Gå til innhold

Opplysninger i folkeregisteret. Hva kan man få om seg selv?

daemonia

Anbefalte innlegg

Litt rar overskrift sikkert, men jeg lurer på hvilke opplysninger jeg kan få ut fra folkeregisteret om meg selv? 
Da tenker jeg i form av hvem som er søsken og halsøsken og liknende. Går det an å få en oversikt over dette? 

Grunnen til at jeg spør om det er fordi jeg vet at det er noe faren min ikke har fortalt noen. Jeg fikk vite det på en legetime hvor grundige bakgrunnsundersøkelser ble gjort.  
Av forskjellige årsaker skal jeg nå få det skriftlig og konfrontere ham med det og forskjellige andre ting. 

Og nei, jeg er ikke interessert i sure kommentarer, frekkheter, spydigheter, og liknende. Jeg vil ha svar på det jeg spør om. Ingenting mer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket i altinn hvilke skjemaer som er tilgjengelig? Sist jeg sjekket i helseportalen kunne jeg se min far og min mor og deres opplysninger. Mine søsken sto ikke oppført. Kan hende det er noe annet i et eller annet skjema hos altinn. Det er jo der man melder inn det meste nå for tiden. 

Anonymkode: f838d...9be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kun info om deg selv, ikke om andre. Dvs du kan få info om hvem som er dine foreldre, dine barn, din folkeregisteradresse, evt registrert partner/ektefelle.

Du kan heldigvis ikke få masse info om dine foreldre og søsken liv og levned som du skal lage rabalder med.

Anonymkode: 396cd...74e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke sjekket der enda. Tenkte å gjøre det senere når jeg er foran PC og har BankID :) 
Takk for tips! Skal undersøke det grundig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin

Jeg tror du må til med annen detektivarbeid for å finne ut av biologiske søsken og halvsøsken. Spørsmålet er om han står oppført som far. 

Send meg gjerne pm om du vil snakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ufattelig vanskelig å drive detektivarbeid på levende folk. Jeg har drevet slektsforskning i mange år, og alt har stoppet opp nå fordi det jeg har kommet til folk som levde på 1900-tallet. Det er mye som ikke er tilgjengelig, også for de som allerede er døde altså. Det er en regel om x antall år før offentliggjøring eller noe slikt. 

Anonymkode: f838d...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :)
Jeg vet det er vanskelig å finne slike opplysninger. Ellers ville jo mange levd i sikkerhet sånn sett heller enn i usikkerhet. 
Men jo, han står oppført som far, ellers hadde de ikke funnet den infoen på Haukeland når jeg skulle ta en test der. 

Men nå har jeg fått nok av alle de "mind game'ene" han driver med, og nå SKAL jeg få det skriftlig en gang for alle og slenge i bordet til både han og andre. Både det og annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, daemonia skrev:

Takk for svar :)
Jeg vet det er vanskelig å finne slike opplysninger. Ellers ville jo mange levd i sikkerhet sånn sett heller enn i usikkerhet. 
Men jo, han står oppført som far, ellers hadde de ikke funnet den infoen på Haukeland når jeg skulle ta en test der. 

Men nå har jeg fått nok av alle de "mind game'ene" han driver med, og nå SKAL jeg få det skriftlig en gang for alle og slenge i bordet til både han og andre. Både det og annet. 

Du får ikke opplysninger om dine søsken, altså hans barn, kun dine egne om du har og hvem som er registrert som dine foreldre. Også få du din bosted/adresse historikk, det er det.

Anonymkode: 9d734...ac7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...