Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesp
Skrevet

Synes du ikke det er litt påfallende at hun har endret praksis etter fokuset i denne tråden? Tror du virkelig at hun har kommet på det helt av seg selv? :fnise:

Spiller det virkelig noen rolle for dere? Som Olivia sier så er vel det viktigste for dere at hun har endret seg til det bedre?

Eller er det som jeg tror - dere gir dere ikke med denne tråden før bloggen hennes er lagt død?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller det virkelig noen rolle for dere? Som Olivia sier så er vel det viktigste for dere at hun har endret seg til det bedre?

Eller er det som jeg tror - dere gir dere ikke med denne tråden før bloggen hennes er lagt død?

1) Du kan slutte å snakke om dere. Vi er ikke en enhet, vi er ulike brukere.

2) hvordan kan du tro at folk har en slik agenda? Er det virkelig så fremmed for deg at noen kan mene at å følge regler (som for eksempel markedsføringsloven) og oppvise et minimum av vanlig folkeskikk - som for eksempel å la være å lyve eller utgi seg for å være andre enn de er for å sette leserne sine på plass, faktisk er noe man bør strebe etter?

i stedet for å rakke ned på brukerne her, kunne du jo bidra litt i debatten med å fortelle hvorfor du synes CBE er bra, hvorfor du synes at man ikke skal kritisere regelbrudd og uærlighet - da kunne vi jo faktisk ha debattert saken, i stedet for at du bare stikker innom med jevne mellomrom for å fortelle oss hvor dumme alle andre (enn deg og CBE) er.

• Liker 19
Gjest Gjesp
Skrevet

1) Du kan slutte å snakke om dere. Vi er ikke en enhet, vi er ulike brukere.

2) hvordan kan du tro at folk har en slik agenda? Er det virkelig så fremmed for deg at noen kan mene at å følge regler (som for eksempel markedsføringsloven) og oppvise et minimum av vanlig folkeskikk - som for eksempel å la være å lyve eller utgi seg for å være andre enn de er for å sette leserne sine på plass, faktisk er noe man bør strebe etter?

i stedet for å rakke ned på brukerne her, kunne du jo bidra litt i debatten med å fortelle hvorfor du synes CBE er bra, hvorfor du synes at man ikke skal kritisere regelbrudd og uærlighet - da kunne vi jo faktisk ha debattert saken, i stedet for at du bare stikker innom med jevne mellomrom for å fortelle oss hvor dumme alle andre (enn deg og CBE) er.

Forhold deg til hva jeg skriver.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå merker hun innlegg med reklame, og hva skjer?

Enkelte vil ha cred fordi de tror de er årsaken til at hun merker innleggene. Gratulerer?
-Noen krever omtrent et svar fordi det plutselig har snudd og det er mistenksomt.
-Tilbake til spekulasjoner om redigering. (Tilbake med lupen)

-Tilbake til spekulasjoner om spiseforstyrrelser.

-Et humoristisk ment klipp på Snapchat blir hauset opp til at de begge har et dårlig forhold til mat. (Igjen)

-Hun har en rutete bukse og en kåpe og blir beskyldt for å kopiere andre bloggere.
-Tråden blir ryddet opp i fordi dere diskuterer barnet hennes, spekulasjoner og hets.

-Folk følger henne på Snapchat selv om de finner henne grusomt irriterende (Det sier sitt, man kan bare spekulere i hva som er hensikten med dette)
- Hun blir kritisert for å ikke ville godkjenne kritiske kommentarer. (Hvorfor skal hun? Hun har vel ingen plikt til å publisere negative kommentarer som går på bloggen uavhengig hva "dere" mener)

Dette beviser vel en gang for alle at det ikke er den manglende merkingen (dårlig forbilde,<sett inn passende konstruktiv kritikk her>) som er problemet, problemet er at hun er Caroline Berg Eriksen. Hvorfor ikke bare innrømme det? Fremfor å gjemme seg bak bedriften Treasures, dårlig rollemodell eller "kriminelle" handlinger. Hva er det som får kvinner til å gå av skaftet for denne bloggeren? At man er villig til å følge med på alt av sosiale medier for å få med seg ting man kun kritiserer likevel? Hvorfor ikke bare la slike få være i fred og de som liker bloggen få lov til å lese? Hvorfor denne heksejakten? Jeg forstår godt "fansen" hennes. Om man er utenforstående så ser man at fansen ikke er "bikkjer" eller forsvaret hennes, men mennesker som ikke ser behovet for å bitche og holde på slik som flere her inne gjør, og som faktisk reagerer på bedriten oppførsel som ikke fremmer noe som helst positivt. Vil si det flere her inne driver med grenser til mobbing.

Endret av Synne_V
  • Liker 9
Gjest GlutenBlaster
Skrevet

At fruen har synkende antall lesere er ikke overraskende i det hele tatt. De aller fleste av de STØRSTE bloggerne apellerer til et helt annet segment av lesere (yngre jenter) enn det fruen gjør. Det er derfor folk kan drive ganske store blogger om mat, baby, trening whatever uten at de nødvendigvis er på topplisten, fordi det å være på topplisten forutsetter at du poster innhold som relaterer seg til hva ungdommer kan bruke ukepengene sine på. Det betyr ikke nødvendigvis at hun tjener noe mindre på bloggen eller at annonser på bloggen er mindre verdt, blant annet fordi hun nå når ut til et mer kjøpekraftig publikum (hel og halvetablerte voksne damer, først og fremst)

• Liker 4
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg trodde denne tråden het "Fotballfrue kritikk", ikke "Kritikk av Fotballfrue-kritikerne" ....

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt bloggers barn, samt svar.

Vil igjen henvise til våre retningslinjer for Rampelyset: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=843093

Det spiller ingen rolle om hva slags type diskusjon som oppstår om en bloggers/kjendis barn. Barn har ikke selv valgt å eksponere seg i media, og skal dermed beskyttes mot diskusjon og spekulasjon.

Spørsmål eller kritikk til moderering kan tas på Ris, ros og spørsmål.

- Magnifique, moderator.

• Liker 1
Skrevet (endret)

At fruen har synkende antall lesere er ikke overraskende i det hele tatt. De aller fleste av de STØRSTE bloggerne apellerer til et helt annet segment av lesere (yngre jenter) enn det fruen gjør. Det er derfor folk kan drive ganske store blogger om mat, baby, trening whatever uten at de nødvendigvis er på topplisten, fordi det å være på topplisten forutsetter at du poster innhold som relaterer seg til hva ungdommer kan bruke ukepengene sine på. Det betyr ikke nødvendigvis at hun tjener noe mindre på bloggen eller at annonser på bloggen er mindre verdt, blant annet fordi hun nå når ut til et mer kjøpekraftig publikum (hel og halvetablerte voksne damer, først og fremst)

Bare slik at det ikke skal være noen tvil: Mitt innlegg i dag handler om at lesertallene over lang tid har vært langt unna de 90.000 unike daglige leserne CBE påstår at bloggen har. Videre kan man stille spørsmålstegn ved påstander på facebook og instagram om at CBE driver Norges største blogg. Når CBE sliter med troverdigheten, bør de unngå å fremstille seg som "større og bedre" enn de i virkeligheten er.

Om synkende lesertall og manglende troverdighet går utover inntektene til CBE er jeg ikke opptatt av. Det får eventuelt de bry seg om, hvis de trenger det. :)

Endret av Asti
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Synes du ikke det er litt påfallende at hun har endret praksis etter fokuset i denne tråden? Tror du virkelig at hun har kommet på det helt av seg selv? :fnise:

Neida, hun har sikkert gitt etter for presset fra denne tråden. Men det viktige er vel at hun gjør ting riktig? Hvorfor er det viktig at hun må anerkjenne at "dere" har fått henne til å snu?

• Liker 5
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Oida, siste innlegg er ikke merket riktig. Det inneholder sponsede produkter.

Skrevet

Neida, hun har sikkert gitt etter for presset fra denne tråden. Men det viktige er vel at hun gjør ting riktig? Hvorfor er det viktig at hun må anerkjenne at "dere" har fått henne til å snu?

Det kan også være at det "varslede" tilsynet fra FO har ført til bedre merking, eller det kan være mange andre grunner, men enig det spiller ingen rolle. Det viktigste er at CBE heretter merker reklamen etter regelverket.

Skrevet

Med tanke på at KG-kjerringene har fått "skylda" for alt siden jul, blitt kalt det ene og det andre, blitt hengt ut som netttroll i DN-intervjuet og påpekt flere innlegg med manglene merking og fått til svar at dette tar FO tak i om det er feil...

Det å faktisk innrømme at disse "håpløse kjerringene" ikke tok feil hadde vært det rette av henne. Også ovenfor fansen som har forsvart henne mot "mobberne" her inne.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Disse fæle KG-kjerringene har fått skylden for dårlig omtale ifm kommentarfelt- og redigeringsskandalen, så hvorfor skal vi ikke kunne få skylden for endringen i merkingen også?

Eller er det vanskelig å gi disse fæle KG-kjerringene æren for noe annet enn hets og mobbing?

Endringen i merkingen hadde ikke skjedd om mamsi ikke hadde tatt tak i dette - og sett omfanget av dette dokumentert her inne! Prøv å nekt på det den som vil, men slik henger det sammen!

Endret av LilleSnupp
  • Liker 13
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Disse fæle KG-kjerringene har fått skylden for dårlig omtale ifm kommentarfelt- og redigeringsskandalen, så hvorfor skal vi ikke kunne få skylden for endringen i merkingen også?

Eller er det vanskelig å gi disse fæle KG-kjerringene æren for noe annet enn hets og mobbing?

Endringen i merkingen hadde ikke skjedd om mamsi ikke hadde tatt tak i dette - og sett omfanget av dette dokumentert her inne! Prøv å nekt på det som vil, men slik henger det sammen!

Jeg tror fansen helst vil at denne endringen skal forbigåes i stillhet slik at de og CBE fortsatt skal kunne stemple alt som skrives i denne tråden som hets og mobbing.

Btw: hun har merket noen innlegg øverst, i det siste er tilbake til gamle (u)vaner. Merkelig dette.

Endret av Bergensia
Skrevet

Hun trenger vel ikke gi noen cred, men hvorfor skal hun la være å publisere kommentarer som angår dette? Hvorfor skal hun la være å svare lesere på spørsmål om merking? Det virker som at alt som er knyttet til spons og annonsering er så hemmelighetsfult. Hadde hun svart rett ut og forklart hvorfor hun merker det ene og ikke det andre, hadde det kanskje heller ikke oppstått så mye debatt rundt dette?

For min del sitter jeg ihvertfall kun igjen som et spørsmålstegn, når jeg forsøker å forstår logikken i merkingen.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Sitter langt inne å merke "Inneholder sponsede produkter" ift "Inneholder annonselenker". Har sikkert noe med deres tolkning av forskriftene og lovverket når de ikke tjener noe på leserkjøp.

Som alt annet så har de to på jordet i Siljan litt tungt for det..

Tilføyelse: Ikke var det særlig lett å se i den oppramsingen av produkter at det sto (sponset). Forøvrig viste hun klærne for 2 dager siden - burde de ikke vært merket som sponset da selv om det ikke er en antrekkspost (merke er nevnt i kommentarfeltet)?

I tillegg har hun glemt å merke at klokka er sponset.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 10
Skrevet

Jeg har aldri forstått hvorfor fruen og mannen føler dem er over loven når det kommer til lovverket, og hvorfor de aldri (spesielt fruen) under noen omstendigheter kan innrømme feil og ta imot konstruktiv kritikk. Til og med når hun var med på skal vi danse ga hun uttrykk for at dommerne dømte henne feil.

• Liker 14
Gjest GlutenBlaster
Skrevet

Bare slik at det ikke skal være noen tvil: Mitt innlegg i dag handler om at lesertallene over lang tid har vært langt unna de 90.000 unike daglige leserne CBE påstår at bloggen har. Videre kan man stille spørsmålstegn ved påstander på facebook og instagram om at CBE driver Norges største blogg. Når CBE sliter med troverdigheten, bør de unngå å fremstille seg som "større og bedre" enn de i virkeligheten er.

Det er jeg helt enig i. Sett andre nettsteder som også har brent seg veldig på det!

• Liker 4
Skrevet

Endringen i merkingen hadde ikke skjedd om mamsi ikke hadde tatt tak i dette - og sett omfanget av dette dokumentert her inne! Prøv å nekt på det som vil, men slik henger det sammen!

Det som er helt sikkert, er at jeg etter å ha fulgt denne tråden et par måneder i alle fall vet at det ikke er her det hetses. Det kan sikkert se sånn ut, og jeg trodde det litt i starten selv også, siden så mye ble moderert bort - men nå ser jeg jo at det er ting som kritiker-kritikere (hehe, meta!) sier som modereres mest vekk, samt diskusjoner som går på ting ala leke med pose etc. Når det står at innlegg er fjernet pga omtale av barn, så ser det ut som om det er blitt sagt noe stygt, men det er jo ikke tilfelle. Jeg har faktisk ikke sett noe her inne på den tiden jeg har lest/skrevet her som har vært direkte stygt, jeg - så dette mobbekortet enkelte drar frem synes jeg er helt latterlig.

• Liker 16
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...