Gå til innhold

Hvorfor er ikke feminister islam-hatere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag demonstrerer millioner av kvinner verden over mot Trump, fordi han krenker kvinner og kvinners rettigheter.

Men hvorfor demonstrerer de nå - mot Trump? Hvorfor demonstrerer de aldri mot Islam - og hva den religionen gjør mot kvinner, behandler kvinner som dyr osv? I en rekke muslimske land blir kvinner straffet om de ikke dekker seg til (Sharia). I tillegg blir de giftet bort - noe som er bestemt av menn. Dette er da mer alvorlig enn at en fyr vurderer abortloven i USA? 

Jeg har alltid lurt på hvorfor feminister ikke hater Islam, en veldig undertrykkende religion for kvinner. I de fleste tilfeller ser vi jo faktisk at feminister også slår ring rundt muslimer og avstår fra folk som uttaler seg kritisk om Islam. 

http://www.usnews.com/news/best-countries/articles/2016-03-10/the-10-worst-countries-for-gender-equality-ranked-by-perception 8 av 10 av de verste landene for likestilling er muslimske land. 

 

Anonymkode: 9eac0...ef0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jonasmann

Fordi deres fokus er på egen gruppe. Det handler ikke om kvinner generelt, men om vestlige kvinner. Lite forstår vel de at det som hjelper deres gener aller mest, er ikke å angripe deres egne menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi feminister i dag egentlig bare er mannehatere, og har særlig den hvite mann som felles fiende med islam.

Anonymkode: 4b2ff...2d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de fleste feminister vet bedre enn å tro at millioner av svært ulike mennesker mener akkurat det samme. Kristne derimot, kan jeg ikke fordra. Bare se hvordan disse sektene holder på og krever at damene er hjemme og oppdrar barna i stedet for å jobbe. Sånn er kristne overalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi feminister i dag egentlig bare er mannehatere, og har særlig den hvite mann som felles fiende med islam.

Anonymkode: 4b2ff...2d8

Du dukker alltid opp i disse trådene. Hvorfor?

Anonymkode: fc56f...8c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha noe med at feminister mener at kvinner er urettferdig behandlet, noe som også flesteparten av muslimer er. Feminister er i mot urettferdig behandling generelt.

Anonymkode: 65dac...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler nok mye om en blanding av fornektelse, da mange av de som kaller seg feminister gjerne også er for "multikultur", og et ønske om å rettferdiggjøre egen eksistens. Feminister i vesten baserer seg tross alt på å formidle hvor urettferdig og ille vestlige kvinner har det, og er dermed nødt til å svartmale egen situasjon for å rettferdiggjøre sin eksistens, både for seg selv og for de som betaler dem/organisasjonene deres. Samtidig tror jeg en del ikke vet bedre.

Dermed får vi de absurde situasjonene der minoritetskvinner og kvinner i andre land, der mange virkelig lever under forferdelige kår, ikke får så stort fokus, mens det at kvinners valg har konsekvenser gjøres til fanesaker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
30 minutter siden, Sheherasade skrev:

Fordi de fleste feminister vet bedre enn å tro at millioner av svært ulike mennesker mener akkurat det samme. Kristne derimot, kan jeg ikke fordra. Bare se hvordan disse sektene holder på og krever at damene er hjemme og oppdrar barna i stedet for å jobbe. Sånn er kristne overalt. 

Hva i all verden? Så altså, det at enkelte kristne miljøer mener at koner skal være hjemme å stelle med huset og barn, er altså verre enn at sånn 99% av muslimer tvinger deres kvinner til å være hjemme? Det er en viss prosentforskjell her i andelen som er hjemme blant kristne og muslimer for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ha noe med at feminister mener at kvinner er urettferdig behandlet, noe som også flesteparten av muslimer er. Feminister er i mot urettferdig behandling generelt.

Anonymkode: 65dac...bb2

Kristne blir jo myrdet for fote i muslimske land, muslimene her i Norge og Europa er i himmelen i forhold. Og kvinner her i Norge har det da bedre i dette landet enn den mannlige befolkningen.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Sheherasade skrev:

Fordi de fleste feminister vet bedre enn å tro at millioner av svært ulike mennesker mener akkurat det samme. Kristne derimot, kan jeg ikke fordra. Bare se hvordan disse sektene holder på og krever at damene er hjemme og oppdrar barna i stedet for å jobbe. Sånn er kristne overalt. 

:Gjesp: 

Anonymkode: 671ba...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jonasmann skrev:

Kristne blir jo myrdet for fote i muslimske land, muslimene her i Norge og Europa er i himmelen i forhold. Og kvinner her i Norge har det da bedre i dette landet enn den mannlige befolkningen.

På hvilken måte da?

Anonymkode: fc56f...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte da?

Anonymkode: fc56f...8c6

Jeg blir alltid kjeftet på når jeg nevner det, men du vet gjerne regla allerede? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jonasmann skrev:

Jeg blir alltid kjeftet på når jeg nevner det, men du vet gjerne regla allerede? Eller?

Nei.

Anonymkode: fc56f...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jonasmann
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: fc56f...8c6

Kvinner har bedre utdannelse her i Norge enn menn, og dette handler i stor grad om strukturen i skolen, fagene som er valgt (1/2 av karakterer er språkfag) og ikke minst at lærere ser ut til å til en viss grad gi gutter dårligere karakterer enn hva de fortjener. Dette fører videre til at færre menn får barn og familie. Ergo, får kvinner bedre liv her i Norge enn den mannlige befolkningen.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jonasmann skrev:

Hva i all verden? Så altså, det at enkelte kristne miljøer mener at koner skal være hjemme å stelle med huset og barn, er altså verre enn at sånn 99% av muslimer tvinger deres kvinner til å være hjemme? Det er en viss prosentforskjell her i andelen som er hjemme blant kristne og muslimer for å si det slik.

Har en mistanke om det det innlegget var sarkastisk, for hun beskrev vel situasjonen for mange muslimske kvinner.

Anonymkode: 9eac0...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag demonstrerer millioner av kvinner verden over mot Trump, fordi han krenker kvinner og kvinners rettigheter.

Men hvorfor demonstrerer de nå - mot Trump? Hvorfor demonstrerer de aldri mot Islam - og hva den religionen gjør mot kvinner, behandler kvinner som dyr osv? I en rekke muslimske land blir kvinner straffet om de ikke dekker seg til (Sharia). I tillegg blir de giftet bort - noe som er bestemt av menn. Dette er da mer alvorlig enn at en fyr vurderer abortloven i USA? 

Jeg har alltid lurt på hvorfor feminister ikke hater Islam, en veldig undertrykkende religion for kvinner. I de fleste tilfeller ser vi jo faktisk at feminister også slår ring rundt muslimer og avstår fra folk som uttaler seg kritisk om Islam. 

http://www.usnews.com/news/best-countries/articles/2016-03-10/the-10-worst-countries-for-gender-equality-ranked-by-perception 8 av 10 av de verste landene for likestilling er muslimske land. 

 

Anonymkode: 9eac0...ef0

Jeg er ingen ekspert, men koblingen din til disse to tingene har ingenting med hverandre å gjøre (jeg siterer overskriften din her):

Sitat

 

Hvorfor er ikke feminister islam-hatere?

Startet av AnonymBruker, 7 timer siden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Sheherasade skrev:

Fordi de fleste feminister vet bedre enn å tro at millioner av svært ulike mennesker mener akkurat det samme. Kristne derimot, kan jeg ikke fordra. Bare se hvordan disse sektene holder på og krever at damene er hjemme og oppdrar barna i stedet for å jobbe. Sånn er kristne overalt. 

Tror du må få øynene opp litt og innse at alle kristne ikke lever ett slikt sektliv som du beskriver her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De feministene jeg kjenner hater all undertrykkelse. Enten den kommer fra svarte, hvite, brune, muslimer, kristne, ateister, gamle eller unge. Skjønner ikke at folk ikke forstår at det er mulig å ha flere tanker i hodet.

Anonymkode: c546c...b18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Tror du må få øynene opp litt og innse at alle kristne ikke lever ett slikt sektliv som du beskriver her.

 

Tror du må lære deg å tyde åpenbar sarkasme. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk ikke jeg i noen marsj i går, så jeg kan ikke uttale meg om de som gjorde det.  Men jeg vil tro hovedgrunnen til at man reagerer med protestmarsjer mot Trump,  er at det for det første er del av et demokratisk samfunn at man offentlig kan vise sin misnøye.  Og for det andre er det svært gjenkjennbart i USA pga borgerrettighetsbevegelsenes marsjer.

 

At man ikke gjør det samme mot land i Midtøsten, henger nok ganske enkelt sammen med at det overhodet ikke ville hatt noen virkning.  Man så jo,  for de av oss som fulgte den arabiske våren som raskt ble til høst nøye,  at folkeprotester ble slått ned på en grusom måte.  Og de fleste steder endte situasjonen opp med å bli forverret. 

Jeg skulle gjerne gjort mer for de muslimske kvinnene som mangler rettigheter,  men hvor skal man begynne? Jeg støtter skoleprosjekteter et par steder som gir kvinner rett til utdanning i områder de ellers ville blitt nektet dette, men ellers tror jeg faktisk revolusjoner må komme innenfra.  Og det er klart at i land som feks Iran og Saudi-Arabia er det grov undertrykkelse av kvinner,  men dette er land som også bryter menneskerettighetene generelt.  

Irak,  Syria og Afghanistan er så svake stater, med så mange problemer,  at før de blir stabilisert og kan begynne gjenoppbyggingen,  er det overlevelse som gjelder for svært mange.  

 

Anonymkode: 3e242...301

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...