Rosalie Skrevet 23. januar 2017 #61 Del Skrevet 23. januar 2017 Jwg må si jeg syns det er veldig trist at enslige blir utelatt fra selskap. Vi inviterer folk utrolig sjeldent, men de få gangene vi har gjort det, har i hvert fall ikke sivilstatus hatt noe å si. Vi inviterer venner. Har de partner, kan de ta med denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Navios Skrevet 23. januar 2017 #62 Del Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, Daria skrev: ...eller så er årsaken kanskje at de med partner aldri inviterer eller tar initiativ til å introdusere partneren? Som singel blir man ofte den venninnen som blir kontaktet når mannen er bortreist eller de har lyst på en jentekveld, det er ikke ofte jeg blir invitert til sosiale ting i mindre skala hvor partner også er hjemme og deltar i samværet. Når de ikke finner det naturlig å inkludere partneren i sitt samvær med meg, hvorfor skal jeg være ansvarlig for å gjøre det? Om det er gjensidig, er det jo OK. Men nokre er VELDIG flinke til å invitere kun venninner og aldri partnere. Ei venninne av meg har meir eller mindre boikotta partnarar i alle sosiale sammenhenger i årevis. Vi inviterer ho til oss, både på middager og besøk, men det virker som det er full boikott uansett. Eg trur ho stort sett kun treffer menn på jobb, og ikkje i sosiale sammenhenger. Og for min egen del: Eg inviterer venner. Ikkje vennepar, venner. "Parmiddag" o.a. opererer eg ikkje med. Vi sosialiserer meir som par enn alene. Kanskje mest fordi eg blir meir innegris og har lyst å sitte med dårleg netflix og candy crush når eg er uten mann, enn at eg kaster meg over telefonen for å samle saman single venninner. Ellers er det jo berre å vente til folk får barn. Da kjem dei gjerne ein i slengen uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #63 Del Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, Arabella skrev: Jeg blir virkelig forskrekket når jeg leser denne tråden. Er det blitt like vanlig med formelle regler i et fødselsdagsselskap nå som i et bryllup? Stor forskjell på gjestene i bursdag og bryllup denne tråden indikerer ikke noe annet. Man sier ikke man skal invitere de man gjør i et bryllup. Anonymkode: 1557a...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 23. januar 2017 #64 Del Skrevet 23. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stor forskjell på gjestene i bursdag og bryllup denne tråden indikerer ikke noe annet. Man sier ikke man skal invitere de man gjør i et bryllup. Anonymkode: 1557a...efb Det skriver jeg ikke heller. Jeg stiller meg undrende til at hvorfor noens partnere man aldri har truffet, må bli invitert i et fødselsdagsselskap. Er man i symbiose til enhver tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 23. januar 2017 #65 Del Skrevet 23. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt pussig at man som singel ikke kan ha fest uten å måtte invitere med alle mulige obskure partnere man ikke har noe forhold til, mens det er helt legitimt for par å la være å invitere single fordi de skal ha parfest...Og ikke prøv å fortelle meg at det ikke skjer, vi er ganske mange med den erfaringen. Anonymkode: 7d0ec...6ae Nå ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #66 Del Skrevet 23. januar 2017 47 minutter siden, Arabella skrev: Det skriver jeg ikke heller. Jeg stiller meg undrende til at hvorfor noens partnere man aldri har truffet, må bli invitert i et fødselsdagsselskap. Er man i symbiose til enhver tid? Om jeg har ei venninne/kompis som har en kjæreste, jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal utelate han fra selskapet. De blir jo i grunn en del av gjengen. Og mene at det skal handle om at samboerpar skal leve i symbiose, da bør tråden leses ikke for det er IKKE det som er temaet. Jeg syns ikke man skal utelate noen slik, men jeg gjør langt i fra alt med min kjære, vi er ofte på ting uten hverandre selv om begge er invitert. Jeg har som alle andre vært singel, og hadde nøyaktig samme tankegang. Jeg har aldri utestengt en partner til venninner/kompiser i store sosialelag eller vanlige fester, om de ikke har kjent oss så er det den perfekte muligheten. Men igjen vi er en sammensveiset gjeng, så da er naturlig partnere blir en del av den. Jeg er ikke alltid med alle utenom store samlinger. Anonymkode: 1557a...efb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #67 Del Skrevet 23. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt pussig at man som singel ikke kan ha fest uten å måtte invitere med alle mulige obskure partnere man ikke har noe forhold til, mens det er helt legitimt for par å la være å invitere single fordi de skal ha parfest...Og ikke prøv å fortelle meg at det ikke skjer, vi er ganske mange med den erfaringen. Anonymkode: 7d0ec...6ae Det skjer nok, men det er direkte beklagelig for det er ingen poeng i at man skal ha parkvelder med kun par. Man sitter ikke å kysser og ser partnere inn i øynene hele kvelden man er jo sosial. Så i min vennekrets opplever ingen single dette, noe jeg heller ikke gjorde da jeg var singel. Det er nok da man ser hvem som er skikkelig gode venner. Anonymkode: 1557a...efb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 23. januar 2017 #68 Del Skrevet 23. januar 2017 4 timer siden, Daria skrev: ...eller så er årsaken kanskje at de med partner aldri inviterer eller tar initiativ til å introdusere partneren? Som singel blir man ofte den venninnen som blir kontaktet når mannen er bortreist eller de har lyst på en jentekveld, det er ikke ofte jeg blir invitert til sosiale ting i mindre skala hvor partner også er hjemme og deltar i samværet. Når de ikke finner det naturlig å inkludere partneren i sitt samvær med meg, hvorfor skal jeg være ansvarlig for å gjøre det? Godt spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå