AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #21 Del Skrevet 23. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det var jo ikke det som var poenget med tråden ettersom jeg la den i vennskapstråden. Venninne som mener slik hun gjorde som var greia. Anonymkode: fb8fc...be5 Hun sa det ikke i en spøkefull tone? Skjønner ikke helt poenget med tråden, er du kun ute etter å slenge dritt om venninnen din? Anonymkode: 00d46...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 23. januar 2017 #22 Del Skrevet 23. januar 2017 Heihallå. Du virker litt butthurt ja, men vet du, jeg skjønner deg godt jeg! Jeg hadde også blitt butthurt. Jeg gjør av og til en jobb som er så vanvittig enkel, der er det virkelig snakk om at alle hadde fått det til (til forskjell fra din jobb), men hadde en venninne sagt til meg på den måten, som hun gjorde til deg, om jobben min hadde jeg blitt litt snurt i grunn. Ikke fordi jeg tror at denne jobben er "all that" eller at jeg er dritgod, men fordi jeg går på jobb, og synes jeg gjør en god jobb, og det vil man for faen ha litt anerkjennelse av også av vennene sine. Tenker kanskje det handler litt om takt og tone? Være litt ydmyk og alt det der. Og selvsagt hadde jeg synes det var kjipt hvis min venninne ønsket å ta over AKKURAT den jobben/stillingen jeg gjør. Ikke fordi jeg ikke unner henne en jobb, men fordi: jeg vil jo ikke miste jobben min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #23 Del Skrevet 23. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er i praksis enig med deg, det er ikke slik at hvis man kan lede noe, så kan man nødvendigvis lede noe annet. Mange beslutninger tas over mitt hodet, noen gode, men dessverre også mange dårlige beslutninger, noe som fører til 12-13 timers arbeidsdager for leddet under. Ikke bra. Men sånn er arbeidslivet i dag, det er til syvende og sist ikke en selv som bestemmer hvem som skal ansettes i stilling på samme nivå som seg selv eller høyere opp. Om din venninne går til sjefen din, så kan han i prinsippet gi jobb til henne. Anonymkode: 8edff...81b 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sikker på at ikke egoet har blitt litt sårt? Jobben din høres ikke avansert ut. Anonymkode: 490dd...dd7 Enig i det som blir sagt over her. Til trådstater. Hva tjener du i året? Har man utdannelse så kompenserer det for mye og mange går rett inn i lederstilling. Spesielt om man har erfaring fra annen bransje som leder. Det er i dag, i 2017, mange som hopper fra bransje til bransje. HELT vanlig. Jeg tenker at her må du være realistisk TS og ikke bitter. Mange kommer inn i lederstillinger fordi de har relevant leder kompetanse fra tidligere som kan brukes i ny jobb. Her TS bør du ønske vedkommende velkommen til å søke, også tenker du ikke mer over det. Men, hva tjener du? Anonymkode: 74251...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #24 Del Skrevet 23. januar 2017 29 minutter siden, Rainstorm skrev: Heihallå. Du virker litt butthurt ja, men vet du, jeg skjønner deg godt jeg! Jeg hadde også blitt butthurt. Jeg gjør av og til en jobb som er så vanvittig enkel, der er det virkelig snakk om at alle hadde fått det til (til forskjell fra din jobb), men hadde en venninne sagt til meg på den måten, som hun gjorde til deg, om jobben min hadde jeg blitt litt snurt i grunn. Ikke fordi jeg tror at denne jobben er "all that" eller at jeg er dritgod, men fordi jeg går på jobb, og synes jeg gjør en god jobb, og det vil man for faen ha litt anerkjennelse av også av vennene sine. Tenker kanskje det handler litt om takt og tone? Være litt ydmyk og alt det der. Og selvsagt hadde jeg synes det var kjipt hvis min venninne ønsket å ta over AKKURAT den jobben/stillingen jeg gjør. Ikke fordi jeg ikke unner henne en jobb, men fordi: jeg vil jo ikke miste jobben min! Bomma litt på min tanke om saken. Ts Anonymkode: fb8fc...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #25 Del Skrevet 23. januar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i det som blir sagt over her. Til trådstater. Hva tjener du i året? Har man utdannelse så kompenserer det for mye og mange går rett inn i lederstilling. Spesielt om man har erfaring fra annen bransje som leder. Det er i dag, i 2017, mange som hopper fra bransje til bransje. HELT vanlig. Jeg tenker at her må du være realistisk TS og ikke bitter. Mange kommer inn i lederstillinger fordi de har relevant leder kompetanse fra tidligere som kan brukes i ny jobb. Her TS bør du ønske vedkommende velkommen til å søke, også tenker du ikke mer over det. Men, hva tjener du? Anonymkode: 74251...732 Jeg er irritert over denne jenta som tror hun kan få til hva som helst med et fagbrev i ikke relevant yrke. Jeg er ikke redd for jobben min i det hele tatt, da hadde jeg lagt i en annen tråd. Jeg vet utfra min kontrakt og hva jeg får til hver uke at jeg sitter helt trygt der jeg gjør. Jeg følte meg sett ned på av henne. Thats it. La oss si at hun har jobbet 10 år i barnehage, uten ped leder utdannelse og en dag finner ut at hun vil noe annet. Så hun tror hun kan hoppe inni en slik jobb. Som jeg har jobbet 5 år for å få til. Det vil jo si at mine 5 år er bortkastet. Hva jeg tjener i året er ikke relevant for denne tråden da jeg irriterer meg over venninnes måte å se og si ting på. Anonymkode: fb8fc...be5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 23. januar 2017 #26 Del Skrevet 23. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bomma litt på min tanke om saken. Ts Anonymkode: fb8fc...be5 Nå prøvde jeg vel heller ikke å gjette hva du tenkte om saken. Jeg prøvde å si at jeg forstår at man kan bli litt frustrert og føle det ille, og at man kan føle seg litt tråkket på av mennesker som tror de kan klare akkurat det du klarer uten verken erfaring eller utdanning innen området. Spesielt når en selv har jobbet hardt, eller lenge, for å komme i den posisjonen man er i. Å si at jeg forstår at man ikke føler seg sett eller anerkjent, men derimot sett litt ned på og at andre ikke tenker at man gjør en god jobb, og at jeg skjønner at du kunne tenke det utifra det hun sa. Etter at du sa at det var det at en venninne gjorde det hun gjorde som var greia, trodde jeg du trengte litt støtte på at det var OK å synes dette var dritt og kjipt. Men nå virker det bare som alt noen skriver er feil her. Hva er det du håper på sånn egentlig? Vil du noen skal si at hun er ei totalt hurpe som tror hun kan bedre enn deg, og selvsagt burde hun begynne på bunnen, hun burde jekke seg ned 1000 hakk og slutte å tro hun er noe? Eller hva.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. januar 2017 #27 Del Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Butthurt? Hun kan godt søke, saken er at hun kommer til å aøke på jobben min. Men hun må faktisk begynne på bunn. Så får man de hvor interessert hun er. Anonymkode: fb8fc...be5 Hæ vil hun søke på din nåværende stilling? Men den Stillingen er jo opptatt av deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #28 Del Skrevet 23. januar 2017 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Hæ vil hun søke på din nåværende stilling? Men den Stillingen er jo opptatt av deg. Ja nettopp. Det tok litt tid før hun forsto det. Jeg måtte forklare henne hvordan oppgavene er delt ut og at om det skulle være behov for vikar, om jeg skulle ha et lengre fravær så er det jo muligheter. Men vedkommende bør ha mer erfaring for å kunne sette riktige priser. Har ikke hørt mer fra henne, sa jeg kunne levere cv og søknad for henne. Men det var vel etter hun hørte hvilke arbeidsoppgaver som var opptatt at det ble stille fra henne. Anonymkode: fb8fc...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #29 Del Skrevet 23. januar 2017 5 minutter siden, Rainstorm skrev: Nå prøvde jeg vel heller ikke å gjette hva du tenkte om saken. Jeg prøvde å si at jeg forstår at man kan bli litt frustrert og føle det ille, og at man kan føle seg litt tråkket på av mennesker som tror de kan klare akkurat det du klarer uten verken erfaring eller utdanning innen området. Spesielt når en selv har jobbet hardt, eller lenge, for å komme i den posisjonen man er i. Å si at jeg forstår at man ikke føler seg sett eller anerkjent, men derimot sett litt ned på og at andre ikke tenker at man gjør en god jobb, og at jeg skjønner at du kunne tenke det utifra det hun sa. Etter at du sa at det var det at en venninne gjorde det hun gjorde som var greia, trodde jeg du trengte litt støtte på at det var OK å synes dette var dritt og kjipt. Men nå virker det bare som alt noen skriver er feil her. Hva er det du håper på sånn egentlig? Vil du noen skal si at hun er ei totalt hurpe som tror hun kan bedre enn deg, og selvsagt burde hun begynne på bunnen, hun burde jekke seg ned 1000 hakk og slutte å tro hun er noe? Eller hva.... Det jeg ser er vel at dette bare er sært i mitt hodet. At flere her syns det er normalt. Jeg har ingen tanker om hva golk burde svare, da hadde jeg jo hatt alle svarene selv. Dermed latt være å skrive noe. Jeg syns bare det er frekt, en smule nedlatende og lite selvinnsikt. Jeg vet ikke om jeg skal si at det er det jeg mener om måten det ble gjort. Jeg fikk en dårlig magefølelse, følger alltid magefølelsen. Men utfra hva dere skriver så har jeg vel ingen grunn til å reagere med mindre jeg er redd for jobben min. Noe jeg ikke er, så da bør jeg vel ikke reagere. Anonymkode: fb8fc...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #30 Del Skrevet 23. januar 2017 Mulig jeg reagerer litt ekstra da det ikke er første gang vedkommende har noe negativt å si. Anonymkode: fb8fc...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #31 Del Skrevet 23. januar 2017 Tinger er at det er få mennesker som er uerstattelige i en bedrift, og det har alle godt av å bli minnet på innimellom. Bedriften går ikke under om du slutter eller blir syk. Bare fordi du har brukt 5 år så betyr det ikke at nestemann gjør det. Du kan ha brukt så lang tid fordi det enten ikke var en ledig stilling, stillingen fantes ikke, sjefen så ikke potensialet før etter et par år, sjefen ville du skulle jobbe mer på gulvet først, sjefen var på jakt etter en annen som sluttet osv. Du gjør nok en kjempe jobb og har stått på for å få den stillingen du har i dag, men jeg er sikker på at mange andre kunne overtatt den med en opplæring på 3-6 måneder. Anonymkode: 6a20c...1c4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23. januar 2017 #32 Del Skrevet 23. januar 2017 Jeg skjønner godt at du reagerer ts. Men jeg personlig hadde reagert mer på at hun aktivt ønsket å stjele jobben din 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 23. januar 2017 #33 Del Skrevet 23. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det jeg ser er vel at dette bare er sært i mitt hodet. At flere her syns det er normalt. Jeg har ingen tanker om hva golk burde svare, da hadde jeg jo hatt alle svarene selv. Dermed latt være å skrive noe. Jeg syns bare det er frekt, en smule nedlatende og lite selvinnsikt. Jeg vet ikke om jeg skal si at det er det jeg mener om måten det ble gjort. Jeg fikk en dårlig magefølelse, følger alltid magefølelsen. Men utfra hva dere skriver så har jeg vel ingen grunn til å reagere med mindre jeg er redd for jobben min. Noe jeg ikke er, så da bør jeg vel ikke reagere. Anonymkode: fb8fc...be5 Jeg mente aldri å si at det handlet at du var REDD for jobben din. Jeg mente å si at selvsagt oppleves det frekt når noen sier at de har tenkt å søke på jobben som en selv har, ikke fordi man er redd, men fordi som du sier det er frekt. Den jobben er det jo noen som har, og ikke bare en tilfeldig random, men personen vedkommende sitter og snakker med. Jeg synes ikke det er normalt, syns det var frekt, nedlatende og ikke sånn man snakker om venninners jobb. Som jeg har nevnt så ser jeg absolutt hvordan du kunne kjenne på at hun ikke anerkjente den jobben du har gjort for å komme dit du er, og den jobben du gjør. Men hvis dette er noe hun gjør til stadighet, så hadde jeg heller vurdert om jeg bare skulle trukket på skuldrene av det, og akseptert at sånn er HUN og det får hun bare slite med på egen hånd. Hvis du vet at hun pleier å være negativ, legg det på hennes kappe, og vit med deg selv at du gjør en god jobb og så driter du i hva hun måtte mene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #34 Del Skrevet 23. januar 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er irritert over denne jenta som tror hun kan få til hva som helst med et fagbrev i ikke relevant yrke. Jeg er ikke redd for jobben min i det hele tatt, da hadde jeg lagt i en annen tråd. Jeg vet utfra min kontrakt og hva jeg får til hver uke at jeg sitter helt trygt der jeg gjør. Jeg følte meg sett ned på av henne. Thats it. La oss si at hun har jobbet 10 år i barnehage, uten ped leder utdannelse og en dag finner ut at hun vil noe annet. Så hun tror hun kan hoppe inni en slik jobb. Som jeg har jobbet 5 år for å få til. Det vil jo si at mine 5 år er bortkastet. Hva jeg tjener i året er ikke relevant for denne tråden da jeg irriterer meg over venninnes måte å se og si ting på. Anonymkode: fb8fc...be5 Ja, du kan kalle det bortkastet, men det er nok ikke bortkastet for jeg antar du har hatt det fint på jobb å? Som nevnt over, 3-6 mnd trengs for å erstatte den jobben du gjør. Anonymkode: 74251...732 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #35 Del Skrevet 23. januar 2017 Jeg har flere venner som har lurt på jobb hos oss, det er noe med måten man fremlegger dette på. Noe med måten mine andre venner har lagt det frem på som gjør at jeg gleder meg til et samarbeid. Rsrt dere mener det tar 3-6 mnd når han har ansatte som har vært der over 1 år og ikke har skjønt basic ennå. Anonymkode: fb8fc...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #36 Del Skrevet 23. januar 2017 Å så glad kg er i å jekke meg ned. Kan ikke komme her å si at man er flink i jobben sin. Ikke gidder jeg å bli her for å overbevise heller. Anonymkode: fb8fc...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #37 Del Skrevet 23. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flere venner som har lurt på jobb hos oss, det er noe med måten man fremlegger dette på. Noe med måten mine andre venner har lagt det frem på som gjør at jeg gleder meg til et samarbeid. Rsrt dere mener det tar 3-6 mnd når han har ansatte som har vært der over 1 år og ikke har skjønt basic ennå. Anonymkode: fb8fc...be5 Dette skyldes stort sett dårlig opplæring fra ledelsen. Du mener at du er den eneste kvalifiserte til denne stillingen og alle andre må bruke minst 5 år? Du må få hodet utav ræva. Du er ikke uerstattelig. Anonymkode: 6a20c...1c4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #38 Del Skrevet 23. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skyldes stort sett dårlig opplæring fra ledelsen. Du mener at du er den eneste kvalifiserte til denne stillingen og alle andre må bruke minst 5 år? Du må få hodet utav ræva. Du er ikke uerstattelig. Anonymkode: 6a20c...1c4 Det var ikke det jeg sa. Anonymkode: fb8fc...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #39 Del Skrevet 23. januar 2017 Etter jeg kom inn som det for første gang blir mer fokus på opplæring ja. Anonymkode: fb8fc...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 23. januar 2017 #40 Del Skrevet 23. januar 2017 Det høres ut som om bedriften TS jobber i er veldig liten, og da krever det mye allsidighet fra en del av de ansatte. TS sitter ikke bare og sysler med lønn, eller fører inn varer i et program. TS har oppgaver som krever en omfattende kunnskap til produktene og kundene. Jeg vil tro at for å få en fullgod erstatning av TS må du finne rett person, og han eller hun krever trolig 2-3 års trening. OM man har flaks. Dette basert på egne erfaringer med små bedrifter. Denne personen er ikke en du rister ned fra trærne uten videre! Så ja, jeg forstår at TS ble sår når denne "venninnen" trodde hun bare kunne valse inn med en ikke-relevant utdanning og ikke-relevant arbeidserfaring, og nærmest skvise TS ut! Og hadde jeg vært i TS sine sko, og denne venninna hadde søkt, så hadde jeg indirekte kommunisert til sjefen at jeg ville tro det var best å finne noen andre. For en såpass respektløs og lat person har jeg ikke noe behov for å ha som kollega. (Rart hva litt himling med øynene og en diskret kommentar kan gjøre!) Ja, jeg vet at jeg strengt tatt burde holdt meg unna prosessen, men jeg hadde gitt signaler likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå