Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Må ha abonnement for å lese artikkelen, kan du helelr gjengi litt hva som står?

Meir enn ei pen rumpe

Caroline Berg Eriksen, også kjend som fotballfrue og Norges mest suksessrike og populære bloggar, oppfordrar folk til å gi pengar til Flyktninghjelpen. Ho og mannen har til saman 500.000 følgjarar på sosiale medium. Viss bare kvar femte av dei gir ti kroner kvar, er det fort ein million det, til hjelp for flyktningane.

Altså er det sånn at også folk som på oppfordring drar ned buksa og viser rumpa til kven som helst, både får med seg kva som skjer i verda, bryr seg, og hjelper til på den måten dei ser vil kunna hjelpa mest og flest.

Tenkte bare eg ville nemna det. Sidan det dessverre ofte er sånn at akkurat når folk drar ned buksa og viser fram rumpa, er det ikkje så lett å leggja merke til andre, og kanskje endå finare eigenskapar ved dette menneske.

Det er redaktøren i magasinet Det Nye, Karine Thyness, som anten har overtalt, overbevist, eller gitt Caroline Berg Eriksen medhald i at nå var det på tide å tøysa litt og ikkje ta seg sjølv så alvorleg, og at den aller beste måten å visa at du ikkje tar deg sjølv alvorleg på, er å dra ned buksa og visa fram rumpa.

Trur nok mange er einige i det. I ein vanleg skulegard, for eksempel, viss nokon skulle dra ned buksa og visa fram rumpa, så ville nok dei fleste tenkja at ho der tar jammen ikkje seg sjølv mye alvorleg. Også lærarar og rektorar ville tenkja det. Og snakka litt med eigaren av den framviste rumpa, forklara at det nettopp difor er ganske dumt å gjera sånt. Dessutan finst det dessverre folk som kan utnytta slikt. Og det finst vaksne folk som kan tru at pene damer mest av alt er til for å visast fram.

Det må ha gått litt i ball både for fotballfrue og Det Nye. Så viss vi nå hjelper til litt, alle saman, og sjekkar kva det kostar å kjøpa Det Nye, der Caroline Berg Eriksen står med rumpa bar som ein annan Donald, for så å gå inn på flyktninghjelpen.no og donera same beløpet til Flyktninghjelpen? Bare eit forslag. For å rista ting på plass igjen.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bluebird1992

Takk for at du la ut innlegget. Veldig frisk og direkte stil i kronikken, og flott oppfordring om å gi tilsvarende sum som Det Nye koster til flyktninghjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ros til CBE i Stavanger Aftenblad, kombinert med en oppfordring til å la være og kjøpe Det Nye, og heller gi pengene til CBEs innsamlingsaksjon:

http://www.aftenbladet.no/meninger/Meir-enn-ei-pen-rumpe-3763851.html

Det er vel ikke en oppfordring til å la være å kjøpe Det Nye, men heller  en oppfordring om å donere det samme beløpet som Det Nye koster til Flyktningshjelpen, rett bør være rett... noe som er en flott oppfordring...

"Det må ha gått litt i ball både for fotballfrue og Det Nye. Så viss vi nå hjelper til litt, alle saman, og sjekkar kva det kostar å kjøpa Det Nye, der Caroline Berg Eriksen står med rumpa bar som ein annan Donald, for så å gå inn på flyktninghjelpen.no og donera same beløpet til Flyktninghjelpen? Bare eit forslag. For å rista ting på plass igjen"

Endret av Lana01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke en oppfordring til å la være å kjøpe Det Nye, men heller  en oppfordring om å donere det samme beløpet som Det Nye koster til Flyktningshjelpen, rett bør være rett... noe som er en flott oppfordring...

"Det må ha gått litt i ball både for fotballfrue og Det Nye. Så viss vi nå hjelper til litt, alle saman, og sjekkar kva det kostar å kjøpa Det Nye, der Caroline Berg Eriksen står med rumpa bar som ein annan Donald, for så å gå inn på flyktninghjelpen.no og donera same beløpet til Flyktninghjelpen? Bare eit forslag. For å rista ting på plass igjen"

jeg synes min tolkning er mest naturlig ut fra budskapet hun formidler ellers i teksten, men etter en strengt bokstavlig tolkning så sier hun ikke rett ut "IKKE kjøp Det nye", det stemmer

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes min tolkning er mest naturlig ut fra budskapet hun formidler ellers i teksten, men etter en strengt bokstavlig tolkning så sier hun ikke rett ut "IKKE kjøp Det nye", det stemmer

Jeg synes også det er vanskelig å tolke den teksten som noe annet enn en oppfordring til å bruke pengene sine på noe mer fornutfig enn Det Nye.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke Det Nye, og kommer heller ikke til å gjøre det denne gangen. Synes bare det er litt drøyt å oppfordre noen til å boikotte bladet, på grunnlaget av at de ikke liker forsiden. Derfor synes jeg man også bør være forsiktig med tolking av budskapet. Jeg synes det derimot er flott at hun  oppfordrer alle til å gi et tilsvarende beløp til flyktninghjelpen , kjøper av Det Nye eller ikke. Det er min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke Det Nye, og kommer heller ikke til å gjøre det denne gangen. Synes bare det er litt drøyt å oppfordre noen til å boikotte bladet, på grunnlaget av at de ikke liker forsiden. Derfor synes jeg man også bør være forsiktig med tolking av budskapet. Jeg synes det derimot er flott at hun  oppfordrer alle til å gi et tilsvarende beløp til flyktninghjelpen , kjøper av Det Nye eller ikke. Det er min mening.

Nå er jeg ikke enig med deg i at dette er en oppfordring til boikott. Men det er en oppfordring til å vise Det Nye at det ikke er så interessant å kjøpe et blad som tyr til billige nakentriks for å selge. Det synes jeg ikke er en spesielt farfetched tolkning av denne teksten.

Videre synes jeg på generelt grunnlag at det er helt innafor å oppfordre til boikott av hvem som helst som står for noe man er dypt uenig i. Det kalles tanke- og ytringsfrihet, og gjelder for både meg, deg, Det nye og kronikkforfatteren.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er drøyt å oppfordre til det, det er da journalistens rett til å mene hva hun vil.

Og leserne tolker budskapet. 

Leser du inne på Facbooksiden til Det Nye, ser du folk åpenbart som har vært faste lesere eller abbonenter som sier takk for seg. På grunn av forsiden.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan noen kan se noe negativt i deres innsamlingsaksjon. Det er bra hun bruker sin posisjon til noe viktig! Ser også at de selv har bidratt med 10 000, og det er jo mye til å være et engangsbeløp. Håper dere som klager bidrar selv. Har ikke bidratt i hennes innsamlingsaksjon, men ga for noen dager siden 200 kr til flyktningshjelpen via sms :) Oppfordrer folk til å gjøre det samme, om dere vil gi på en enkel måte. 

FLUKT til 2454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvordan noen kan se noe negativt i deres innsamlingsaksjon. Det er bra hun bruker sin posisjon til noe viktig! Ser også at de selv har bidratt med 10 000, og det er jo mye til å være et engangsbeløp. Håper dere som klager bidrar selv. Har ikke bidratt i hennes innsamlingsaksjon, men ga for noen dager siden 200 kr til flyktningshjelpen via sms :) Oppfordrer folk til å gjøre det samme, om dere vil gi på en enkel måte. 

FLUKT til 2454

Jeg støtter deg i din oppfordring om å gi!

Når det er sagt må jeg nesten spørre deg hvem som klager på innsamlingsaksjonen

i denne tråden? Kan selvfølgelig være et innlegg som har gått meg hus forbi, men

såvidt jeg har sett har det vært et unisont tommel opp for aksjonen!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLUKT til 2454

hvor i denne tråden finner du noen som klager? Og hvem er det som både klager OG lar være med å bidra? hvem i tråden her er det som ikke ser at CBE har bidratt med et stort beløp selv? jeg skjønner ikke hva du bygger påstandene dine på

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Hvem klager? Blir helt oppgitt når folk ikke engang kan LESE og sauser sammen kommentarer fra ulike fora (forklaring hvis det ikke er manglende leseferdighet).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan slår jeg av denne feeeden? Har gått inn på innstillinger, men får 400 varsler på null komma niks. Vil ikke følge denne tråden :/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meir enn ei pen rumpe

Caroline Berg Eriksen, også kjend som fotballfrue og Norges mest suksessrike og populære bloggar, oppfordrar folk til å gi pengar til Flyktninghjelpen. Ho og mannen har til saman 500.000 følgjarar på sosiale medium. Viss bare kvar femte av dei gir ti kroner kvar, er det fort ein million det, til hjelp for flyktningane.

Altså er det sånn at også folk som på oppfordring drar ned buksa og viser rumpa til kven som helst, både får med seg kva som skjer i verda, bryr seg, og hjelper til på den måten dei ser vil kunna hjelpa mest og flest.

Tenkte bare eg ville nemna det. Sidan det dessverre ofte er sånn at akkurat når folk drar ned buksa og viser fram rumpa, er det ikkje så lett å leggja merke til andre, og kanskje endå finare eigenskapar ved dette menneske.

Det er redaktøren i magasinet Det Nye, Karine Thyness, som anten har overtalt, overbevist, eller gitt Caroline Berg Eriksen medhald i at nå var det på tide å tøysa litt og ikkje ta seg sjølv så alvorleg, og at den aller beste måten å visa at du ikkje tar deg sjølv alvorleg på, er å dra ned buksa og visa fram rumpa.

Trur nok mange er einige i det. I ein vanleg skulegard, for eksempel, viss nokon skulle dra ned buksa og visa fram rumpa, så ville nok dei fleste tenkja at ho der tar jammen ikkje seg sjølv mye alvorleg. Også lærarar og rektorar ville tenkja det. Og snakka litt med eigaren av den framviste rumpa, forklara at det nettopp difor er ganske dumt å gjera sånt. Dessutan finst det dessverre folk som kan utnytta slikt. Og det finst vaksne folk som kan tru at pene damer mest av alt er til for å visast fram.

Det må ha gått litt i ball både for fotballfrue og Det Nye. Så viss vi nå hjelper til litt, alle saman, og sjekkar kva det kostar å kjøpa Det Nye, der Caroline Berg Eriksen står med rumpa bar som ein annan Donald, for så å gå inn på flyktninghjelpen.no og donera same beløpet til Flyktninghjelpen? Bare eit forslag. For å rista ting på plass igjen.

:danse: :danse: :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter deg i din oppfordring om å gi!

Når det er sagt må jeg nesten spørre deg hvem som klager på innsamlingsaksjonen

i denne tråden? Kan selvfølgelig være et innlegg som har gått meg hus forbi, men

såvidt jeg har sett har det vært et unisont tommel opp for aksjonen!

Har ikke sett noen som klager i denne tråden, men har sett det i kommentarfeltet hennes blant annet :) Alltid noen som skal være skeptiske til alt. Jeg har da ikke påstått at noen i denne tråden klager, men vi i denne tråden er ikke akkurat de eneste som får det med seg ;) Jeg har forresten lest alt sånn før noen beskylder meg for å sause sammen ting. 

Endret av marizz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...