Gå til innhold

Må alle partnere inviteres til feiring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Newroz skrev:

Syns som mange i denne tråden at det blir feil å kun invitere noens partnere. Alle eller ingen altså. Det du eventuelt kan gjøre er å endre litt på måten du har selve selskapet på. Kanskje du kan ha tapas hvor man ikke trenger å sitte til bords feks, kanskje du kan låne noen stoler og lage noen sosiale soner her og der slik at det blir plass til flere. Alternativet etter min mening er at du ikke inviterer noen av partnerne. 

Dette høres jo ut som en bra løsning

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker middag rundt bord ja, selve maten og serveringa ser jeg ikke på som noe styr. Det er heller ikke økonomien i det som er motivet, det er kun plassproblemene.

Anonymkode: c0d60...a74

Alternativt inviterer du de aller nærmeste vennene (med partnere) til middag, og resten til festen etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Newroz skrev:

Syns som mange i denne tråden at det blir feil å kun invitere noens partnere. Alle eller ingen altså. Det du eventuelt kan gjøre er å endre litt på måten du har selve selskapet på. Kanskje du kan ha tapas hvor man ikke trenger å sitte til bords feks, kanskje du kan låne noen stoler og lage noen sosiale soner her og der slik at det blir plass til flere. Alternativet etter min mening er at du ikke inviterer noen av partnerne. 

Jeg tror du har rett, jeg tror jeg må stappe alle inn i stua, legge opp til at dette blir en "hjerterom i mangel på husrom"-feiring og så håpe at folk koser seg selv om det blir mangel på bevegelsesrom rundt bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hemoglobin skrev:

Jeg tenkte på plassen. Hvis du har det enklere med at det ikke serveres middag, men feks koldtbord som noen foreslo, så kan man sitte hvor som helst. Hvis noen kunne laget kanapeer i forskjellige varianter, minismørbrød, oppskåret grønt med dip feks. Da kunne du hatt gulvputer eller lignende til å sitte på også. 

Alternativt ville jeg valgt å bestille bord på et utested eller bare damevenner.

Det er sant, det blir kanskje lettere med "luft" rundt gjestene hvis det blir koldtbord eller fingermat. Takk for innspillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har rett, jeg tror jeg må stappe alle inn i stua, legge opp til at dette blir en "hjerterom i mangel på husrom"-feiring og så håpe at folk koser seg selv om det blir mangel på bevegelsesrom rundt bordet.

Det kan bli riktig så koselig bare du legger forholdene til rette, og tar det for hva det er: Dårlig plass, men hjerterom :) Puter til hagemøbler fungerer veldig bra som s"sitteunderlag". Legg et pledd eller en pels opp på, og du får en riktig så hyggelig plass. Du kan også spørre gjestene om de kan ta med seg en stol, en pute osv fordi du rett og slett ikke har nok av akkurat det, men vil ha besøk av dem alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Newroz skrev:

Det kan bli riktig så koselig bare du legger forholdene til rette, og tar det for hva det er: Dårlig plass, men hjerterom :) Puter til hagemøbler fungerer veldig bra som s"sitteunderlag". Legg et pledd eller en pels opp på, og du får en riktig så hyggelig plass. Du kan også spørre gjestene om de kan ta med seg en stol, en pute osv fordi du rett og slett ikke har nok av akkurat det, men vil ha besøk av dem alle. 

Det er sant. Jeg vil jo aller helst ha alle der (og gjerne flere, men et sted går smertegrensen), jeg er vant til å ha åpne armer til alle som vil komme til meg, og stiller alltid det jeg har av senger, sofaer og gulvplass tilgjengelig ved behov. Jeg er vel egentlig mest redd for at gjestene synes det skal bli utrivelig eller kjedelig og "klassefestaktig" at det blir trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Jeg vil jo aller helst ha alle der (og gjerne flere, men et sted går smertegrensen), jeg er vant til å ha åpne armer til alle som vil komme til meg, og stiller alltid det jeg har av senger, sofaer og gulvplass tilgjengelig ved behov. Jeg er vel egentlig mest redd for at gjestene synes det skal bli utrivelig eller kjedelig og "klassefestaktig" at det blir trangt.

Det tror jeg absolutt ikke de vil tenke :) Alle har forståelse for at på ett eller annet tidspunkt blir det fult. Så lenge det er hyggelig stemning tror jeg folk lar seg stable i høyden til og med :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forresten på en veldig hyggelig fest for et par måneder siden, hvor det absolutt ikke var sitteplass til alle. Det gjorde ingenting, for det var lagt ut puter og tepper, og vi samla oss bare rundt omkring i stua. Det var levende musikk fra enkelte, og ingen ville gå :) At det ikke var sitteplass til alle var det siste vi tenkte på! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går helt fint at det blir fult TS. Det hadde jeg ikke tenkt på. Mest sannsynlig passer det jo ikke for absolutt alle uansett, så det kan jo hende at problemet løser seg på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill. Jeg kommer til å invitere alle, låne bord og stoler, rydde vekk "unødvendige" møbler og ha et "trangt men koselig"-tema på hele greia. Det viktigste er at gjestene får en koselig kveld, og at alle føler seg velkomne. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

Tror det går helt fint at det blir fult TS. Det hadde jeg ikke tenkt på. Mest sannsynlig passer det jo ikke for absolutt alle uansett, så det kan jo hende at problemet løser seg på egenhånd.

Takk, ja det kan jo hende, og det er greit (jeg forventer ikke at alle skal prioritere min bursdag) men jeg bør nok invitere alle ja, jeg ser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du?? Eller kommer du fra et lite sted/småby? Kan vel ha sine egne venner selv om man har kjæreste...

Anonymkode: ff806...36d

Selvsagt kan man det, men når man inviterer kjæresten til noen og ikke til andre så blir det feil. Men vi er en sammensveiset gjeng også da. 

Anonymkode: 1557a...efb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle innspill. Jeg kommer til å invitere alle, låne bord og stoler, rydde vekk "unødvendige" møbler og ha et "trangt men koselig"-tema på hele greia. Det viktigste er at gjestene får en koselig kveld, og at alle føler seg velkomne. :)

Håper du også får en koselig kveld da, og ikke stresser for mye over at det blir overfylt 😊 ha en fin feiring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Håper du også får en koselig kveld da, og ikke stresser for mye over at det blir overfylt 😊 ha en fin feiring 😊

Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Daria skrev:

Jeg endte med å gjøre et poeng av at jeg inviterte til damelag sist jeg hadde rund bursdag for å slippe den problemstillingen. Jeg har vennes hvis partnere jeg aldri har møtt, partnere jeg omgås og som det egentlig hadde vært helt naturlig å inkludere og partnere jeg treffer fra tid til annen, men strengt tatt ikke hadde så lyst til å inkludere...

Egentlig tenker jeg at det ikke burde være noe problem - særlig når grunnen er så enkel som at du har begrenset plass - men jeg har skjønt at dette er et større minefelt enn det virker for meg som er singel. For noen er åpenbart det å inviteres uten partner en dødelig fornærmelse uansett om partneren har noe forhold til den som inviterer. 

Er vell ikke noe minefelt, men ren høflighet og for å være inkluderende. Jeg hadde ikke blitt dødelig fornærmet om kjæresten min ikke ble invitert selv om det i de sosiale settingene jeg har vært i er en selvfølge, men om da kjæresten til naboen ble invitert hadde jeg jo reagert litt. Jeg har vært singel jeg også, tenkte akkuratt likt da 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, ja det kan jo hende, og det er greit (jeg forventer ikke at alle skal prioritere min bursdag) men jeg bør nok invitere alle ja, jeg ser den.

Ja sånn er det jo bare :) Noen skal på hyttetur, noen jobber og noen får ikke barnevakt. Det kan ikke passe for alle hver gang. Nå kan det jo hende at dette er den ene gangen hvor absolutt alle får det til, men mest sannsynlig er det noen som ikke kan komme :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å tømme stua for møbler, og låne bord og stoler av venner og naboer. Det gjør ikke noe om det blir trangt for alle sitter jo rundt bordet uansett. 

Anonymkode: e7cd5...762

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal feire bursdagen min om en stund. Jeg har tenkt å invitere vennene mine med partnere til middag hjemme hos meg selv. Når jeg teller opp antallet jeg tenkte å invitere, ser jeg at det blir for mange for det jeg har plass til, og da lurer jeg på, er det fryktelig feil av meg å invitere noen av mine venners partnere (de partnerne jeg kjenner godt og regner som mine venner) og utelate noen venners partnere (de partnerene jeg ikke kjenner så godt)? Jeg er selv singel.

Enn om du bare inviterer de opprinnelige vennene til mat og så kan deres partnere komme etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro folk gikk på barneskolen, der man må invitere hele klassen eller alle av samme kjønn. Ikke voksne mennesker.

Du inviterer de vennene du vil, enkelt og greit. :) Selv om man er sammen med en person, betyr ikke det at de ikke skal kunne klare å gjøre noe på egenhånd eller at ikke begge alltid blir invitert. Men samboere har en tendens til å vokse sammen ved hoften ofte, og blir furtne småunger om de må gå alene noe steder.

De som blir sure får blir sure, og være hjemme. Kos deg, og inviter de du vil!

Anonymkode: c7a48...f2c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig med de som på død og liv skal bli invitert med kjærestene sine til alt mulig rart. Synes det er helt innafor å invitere de partnerne du er god venn med, og droppe de du ikke kjenner så godt. Så lenge det ikke ender med at det bare er én venn som ikke får ta med kjæresten sin, så synes jeg det er greit. Det koster penger med feiringer. Det er irriterende å måtte ut med mange hundre, eller kanskje tusen ekstra fordi man "må" invitere kjærester man ikke kjenner. Jeg hadde ikke blitt fornærmet dersom min kjæreste ikke hadde blitt invitert i bursdagsfeiringen til en venninne som ikke kjenner han noe særlig.

Anonymkode: aaa90...8c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...