AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #61 Del Skrevet 22. januar 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: altså, hva slags menneske ville jeg vært om jeg tillot at mennesker jeg brydde meg om ble plaget? mobbing er faktisk hoved årsaken til dagens psykiatri. de fleste som er psykisk syke er det fordi de har blitt plaget i barndommen. når en godt voksen mann på over 20 år sitter å slenger dritt til jenter på nett - ja da bør dette konfronteres. og jeg konfronterte vedkommende til de grader. Ja, og du truet ham. Noe du nekter for. Men nå kan du liksom ikke lyve om det lenger. Jeg er enig med at det bør konfronteres. Men truing på det nivået du gjør er ikke greit. En ting er når mennesker fortjener det, en annen ting er når du overreagerer og ender opp med å true noen som ikke fortjente det. Du spurte et spørsmål, om du er skurken, og ja, jeg synes du er skurken når du truer mennesker med kniv, og oppfører deg slik du gjorde mot vise-fingeren-mannen. Anonymkode: d5586...c84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #62 Del Skrevet 22. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men utifra hendelsen ble jo blant annet din mor mer skremt og satt ut av det DU gjorde, enn det rasshølet som viste fingeren gjorde. Det er kanskje noe du skal ta til ettertanke? Anonymkode: d5586...c84 jeg har emosjonelt ustabil PF og narsissistiske trekk. min mor vet dette og hun kjenner godt til min væremåte. hun trodde jeg ville eksplodere mot han som viste henne fingeren - men jeg eksploderte ikke. vi hadde en voksen og grei samtale og vi kom til en enighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #63 Del Skrevet 22. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og du truet ham. Noe du nekter for. Men nå kan du liksom ikke lyve om det lenger. Jeg er enig med at det bør konfronteres. Men truing på det nivået du gjør er ikke greit. En ting er når mennesker fortjener det, en annen ting er når du overreagerer og ender opp med å true noen som ikke fortjente det. Du spurte et spørsmål, om du er skurken, og ja, jeg synes du er skurken når du truer mennesker med kniv, og oppfører deg slik du gjorde mot vise-fingeren-mannen. Anonymkode: d5586...c84 Jeg truet han ikke. Men jeg oppfordret han på det sterkeste til å si unnskyld til min mor fordi han viste henne fingeren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #64 Del Skrevet 22. januar 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: Jeg truet han ikke. Men jeg oppfordret han på det sterkeste til å si unnskyld til min mor fordi han viste henne fingeren Vi snakket om den godt over 20 år gamle mannen som snakket dritt til din venninne. Og din opplevelse av situasjonen er ikke fasit. Mannen vil mest sannsynlig si at du truet ham, samme med din mor, og venninnen i situasjonen du beskrev. Du kan fortsette å tenke at du ikke har truet, men andre opplever deg sånn. Når du stiller spørsmål til hvordan folk opplever situasjonene du beskrev så tåler du vel å få svar på tiltale? Jeg skjønner at venninne di droppa deg etter det du gjorde, hun ble kanskje redd selv. (Selv om jeg er usikker på om det med kniven er løgn da.) Det som er verre enn at du truer folk, er at du mener du har all rett i verden til å gjøre det, i tillegg til at det er hysterisk morsomt for deg. Anonymkode: d5586...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #65 Del Skrevet 22. januar 2017 Kan vi snu litt på det og tenke at både din mor og din venninne er voksne og oppegående kvinner som selv kan sette og hevde grensene sine, selv ta avgjørelser om hvordan en evt krenkelse av disse skal følges opp? De har ikke behov for noen som farer opp på den måten for dem, og det mest respektfulle du kan gjøre er å vente på et spørsmål om hjelp eller spørre om de ønsker at du skal bistå, og om de ønsker hjelp kan du spørre hvordan du kan bistå? Dersom du er ustabil med narsissistiske trekk føles det kanskje ikke trygt at du uoppfordret og oppfarende skal prøve å ta kontroll over situasjonen. Anonymkode: d21a6...3ca 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #66 Del Skrevet 22. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan vi snu litt på det og tenke at både din mor og din venninne er voksne og oppegående kvinner som selv kan sette og hevde grensene sine, selv ta avgjørelser om hvordan en evt krenkelse av disse skal følges opp? De har ikke behov for noen som farer opp på den måten for dem, og det mest respektfulle du kan gjøre er å vente på et spørsmål om hjelp eller spørre om de ønsker at du skal bistå, og om de ønsker hjelp kan du spørre hvordan du kan bistå? Dersom du er ustabil med narsissistiske trekk føles det kanskje ikke trygt at du uoppfordret og oppfarende skal prøve å ta kontroll over situasjonen. Anonymkode: d21a6...3ca men det er sånn jeg er. jeg må ha kontroll over situasjonen. jeg er ekstremt dominerende, et angrep mot følget mitt er det samme som et angrep mot meg. og et angrep mot meg må alltid bli fulgt opp med et mot angrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #67 Del Skrevet 22. januar 2017 3 minutter siden, WubWub skrev: men det er sånn jeg er. jeg må ha kontroll over situasjonen. jeg er ekstremt dominerende, et angrep mot følget mitt er det samme som et angrep mot meg. og et angrep mot meg må alltid bli fulgt opp med et mot angrep. De er ikke din eiendom. Jeg kjenner igjen tankegangen din både fra meg selv, og en nær venn, men det er på mange måter respektløst. Det er omtanke i det, men dette er mennesker, ikke hunder. Anonymkode: a49b0...933 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #68 Del Skrevet 22. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De er ikke din eiendom. Jeg kjenner igjen tankegangen din både fra meg selv, og en nær venn, men det er på mange måter respektløst. Det er omtanke i det, men dette er mennesker, ikke hunder. Anonymkode: a49b0...933 jo det er de. de er underlagt meg. derfor er det min oppgave å passe på de da de er en forlengelse av meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #69 Del Skrevet 22. januar 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi snakket om den godt over 20 år gamle mannen som snakket dritt til din venninne. Og din opplevelse av situasjonen er ikke fasit. Mannen vil mest sannsynlig si at du truet ham, samme med din mor, og venninnen i situasjonen du beskrev. Du kan fortsette å tenke at du ikke har truet, men andre opplever deg sånn. Når du stiller spørsmål til hvordan folk opplever situasjonene du beskrev så tåler du vel å få svar på tiltale? Jeg skjønner at venninne di droppa deg etter det du gjorde, hun ble kanskje redd selv. (Selv om jeg er usikker på om det med kniven er løgn da.) Det som er verre enn at du truer folk, er at du mener du har all rett i verden til å gjøre det, i tillegg til at det er hysterisk morsomt for deg. Anonymkode: d5586...c84 Nei , jeg ville kuttet ut alle som fortalte en annen historie om saken enn den historien jeg har i mitt eget hode. Uavhengig av familiære relasjoner eller vennskapsbånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derpderp Skrevet 22. januar 2017 #70 Del Skrevet 22. januar 2017 6 minutter siden, WubWub skrev: jo det er de. de er underlagt meg. derfor er det min oppgave å passe på de da de er en forlengelse av meg selv Shit just got awkward. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #71 Del Skrevet 22. januar 2017 8 minutter siden, WubWub skrev: jo det er de. de er underlagt meg. derfor er det min oppgave å passe på de da de er en forlengelse av meg selv Er dette noe de har bevisst samtykket til? Anonymkode: a49b0...933 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #72 Del Skrevet 22. januar 2017 Du virker lojal og beskyttende, flotte egenskaper! Bare lytt nøye til din mor og andre som måtte ha en forklaring på hva de reagerer på, juster deg litt og fortsett så å være deg selv, bare litt justert. Anonymkode: 5c18c...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #73 Del Skrevet 22. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er dette noe de har bevisst samtykket til? Anonymkode: a49b0...933 De fleste som prater med meg sier av egen maskin at jeg er de intellektuelt overlegen de. Selv ser jeg på meg selv som en kanin - et byttedyr omgitt av en verden fylt med rovdyr. Men min psykolog sa : hva om det er du som er blitt rovdyret ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #74 Del Skrevet 22. januar 2017 2 minutter siden, WubWub skrev: De fleste som prater med meg sier av egen maskin at jeg er de intellektuelt overlegen de. Selv ser jeg på meg selv som en kanin - et byttedyr omgitt av en verden fylt med rovdyr. Men min psykolog sa : hva om det er du som er blitt rovdyret ? Dette er ikke det samme som å samtykke til å være under noens beskyttelse. Anonymkode: a49b0...933 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #75 Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke det samme som å samtykke til å være under noens beskyttelse. Anonymkode: a49b0...933 men de er under min beskyttelse uansett om de liker det eller ei. f.eks om noen plager min ex-bestevenninde som også er psykopat. vi var venner i 6 år. vi pratet sammen 1-6 timer hver dag og hun fortalte meg alltid : "du må aldri åpne deg for et annet menneske, du må ikke dele tankene dine for noen. jeg tåler det du sier men det kommer til å gå dårlig for deg om de snakker om disse tingene med andre" Endret 22. januar 2017 av WubWub Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #76 Del Skrevet 22. januar 2017 4 minutter siden, WubWub skrev: men de er under min beskyttelse uansett om de liker det eller ei Og du ser ikke hvor respektløst dette kan ses på av andre? Anonymkode: a49b0...933 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #77 Del Skrevet 22. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du ser ikke hvor respektløst dette kan ses på av andre? Anonymkode: a49b0...933 Beklager men jeg er ikke en person som lar en mann vise fingeren til min mor. Jeg er heller ikke en beta mann som lar sin venninde bli angrepet av et nett troll uten å reagere. Du tenker kanskje at hele situasjonen ville løst seg om jeg sendte han en melding ala "hei jeg ser du skriver mye stygt om vennen min. kunne du være så snill å slutte med det?". Nei han vil ikke slutte med å plage med mindre jeg gjorde det jeg gjorde. Jeg snakket med han face to face og han forstod alvoret i situasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #78 Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) 1 Endret 22. januar 2017 av WubWub Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #79 Del Skrevet 22. januar 2017 3 minutter siden, WubWub skrev: Beklager men jeg er ikke en person som lar en mann vise fingeren til min mor. Jeg er heller ikke en beta mann som lar sin venninde bli angrepet av et nett troll uten å reagere. Du tenker kanskje at hele situasjonen ville løst seg om jeg sendte han en melding ala "hei jeg ser du skriver mye stygt om vennen min. kunne du være så snill å slutte med det?". Nei han vil ikke slutte med å plage med mindre jeg gjorde det jeg gjorde. Jeg snakket med han face to face og han forstod alvoret i situasjonen. Jeg har ikke satt meg inn i situasjonen med din vennende, og ikke har jeg tid til det heller. Men situasjonen som du nevner i startinnlegget her håndterte du på en respektløs måte ovenfor din mor, som kunne satt henne i fare. Enten fysisk, ved at personen som var i ferd med å trekke seg bort nå føler seg truet, og går til angrep, eller sosialt ved at politi blir involvert, og/eller at folk slutter omgås henne pga deg. Anonymkode: a49b0...933 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 22. januar 2017 #80 Del Skrevet 22. januar 2017 2 timer siden, WubWub skrev: Jeg ute på tur med min mor her forleden. Vi hadde handlet endel møbler til leiligheten min. Vi skulle så innom et stort kjøpesenter og hun kjørte inn på en parkeringsplass - på parkeringsplassen var det stappfullt da kjøpesenteret hadde salg. Vi fant omsider en ledig parkeringsplass. Problemet er at min mor er ekstremt dårlig til lukeparkering eller parkering generelt. Det samlet seg en kø av biler bak henne og hun begynte spørre meg om jeg kunne parkere bilen for hu - men jeg hadde drukket 3 øl på forhånd så jeg sa nei. Bilene bak begynte og tute+berte, de åpnet vinduene å skrek ukvemsord. Jeg så at mor ble veldig stresset så jeg sa "ikke bry deg om de, dette går bra". Etter 5 minutter greide hun komme seg inn i den ledige parkeringsplassen. Jeg var ved godt mot og godt humør. Så ser jeg at en kar som gikk forbi oss som viste fingeren til min mor. Han stirret stygt på hu. Jeg studerte kroppsspråket hans og så fort jeg så at han viste et tegn til nervøsitet så føk jeg ut av bilen som en kule. Jeg løp opp til han. Jeg var et hode høyere enn han og mest sannsynlig minst 30kg tyngre. Jeg sier : Du viste fingeren til moren min? Han : Hun brukte lang tid på å parkere Meg : Jeg tok tiden. Det tok 5 minutter. Gir det deg retten til å skremme min mor? Underveis under samtalen så presset jeg han stadig nærmere og nærmere opp i et hjørne. Jeg skal ikke referere det som ble sagt men jeg kan legge til at jeg ba han på slutten av samtalen om å unnskylde seg til min mor. Og det gjorde han. I mitt hode så var jeg en helt her. Noen undertrykket min mor og jeg hjalp henne. Problemet var at min mor (som er psykolog) sa i ettertid at hun ble veldig redd pga MIN REAKSJON og ikke hans. Hun pratet også med min psykolog om min reaksjon og det ble et samtaleemne denne uken. Det samme skjedde med min bestevenninde for noen år tilbake. Hun hadde fått en stalker som skrev masse stygt om hennes kropp på facebook og instagram. Det jeg gjorde var at jeg ringte foreldrene hans å fortalte om trollingen han bedrev. Jeg sendte også skjermbilde av alle de stygge kommentarene han hadde sagt til 100 stykken på hans facebook venneliste. Jeg dro også å møtte han i virkeligheten. Jeg truet han ikke eller oppførte meg ufint. Jeg sa bare "så det er du som har skrivd mye ufint til bestevennen min. tenker du at det er lurt å holde på slik?" jeg skal heller ikke her refere til den samtalen. Men dagen etterpå så kutte hun meg ut pga min reaksjon. Jeg prøver jo bare hjelpe jeg forstår ikke Jeg aner ikke. Selv jobber jeg som sykepleier og jeg har opplevd at lignende har skjedd. Det samme med å vise slike tegn og sånt. Det er ofte barn som gjør sånt. Vi voksne holder oss som regel for gode for sånt. Jeg skjønner at du blir frustrert, men det du gjør er faktisk ikke lov, selvom fremmede folk viser deg finger'n. Det beste du kan gjøre er å heve deg over det. Bare se en annen vei for eksempel. Å hevne seg på folk etter at noen har vist deg finger'n er unødvendig - også er det så umodent å holde på sånn. Jeg har sett dette en gang utenfor jobb faktisk, og jeg bare lo og gikk videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå