Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Lalalala59

Plager meg at journalister ikke gjør grundig arbeid. Dette er ikke første gangen hun slipper unna fordi de ikke gidder å grave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så bare en skygge jeg også, til jeg tok og zoomet skikkelig inn på høyde med leggene hennes, da ser man at i midten mellom bena/leggene, er det ikke luft eller skygge, leggene glir inn i hverandre og er skikkelig "visket ut " 

Jeg ser en skygge lengst til høyre på den nærmeste leggen. I midten er den "fleksede" muskelen lyst opp. Det mørke feltet lengst til venstre er skygge fra den fremste leggen på den andre leggen.

Det er ingenting merkelig med bilde, men kvaliteten er ikke på topp akkurat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Lars Kristian Eriksen åpnet sin Instagramkonto med et nærbilde av armen sin med en klokke som Fotballfrue har annonsert for før (google Caroline Berg Eriksen Daniel Wellington), så kommer det opp treff hvor hun skriver at hun har fått disse klokkene tilsendt). Samme klokkemerke viser han frem gjentatte ganger på Instagram, det er aldri merket.

Jeg må bare si at selv om det har blitt mye fokus på at de må merke riktig på bloggen (selv om de gjør det i den mest usynlige lyse grå skriften de kunne finne), tror jeg ikke at moralen deres har endret seg... Mye snik på Instagram, og også på Snapchat (som er enda vanskeligere å følge med på).

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det den gangen hun la ut et helt umerket bilde av fredagkos med et ostefat, og vips, der var Oluf Lorentzen (leverandøren) inne og kommenterte, samt la ut bildet hennes på sin side. Utrolig, er det ikke? Alle disse produsentene som bare tilfeldigvis oppdager at hun har lagt ut bilder av deres produkter, helt uten vederlag, selvsagt, og klart de blir så glade at de må få lov til å reposte bildene eller informere i kommentarfeltet om hvor man får kjøpt produktene!!!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regel: åpenbar reklame merkes meget motvillig. Alt som kan skjules/bakes inn merkes ikke. Hva tror dere det er mest av?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Forbrukerombudet har holdt på siden 2011 med dette. Så sitter de her i 2015 og er ikke kommet lenger enn til stadiet "vi vurderer å kanskje tenke på å se på om noen av dem muligens burde få en bot." Nå burde alle store bedrifter benytte seg av muligheten til å drive med skjult reklame og operere så i gråsonen de kan. Dere har forbrukerombudets velsignelse, i verste fall får dere bare en veiledning tilsendt på mail og deretter har dere de fire neste åra til å fortsette i samme bane. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ByMaleneBirger dukker opp i kommentarfeltet:

https://instagram.com/p/2_15Q8AseV/?taken-by=carolinebergeriksenno

Daniel Wellintonklokke ikke merket:

https://instagram.com/p/2iNdWngsXg/?taken-by=carolinebergeriksenno

Tror noen virkelig på at hun bare uanmeldt stakk innom og fikk låne produkter fra Hadeland Glassverk og Porsgrund Porselen (som slevsagt også dukker opp i kommentarfeltet og reposter)?

https://instagram.com/p/2YcrL9AsYo/?taken-by=carolinebergeriksenno

Jøss, Oluf Lorentzen, hvordan visste dere at ostene var fra dere?

https://instagram.com/p/z5nzyPAsfr/?taken-by=carolinebergeriksenno

Og så videre.

Jeg er på vei ut døren for å reise på ferie, så jeg får ikke mailet journalisten, men bruk gjerne alle Instagrambildene jeg har funnet (det er umerkete på kontoen absolutt), hvis noen vil mailen henne!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Og så var det den gangen hun la ut et helt umerket bilde av fredagkos med et ostefat, og vips, der var Oluf Lorentzen (leverandøren) inne og kommenterte, samt la ut bildet hennes på sin side. Utrolig, er det ikke? Alle disse produsentene som bare tilfeldigvis oppdager at hun har lagt ut bilder av deres produkter, helt uten vederlag, selvsagt, og klart de blir så glade at de må få lov til å reposte bildene eller informere i kommentarfeltet om hvor man får kjøpt produktene!!!

Og ikke glem Frooshsmoothien som var så knallgod at hun kjørte på butikken for å kjøpe en flaske for å bruke på et bilde istede for å avbilde de som Froosh hadde sendt henne slik at hun slapp å merke/skatte.

Froosh var jo også så hoppende glade at de brukte bildene hennes (uten å spørre om lov, vel å merke).

Ikke sett så mye smoothie fra dem på ei stund😉

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke glem Frooshsmoothien som var så knallgod at hun kjørte på butikken for å kjøpe en flaske for å bruke på et bilde istede for å avbilde de som Froosh hadde sendt henne slik at hun slapp å merke/skatte.

Froosh var jo også så hoppende glade at de brukte bildene hennes (uten å spørre om lov, vel å merke).

Ikke sett så mye smoothie fra dem på ei stund😉

Hvorfor slipper hun å merke om hun kjøper varen selv? Hun får vel uansett betalt for utført blogginnlegg? Og at det pga den betalingen skal merkes...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slipper hun å merke om hun kjøper varen selv? Hun får vel uansett betalt for utført blogginnlegg? Og at det pga den betalingen skal merkes...

Hun behøver ikke merke det som reklame hvis hun har kjøpt det selv og ikke fått betalt. Hvis hun derimot har mottat gave, tjeneste eller penger, skal hun merke. I froosh-saken hevdet hun at hun ikke hadde tatt bilde av froosh-flaskene hun hadde fått tilsendt, men heller sendt dem tilbake, dratt i butikken og kjøpt froosh, for så å ta bilde. Noe enkelte syntes virket både suspekt og usannsynlig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun behøver ikke merke det som reklame hvis hun har kjøpt det selv og ikke fått betalt. Hvis hun derimot har mottat gave, tjeneste eller penger, skal hun merke. I froosh-saken hevdet hun at hun ikke hadde tatt bilde av froosh-flaskene hun hadde fått tilsendt, men heller sendt dem tilbake, dratt i butikken og kjøpt froosh, for så å ta bilde. Noe enkelte syntes virket både suspekt og usannsynlig.

Hvorfor gjør hun slik? Hvis hun ikke engang får betalt av produsenten av denne smoothien? Hun slipper å skatte av beløpet en flaske koster? Noen få kroner?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gjør hun slik? Hvis hun ikke engang får betalt av produsenten av denne smoothien? Hun slipper å skatte av beløpet en flaske koster? Noen få kroner?

Det tror jeg neppe, jeg tror hun får godt betalt for umerket reklame. Som produsenten ønsker skal være umerket. Hvorfor i all verden skulle hun gidde det for å spare 5,- i skatt? Helt usannsynlig.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er der hun sier bare bullshit, og smoothien hun reklamerer for er den samme hun fikk i posten. Jeg tviler sterkt på at hun gadd å reise noe sted for å kjøpe den samme smoothien som hun akkurat fikk i posten, men så lenge det ikke finnes "beviser" kan hun hevde hva hun vil. Dette er litt av svakheten ved blogging; bloggerene kan hevde hva de vil, men man kan ikke motbevise det. E.g. kimonogate, da tre toppbloggere tilfeldigvis kjøpte den samme kimonoen fra Lindex pga. en feil av butikkene.  Vi kan ikke motbevise at disse to/tre butikkene tilfeldigvis hadde feilaktig oppakket kimonoene, men det virker særdeles usannsynlig at de første kundene tilfeldigvis skulle være toppbloggere.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd med bildet på bloggen der hun sitter på stranden uten overdel? Er det ribbenet som lager en så stor bul? 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har skjedd med bildet på bloggen der hun sitter på stranden uten overdel? Er det ribbenet som lager en så stor bul?

Jeg var innom insta og så det bildet der på iphonen min, kvakk til litt først for jeg trodde det var en pupp  :fnise:

Men ja, det er ribbenet som stikker ut (når magen dras inn så kommer øvre ribbein veldig synlig frem hvis man er slank/tynn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom insta og så det bildet der på iphonen min, kvakk til litt først for jeg trodde det var en pupp  :fnise:

Men ja, det er ribbenet som stikker ut (når magen dras inn så kommer øvre ribbein veldig synlig frem hvis man er slank/tynn.

Det har ikke mye med å være tynn eller ikke, heller hvordan benbyggingen er. Og slik kritisering hører ikke til i denne tråden, det kalles skitsnakk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det ser veldig ut som hun suger inn magen når ribbenet blir så tydelig. Det er jo ikke slik når hun står feks. Og det syns jeg er trist! Hun som er så vakker naturlig..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF og mannen kan i hvert fall le hele veien til banken. De fant to kritikkverdige tilfeller på hennes Insta? De kan jo like gjerne ansette noen herfra til å gjøre jobben for dem, for de kan den tydeligvis ikke.

http://www.aftenposten.no/dagens_avis/lordag/Forbrukerombudet-vurderer-boter-for-bloggere-8055973.html

Det provoserer at Aftenposten tok denne aksjonen 3 uker i mai, for da hadde de tatt til seg at det ble aksjon. De ble plutselig flinkere å merke i mai, det merket man her i tråden. 

Hva med februar, mars og april?? Ja nå har de ettermerka ja, men bevisene ligger en plass! Flinke damer som samlet screenshot av svindelen til millionbedriften.

Kan ikke noen hoste sammen eksempler på før og ettermerking og send Aftenposten dere som har? De skal jammen ikke slippe så billig unna!

Hadde vært gøy å få høre ekteparet forklare massiv ettermerking et og to døgn etter det er lagt ut.

Samtidig har det hele tiden vært en sammenheng med hva som foregår her inne. De følger med.

Såpass har jeg fått med meg, og jeg leser ikke bloggen engang :P

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...