Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden hennes har blitt hacket igjen

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Er bloggen hennes hacket nå? Får bare frem diverse feilmeldinger som ser helt bak mål ut ved forsøk på å komme inn på den, samt at jeg en gang fikk frem en side med noe helt annet enn det fotballfrue pleier å skrive om for å si det slik..

Skrevet (endret)

Komemr bare til noe merkelig når jeg trykker på linken..? :huh:

Fuck..ett eller annet.

Hacket.... samme skjedde med meg da jeg skulle gå inn på bloggen.

Er jo ikke lenge siden de hadde et massivt hackeangrep heller. 

Og man må trykke OK for å komme seg videre og ut av siden, fikk ikke til å krysse den ut. Tilslutt så kommer man til ei tegning som ber til allah eller noe sånt og en muslimsklignende bønnesang?!?

Uuups!

Endret av skruf
  • Liker 2
Skrevet

Er nok disse hackerne Trine Grung mente sto bak kommenteringsskandalen....kan det være at de samme folka sto bak bilderedigeringen også? 

• Liker 8
Gjest faico
Skrevet

Jeje. Det er mye bra i bloggen, fine bilder, gode oppskrifter.

Men det er måten hun gjør det på jeg ikke liker. Hun tar andres bilder, hun legger ut oppskrifter uten å kreditere kilde osv osv. Kanskje det er flisespikkeri, men jeg synes hun ødelegger kvaliteten på sin egen blogg med dette. 

Bildene LK og CBE selv tar er jo veldig flotte, for eksempel. Det er masse bra i bloggen, det er ikke uten grunn at hun lå på toppen av blogglisten i flere år. Når så mye i bloggen er preget av kvalitet og hardt arbeid, hvorfor skal hun da gjøre disse negative tingene som så mange reagerer på?

hun har flere ganger skrevet at oppskrifter er funnet på bl.a gofisk..
Gjest faico
Skrevet

Lise von Krogh var vel en av dem som etterlyste kreditering

å da er vi sikre på at det Lise von krogh som fant opp hele den oppskriften selv? Ingen andre i verden som har funnet på den?
Skrevet

Snakket med frisøren sin og lagt planer for håret fremover? Det blir rart å være brunette for første gang denne sommeren? Er dette sånn kvinner er, eller?

Jeg er kvinne og liker å pleie utseende mitt og se fresh ut, men jeg har ikke noen langsiktig hårplan med frisøren min (eller plan med noen andre angående utseende mitt, bortsett fra en PT en gang i tiden). MEN! Jeg lever ikke av å se pen ut heller! Jobben min består ikke av å være en reklameplakat for diverse kles-, hår- og sminkeprodukter.

Hadde inntekten min vært avhengig av at jeg til en hver tid ser superfresh ut, så hadde nok jeg også hatt en hårplan. CBE lever jo av å selge alskens mikkmakk og da må hun jo se bra ut, jeg tror også det er viktig at hun fornyer utseende sitt for å få litt vsriasjon på "reklameplakaten".

• Liker 3
Skrevet

å da er vi sikre på at det Lise von krogh som fant opp hele den oppskriften selv? Ingen andre i verden som har funnet på den?

Noen spesiell grunn/motivasjon til at du velger å henge ut Lise von Krogh som en løgner her?

• Liker 14
Skrevet

Ikke nødvendigvis, men dersom CBE har kopiert en oppskrift fra en annen blogger burde hun kreditere. På samme måte som jeg burde fortelle hvor jeg har fått en oppskrift fra, dersom jeg har hentet den direkte fra Hellstrøm. Du er mer enn velkommen til å google om Lise von Krogh har stjålet oppskriften fra noen andre, men det er ikke galt av henne å etterlyse kreditering når hun gjenkjenner sin egen oppskrift på en blogg. Jeg hadde gjort det samme, dersom jeg hadde skrevet en oppskriftsbok/blogg og sett mine oppskrifter bli oppgitt av andre som sine egne. Uavhengig av hva en "advokat med fordypning i opphavsrett" hadde påstått om saken. 

• Liker 12
Skrevet

Det der var en bitchy utgave av FF gitt!

Hun er jo sukkersøt nå i forhold!

Ja, men husk at LKE har uttalt at hun aldri noen gang har sagt noe negativt om andre. Ferdig snakka!

• Liker 8
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

Hjelpe meg, kan du ikke sette deg inn i sakene før du skyter fra hofta?

Her er lise von kroghs blogginnlegg med oppskrift:

https://lisevonkrogh.wordpress.com/2013/11/13/bruk-brune-bananer-fremfor-sukker-myke-og-sunne-banankjeks/

Her er CBE sitt blogginnlegg med oppskrift hvor teksten er delvis identisk med Lise von Krogh sitt innlegg, og diskusjon i kommentarfeltet hvor LKE kaller det å linke til den orginale oppskriften som "smak og behag":

http://carolinebergeriksen.no/2014/12/17/banana-cookies-for-store-og-sma/ 

Saken handler om at CBE har rappet fra en blogg og gir det ut for å være egenprodusert materiale. Det er ingen bevis eller mistanker om at Von Krogh har gjort det samme. Det du sier er det samme som å si at det er greit at noen kopierer semesteroppgaven din fordi ingen vet om du har stjålet den selv.

Edit: lagt til link

Endret av Snøsøta
Gjest faico
Skrevet

Noen spesiell grunn/motivasjon til at du velger å henge ut Lise von Krogh som en løgner her?

egentlig ikke,Men en bruker skrev jo i ett innlegg at "Lise Von Kroger var ei som etterlyste kreditering" trodde hun mente at FF hadde funnet oppskriften på hennes side. Om jeg har misforstått det så beklager jeg det. Ikke meningen å henge ut Lise
Gjest faico
Skrevet

Hjelpe meg, kan du ikke sette deg inn i sakene før du skyter fra hofta?

Her er lise von kroghs blogginnlegg med oppskrift:

https://lisevonkrogh.wordpress.com/2013/11/13/bruk-brune-bananer-fremfor-sukker-myke-og-sunne-banankjeks/

Her er CBE sitt blogginnlegg med oppskrift hvor teksten er delvis identisk med Lise von Krogh sitt innlegg, og diskusjon i kommentarfeltet hvor LKE kaller det å linke til den orginale oppskriften som "smak og behag":

http://carolinebergeriksen.no/2014/12/17/banana-cookies-for-store-og-sma/ 

Saken handler om at CBE har rappet fra en blogg og gir det ut for å være egenprodusert materiale. Det er ingen bevis eller mistanker om at Von Krogh har gjort det samme. Det du sier er det samme som å si at det er greit at noen kopierer semesteroppgaven din fordi ingen vet om du har stjålet den selv.

Edit: lagt til link

beklager så mye. Skal så klart sette eg mer inn i saken neste gang.
Skrevet

beklager så mye. Skal så klart sette eg mer inn i saken neste gang.

Hvor mange "neste gang"'er trenger du egentlig, faico? Hva med å sette seg inn i historikken til hva som diskuteres før du kommenterer?

• Liker 9
Gjest faico
Skrevet

Hvor mange "neste gang"'er trenger du egentlig, faico? Hva med å sette seg inn i historikken til hva som diskuteres før du kommenterer?

ok..den er grei..
  • Liker 1
Gjest Sobril
Skrevet

Apropo oppskrifter... Hva gjør den til din egen? Jeg har laget en kake mange ganger hvor jeg har tatt utgangspunkt i en oppskrift jeg fant på nett. Jeg har imidlertid lagt til elementer (som gjør den en del annerledes), samt endret mengder med sukker/kjeks osv også. Er den nå min?

Skrevet

Det er nå linket til Lises blogg :)

Gjest faico
Skrevet

Apropo oppskrifter... Hva gjør den til din egen? Jeg har laget en kake mange ganger hvor jeg har tatt utgangspunkt i en oppskrift jeg fant på nett. Jeg har imidlertid lagt til elementer (som gjør den en del annerledes), samt endret mengder med sukker/kjeks osv også. Er den nå min?

du får nok att godt svar på dette snart.. Om dett da er din egen oppskrift,så har jeg også mange som er min
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...