Inocybe Skrevet 29. september 2015 #18161 Del Skrevet 29. september 2015 Det kan se ut som de har vært innom, for to av feilmerkingene jeg påpekte i går er nå ettermerket: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&p=17111560 Bra de endelig er merket da 👍 Men det må da være enklere å merke reklamene med det samme? I stedet for å måtte lese seg gjennom en laaaang tråd fylt med feite, misunnelige kjerringer for så å merke. Men jeg er ikke blogger da, så jeg skjønner nokk ikke hvor vanskelig det er. For eksempel vet jeg lite om hvor mye ekstra bloggeren tjener på å la reklamene stå umerket til de fleste leserne har lest den. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 29. september 2015 #18162 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Bra de endelig er merket da Men det må da være enklere å merke reklamene med det samme? I stedet for å måtte lese seg gjennom en laaaang tråd fylt med feite, misunnelige kjerringer for så å merke. Men jeg er ikke blogger da, så jeg skjønner nokk ikke hvor vanskelig det er.For eksempel vet jeg lite om hvor mye ekstra bloggeren tjener på å la reklamene stå umerket til de fleste leserne har lest den. De fleste leser ikke innlegget/reklamen flere dager etterpå, så ettermerking av reklame er det nok sjelden man får med seg. Jeg tenker at firmaet har fått god oppfølging/veiledning fra Forbrukerombudet over flere år, og vi bør forvente at de skal kunne jobben sin. Derfor burde ikke ettermerking forekomme, ei heller alle eksemplene med feilmerking. Eksempler på ettermerking og feilmerking for perioden 20.09. - 26.09. finner man her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&page=759#entry17111560 Viser til http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf "5 Merking av reklame – hva, hvor og hvordan skal du merke? 5.1 Generelt Hele formålet med å merke bilder, innlegg og lignende som inneholder reklame, er at følgerne dine skal bli oppmerksom på reklamen før eller samtidig som de ser bildet eller leser blogginnlegget. Det innebærer at merkingen må stå i nær tilknytning til bildet, omtalen eller lenken du publiserer..... Merkingen skal gjøres samtidig som innlegget/bildet publiseres. Merker du ikke samtidig, risikerer du at mange ikke får med seg at det er snakk om reklame." Det kan imidlertid se ut til at de har blitt bedre til å merke reklamen inne på bloggen, men de "glemmer" seg av og til enda, eller feiltolker regelverket, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&page=751#entry17081295. De fleste feilmerkingene ser altså nå ut til å forekomme på facebook, instagram og twitter. Er de i tvil, har Forbrukerombudet åpnet opp for at det bare er å spørre, jfr. http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf : "Dersom du er i tvil om du er forpliktet til å merke en omtale, kan du kontakte Forbrukerombudet for å be om råd. Husk at det er bedre å merke en gang for mye enn en gang for lite. Du bevarer tilliten din hos følgerne dine ved å være bevisst på å merke på en god måte, og ved alltid å opplyse om hva som er bakgrunnen for at du for eksempel omtaler et produkt." Endret 29. september 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLerke Skrevet 29. september 2015 #18163 Del Skrevet 29. september 2015 Fremdeles sponset av Ving! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 29. september 2015 #18164 Del Skrevet 29. september 2015 Det er altså SÅ nitrist å til og med selge hver eneste ferie med familien sin til sponsorer. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 29. september 2015 #18165 Del Skrevet 29. september 2015 Det hotellet der er så charter som det går an å få det....arguineguin er et ganske døllt og dødt sted...og ja..jeg skjemmes nesten over å ha vært der...skjønt..hadde jeg fått den gratis hadde jeg nok takket ja jeg også....dog hadde jeg tjent så mye som fotballfrueparet gjør hadde jeg heller reist til et mer spennende og mindre charterfisert sted! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 29. september 2015 #18166 Del Skrevet 29. september 2015 når man leser en reklamefinansiert blogg, eller deltar på et reklamefinansiert forum, så er det viktig å forstå og huske på at bloggen og forumet er til for annonsørene - ikke leserne eller forumbrukerne. Som lesere og forumbrukere er vi en vare som blir solgt. Det fikk jeg klar beskjed om av en eier av et mammaforum i sin tid, og den leksa sitter som spikret. Og det er viktig å forstå dette! "Om du ikke betaler for produktet er du varen som blir solgt" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffinsdilla Skrevet 29. september 2015 #18167 Del Skrevet 29. september 2015 Utad prøver de å være så perfekte og classy. Men dette "valget" av hotell beviser igjen at de innerst inne er noen harrytasser fra Østfold/Ålesund. Har selv vært på dette hotellet, (ikke selv-valgt) og kan bekrefte at det er et chartermareritt! Hun kommer i hvertfall til å skille seg ut når hun kommer i lang paljettkjole til middagen Siden de uansett er sponset i huet og ræva hadde det sikkert vært mulig å få dra til et annet sted... Eller beholdt selvrespekten og betalt selv for en skikkelig ferie! 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 29. september 2015 #18168 Del Skrevet 29. september 2015 Hvis man går inn på CBEs management Friendly sin side, kan man se endel av samarbeidspartnerne som direkte promoteres gjennom bloggen. Fra Get Inspired, Kushies, Nespresso, til Ving. Jeg mistenker at Treasures egentlig ikke har råd til så mange utskeielser fra egen lomme, også sett i lys av det økende antallet "trivielle" reklameinnlegg andre rosabloggere har samtidig. Eksklusiviteten og varemerket har tapt seg litt ser det ut som for meg. Tror ikke de har råd til å velge og vrake lenger slik de bastant har påstått tidligere. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 29. september 2015 #18169 Del Skrevet 29. september 2015 Oi, det hotellet kommer de ikke til å bli fornøyde med!!!Skikkelig charter harry med Lollo og Bernie! Jeg bodde på Radisson Blu ved siden av, og priset meg lykkelig for at jeg ikke bodde der når jeg var der. Menneskene som ramlet ut av hotellet var skikkelig harry. Gleder meg til å se henne posere i lange coctailkjoler der..... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 29. september 2015 #18170 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Hvis man går inn på CBEs management Friendly sin side, kan man se endel av samarbeidspartnerne som direkte promoteres gjennom bloggen. Fra Get Inspired, Kushies, Nespresso, til Ving.Jeg mistenker at Treasures egentlig ikke har råd til så mange utskeielser fra egen lomme, også sett i lys av det økende antallet "trivielle" reklameinnlegg andre rosabloggere har samtidig. Eksklusiviteten og varemerket har tapt seg litt ser det ut som for meg. Tror ikke de har råd til å velge og vrake lenger slik de bastant har påstått tidligere. Hvor mange prosent må man egentlig betale i skatt av det man får "gratis"? Dersom man kun får varen som betaling, så har man jo egentlig bare handlet på salg og det tjener man ikke så veldig mye på x) Endret 29. september 2015 av lisamari 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 29. september 2015 #18171 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg var på Sunwing på Mallorca i sommer. Antar det er samme konseptet med Lollo og Bernie etc. Som småbarnsmor er det den mest fantastiske ferien jeg har vært på siden jeg ble mor. Alt var så utrolig godt tilrettelagt for barn slik at det ble ferie for oss voksne også. Forstår veldig godt at de tar med Nelia på en sånn ferie i stedet for Mexico eller cruise. Anbefales til alle andre også! Jeg føler meg ikke vedig harry, men om det skulle være at jeg er det, så lever jeg godt med det også. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 29. september 2015 #18172 Del Skrevet 29. september 2015 Det er altså SÅ nitrist å til og med selge hver eneste ferie med familien sin til sponsorer. Det er jeg veldig enig med deg i! Når det gjelder valg av hotell forstår jeg det godt! Vi har mange gode minner fra barna var små på Lollo og Bernie hotell! Harry? Sikkert! Følte vi at vi var med i Selskapsreisefilmene? Absolutt! Men vi lo godt av det og koste oss likevel! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffinsdilla Skrevet 29. september 2015 #18173 Del Skrevet 29. september 2015 Beklager hvis jeg tråkket noen på tærne! Er ikke negativ til charterferie og Gran Canaria generelt, bare denne typen hotell. Jeg opplevde det hvertfall som veldig slitsomt med kontinuerlig "show" fra scenen hver dag/kveld, inkludert talentshow. Mye av dette er også rettet mot eldre barn enn det fam. Berg Eriksen reiser med. Lite rom for å slappe av i stillhet ved bassenget eller på balkongen, da disse er sentrert rundt restaurant og scene. Hvertfall de "beste" leilighetene, som vi også bodde i. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 29. september 2015 #18174 Del Skrevet 29. september 2015 De fleste leser ikke innlegget/reklamen flere dager etterpå, så ettermerking av reklame er det nok sjelden man får med seg. Jeg tenker at firmaet har fått god oppfølging/veiledning fra Forbrukerombudet over flere år, og vi bør forvente at de skal kunne jobben sin. Derfor burde ikke ettermerking forekomme, ei heller alle eksemplene med feilmerking. Eksempler på ettermerking og feilmerking for perioden 20.09. - 26.09. finner man her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&page=759#entry17111560 Viser til http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf"5 Merking av reklame – hva, hvor og hvordan skal du merke? 5.1 Generelt Hele formålet med å merke bilder, innlegg og lignende som inneholder reklame, er at følgerne dine skal bli oppmerksom på reklamen før eller samtidig som de ser bildet eller leser blogginnlegget. Det innebærer at merkingen må stå i nær tilknytning til bildet, omtalen eller lenken du publiserer..... Merkingen skal gjøres samtidig som innlegget/bildet publiseres. Merker du ikke samtidig, risikerer du at mange ikke får med seg at det er snakk om reklame." Det kan imidlertid se ut til at de har blitt bedre til å merke reklamen inne på bloggen, men de "glemmer" seg av og til enda, eller feiltolker regelverket, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&page=751#entry17081295. De fleste feilmerkingene ser altså nå ut til å forekomme på facebook, instagram og twitter. Er de i tvil, har Forbrukerombudet åpnet opp for at det bare er å spørre, jfr. http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf :"Dersom du er i tvil om du er forpliktet til å merke en omtale, kan du kontakte Forbrukerombudet for å be om råd. Husk at det er bedre å merke en gang for mye enn en gang for lite. Du bevarer tilliten din hos følgerne dine ved å være bevisst på å merke på en god måte, og ved alltid å opplyse om hva som er bakgrunnen for at du for eksempel omtaler et produkt." Ja det har ikke skortet på veiledning. Ganske utrolig de ikke "får det til" ennå. Jeg er ganske sikker på ettermerking og feilmerking ikke er tilfeldig. Jeg tror bloggere tjener mer penger på å skjule reklamene og at de er veldig beviste på akkurat dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 29. september 2015 #18175 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Hvor mange prosent må man egentlig betale i skatt av det man får "gratis"? Dersom man kun får varen som betaling, så har man jo egentlig bare handlet på salg og det tjener man ikke så veldig mye på x) Såvidt jeg vet skal man skatte av varens omsetningsverdi, altså det den vil koste om man hadde kjøpt varen "over disk"Her kan man få litt mer oversikt, om ikke full oversikt. Edit: La inn rett lenke. Endret 29. september 2015 av Cornucopia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 29. september 2015 #18176 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg trodde at Ving hadde droppet the FFs, men der tok man sannelig feil. Jeg forstår heller ikke valg av destinasjon og hotell, det bildet som har blitt valgt er virkelig ikke beskrivende på hvor jævlig Arguineguin og Sunwing-hotellet er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 29. september 2015 #18177 Del Skrevet 29. september 2015 Hun vil prioritere nærhet til by denne turen....ja, så hotellet fra sist fristet ikke til gjentagelse? :D Lå jo milevis utenfor allfarvei.... cBE er på Kongen på Haugen ikveld ser det ut som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 29. september 2015 #18178 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Utad prøver de å være så perfekte og classy. Men dette "valget" av hotell beviser igjen at de innerst inne er noen harrytasser fra Østfold/Ålesund. Har selv vært på dette hotellet, (ikke selv-valgt) og kan bekrefte at det er et chartermareritt! Hun kommer i hvertfall til å skille seg ut når hun kommer i lang paljettkjole til middagen Siden de uansett er sponset i huet og ræva hadde det sikkert vært mulig å få dra til et annet sted... Eller beholdt selvrespekten og betalt selv for en skikkelig ferie! Man er forskjellige. Vi var der med våres tre barn, da minsten kun var 14 mnd. Vi stortrivdes, hun elsket lollo og bernie, så har vært på mange sunwing etter det. Hotellet har en fantastisk utsikt, så vi satt på verandaen på kveldene, koset oss når ungene hadde lagt seg. Underholdningen velger man jo selv hvor mye man vil ha med seg, man trenger jo ikke spise alle måltider på hotellet, underholdningen gir seg innen normaltid på kvelden. Minsten elsker miniland, lekeplassen og bassengene, for oss er det viktigste at det er et barnevennlig hotell, så får du eller kalle meg Harry :o) Jeg pynter meg alltid når jeg skal spise ute på sydenferie, skiller meg ikke veldig ut av den grunn. Endret 29. september 2015 av morhjertegod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 29. september 2015 #18179 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Beklager hvis jeg tråkket noen på tærne! Er ikke negativ til charterferie og Gran Canaria generelt, bare denne typen hotell. Jeg opplevde det hvertfall som veldig slitsomt med kontinuerlig "show" fra scenen hver dag/kveld, inkludert talentshow. Mye av dette er også rettet mot eldre barn enn det fam. Berg Eriksen reiser med. Lite rom for å slappe av i stillhet ved bassenget eller på balkongen, da disse er sentrert rundt restaurant og scene. Hvertfall de "beste" leilighetene, som vi også bodde i. Hva gjorde du egentlig på et Sunwing Family-konsept om du trodde du kunne slappe av i stillhet ved bassenget? Da reiser man virkelig ikke på et hotell beregnet på småbarnsfamilier. Endret 29. september 2015 av Sol79 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 29. september 2015 #18180 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg trodde at Ving hadde droppet the FFs, men der tok man sannelig feil. Jeg forstår heller ikke valg av destinasjon og hotell, det bildet som har blitt valgt er virkelig ikke beskrivende på hvor jævlig Arguineguin og Sunwing-hotellet er.selv om du synes dette er helt jævlig,så behøver ikke andre synes det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg