Inocybe Skrevet 5. august 2015 #15521 Del Skrevet 5. august 2015 Ting hun har års abonnement med skal merkes hver gang hun har det på seg, slik som getinspired feks. Produkter hun omtaler en gang skal merkes den ene gangen, og trenger ikke merkes igjen med mindre hun skal omtale produktet igjen. Når det gjelder håret må hun merke det når hun omtaler det. Blir jo på samme måte om man hadde fått sponset brystforstørrelse, blir jo helt absurd å skrive i hvert eneste innlegg med bilder av seg selv at man har fått sponset silikon. Det er godt mulig FO mener det skal merkes slik du beskriver. Det er jeg usikker på. Men jeg mener et slikt regelverk er å be annonsører og bloggere om å utnytte systemet. Det skal ikke mye fantasi til å tenke seg en annonsør som "offisielt" betaler for en engangsomtale av en kjole men egentlig sier avtalen at bloggeren skal vise den fram ved fler anledninger. Så lenge ingen spør om hvor kjolen kommer fra så er det heller ingen som vet (utover de som leser alt) at den egentlig er sponset. Men leserne vil bli eksponert for kjolen mange ganger og dermed vil reklameverdien øke. Hadde det vært opp til meg skulle alle sponsede ting merkes - hver gang. Selv om det blir overveldende og sikkert stygt på bloggen. Så får det være opp til bloggeren om hun syns "silikonpuppene" er verdt det når hun må merke alle bilder av seg selv fra nå av til evigheten. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 5. august 2015 #15522 Del Skrevet 5. august 2015 Det er godt mulig FO mener det skal merkes slik du beskriver. Det er jeg usikker på. Men jeg mener et slikt regelverk er å be annonsører og bloggere om å utnytte systemet. Det skal ikke mye fantasi til å tenke seg en annonsør som "offisielt" betaler for en engangsomtale av en kjole men egentlig sier avtalen at bloggeren skal vise den fram ved fler anledninger. Så lenge ingen spør om hvor kjolen kommer fra så er det heller ingen som vet (utover de som leser alt) at den egentlig er sponset. Men leserne vil bli eksponert for kjolen mange ganger og dermed vil reklameverdien øke. Hadde det vært opp til meg skulle alle sponsede ting merkes - hver gang. Selv om det blir overveldende og sikkert stygt på bloggen. Så får det være opp til bloggeren om hun syns "silikonpuppene" er verdt det når hun må merke alle bilder av seg selv fra nå av til evigheten. Men nå er det jo opp til FO, og det er jo de som har sagt at det er slikt det skal være. Da får man ikke gjort noe mer med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 5. august 2015 #15523 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg liker veldig godt å telle, og i et øyeblikk av tung prokastinering begynte jeg å telle hvilke type innlegg som har blitt publisert på bloggen den siste måneden (siden 5. juli). Jeg brukte ikke noe særlig tid så det er en veldig grov analyse, jeg har garantert oversett noe. Men resultatene er veldig overraskende. Så, til dere nerder som meg som finner sånt interessant: 3 innlegg handlet om hår 4 om reise, å være på vei 4 var rene annonser (her kan jeg ha oversett noen, den merkingen vises virkelig ikke så godt i farten..) 5 handlet først og fremst om trening 6 handlet om datteren, men ytterligere 5 hadde datteren i fokus selv om de også handlet om andre ting 8 handlet om hverdag, vin på terrassen etc 9 var rene klesinnlegg og, hold dere fast; 17 var rene matinnlegg. I tillegg hadde ytterligere 9 innlegg mat som hovedfokus (lunsj med nærblide av mat etc). Det vil si at bloggen i sommer hadde 26 innlegg med mat som hovedfokus, 11 om datteren og 9 om klær. Så, CBE- ser i realiteten i dag ut til å være en mat- og mammablogg (37 innlegg) mot 33 innlegg samlet om trening, klær, hverdag, hår og reise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spenol Skrevet 5. august 2015 #15524 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) De vet nok hva de holder på med. Jeg følger med lesertallene på blogglisten, og da hun gikk fra mørk til lys steg lesertallene. Det samme skjedde nå når hun klippet seg. Det spørs hvor mange ganger bedriften klarer å dra opp lesertallene ved å gjøre noe "drastisk" med håret til frontfiguren. Forresten bra at folk begynner å stille spørsmål ved kommersiell bruk av barn på blogg. Jeg tenker at CBE&Co. sin unnskyldning/bortforklaring blir for enkel. Det skal ikke være noe problem å minimere barnets rolle. Det handler nok mest om viljen etter alle positive tilbakemeldinger hver gang de legger ut bilder av barnet, samt de ulike økonomiske fordelene de har oppdaget det gir og vil gi fremover. Ikke at dette kan sammenlignes helt, altså. Men jeg sjekket IG-profilen til ekteparet Beckham i dag. På VB sin fant jeg ingen bilder av datteren. På DB fant jeg et babybilde, og et bilde av datteren bakfra. Med andre ord skjermer de henne. Innlegget er ryddet for diskusjon av barn. - Pavilion, mod Endret 5. august 2015 av Pavilion 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 5. august 2015 #15525 Del Skrevet 5. august 2015 Men nå er det jo opp til FO, og det er jo de som har sagt at det er slikt det skal være. Da får man ikke gjort noe mer med det. Hadde jeg vært diktator er det mange ting som hadde vært annerledes 😄 Men jeg er litt i tvil om at slik praksis (merke objektet første gang og vise det ved senere anledninger uten merking) faktisk lever opp til markedsføringsloven (det skal ikke være tvivl om det er reklame). Og en slik tolkning er jeg helt sikker på kommer til å bli utnyttet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hubbabubba2014 Skrevet 5. august 2015 #15526 Del Skrevet 5. august 2015 Hva synes dere om det nye håret? Fin klipp og lengde, men syntes plutselig hun så veldig mye eldre ut enn 28 (hun har alltid sett eldre ut synes jeg, er samme alder selv, men nå så hun veldig mye eldre ut) Synes det var fint før hun klippet det. Hun ser ut som hun er 35 nå. Likte det lange bonde kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 5. august 2015 #15527 Del Skrevet 5. august 2015 Nå får hun jo sponsa hår, men det virker veldig surrete å sette på langt løshår for 5-sifret beløp for så å klippe det bort ei uke senere. Kanskje går det inn under planer for håret(les: reklamestrategi for salongen)? Helt håribelt (..) å bruke så mye tid og energi (og sponsa penger) på ...hår! Når det er sagt, synes jeg frisyren er helt grei.. Synes ikke håret er det verste lengre, på noen av de seneste snappene ser hun ut som en oppblåsbar barbara i ansiktet...store fakelepper, enorme fakevipper...og et lass sminke (joda...det trenger vi alle for å være hjemme å "studere"....) 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amadine Skrevet 5. august 2015 #15528 Del Skrevet 5. august 2015 Synes det var fint før hun klippet det. Hun ser ut som hun er 35 nå. Likte det lange bonde kjempegodt! Enig Synes hun kler litt lengde på håret. Men pluss for at hun er litt mer formfull om dagen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. august 2015 #15529 Del Skrevet 5. august 2015 Interessant, Snøsøta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 5. august 2015 #15530 Del Skrevet 5. august 2015 Helt håribelt (..) å bruke så mye tid og energi (og sponsa penger) på ...hår! Når det er sagt, synes jeg frisyren er helt grei.. Synes ikke håret er det verste lengre, på noen av de seneste snappene ser hun ut som en oppblåsbar barbara i ansiktet...store fakelepper, enorme fakevipper...og et lass sminke (joda...det trenger vi alle for å være hjemme å "studere"....) Kylie på 17 ser også mye eldre ut med sitt fake hår, oppblåste lepper og pupper. Hvordan vil de se ut når de er i 35-50 årene? Skulle ikke fillere og botox få dem til å se yngre ut? Gir jo motsatt effekt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 5. august 2015 #15531 Del Skrevet 5. august 2015 Den kyllingsalaten hun la ut i dag ser veldig god ut da! Tenkte å prøve den i morgen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 5. august 2015 #15532 Del Skrevet 5. august 2015 Kylie på 17 ser også mye eldre ut med sitt fake hår, oppblåste lepper og pupper. Hvordan vil de se ut når de er i 35-50 årene? Skulle ikke fillere og botox få dem til å se yngre ut? Gir jo motsatt effekt. Bare en ting, Kylie har ikke silikon, kommer tydelig frem når hun ikke styler seg, hun teiper de opp og bruker push up bher, leppene er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 5. august 2015 #15533 Del Skrevet 5. august 2015 Bare en ting, Kylie har ikke silikon, kommer tydelig frem når hun ikke styler seg, hun teiper de opp og bruker push up bher, leppene er en annen sak. Feil, hun har brukt en krem sier hun Krem ga henne større bryst og rumpe. Jepp,, true true :D 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 5. august 2015 #15534 Del Skrevet 5. august 2015 Når du er kjendis/barn av en kjendis er det vanskelig å holde seg helt unna media. Det er selvfølgelig noen av disse foreldrene som med fordel kunne skjermet barna sine mer. Bloggere derimot legger ut bilder av barna sine frivillig. Og tjener gode penger på dem. Særlig mamma og pappa bloggere. I Norge er det vel ikke spesielt vanskelig å skjerme barna sine fra media, selv om du selv er kjendis. De eneste barna (foruten barn av bloggere) som blir ufrivillig eksponert i media er vel kongebarna? Uansett hvor "a-kjendis" du er i norge så trenger ikke barna dine bli eksponert, hvis du ikke legger opp til det selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 5. august 2015 #15535 Del Skrevet 5. august 2015 Feil, hun har brukt en krem sier hun Krem ga henne større bryst og rumpe. Jepp,, true true :D Hun har jo dratt ned kjolen og vist frem teipinga på snap, så ja, skal kanksje ikke tro alt du leser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missfebruary Skrevet 5. august 2015 #15536 Del Skrevet 5. august 2015 Bare en ting, Kylie har ikke silikon, kommer tydelig frem når hun ikke styler seg, hun teiper de opp og bruker push up bher, leppene er en annen sak. Hvor naiv er du da? Hun påstod også hardnakket at hun ikke hadde fikset på leppene, men bare sminket de større. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humpy Skrevet 5. august 2015 #15537 Del Skrevet 5. august 2015 Hun har jo dratt ned kjolen og vist frem teipinga på snap, så ja, skal kanksje ikke tro alt du leser... Det går faktisk an å ikke sette inn 1 kg silikon i hvert bryst. Så en liten en på 100 ml blir ikke visende. Trodde ikke du var naiv. Det er ingenting på de jentene som er ekte. Så nettopp på TLC, en av kjendiskirurgene skrøt av å ha Kim Kardashian som kunde. Lillesøstera driver bare å kopierer sin storesøster, vil ligne på en prikk. Rumpa er blitt litt større også.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 5. august 2015 #15538 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg begynner å lure på hvor "ektefølt" innlegget om merking og reklame egentlig var når jeg leser dette svaret i kommentarfeltet (link til skjermdump). Er det virkelig forstyrrende å skrive "annonse eller sponset hår/bling/whatever" øverst i et innlegg for informere fra første stund at innlegget er en annonse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. august 2015 #15539 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg begynner å lure på hvor "ektefølt" innlegget om merking og reklame egentlig var når jeg leser dette svaret i kommentarfeltet (link til skjermdump). Er det virkelig forstyrrende å skrive "annonse eller sponset hår/bling/whatever" øverst i et innlegg for informere fra første stund at innlegget er en annonse? Forstyrre veldig? Det er da for pokker ikke en masteroppgave hun skriver. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeverTramp Skrevet 5. august 2015 #15540 Del Skrevet 5. august 2015 http://www.seher.no/kjendis/klarte-ikke-sl-meg-til-ro-med-lange-lokker-80995 "Klarte ikke å slå med til ro med lange lokker" hahahaha. Jeg kveles! 😂😂😂 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg