troikaen Skrevet 31. januar 2017 #41 Del Skrevet 31. januar 2017 http://i64.tinypic.com/2ujgo4h.png http://i68.tinypic.com/ic8peh.png http://i63.tinypic.com/2vkmbev.png http://i66.tinypic.com/15j6eg.jpg http://i67.tinypic.com/qq5191.png Tilfeldig utvalg fra Andrea Badendycks instagram de siste ukene. Bloggeren som burde forstå aller best hvor viktig korrekt merking og generell forretningsførsel er. Meget mulig hun skatter korrekt av fordelene sine, men hun merker de definitivt feil. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 3. mars 2017 #42 Del Skrevet 3. mars 2017 Kristina Andersen er på cruise og merker hvert innlegg med "på reise med rccl" på samme sted og med samme skrifttype som reklame merkes (dere vet, på motsatt side og i lysegrått..). Hun deler også ut 10% rabatt på cruise med rabattkode "Kristina Andersen". Er "på reise med rccl" godkjent som merking av reklame, eller er dette utrolig nok ikke reklame? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkustjukk Skrevet 3. mars 2017 #43 Del Skrevet 3. mars 2017 4 minutter siden, Femilie skrev: Kristina Andersen er på cruise og merker hvert innlegg med "på reise med rccl" på samme sted og med samme skrifttype som reklame merkes (dere vet, på motsatt side og i lysegrått..). Hun deler også ut 10% rabatt på cruise med rabattkode "Kristina Andersen". Er "på reise med rccl" godkjent som merking av reklame, eller er dette utrolig nok ikke reklame? Hentet fra et eksempel i veilederen; Eksempel 1: Får du betalt for en reise, eller deler av en reise, skal hvert enkelt innlegg der du omtaler reisemålet, hotellet, utflukter etc. i regi av reiseoperatøren, tydelig merkes som reklame. Så hun bør presisere og endre formuleringen fordi "på reise med" blir utydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 3. mars 2017 #44 Del Skrevet 3. mars 2017 7 minutter siden, Sirkustjukk skrev: Hentet fra et eksempel i veilederen; Eksempel 1: Får du betalt for en reise, eller deler av en reise, skal hvert enkelt innlegg der du omtaler reisemålet, hotellet, utflukter etc. i regi av reiseoperatøren, tydelig merkes som reklame. Så hun bør presisere og endre formuleringen fordi "på reise med" blir utydelig Tusen takk Hun skriver i kommentarfeltet at reisen er delvis sponset. Må da skjønne at det er en for upresis merking. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. mars 2017 #45 Del Skrevet 3. mars 2017 Reklame er blitt det nye tabuordet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthes Skrevet 9. april 2017 #46 Del Skrevet 9. april 2017 Fatter ikke at det er så vanskelig å merke jeg. Umerket innlegg igjen hos en mammablogger fra knerten og karoline.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femilie Skrevet 9. april 2017 #47 Del Skrevet 9. april 2017 Emilietommerberg.com som blogger for Costume er den dårligste jeg har sett til å merke. Jeg liker bloggen godt, men vil vite hva som er reklame og ikke. Jeg har lagt igjen kommentar noen ganger og påpekt manglende merking, da merker hun som regel og det er positvt, men det er glemt når hun skriver neste innlegg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 9. april 2017 #48 Del Skrevet 9. april 2017 1 time siden, Femilie skrev: Emilietommerberg.com som blogger for Costume er den dårligste jeg har sett til å merke. Jeg liker bloggen godt, men vil vite hva som er reklame og ikke. Jeg har lagt igjen kommentar noen ganger og påpekt manglende merking, da merker hun som regel og det er positvt, men det er glemt når hun skriver neste innlegg.. Hedda Skoug og Linni Meister er også helt elendige til å merke. Begge skriver nesten utelukkende reklameinnlegg (typ, jeg setter meg ikke ned med bloggen med mindre noen betaler meg for hvert ord), og ingen av innleggene deres er merket. Hedda kuttet jeg nylig ut fordi jeg ble så lei av å klikke meg inn på innlegg med personlig overskrift, men som viste seg å være reklame for kaffe eller babyutstyr. Det blir irriterende i lengden når unnasluntringen er så konsekvent. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 31. mai 2017 #49 Del Skrevet 31. mai 2017 I Sverige får fem såkalte influencers, aka blogger på pukkelen for manglende merkinger på sosiale medier. Blant annet velkjente Blondinbella, eller Isabelle Løvegrip som hun heter egentlig. https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/05/31/valkanda-profiler-falls-for-smygreklam-i-sociala-medier/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 31. mai 2017 #50 Del Skrevet 31. mai 2017 Takk for lenke @BlendaSensitive At Daniel Wellington og andre snikreklamebedrifter ble felt i samme slengen som bloggerne som snikreklamerte er jammen rett og riktig! Sleipe, frekke, uærlige, griske og selvgode som de er hele gjengen, både bloggere og annonsører. 😡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 31. mai 2017 #51 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Ser dagbladet har en artikkel om at forbrukerombudet skal begynne å bøtelegge bloggere og andre som merker for dårlig.. har de ikke sagt dette x ganger før og aldri gjort noe med det? Er det tomme trusler igjen eller kommer de til å faktisk gjøre noe? Jeg synes det er latterlig at vanlige folk som feks de på forumet her fint klarer å finne så utrolig mange eksempler på feil merking og også forstår reglene helt greit, mens de som jobber med blogg/SoMe tydligvis synes reglene er helt uforståelige og de som jobber med at folk skal følge reglene ikke evner å hverken slå ned på brudd eller følge opp... Edit: Blandet rådet og budet Endret 31. mai 2017 av SoftKitty 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 31. mai 2017 #52 Del Skrevet 31. mai 2017 32 minutter siden, SoftKitty skrev: Ser dagbladet har en artikkel om at forbrukerrådet skal begynne å bøtelegge bloggere og andre som merker for dårlig.. har de ikke sagt dette x ganger før og aldri gjort noe med det? Er det tomme trusler igjen eller kommer de til å faktisk gjøre noe? Jeg synes det er latterlig at vanlige folk som feks de på forumet her fint klarer å finne så utrolig mange eksempler på feil merking og også forstår reglene helt greit, mens de som jobber med blogg/SoMe tydligvis synes reglene er helt uforståelige og de som jobber med at folk skal følge reglene ikke evner å hverken slå ned på brudd eller følge opp... Er så mange glupinger her, vet du! 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clementina Skrevet 31. mai 2017 #53 Del Skrevet 31. mai 2017 1 time siden, SoftKitty skrev: Ser dagbladet har en artikkel om at forbrukerombudet skal begynne å bøtelegge bloggere og andre som merker for dårlig.. har de ikke sagt dette x ganger før og aldri gjort noe med det? Er det tomme trusler igjen eller kommer de til å faktisk gjøre noe? Jeg synes det er latterlig at vanlige folk som feks de på forumet her fint klarer å finne så utrolig mange eksempler på feil merking og også forstår reglene helt greit, mens de som jobber med blogg/SoMe tydligvis synes reglene er helt uforståelige og de som jobber med at folk skal følge reglene ikke evner å hverken slå ned på brudd eller følge opp... Edit: Blandet rådet og budet Enig! Her får jo forbrukerombudet bevis på løpende bånd men de klarer visst ikke å gjøre noe med det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkustjukk Skrevet 31. mai 2017 #54 Del Skrevet 31. mai 2017 Jeg foreslår å bare å fortsette å sende inn tips, det tar typ 10 sekunder og man kan være anonym. Jeg håper FO tar tipsene mer på alvor nå, hvis ikke bør man ta kontakt med de rette mediene å vise til innsendt dokumentasjon om mangelfull merking og FO's egne utalelser i går. Har allerede sendt inn flere tips i dag, spesielt Anja Johansen er ekstremt slapp på å merke på Snapchat når hun viser til blogginnlegg med annonseinnhold. I den oppdaterte veilederen står det; - Dersom du f. eks. har reklame i et blogginnlegg, må du også merke innlegg på Facebook, Instagram eller Snapchat som promoterer dette blogginnlegget. Det er ikke lov å få noen til å gå inn på et reklameinnlegg uten at de er oppmerksomme på at det er snakk om reklame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
troikaen Skrevet 31. mai 2017 #55 Del Skrevet 31. mai 2017 Hele blogghurven på åpning av ny butikk i Hegdehaugsveien (Elle&Il). Ikke en eneste merking så langt jeg har sett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg