AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #41 Del Skrevet 23. januar 2017 Det er jo litt pussig at man som singel ikke kan ha fest uten å måtte invitere med alle mulige obskure partnere man ikke har noe forhold til, mens det er helt legitimt for par å la være å invitere single fordi de skal ha parfest...Og ikke prøv å fortelle meg at det ikke skjer, vi er ganske mange med den erfaringen. Anonymkode: 7d0ec...6ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byjenta! Skrevet 23. januar 2017 #42 Del Skrevet 23. januar 2017 hadde invitert alle, ikke utelatt noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #43 Del Skrevet 23. januar 2017 Jeg hadde personlig ikke tatt meg det minste nær av at jeg ble invitert til en venninne uten mannen min som hun ikke kjenner spesielt godt, samtidig som andre kjærester/menn (som hun er venner med) ble invitert. Det hadde vært helt greit for meg. Mannen min var også nettopp i bryllup uten meg, fordi det er han som kjenner brudeparet. Jeg har aldri møtt dem, hvorfor skulle de måtte invitere meg? Forstår meg ikke helt på den par-mentaliteten mange har, der det liksom er den største fornærmelse å ikke bli bedt til bursdager og høytider hos folk du knapt kjenner Likevel vil jeg ikke gi råd om å gjøre det, TS, fordi mange har veldig sterke synspunkter på dette. Alle eller ingen er tryggest for å unngå drama, og siden du allerede har invitert noen må du nesten ta alle- og heller ha stående buffet. Anonymkode: a544f...c3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #44 Del Skrevet 23. januar 2017 Jeg ser helt klart at det kan være ergerlig å "måtte" invitere folk man ikke har noe forhold til. Men samtidig: jeg ser klart at det kan bli sårede følelser om noen får ha med partneren og andre ikke. Det du indirekte sier er jo at du ikke liker/ikke vil bli kjent med partnerne som ikke blir invitert. Anonymkode: 1f168...343 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #45 Del Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt pussig at man som singel ikke kan ha fest uten å måtte invitere med alle mulige obskure partnere man ikke har noe forhold til, mens det er helt legitimt for par å la være å invitere single fordi de skal ha parfest...Og ikke prøv å fortelle meg at det ikke skjer, vi er ganske mange med den erfaringen. Anonymkode: 7d0ec...6ae Når man holder middagsselskap, som TS har tenkt, inviterer msn enten med eller uten partner. At andre ikke gidder følge normal kutyme betyr ikke at det er innafor for TS å ikke gjøre det. Anonymkode: a149a...0cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. januar 2017 #46 Del Skrevet 23. januar 2017 Jeg har venninner jeg har kjent i 15-20 år uten at jeg har truffet partneren annet enn i forbifarten et par ganger. Ikke fordi vi aktivt misliker hverandre eller av andre grunner går inn for å unngå å møtes, men det er ikke alle venninneforhold hvor partneren har en naturlig plass. Men jeg er altså likevel forpliktet til å inkludere disse praktisk talt ukjente menneskene når jeg inviterer mine nærmeste venner? Selv om jeg har begrenset plass og det i verste fall betyr at jeg må kutte i gjestelisten og dermed utelate folk som faktisk er mine venner? Min venninnes parforhold er viktigere enn mine venneforhold, selv i min feiring? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #47 Del Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, Daria skrev: Jeg har venninner jeg har kjent i 15-20 år uten at jeg har truffet partneren annet enn i forbifarten et par ganger. Ikke fordi vi aktivt misliker hverandre eller av andre grunner går inn for å unngå å møtes, men det er ikke alle venninneforhold hvor partneren har en naturlig plass. Men jeg er altså likevel forpliktet til å inkludere disse praktisk talt ukjente menneskene når jeg inviterer mine nærmeste venner? Selv om jeg har begrenset plass og det i verste fall betyr at jeg må kutte i gjestelisten og dermed utelate folk som faktisk er mine venner? Min venninnes parforhold er viktigere enn mine venneforhold, selv i min feiring? Hadde hoppet bukk over dette kravet noen har. Inviter de du vil. Det er ikke snakk om et offisielt middagsselskap holdt av regjeringen akkurat. Både i bursdag, bryllup og andre middagsselskap må par lære seg å takle å ikke alltid bli invitert sammen. Synes det er unaturlig å be folk man ikke kjenner. Og trur jeg får være glad at mine venner i forhold ikke er av den furtne sorten. Men ja, noen synes at deres parforhold er viktigere enn hvem du ønsker å be, og putter det under kutyme i stede (og vi har vel kommet forbi dette med å måtte sitte gutt - jente - gutt - jente ved bordet og...). Og får andres feiring til å handle om seg selv. Etter barneskolen ber man hvem man vil. Anonymkode: c7a48...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #48 Del Skrevet 23. januar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle tro folk gikk på barneskolen, der man må invitere hele klassen eller alle av samme kjønn. Ikke voksne mennesker. Du inviterer de vennene du vil, enkelt og greit. Selv om man er sammen med en person, betyr ikke det at de ikke skal kunne klare å gjøre noe på egenhånd eller at ikke begge alltid blir invitert. Men samboere har en tendens til å vokse sammen ved hoften ofte, og blir furtne småunger om de må gå alene noe steder. De som blir sure får blir sure, og være hjemme. Kos deg, og inviter de du vil! Anonymkode: c7a48...f2c Det handler ikke om at samboere MÅ gjære alt sammen. Jeg er samboer, jeg hadde reagert dersom hun hadde invitert partnere til noen men ikke til alle, men hadde ikke reagert om hun kun inviterte venner. Men for meg går det på å ikke utestenge noen, hadde selv ikke hatt samvittighet til det. I mitt hodet er det sunn fornuft, for i mine øyne et det slik man holdt på me på barneskolen. Men det er IKKE for meg å min kjære ikke kan gjøre noe på egenhånd for vi gjør masse ting på egenhånd. Han er ofte på fest uten meg og omvendt! Anonymkode: 1557a...efb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 23. januar 2017 #49 Del Skrevet 23. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når man holder middagsselskap, som TS har tenkt, inviterer msn enten med eller uten partner. At andre ikke gidder følge normal kutyme betyr ikke at det er innafor for TS å ikke gjøre det. Anonymkode: a149a...0cd Hvilken aldersgruppe er dere som mener dette "alle partnere eller ingen partner"? Er det et nytt fenomen? Bursdagsselskap med venner hjemme hos seg selv er ikke det samme som bryllup. Man kan da vel fint invitere de partnerne man er personlig venn med og la være å invitere de man ikke kjenner!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #50 Del Skrevet 23. januar 2017 1 minutt siden, palamina skrev: Hvilken aldersgruppe er dere som mener dette "alle partnere eller ingen partner"? Er det et nytt fenomen? Bursdagsselskap med venner hjemme hos seg selv er ikke det samme som bryllup. Man kan da vel fint invitere de partnerne man er personlig venn med og la være å invitere de man ikke kjenner!? Det er delte meninger i tråden, men jeg er ikke fan av slik. Hadde aldri gjort det selv. Både for å vise mine venner at jeg er interessert i å treffe deres kjæreste, og for å ikke utestenge noen. Da kan man jo risikere at to som er gode venner etter de kom i den gjengen pga kjæresten, så blir en invitert og andre ikke. Ofte har man da truffet kjæresten til vennene sine. Anonymkode: 1557a...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Navios Skrevet 23. januar 2017 #51 Del Skrevet 23. januar 2017 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både i bursdag, bryllup og andre middagsselskap må par lære seg å takle å ikke alltid bli invitert sammen. Synes det er unaturlig å be folk man ikke kjenner. Og trur jeg får være glad at mine venner i forhold ikke er av den furtne sorten. Så klart. Men om ein da ender opp på ein kjempefest, der ein ikkje kjenner NOKON (unntatt vertinna/vert som ein kanskje får et kvarter med, om ein er heldig) så er ein partner ei livbøye. Topp det gjerne med å plassere folk på bord med obskur slekt eller andre dei overhodet ikkje har eit forhold til, og de har oppskrift på ein perfekt kveld for alle gjester <3 Eg har takka nei til slike invitasjoner tidligere. Endret 23. januar 2017 av Navios Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Navios Skrevet 23. januar 2017 #52 Del Skrevet 23. januar 2017 Dessuten er det litt interessant å sjå når folk flammande argumenterer for at dei må jo få lov å slippe å invitere partnarar som dei uansett ikkje kjenner, når den viktigste årsaken til at dei ikkje kjenner dem er at dei har aktivt unngått å invitere dei til noke som helst dei siste 10 åra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #53 Del Skrevet 23. januar 2017 2 minutter siden, Navios skrev: Dessuten er det litt interessant å sjå når folk flammande argumenterer for at dei må jo få lov å slippe å invitere partnarar som dei uansett ikkje kjenner, når den viktigste årsaken til at dei ikkje kjenner dem er at dei har aktivt unngått å invitere dei til noke som helst dei siste 10 åra. Enig! 😊 Det er i mitt sinn litt rart om man absolutt ikke har hilst på eller på en måte kjenner partneren til vennene sine. Det er ikke snakk om random mennesker fra jobb, men noen som i utgangspunktet burde vært en del av vennegjengen! Det er ei jeg ikke har hilst på av mine venners kjærester, for de har nettopp blitt sammen. Men hun var like mye invitert på fest i helga hos oss, selv om antall fort ble litt utav kontroll så var det aldri snakk om å ikke invitere henne, eller hun som bor 2 timer unna og som jeg kun har hilst på 3 ganger pga avstanden (han flyttet etter henne). Anonymkode: 1557a...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #54 Del Skrevet 23. januar 2017 20 minutter siden, Navios skrev: Dessuten er det litt interessant å sjå når folk flammande argumenterer for at dei må jo få lov å slippe å invitere partnarar som dei uansett ikkje kjenner, når den viktigste årsaken til at dei ikkje kjenner dem er at dei har aktivt unngått å invitere dei til noke som helst dei siste 10 åra. Enig med det.. For meg virker det uhøflig å nærmest demonstrere at man har tatt seg bryet med å bli kjent med enkeltes partnere, mens man ikke vil gripe muligheten til å bli kjent med andre venninners partnere. Du blir ikke kjent med noen om du lar være å invitere dem, og en slik anledning virker jo som en temmelig opplagt måte å treffe dem på. Jeg var "evig singel" til jeg var 33, så jeg er veldig kjent med det å gå alene i selskaper. Det har jeg null problemer med. Jeg har ikke noe problem med å gå på fest alene, ei heller med at min mann går på fest alene. "Problemet" oppstår når en venninne ikke har lyst å bli kjent med mannen min, noe som det jo virker som når hun inviterer de andres partnere, men ikke min. Jeg har venninner jeg sjelden/aldri treffer partneren til. Men jeg ville ikke invitert dem uten partner samtidig som jeg inviterte andre venninner med partner. Anonymkode: 1f168...343 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #55 Del Skrevet 23. januar 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om at samboere MÅ gjære alt sammen. Jeg er samboer, jeg hadde reagert dersom hun hadde invitert partnere til noen men ikke til alle, men hadde ikke reagert om hun kun inviterte venner. Men for meg går det på å ikke utestenge noen, hadde selv ikke hatt samvittighet til det. I mitt hodet er det sunn fornuft, for i mine øyne et det slik man holdt på me på barneskolen. Men det er IKKE for meg å min kjære ikke kan gjøre noe på egenhånd for vi gjør masse ting på egenhånd. Han er ofte på fest uten meg og omvendt! Anonymkode: 1557a...efb Noen av partnerne er jo nettopp venner. Andre ikke stort mer enn bare partner til en venn. Ergo hun ønsker kun å invitere venner. Og barneskole i disse dager er ofte hele klassen eller kun samme kjønn. Og ser ut som dette drar seg inn i voksenlivet for mange med en gang de blir samboere/kjæreste (noen forventer faktisk at typen de har vært sammen med i 3 uker skal inviteres i bryllup...). Er det sjalusien som slår ut da? "Hvorfor får Stine lov til å ha med kjæresten sin og ikke meg?????" Da får dere bare bli hjemme sånn sett. Om dere ikke takler at en person ber sine VENNER om de vennene også er da sammen med en annen venn. Anonymkode: c7a48...f2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. januar 2017 #56 Del Skrevet 23. januar 2017 44 minutter siden, Navios skrev: Dessuten er det litt interessant å sjå når folk flammande argumenterer for at dei må jo få lov å slippe å invitere partnarar som dei uansett ikkje kjenner, når den viktigste årsaken til at dei ikkje kjenner dem er at dei har aktivt unngått å invitere dei til noke som helst dei siste 10 åra. ...eller så er årsaken kanskje at de med partner aldri inviterer eller tar initiativ til å introdusere partneren? Som singel blir man ofte den venninnen som blir kontaktet når mannen er bortreist eller de har lyst på en jentekveld, det er ikke ofte jeg blir invitert til sosiale ting i mindre skala hvor partner også er hjemme og deltar i samværet. Når de ikke finner det naturlig å inkludere partneren i sitt samvær med meg, hvorfor skal jeg være ansvarlig for å gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #57 Del Skrevet 23. januar 2017 21 minutter siden, Daria skrev: ...eller så er årsaken kanskje at de med partner aldri inviterer eller tar initiativ til å introdusere partneren? Som singel blir man ofte den venninnen som blir kontaktet når mannen er bortreist eller de har lyst på en jentekveld, det er ikke ofte jeg blir invitert til sosiale ting i mindre skala hvor partner også er hjemme og deltar i samværet. Når de ikke finner det naturlig å inkludere partneren i sitt samvær med meg, hvorfor skal jeg være ansvarlig for å gjøre det? En av dere må jo ta initiativ til å introdusere deg/partneren for hverandre. Det er ikke alltid så lett å vite om det er greit å inkludere partneren sin når man skal treffe single venner. Jeg har vært den eneste evige single i gjengen, og har nå samboer, så jeg har prøvd begge sider av saken. Det er ikke nødvendigvis slik at den single vennen setter pris på det om man inkluderer partneren. Da jeg var singel syntes ikke jeg nødvendigvis det var gøy om venninnene mine plutselig skulle dra med seg samboeren sin på "våre" greier. Og vice verca, nå når jeg har samboer føler jeg det blir rart om jeg skal dra med meg gubben når jeg drar på besøk til en singel venninne. Men om man skal invitere til fest, med flere personer tilstede, er det straks langt mer naturlig å treffe hverandres partnere. Så jeg synes vel det er den som inviterer til en stor samling først som har "ansvaret" for å sørge for at partner/venner blir introdusert. Det er ikke slik at det er den som har partner som er ansvarlig for å introdusere vedkommende til venner; det er da like mye vennene som kan ta initiativ til å få treffe den nye partneren. Anonymkode: 1f168...343 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #58 Del Skrevet 23. januar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen av partnerne er jo nettopp venner. Andre ikke stort mer enn bare partner til en venn. Ergo hun ønsker kun å invitere venner. Og barneskole i disse dager er ofte hele klassen eller kun samme kjønn. Og ser ut som dette drar seg inn i voksenlivet for mange med en gang de blir samboere/kjæreste (noen forventer faktisk at typen de har vært sammen med i 3 uker skal inviteres i bryllup...). Er det sjalusien som slår ut da? "Hvorfor får Stine lov til å ha med kjæresten sin og ikke meg?????" Da får dere bare bli hjemme sånn sett. Om dere ikke takler at en person ber sine VENNER om de vennene også er da sammen med en annen venn. Anonymkode: c7a48...f2c Om mine venner er så lite interessert i å bli kjent med min partner så ja det er veldig rart i mine øyne. Det hadde ikke falt meg inn å ikke inkludere mine venner kjærester. Det har vell ingen ting med sjalusi å gjøre men det blir litt utfrysning fra gruppa, og med at man blir ikke kjent med dem om man alltid skal utelate dem fra fest fordi det ikke er plass. Akkuratt å ikke bli invitert i bryllup etter 3 mnd er litt annderledes enn denne saken. Det er en selvfølge at de ikke blir med i det bryllupet. Anonymkode: 1557a...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #59 Del Skrevet 23. januar 2017 33 minutter siden, Daria skrev: ...eller så er årsaken kanskje at de med partner aldri inviterer eller tar initiativ til å introdusere partneren? Som singel blir man ofte den venninnen som blir kontaktet når mannen er bortreist eller de har lyst på en jentekveld, det er ikke ofte jeg blir invitert til sosiale ting i mindre skala hvor partner også er hjemme og deltar i samværet. Når de ikke finner det naturlig å inkludere partneren i sitt samvær med meg, hvorfor skal jeg være ansvarlig for å gjøre det? Da vil jeg kalle dine venner for dårlige venner om dette er tilfelle. Hvor skal du ikke være med fordi de andre skal ha partnere med. Dette er også noen jeg syns er helt på tryne. Kjæresten minner sjeldent med om det kun er meg og ei venninne (uavhengig om hun har kjæreste eller ei) men single venninner/kompiser er like velkomne i sosialelag. Anonymkode: 1557a...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 23. januar 2017 #60 Del Skrevet 23. januar 2017 Jeg blir virkelig forskrekket når jeg leser denne tråden. Er det blitt like vanlig med formelle regler i et fødselsdagsselskap nå som i et bryllup? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå