne ut nå, for jeg klarer ikke mer sjølskryt over prestasjoner.  Ikke bare pga duolingo selvsagt, men det er litt dråpen og symptomet på personligheten hennes 

Anonymkode: e802f...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men er det sånn at om noen snakker om noe bra i livet sitt så oppfatter du det som skryt? I min krets (og i alle vennskap trodde jeg) er det vanlig å være begeistret og snakke om positive ting i livet sitt, og så være glad på hverandres vegne. Skjer det noe bra er det naturlig å ville fortelle vennene det liksom. Tenker jo det er normalt, at man snakker om de tingene som er bra til de man er venner med? Hvis ikke er jo de ikke venner, hvis de bare vil høre om negative ting eller i beste fall nøytrale ting. 
Jeg forstår det hvis det bare går i sånn om hvor mye penger man har eller hvor fantastisk flink man er. 
Men ikke hvis det gjelder alt som man har i livet som er bra. Da tror jeg heller at det er skjevt hvor lett dere har for å bli misunnelig og så skjønner ikke den som ikke selv opplever å bli misunnelig, at den andre blir lett misunnelig. 

Anonymkode: 5802b...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig selvtillitt tenker jeg, egosentrisk og er egentlig så misfornøyd at de må skryte høyt og tydelig for å overbevise seg selv om at de er god nok. 
slitsomt med slike folk. 
Hadde en venninne som var slik. Hun hadde tross alt bachelor i statsvitenskap og pugget fremmedorboka og brukte et fagspråk inn i alle samtaler med andre folk for å virke smartere. 
kjempe mangel på sosiale antenner og liten interesse av hva andre får til 

Anonymkode: fffad...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...