Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Der var det nok ett innlegg med hån....

Forskjell på hån og sarkasme ;) føler du tar denne tråden litt vel personlig..

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest faico
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke svare for andre enn meg selv, men det er klart at man ønsker å sette søkelyset på en bedrift som opptrer svikefult og løgnaktig. Det er også på det rene at Treasures (og da spesielt LKE) har bedrevet nettmobbing, og kommet med grove trusler (a'la "kule i pannen") mot meningsmotstandere: hvorfor disse kyniske og uærlige menneskene fortjener sympati er vanskelig å se. I alle fall så lenge kynismen fortsetter med full styrke (les: "vennindeinnlegget" med de rosa koffertene).

Det er nok DERFOR så mange velger å ikke hoppe over bloggen: man ser en urett, og man ønsker å rette opp i den.

Og ja: jeg snakker også slik om andre bedragerske, hyklerske, kyniske, manipulative, arrogante og grådige mennesker

Vil spørre deg om en ting.. om din søster eller gode venninne hadde gjort det samme som FF, ville du da skrevet det samme her inne om henne og familien? 

Endret av faico
  • Liker 3
Skrevet

Der var det nok ett innlegg med hån....

Du er veldig hårsår på vegne av disse to sleipe bedriftseierne. Hvorfor er du ikke på banen når man kritiserer andre bloggere?

Fotballfrueparet har tross alt beviselig gjprt seg skyldige i løgn og bedrag, men du, som er så opptatt av rettferdighet, forsvarer dem i tykt og tynt.

Pussig.

• Liker 15
Skrevet

Husker jeg feil, eller var fargen et problem for LK?

Ser flere lesere(!) ber henne heller poste mindre og legge vekk Mac'en når hun er på ferie. Hun tror hun er uunnværlig, rett og slett.

• Liker 3
Gjest faico
Skrevet

Forskjell på hån og sarkasme ;) føler du tar denne tråden litt vel personlig..

Jeg tar den ikke personlig men blir så lei av å se folk skrive slikt om andre folk.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tar den ikke personlig men blir så lei av å se folk skrive slikt om andre folk.

Og hva med alt fotballfrue + mann har skrevet til andre mennesker? Du møter deg litt i døra her..

• Liker 12
Gjest faico
Skrevet

Du er veldig hårsår på vegne av disse to sleipe bedriftseierne. Hvorfor er du ikke på banen når man kritiserer andre bloggere?

Fotballfrueparet har tross alt beviselig gjprt seg skyldige i løgn og bedrag, men du, som er så opptatt av rettferdighet, forsvarer dem i tykt og tynt.

Pussig.

Stort sett har jeg bare lest denne tråden.. men for all del,jeg kan lese noen av de andre også jeg om det er ett must

• Liker 1
Gjest faico
Skrevet

Og hva med alt fotballfrue + mann har skrevet til andre mennesker? Du møter deg litt i døra her..

Så når noen andre snakker dritt om andre så skal det taes igjen med samme mynt? Hva med å gjøre det motsatte

• Liker 4
Skrevet

Vil spørre deg om en ting.. om din søster eller gode venninne hadde gjort det samme som FF, ville du da skrevet det samme her inne om henne og familien?

Jeg skriver da ikke om noens familie? Jeg skriver om to bedriftseiere, som har slått seg frem i verden på en platform av løgn, trusler og bedrag.

Og ja: dersom min søster hadde vært like kjip som menneskene bak Treasures-bedriften hadde jeg satt skapet på plass. Du er jo ikke mann, så det er kanskje vanskelig å se det fra min side, men dersom du feks. hadde vært Lars Kristian Eriksen er jeg sikker på at du hadde agert annerledes enn ham. Jeg mener: hvem truer små jenter på nettet med kuler i pannen? Det er skammelig.

• Liker 16
Skrevet

"Håning av bagasje" - fotballfruen har med seg minst 5 kofferter for én ukes ferie. Det er rimelig greit å kunne få kommentere dette. Fem. Fem kofferter.

(En til ungen, to svære sett på snap, og disse to rosa hun reklamerte for og også har tatt med på ferie)

For all del. Om man synes det er viktig/underholdende å kommentere slikt så kjør på. Men ikke kall det konstruktiv kritikk av bedriften (som mange hevder at denne tråden er basert på). Det er jo rett og slett slarv.

• Liker 3
Skrevet

Stort sett har jeg bare lest denne tråden.. men for all del,jeg kan lese noen av de andre også jeg om det er ett must

Do it. Alle har godt av å utvide sin horisont.

• Liker 4
Gjest faico
Skrevet

For all del. Om man synes det er viktig/underholdende å kommentere slikt så kjør på. Men ikke kall det konstruktiv kritikk av bedriften (som mange hevder at denne tråden er basert på). Det er jo rett og slett slarv.

Denne tråden er basert på alt annet enn konstruktiv kritikk... nå merker hun tydeligvis riktig i sine blogginlegg og da må det finnes andre ting å skrive. Som feil kofferter,for mye hos frisør og alt annet som det blir skrevet om....

• Liker 3
Skrevet

Feil kofferter? Hun reklamerer for kofferter hun ikke bruker selv engang.

• Liker 15
Skrevet

Denne tråden er basert på alt annet enn konstruktiv kritikk... nå merker hun tydeligvis riktig i sine blogginlegg og da må det finnes andre ting å skrive. Som feil kofferter,for mye hos frisør og alt annet som det blir skrevet om....

Det uthevede er tull og tøys - og overhode ikke et konstruktivt bidrag!

• Liker 3
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Feil kofferter?

Altså, hun skriver et annonseinnlegg hvor hun får betalt av Morris for å fremme koffertene og skriver at de skal brukes på ferieturen og skryter av dem.

Så er det da et spørsmål om de i det hele tatt er blitt med og de ikke har følt de satse på de rosa koffertene (hvem vet, manglende plass, tviler på kvaliteten etc) så er det nok et spørsmål om bloggforfatters troverdighet i forhold til annonsører og sine lesere.

Derfor diskuteres det. 

Endret av Bergensia
Skrevet

Grunnen til at jeg drar frem fargen og LK er fordi jeg trodde han var en sikker mann. FF var nemlig kjapt ute med å stemple menn som ikke likte perlehengere som usikre. Var kanskje litt usikker han også da?

Og jada, jeg vet det er forskjell på noe som henger i et skap og noe man går rundt med offentligheten.

• Liker 4
Skrevet

Feil kofferter? Hun reklamerer for kofferter hun ikke bruker selv engang.

Og derfor er det relevant at det kommenteres antall kofferter, det er ikke håning. For vi regner jo med at de rosa koffertene også er med på tur, i tillegg til de koffertene hun la ut på snap?

• Liker 4
Skrevet

Det hadde vel vært greit å vite hva som diskuteres i lignende tråder/om lignende tilfeller før man går så bastant inn med kommentarer? Feks at det er en helt egen tråd dedikert til bloggernes manglende merking av reklame. Ja, de andre bloggerne blir også diskutert og kritisert, Nei, de diskuteres ikke i denne tråden fordi denne handler om FF/Treasures

• Liker 3
Skrevet (endret)

Pussig.

Hehe! Skulle tro disse hadde bedratt enkeltpersoner på det groveste ved å frarøve dem penger og liv, begått begått ran, drap, og vold. Caroline og mannen er hardbarka kriminelle må vite, så alt som kritiseres i denne tråden er helt fortjent? Å nei, du. Jeg kjøper ikke det at alt handler om bedriften for fem flate øre. I det tilfelle ville kun det blitt nevnt, ikke antall kofferter på en ferie, hvor oppstilt og perfekt alt skal være, sarkastisk oppgulp at de må ha masse syden ræl (les: så harry som de er) hva håret hennes har planer om, og gudene vet hva da. Til og med må hun følges på Snapchat for å få tak i de siste "lovbruddene" og "pinlighetene" hun driver med. Omtrent alt hun gjør og sier kritiseres. Damned if you do, damned if you don't. Handlet denne tråden om manglende merking og reklame så ville tonen vært saklig og konstruktivt. Det er et hav mellom det og det de faste traverne her driver med, men selvsagt er det enklere å gjemme seg bak det mens man kommer med passiv aggressive kommentarer og latterligjøring og hets latterlig dårlig kamfuflert bak "De er så fæle og onde" Som om noen er ekstremt opptatt av merking at de bruker dagene sine på å gjøre jobben til FO, "Det er umulig å skille mellom bedrift og person når de driver på den måten" Please! jeg er skråsikker på at det er mer bak det. Sladring og jantelov tror jeg nok er drivkraften til mange. Typisk norsk med andre ord.

Endret av Nebel86
  • Liker 3
Skrevet

Poenget er at hun har fått betalt av morris for å reklamere for noen kofferter. Som hun har valgt helt selv.

Hun legger i det sponsede innlegget ut i det vide og det brede om hvor deilig det er med freshe kofferter istedet for gamle lefser og hvor kult det er at hun og datteren skal ha matchende kofferter. Se, så kule de er, kjøre lesere! Løp og kul! Når hun så instagrammer og snapper om avreisen og viser frem helt andre kofferter enn de hun så begeistret har anbefalt leserne sine så sent som dagen før,, så skyter hun vel egentlig sin egen troverdighet i leggen så det synger etter. Hun ville kanskje vært bedre tjent med en litt mindre personlig anbefaling og begeistring for ting hun reklamerer for, eller hvert fall la være å vise frem på SoMe at hun ikke følger sine egne anbefalinger, hvis hun ønsker å bevare troverdigheten (hun sier jo at hun bare reklamere for ting hun står for, det er liksom en av greiene med bloggen).

Det er som Aricia sier over her, selve konseptet er jo at den superkoselige og pene familien FF som er så greie å ta deg, leseren med på (nesten) alt de gjør og er så elskveedige å dele med leserne hvor de kjøper alle de kule tingene og hvor leserne kan kjøpe dem. Hun tar seg aldri fri, hun deler alt med de de supersøte leserne sine, hun er helt utrettelig i sin rause bloggeglede, tilogmed når de på ferie, kjører de på med bilder fra morgentrimmen og middagen. Det har vist seg å være et meget innbringende prosjekt, men for at det skal fortsette å være det, er hun helt avhengig av at leserne hennes tror på budskapet hennes.

• Liker 33
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...