Gå til innhold

Er det meg som er skurken?

WubWub

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er greit at jeg legger frem et skjermbilde da altså? 

Anonymkode: d5586...c84

ja helt greit. legg ut bilder om mine påståtte kniv trusler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, WubWub skrev:

Den mannlige psykologien fungerer slik. Menn måler hverandre opp utifra muskelmasse, høyde og mental robusthet. Kvinner måler hverandre opp utifra andre verdier.

Menn ser på hverandre underbevisst som rivaler og den sterkeste vil vinne andres gunst. Det er som i dyreverden - en silverback gorilla må kjempe imot unge utfordrere - om han bare trekker seg tilbake så vil den yngre garden ta makten. 

Vi mennesker er ikke noe særlig anderledes enn aper og gorillaer. 

Jeg smiler aldri. Vis en viser tenner så er dette et symbol hos alle primater som viser til underdanighet. Når noen smiler til meg, alt jeg ser en sjimpanse tigge for sitt liv.

right, så da hadde moren din helt rett i at du opptrådte truende og at det kanskje er greit å får orden på det. De fleste av oss skjønner at mikroaggresjoner som å vise fingeren idet man kjører forbi ikke er en reell invitasjon til konflikt, og følger ikke opp slik oppførsel med å storme etter noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med de andre om at du kunne taklet situasjonen på en annen måte.

Når det er sagt, så vil jeg si at du er veldig flink som står opp for din mor. Du ønsket å beskytte henne og det er veldig flott gjort! Selv om det ble en litt feil måte å gjøre det på. 

Anonymkode: 1a4ce...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Derpderp skrev:

right, så da hadde moren din helt rett i at du opptrådte truende og at det kanskje er greit å får orden på det. De fleste av oss skjønner at mikroaggresjoner som å vise fingeren idet man kjører forbi ikke er en reell invitasjon til konflikt, og følger ikke opp slik oppførsel med å storme etter noen.

Jeg er erkjenner at jeg ikke er den beste personen til å løse konflikt. Av den grunn har det blitt slik at jeg skal rapportere alle mellommenneskelige konflikter til moderator teamet her på KG istedet for å prøve løse de selv. Da min tilnærming har vist seg å føre til eskalering fremfor deeskalering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si meg enig med de andre om at du kunne taklet situasjonen på en annen måte.

Når det er sagt, så vil jeg si at du er veldig flink som står opp for din mor. Du ønsket å beskytte henne og det er veldig flott gjort! Selv om det ble en litt feil måte å gjøre det på. 

Anonymkode: 1a4ce...2f8

Det er min plikt å beskytte min egen mor

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes ts får gjennomgå hardt her. Selvom jeg skjønner fra andre siden og. Men jeg og hadde reagert, kanske ikke like voldsomt, men hadde definitivt snakket til han. 

Var en som viste fing til min mor da jeg satt på med henne, vi satt da i bil og kjørte så jeg kunne ikke snakke til han. Jeg ble drit forbanna og reagerte med å vise fing tilbake:fnise:

jeg er og den personen som sier ifra til folk hvis noen er ekle mot andre. Om jeg kjenner de eller ikke. Kanske folk ser på det som truende utenifra men er noens stygg og ekle mot andre da klarer ikke jeg la vær å si noe.

Anonymkode: 026d1...bcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg hadde pissa på meg hvis en hadde oppført seg som deg i slike situasjoner. Selvsagt ønsker jeg at de som står ansvarlige for ufin oppførsel blir satt på plass, men samtidig har det seg slik at konfrontering slik du har holdt på med kan kjapt eskalere til en fæl slåsskamp... 

Syns det er søtt og veldig hyggelig at du har hjulpet din venninne og at du var så kjapp til å stå opp for moren din da, det må jeg innrømme. Skulle ærlig ønske det var flere som deg der ute... Men du sier at i ditt hode var du sånn og sånn... I virkeligheten kan du ha vært mye mer skummel enn du selv tror...

En gang opplevde jeg at fetterne mine ble skikkelig aggressive og truende, utpå en restaurant sent på kvelden, da to menn stirra uhyggelig på mine kusiner og meg (De gikk langt over streken, det var ikke bare creepy stirring liksom). Den gangen ble jeg bokstavelig tatt så kvalm av frykt at jeg kastet opp og begynt å skjelve i et sett... 

Endret av Spiteful
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

123.tif

Som jeg sa tidligere. Høyt Intellektuelle løyver bedre enn det WubWub gjør. 

Anonymkode: eeeba...b01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Okei, jeg trodde du var dame. Ikke at det har noe å si, men så har det det likevel. Det oppfattes mye mer truende når en mann presser andre opp i et hjørne og hvis du har møtt opp hos en med kniv så er det litt skummelt.

Anonymkode: 026d1...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermbilde 2017-01-22 kl. 01.52.39.png

Sånn. Er mye mulig jeg er blind og sånn da, men synes jeg ser at det står "svær kniv jeg holdt i hånda" der altså...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Spiteful skrev:

Altså, jeg hadde pissa på meg hvis en hadde oppført seg som deg i slike situasjoner. Selvsagt ønsker jeg at de som står ansvarlige for ufin oppførsel blir satt på plass, men samtidig har det seg slik at konfrontering slik du har holdt på med kan kjapt eskalere til en fæl slåsskamp... 

Syns det er søtt og veldig hyggelig at du har hjulpet din venninne og at du var så kjapp til å stå opp for moren din da, det må jeg innrømme. Skulle ærlig ønske det var flere som deg der ute... Men du sier at i ditt hode var du sånn og sånn... I virkeligheten kan du ha vært mye mer skummel enn du selv tror...

En gang opplevde jeg at fetterne mine ble skikkelig aggressive og truende, utpå en restaurant sent på kvelden, da to menn stirra uhyggelig på mine kusiner og meg (De gikk langt over streken, det var ikke bare creepy stirring liksom). Den gangen ble jeg bokstavelig tatt så kvalm av frykt at jeg kastet opp og begynt å skjelve i et sett... 

jeg har vært skummel 1 gang i mitt liv. og det var når min kusine ble voldtatt. men jeg skal ikke gå inn på detaljer her.

jeg var ikke skummel mot han som plage min venninde, jeg var ikke skummel mot han som viste fingeren til min mor. jeg smilte under hele varigheten av våre samtaler og jeg truet ikke. men jeg prøvde forklare de at det de drev med ikke var greit. 

de tok poenget mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, WubWub skrev:

Den mannlige psykologien fungerer slik. Menn måler hverandre opp utifra muskelmasse, høyde og mental robusthet. Kvinner måler hverandre opp utifra andre verdier.

Menn ser på hverandre underbevisst som rivaler og den sterkeste vil vinne andres gunst. Det er som i dyreverden - en silverback gorilla må kjempe imot unge utfordrere - om han bare trekker seg tilbake så vil den yngre garden ta makten. 

Vi mennesker er ikke noe særlig anderledes enn aper og gorillaer. 

Jeg smiler aldri. Hvis en viser tenner så er dette et symbol hos alle primater som viser til underdanighet. Når noen smiler til meg: alt jeg ser en sjimpanse tigge for sitt liv.

Ta denne med deg til neste psykologtime du har. Den er så far out og du bør virkelig ikke diskutere her på internett. Du blir aldri frisk da.

Anonymkode: eeeba...b01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjermbilde 2017-01-22 kl. 01.52.39.png

Sånn. Er mye mulig jeg er blind og sånn da, men synes jeg ser at det står "svær kniv jeg holdt i hånda" der altså...

hahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha

Ja ikke sant. Det er skikkelig morsomt å true andre. ROFLMAO og sånt. 

Så som sagt, skjønner at du vil stå opp for folk, det er en god egenskap, men måten du gjør det på er ikke innafor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, WubWub skrev:

ehm nå var jeg da helt edru. jeg må drikke 12 halvlitere om jeg skal bli brisen. 

og jeg smilte i begge situasjonene under samtalene jeg hadde med disse to gutta. jeg knyttet heller ikke neven eller hadde aggressive ansiktsutrykk. 

Kanskje det var smilet som car så creepy. Du fikk jo mannen opp i et hjørne. Han ble jo redd deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

En normal person hadde ristet på hodet, sagt noen skjellsord privat og gått videre. 
Ikke stormet opp mot personen på den måten. Du legger opp til krangel og unødvendig slåsskamp. Du egger opp folk, noe som viser at du er ustabil og folk blir da redd deg. Fordi du gjør en situasjon verre på alle mulige måter. 
For å være en "helt", slik som du trodde du var. Så burde du ha stått ved moren din, fortalt hun at du er stolt av henne fordi hun omsider klarte å parkere. Fortelle henne at hun skal ignorere idioten som rakk finger og move on. Det er det riktige å gjøre i en slik situasjon. Ikke gå opp til personen og kreve en unnskyldning og egge opp til kamp. 

Samme gjelder det med trakassering på nett.
Støtt venninnen din, fortell hun at han er et troll og skriver løgner for å provosere, blokker trollet og move on. Ikke oppføre seg slik som du gjorde, ikke rart hun stakk. 

Skjønner ikke at jeg gidder å svare deg en gang. For du nekter å se realiteten, ei eller innrømme at du noen gang gjør feil. 
Så jeg går å legger meg. :natti:

Jeg har ikke anledning til å sitte stille å se på at andre mennesker blir misbrukt. Det er helt greit at mennesker plager meg - men om folk plager min familie eller venner så vil jeg reagere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke anledning til å sitte stille å se på at andre mennesker blir misbrukt. Det er helt greit at mennesker plager meg - men om folk plager min familie eller venner så vil jeg reagere

Men utifra hendelsen ble jo blant annet din mor mer skremt og satt ut av det DU gjorde, enn det rasshølet som viste fingeren gjorde. Det er kanskje noe du skal ta til ettertanke? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ikke sant. Det er skikkelig morsomt å true andre. ROFLMAO og sånt. 

Så som sagt, skjønner at du vil stå opp for folk, det er en god egenskap, men måten du gjør det på er ikke innafor. 

altså, hva slags menneske ville jeg vært om jeg tillot at mennesker jeg brydde meg om ble plaget? 

mobbing er faktisk hoved årsaken til dagens psykiatri. de fleste som er psykisk syke er det fordi de har blitt plaget i barndommen. 

når en godt voksen mann på over 20 år sitter å slenger dritt til jenter på nett - ja da bør dette konfronteres. og jeg konfronterte vedkommende til de grader. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...