Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Dette med koffertene viser tydelig hva CBE-bloggen er: Et reklamested. Og det er i og for seg helt greit. CBE må gjerne reklamere for hva hjertet begjærer - jeg ser ingen nevneverdig forskjell mellom CBEs koffertreklame og George Clooneys Nespresso-reklame.

Men! gjennom måten/ordlyden varen blir presentert på, skaper CBE for mange en forventning om at produktet også faktisk brukes. Når det så viser seg at - med særs høy sannsynlighet - produktet som ble omtalt som tilnærmet uunnværlig ble skrotet til fordel for et annet (og bedre) og det ikke engang 48 timer etter at Björn Borg koffertene ble fremstilt som "the best thing since sliced bread", så er det forståelig at enkelte reagerer.

CBE kunne ha unngått dette i det hun erkjente at bloggen ikke er annet enn en interaktiv reklameplakat, samt at meningene hennes er til salgs så lenge prisen stemmer. I stedet protesteres det hårdnakket og tviholdes på fasaden som nettvenninne som kun kommer med gode råd, til tross for at dette går på akkord med sannhet/virkelighet, og følgelig troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med koffertene viser tydelig hva CBE-bloggen er: Et reklamested. Og det er i og for seg helt greit. CBE må gjerne reklamere for hva hjertet begjærer - jeg ser ingen nevneverdig forskjell mellom CBEs koffertreklame og George Clooneys Nespresso-reklame.

Men! gjennom måten/ordlyden varen blir presentert på, skaper CBE for mange en forventning om at produktet også faktisk brukes. Når det så viser seg at - med særs høy sannsynlighet - produktet som ble omtalt som tilnærmet uunnværlig ble skrotet til fordel for et annet (og bedre) og det ikke engang 48 timer etter at Björn Borg koffertene ble fremstilt som "the best thing since sliced bread", så er det forståelig at enkelte reagerer.

CBE kunne ha unngått dette i det hun erkjente at bloggen ikke er annet enn en interaktiv reklameplakat, samt at meningene hennes er til salgs så lenge prisen stemmer. I stedet protesteres det hårdnakket og tviholdes på fasaden som nettvenninne som kun kommer med gode råd, til tross for at dette går på akkord med sannhet/virkelighet, og følgelig troverdighet.

Nå har hun faktisk selv skrevet at de rosa koffertene er med på tur, så vi skal ikke være skråsikre på at dette faktisk ikke stemmer. Om familien på tre har med fem-seks kofferter for en uke i Hellas ville det faktisk ikke forundret meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun faktisk selv skrevet at de rosa koffertene er med på tur, så vi skal ikke være skråsikre på at dette faktisk ikke stemmer. Om familien på tre har med fem-seks kofferter for en uke i Hellas ville det faktisk ikke forundret meg.

Kaster meg på første fly for å komme til bunns i dette. Noen som joiner koffert-spionasje tur? Endret av Tjukk Norris
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Nå har hun faktisk selv skrevet at de rosa koffertene er med på tur, så vi skal ikke være skråsikre på at dette faktisk ikke stemmer. Om familien på tre har med fem-seks kofferter for en uke i Hellas ville det faktisk ikke forundret meg.

Selvsagt, derfor skrev jeg også "med høy sannsynlighet" siden man ikke vet dette med 100% sikkerhet.

Jeg finner det bare besynderlig at man ikke har sett et eneste bilde hhv. en snap hvor to (tre?) knallrosa kofferter er med. De svarte Rimowa-koffertene derimot, er avbildet flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Dersom jeg hadde vært fotballfruen, hadde jeg ikke giddet å løfte en finger for å ta bilder av koffertene. Kanskje jeg hadde tatt bilde etter at jeg kom hjem, mens jeg pakket ut, for å sette fyr på tråden her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

 

Det er vel noen fra managementet hennes som kan fedex'e en rosa koffert til Hellas… dukker nok opp i bakgrunnen på et bilde snart, helt tilfeldig.

 

#koffertgate 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom jeg hadde vært fotballfruen, hadde jeg ikke giddet å løfte en finger for å ta bilder av koffertene. Kanskje jeg hadde tatt bilde etter at jeg kom hjem, mens jeg pakket ut, for å sette fyr på tråden her.

Vet du, jeg tror Fotballfruen er så klar over spørsmålene som i økende grad har blitt stilt ved hennes troverdighet, og opplevelsen med annonsører som trakk seg i forbindelse med bilderedigeringsjukset og kommentarfeltfabrikeringen, kan ikke ha vært noen hyggelig opplevelse.

Så at hun bevisst skulle velge å provosere Morris (som vel er kjeden som har betalt henne for å reklamere for koffertene) ved å ikke legge ut bilde av dem hvis hun faktisk har dem med, nå når det har blitt stilt spørsmål flere steder enn her, det tror jeg hun forstår er lite lurt.

Jeg så på Snapchat jeg og. Kameraet sveipet rundt i hele hotellrommet, to store sorte kofferter så man, to sorte ryggsekkkofferter, håndbaggasje, barnevogn (forresten en trille mange andre bloggere har blitt sponset med...), men ingen rosa kofferter noe sted. Man så all den samme bagasjen flere ganger, men pussig nok ingen rosa kofferter.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del må folk få bruke den type koffert de selv vil. Men hun reiser jo mye i forhold til andre, så jeg reagerte på hvorfor hun skrøt disse koffertene høyt opp i skyene. Bjørn Borg er ikke noe koffert-merke, så det er umulig tipp topp kvalitet uansett. I tillegg finnes det andre kofferter med langt bedre kvalitet og f.eks livslang garanti enn usle 5 år hos Bjørn Borg. Hun har nok noen bedre kofferter hun bruker til reise. Men det er pinlig å reklamere for noe man ikke bruker, men kun viser frem fordi man har fått det sponset/betalt. 

Hun reiser da ikke mye i forhold til andre. Forskjellen er bare at de fleste av oss ikke har med oss 17 komplette antrekk når vi drar hjem til foreldrene våre for ei helg, slik at vi ikke trenger og ha med flere digre kofferter.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun reiser da ikke mye i forhold til andre. Forskjellen er bare at de fleste av oss ikke har med oss 17 komplette antrekk når vi drar hjem til foreldrene våre for ei helg, slik at vi ikke trenger og ha med flere digre kofferter.

 

Akkurat det takker jeg Gud for  :laugh:

 

Hilsen ikke-troende

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser morris har regrammet koffertreklamen på sin IG konto med bildeteksten "Caroline and her new travel partner...".

Inntil det motsatte er bevist, så tror jeg ikke reisepartnerne har reist så mye lengre enn kottet i Siljan #denfølesen

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde vært fotballfruen, hadde jeg ikke giddet å løfte en finger for å ta bilder av koffertene. Kanskje jeg hadde tatt bilde etter at jeg kom hjem, mens jeg pakket ut, for å sette fyr på tråden her.

 

Jeg finner det kun underholdende at hun fortsatt velger å lyve om så åpenbare ting.. #pinligavvoksnefolk

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser morris har regrammet koffertreklamen på sin IG konto med bildeteksten "Caroline and her new travel partner...".

Inntil det motsatte er bevist, så tror jeg ikke reisepartnerne har reist så mye lengre enn kottet i Siljan #denfølesen

Men ikke glem at de må skatte 50% av det de tar imot av gratisvarer. Det er jo sånn mange bloggere har gått på en skattesmell, ved å ta imot varer de har tenkt er gratis.

Caroline kan nok skattereglene og skatter nok det hun skal. Hvorfor skal hun ville betale 50% av verdien på disse koffertene for å ha de stående i boden?

Men jeg er helt enig i at det er litt rart at de andre koffertene er vist så tydelig frem på snap, men ikke de rosa, hvis hun har de med:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morris har vel kun betalt for et blogginnlegg og ett IG-innlegg. Kanskje så enkelt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ikke glem at de må skatte 50% av det de tar imot av gratisvarer. Det er jo sånn mange bloggere har gått på en skattesmell, ved å ta imot varer de har tenkt er gratis.

Caroline kan nok skattereglene og skatter nok det hun skal. Hvorfor skal hun ville betale 50% av verdien på disse koffertene for å ha de stående i boden?

Men jeg er helt enig i at det er litt rart at de andre koffertene er vist så tydelig frem på snap, men ikke de rosa, hvis hun har de med:)

 

Tror du det er gratisgaver? Tror det er en del av avtalen ifm blogg- og IG-annonsen - som hun selvsagt skatter for.

 

Å opptre på den måten hun gjør - dersom mine antagelser stemmer om hvor reisepartnere befinner seg er jo ikke bare skadelig ovenfor leserne, men også ovenfor eventuelle samarbeidspartnere. 

Hjelper jo lite i lengden at hun når ut til mange lesere med annonsene sine når hun ikke eier troverdighet. 

 

Jeg tror forresten som flere har nevnt at ving har trukket seg fra samarbeid med henne etter flausene ved årskiftet.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke glem at de må skatte 50% av det de tar imot av gratisvarer. Det er jo sånn mange bloggere har gått på en skattesmell, ved å ta imot varer de har tenkt er gratis.

Caroline kan nok skattereglene og skatter nok det hun skal. Hvorfor skal hun ville betale 50% av verdien på disse koffertene for å ha de stående i boden?

Men jeg er helt enig i at det er litt rart at de andre koffertene er vist så tydelig frem på snap, men ikke de rosa, hvis hun har de med:)

 

Fruen skattet på et nivå likt med en sykepleier i forfjor (fjorårets lister er ikke klare). 

 

You do the math 

Endret av Vitulina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF tok vel bare ut lønn/utbytte. 

Annonseinntektene m.m. sluses vel gjennom bedriften, i likhet med avskrivning på lunsj og alt annet man kan avskrive ifm blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror du det er gratisgaver? Tror det er en del av avtalen ifm blogg- og IG-annonsen - som hun slevsagt skatter for.

Å opptre på den måten hun gjør - dersom mine antagelser stemmer om hvor reisepartnere befinner seg er jo ikke bare skadelig ovenfor leserne, men også ovenfor eventuelle samarbeidspartnere.

Hjelper jo lite i lengden at hun når ut til mange lesere med annonsene sine når hun ikke eier troverdighet.

Jeg tror forresten som flere har nevnt at ving har trukket seg fra samarbeid med henne etter flausene ved årskiftet.

Kjære vene. Jeg tror ikke du skjønte hva jeg skrev. Hun har fått koffertene gratis som en del av en avtale hun har med morris. Alle sånne gaver må skatter 50% av.

Jeg skjønner ikke hvorfor hun skulle ville betale skatt for kofferter som hun bare skal ha stående i en bod...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen skattet på et nivå likt med en sykepleier i forfjor (fjorårets lister er ikke klare).

You do the math

Men hva skatter firmaet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Jeg tror ikke du skjønte hva jeg skrev. Hun har fått koffertene gratis som en del av en avtale hun har med morris. Alle sånne gaver må skatter 50% av.

Jeg skjønner ikke hvorfor hun skulle ville betale skatt for kofferter som hun bare skal ha stående i en bod...

 

Gratisgaver må man nok skatte 50% av, men som en del av betaling for annonse er jeg ikke sikker på at samme prosent/regelverk gjelder.

Sånn.. kjære vene deg, siden du ikke skjønte hva JEG skrev.

Endret av LilleSnupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...