AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Del Skrevet 21. januar 2017 Dette er ren utblåsning og jeg er så lei! Vi er 3 venninner som har kjent hverandre i mer enn 20år. Jeg har heldigvis en annen venneflokk enn disse, for ellers hadde jeg blitt gal. Mødrene våre er også gode venninner, så jeg er stuck med disse to, enten jeg vil eller ikke. Nå har det seg slik at to venninner har kranglet og jeg har ufrivillig blitt dratt inn i det. Jeg kaller de Mari og Lise. Begge to er mildt sagt dramaqueens og har alltid kranglet men de blir alltid bestevenninner igjeb så fort de får pratet sammen. Lise søkte på jobb på arbeidsplassen der Mari jobber og vil at Mari anbefaler henne til sjefen. Dette advarte jeg begge mot pga de klarer ikke å være i samme rom lenge før det braker løs. Som regel er det Mari som starter og i tillegg har hun store humørsvingninger. Lise fikk jobben, men hun ble sykmeldt kort tid etter ar hun begynte for hun falt og skadet seg og fikk pådratt ribbeinsbrudd og hjernerystelse. Dette ble Mari sur over og mente at Lise kunne fint jobbe, bare hun holdt seg til lette løft. Siden Lise ble skadet, har Mari holdt seg unna, ikke sendt noen god bedring-melding eller spurt hvordan Lise har det. Mari klaget sin nød til meg og ville at jeg skulle ta hennes parti og ba meg om å prate med Lise om å ta seg sammen og komme tilbake på jobb. Jeg ba Mari skjerpe seg og at hun må ta seg sammen og slutte å oppføre seg som en furten tenåring. Da fikk jeg høre at jeg alltid forsvarte Lise og favoriserte henne. Men hun kunne ikke komme på noe eksempler selv på når jeg har gjort det. Mari var meget opprørt og skrek i tlfn. Jeg ba henne at vi tar en alvorsprat til hun har roet seg ned og hun la på før jeg fikk sagt noe mer. Jeg trodde da at alt var i orden, men nå har Mari sett på Facebook at jeg har besøkt Lise og forbyr meg å treffe Lise mer ellers var det slutt på mitt vennskap med henne. Jeg har hittil ignorert dette, men nå har Mari skrevet en lang tirade på Facebook veggen min som andre venner og jobb har fått med seg. Jeg logger sjeldent inn på Facebook så det hun har skrevet der, har mange fått med seg, før jeg fikk slettet det. Jeg er så lei. Jeg blir ikke kvitt Mari for hun er også min svigerinne, enke og har eneomsorgen for barna som jeg og resten av familien min ønsker å ha kontakt med, så vi møtes i familiesammenheng ofte og derfor syns jeg det er viktig at vi er venner. Ellers vil det gå utover familiefreden. Mari har heller ingen andre venner enn meg og Lise. Jeg trenger kloke hoder her inne som kan komme med råd. Denne krangelen har pågått lenge nok og Mari snakker om å legge andre planer i påsken istedenfor å tilbringe den sammen med oss som planlagt. Hjelp:( Anonymkode: 420b5...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 21. januar 2017 #2 Del Skrevet 21. januar 2017 Uff... Du må være klar på at du ikke er deltaker, på noen som helst måte, i "krigene" mellom de to. Vær Sveits, altså vær nøytral. Hvis Mari vil klage/sutre/baksnakke Lise sier du stopp, du vil ikke høre om det, mene noe om det, bry deg om det. Samme overfor Lise. Vær konsekvent. Vær beinhard. De får ordne opp selv. Ja, snakket av erfaring 😏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #3 Del Skrevet 21. januar 2017 4 minutter siden, Amawhatsnot skrev: Uff... Du må være klar på at du ikke er deltaker, på noen som helst måte, i "krigene" mellom de to. Vær Sveits, altså vær nøytral. Hvis Mari vil klage/sutre/baksnakke Lise sier du stopp, du vil ikke høre om det, mene noe om det, bry deg om det. Samme overfor Lise. Vær konsekvent. Vær beinhard. De får ordne opp selv. Ja, snakket av erfaring 😏 Takk, det er det jeg prøver, men gjør hun alvor av planene sine ang barna i påsken, er det meg moren min går til og ber meg rydde opp. Anonymkode: 420b5...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 21. januar 2017 #4 Del Skrevet 21. januar 2017 Det er ikke ditt ansvar å ordne opp, det er Lise og Mari som må ordne opp, og det bør jo moren din også forstå. Og gjør hun ikke det, er det likevel ditt valg om du vil ordne opp eller ei. Og Maris valg hva hun vil gjøre i påsken. Hvis du stadig har en meglerrolle mellom Lise og Mari, vil du alltid komme i slike dilemmaer som du beskriver. Hvis du nekter å ta den rollen, blir de nødt til å ordne opp selv, eller forsette med småungeoppførselen sin til de kanskje en dag blir voksne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hemoglobin Skrevet 21. januar 2017 #5 Del Skrevet 21. januar 2017 Selv om mødrene deres er venner så er ikke du nødt til å være venn med disse to. Gi beskjed om at de får fikse sine problemer selv heretter, slett og blokker.Meld deg ut. For ærlig talt, du er egentlig ikke venn med dem og har kanskje ikke vært det heller noensinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå