AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #21 Del Skrevet 23. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men om du skal benytte det selv må du huske på at du IKKE kan leie det ut igjen Nei, ts. Følg loven og heller ta en prat med henne om hvordan ståa er. Så forhåpentligvis tar hun mer hensyn ang. strøm. Det er ikke hennes feil at du har driti deg ut. En lørdom du må ta videre med i livet, dessverre. Anonymkode: 6f343...6f0 Jeg klarer meg uten henne også Så ta det helt med ro. Kan bare vente en stund og så leie det ut igjen. Hun tar ikke mer hensyn, jeg har pratet med henne veldig mange ganger. Jeg har ikke ''driti meg ut'', jeg kan endre dette - det er da ikke meningen at jeg skal betale for henne? Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er litt andre regler når man leier ut rom i egen bolig, og jeg anbefaler deg å sette deg inn i loven før du anklager andre for oppfordring til lovbrudd. Anonymkode: bd4cc...0a0 Takk for svar, vet du hvor man finner disse reglene - helst litt enkelt oppsatt? Anonymkode: e4a1a...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #22 Del Skrevet 23. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men om du skal benytte det selv må du huske på at du IKKE kan leie det ut igjen Nei, ts. Følg loven og heller ta en prat med henne om hvordan ståa er. Så forhåpentligvis tar hun mer hensyn ang. strøm. Det er ikke hennes feil at du har driti deg ut. En lørdom du må ta videre med i livet, dessverre. Anonymkode: 6f343...6f0 Tullprat! Klart hun kan leie den ut igjen. Det er ingen lov som tilsier hvor lenge hun skal bruke den, før hun kan leie den ut igjen. Jeg har selv benyttet dette når jeg vil ha ut folk fra leiligheten jeg leier. Anonymkode: 42bb7...480 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #23 Del Skrevet 23. januar 2017 Meld deg inn i Huseiernes Landsforbund. Da får du hjelp på alle måter. Anonymkode: 9c72f...161 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #24 Del Skrevet 23. januar 2017 I og med at dere er venninner hadde jeg satt meg ned med henne og forklart situasjonen. Hun ønsker vel trolig å fortsette bo der og med det er villig til å bidra til at det lar seg gjøre. Du kan også foreslå at hennes kjæreste betaler disse 500 kronene om han tilbringer mye tid der, eller at de betaler 250 kr hver seg. Anonymkode: 920f9...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #25 Del Skrevet 23. januar 2017 Jeg synes hun tar seg vel til rette når hun kun skjerper seg i et par uker etter samtale + ikke minst at kjæresten bor der til en viss grad. Legg fra deg konfliktskyheten og si at fellesutgiftene har steget, og også strømutgiftene unødvendig store grunnet at hun forbruker mye strøm og + kjæreste som også øker DINE utgifter, så derfor må du øke med 500 kr pr mnd. Synes det er bare rett og rimelig jeg. Hun utnytter at du er konfliktsky, så slutt med det, og ta tak i problemet! Anonymkode: 3e227...630 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #26 Del Skrevet 23. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: gTakk for svar, vet du hvor man finner disse reglene - helst litt enkelt oppsatt? Anonymkode: e4a1a...8ee http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1015/1036/1037 Ved utleie av såkalt enkelts beboelsesrom, altså at utleier leier ut et rom i sin egen bolig og leietaker i tillegg har adgang til å bruke utleiers bad og kjøkken, er det ikke krav til begrunnelse ved oppsigelse, jf. husleieloven § 9-8 tredje ledd. Begrunnelsen for dette er at det skal være adgang for utleier å si opp leietaker om partene ikke kommer overens og hvis utleier ikke lenger har behov for å ha en leietaker. Leietaker har dermed ikke samme vern mot utleiers oppsigelse. Anonymkode: bd4cc...0a0 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #27 Del Skrevet 23. januar 2017 En annen ting jeg kom på: Hvis hun går med på å øke husleien, tror jeg denne venninnen din er frekk nok til å la kjæresten bo der 24/7. Ta dette opp i samme slengen at han ikke skal være der så mye. Anonymkode: 42bb7...480 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #28 Del Skrevet 23. januar 2017 Jeg hadde sagt til veninnen at heretter var det slutt på åha strøm inkludert i eleiavtalen, strømregningen skal deles i to, husleien blir den samme, og skal kjæresten være der tilnærmet døgnet eundt mål han og betale. Var i en lignende situasjon selv og kastet ut venninnen min, angret ikke en dag. Leier ut rommet på air bnb innimellom og tjener vel så godt på det. Anonymkode: a48ea...0d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 23. januar 2017 #29 Del Skrevet 23. januar 2017 Hvis hun er en god venninne vil hun forstå og godta en økning på 500 kroner. Hun bor jo fortsatt billig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. januar 2017 #30 Del Skrevet 23. januar 2017 Er det ikke bare å kreve at strøm betales utenom? Eller så kan du si du skal bruke rommet selv og på den måten få henne lovlig kastet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. januar 2017 #31 Del Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: En annen ting jeg kom på: Hvis hun går med på å øke husleien, tror jeg denne venninnen din er frekk nok til å la kjæresten bo der 24/7. Ta dette opp i samme slengen at han ikke skal være der så mye. Anonymkode: 42bb7...480 Det kan ikke huseier gjøre, man står fritt til å ha besøk så mye man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #32 Del Skrevet 23. januar 2017 4 minutter siden, Evilposelos skrev: Det kan ikke huseier gjøre, man står fritt til å ha besøk så mye man vil. Har ikke tenkt å gjøre det. Det plager meg ikke at han er der, det er all strømmen han bruker med dusjing, oppvask, matlaging osv. Som ''plager meg''. Som sagt kun det økonomiske, han er en trivelig fyr som bare må flytte inn for min del - men jeg vil ikke betale for han. Hvis jeg øker husleien eller ekskluderer strøm går det fint Så får de velge hvordan det skal betales, seg i mellom. TS Anonymkode: e4a1a...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #33 Del Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, Evilposelos skrev: Det kan ikke huseier gjøre, man står fritt til å ha besøk så mye man vil. Nei, men hvis ts kan dokumentere økte utgifter ved at han er der mye, så kan hun faktisk kreve at han betaler for seg. Eller så kan de være hos han og da får de se hvor lang tid det tar før de får klager og hvor heldig de faktisk er som får være sammen i fred hos ts. Anonymkode: 42bb7...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Navios Skrevet 23. januar 2017 #34 Del Skrevet 23. januar 2017 Rørande mange som meiner det å leve som ein økonomisk parasitt på vennene sine er heilt OK oppførsel. Trådstartar kan med loven i hand gjøre som ho vil. Om ho vil si opp, så er det heilt uproblematisk. Også å skaffe seg ein ny leiebuar dagen etterpå. Virker som nokre trur at deira personlige ønsketenkning legger følger på husleielover. Sjølvsagt kan ein ta opp om ein plutselig får ein ekstra bebuar i heimen, eller om utgiftsnivået eksploderer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå