Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo egentlig bra det, da :) Om man skal pirke, så er det kanskje litt gråsone å la datteren fyke rundt med en sminkekost fra Blush i hånda (ifølge kommentator) i innlegget som dreier seg om nytt samarbeid med Blush. Og det var jo for noen dager siden annonselenker uten merking oppe. Men, jeg er jo ikke sur og irritert for å være det, så jeg synes all forbedring er bra :-)

Jeg er helt enig i at det er bra.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ser at det blir kommentert her inne at Nelia har en Blush kost i hånden, og at det kan også være reklame. Bare for informere: en blush kost er en sminkekost som brukes til å påføre rouge, og har ingenting med nettbutikken Blush å gjøre. Det er derfor IKKE skjult reklame, som dere ofte refererer til her inne. Hele denne tråden blir jo en parodi. Dere leser bloggen till Caroline som fanden leser bibelen...

Ikke dere, men noen av dere.

Litt sånn som med noen av dere - noen av dere leser tråden her som fanden leser bibelen..

Endret av LilleSnupp
  • Liker 20
Skrevet (endret)

Fantastisk eksempel på bloggen din, mamsi!

.. og 100% enig med deg!

Endret av LilleSnupp
  • Liker 11
Skrevet

Fantastisk eksempel på bloggen din, mamsi!

.. og 100% enig med deg!

Takk til deg! Så bra :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser at det blir kommentert her inne at Nelia har en Blush kost i hånden, og at det kan også være reklame. Bare for informere: en blush kost er en sminkekost som brukes til å påføre rouge, og har ingenting med nettbutikken Blush å gjøre. Det er derfor IKKE skjult reklame, som dere ofte refererer til her inne. Hele denne tråden blir jo en parodi. Dere leser bloggen till Caroline som fanden leser bibelen...

Hvordan vet du at dette er en kost fra en annen leverandør?

Det er vel ikke så rart at man tror dette kan være en kost fra den nye samarbeidspartneren, når vi vet at det er vanlig å få med seg produkter etter et besøk hos en samarbeidspartner?

Samtidig som jeg er enig i at det er vanskelig å si at dette faktisk ER nettopp det.

• Liker 10
Skrevet

Hvordan vet du at dette er en kost fra en annen leverandør?

Det er vel ikke så rart at man tror dette kan være en kost fra den nye samarbeidspartneren, når vi vet at det er vanlig å få med seg produkter etter et besøk hos en samarbeidspartner?

Samtidig som jeg er enig i at det er vanskelig å si at dette faktisk ER nettopp det.

Og det er jo nettopp det som er poenget. Hadde CBE vært flink på merking av reklame, så er det ingen som ville ha spekulert slik som vi må gjøre nå.

Til syvende og sist så er det firmaet det går ut over. Forbrukerne(leserene) forsvinner i takt med uærlig oppførsel.

• Liker 11
Skrevet

Fotballfrue har tidligere snakket om "branding", der hun bruker klær for å fremme et merke. Dette kom opp da hun hadde adlink til et skjørt som var utsolgt. Noen lurte på hvorfor hund a linket, om ingen kunne kjøpe det. Jo, fordi det handlet om branding.

Synes det er et interessant syn når vi prater om reklamering og merking.

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for screenshot, samt tekst med kopirett.

- Magnifique, mod.

Gjest faico
Skrevet

Det er jo kanskje ikke noe unormalt att ett barn på litt over året griper tak i det hun finner rundt om kring:)

har to jenter selv og fant de noe de kunne ta ett godt tak i så gjør de jo gjerne det.. rote i skuffer og skasp de får opp er jo morsomt i den alderen

Skrevet

Og det er jo nettopp det som er poenget. Hadde CBE vært flink på merking av reklame, så er det ingen som ville ha spekulert slik som vi må gjøre nå.

Til syvende og sist så er det firmaet det går ut over. Forbrukerne(leserene) forsvinner i takt med uærlig oppførsel.

Nettopp!

Når det har vært så mye snikreklame og forsøk på å benekte eller fortie denne (som med Froosh smoothie, Villa Perlesukker, TM Design og Lindex), er troverdigheten helt borte.

Da tenker folk selvsagt at en sminkekost på et bilde er et lite hint om ny samarbeidspartner, eller at det ikke er tilfeldig at selv Mamma Fotballfrue er iført Lindex på bildet :

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLPuswHqeDxaloh4l5k2TGxc#.VRLkNoq5SnM

• Liker 11
Skrevet (endret)

Utfra merkingen i det siste innlegget, salg hos boozt.com starter i dag hvor hun har merket med annonselenker øverst i innlegget, så tror jeg ingenting på den påståtte løpende kontakten de har hevdet de har hatt med FO.

Hva er årsaken til at de endrer merkingen? Leserflukt? FO postjournal som jeg nevnte i dag? Det at mamsi dro saken ut av KG?

Tilføyelse: Skal jeg lese innlegget som fanden leser bibelen, må det bli at annonselenker har fått en lysere skrift enn innlegget ;)

Utover det, flott Caroline Berg Eriksen at du merker slik FO ønsker.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 13
Skrevet (endret)

De er virkelig helt utrolig at det er helt Texas i motebransjen. Både magasinene og bloggene er jo virkelig ute på tur.

Men Kudos til CBE for å faktisk endre praksis slik st merkingen hennes er i tråd med det Fo sier. :tommelopp:

Endret av pøbelsara
  • Liker 7
Gjest Zeitgeist
Skrevet

De er virkelig helt utrolig at det er helt Texas i motebransjen. Både magasinene og bloggene er jo virkelig ute på tur.

Men Kudos til CBE for å faktisk endre praksis slik st merkingen hennes er i tråd med det Fo sier. :tommelopp:

La oss nå ikke selge skinnet før bjørnen er skutt. Hvis hun poster innlegg som er merket i henhold til FO gjennomgående i minst en hel måned, så skal hun få ros. Hvis ikke, så var bare dette innlegget en tilfeldig treffer, hvilket ikke har statistisk relevans.

Skrevet

Motebransjen i Norge er som uren hud; den ser fin og ren ut. Så viser det seg at huden er redigert, det er noen kviser der. Og under huden er det fullt av urenheter som enda ikke har kommet frem.

Bloggerne, også fotballfrue, er med på å gjøre bransjen uren ved å ikke merke riktig. Lureri.

• Liker 17
Skrevet

Motebransjen i Norge er som uren hud; den ser fin og ren ut. Så viser det seg at huden er redigert, det er noen kviser der. Og under huden er det fullt av urenheter som enda ikke har kommet frem.

Bloggerne, også fotballfrue, er med på å gjøre bransjen uren ved å ikke merke riktig. Lureri.

Man tenker at det ser slik ut:

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLOtdLvgzPDM2Yh4l5k2TGxc#.VRMia0tfWvs

men så er dette sannheten:

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLNfmLkvLS0KxYh4l5k2TGxc#.VRMi8ktfWvs

(og før noen sier at det er mobbing; nei, bilde to viser sannheten, en normal hud, slik de fleste av oss ser ut, uten bloggfilter som får en til å se ut som en voksdukke).

• Liker 21
Skrevet

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLOtdLvgzPDM2Yh4l5k2TGxc#.VRMia0tfWvs

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLNfmLkvLS0KxYh4l5k2TGxc#.VRMi8ktfWvs

(og før noen sier at det er mobbing; nei, bilde to viser sannheten, en normal hud, slik de fleste av oss ser ut, uten bloggfilter som får en til å se ut som en voksdukke).

Som tidligere leser/fan, du må jo virkelig ha mistet alle illusjoner? ;)

• Liker 5
Skrevet

Jøsses, hvor er det normale bildet hentet fra?

• Liker 1
Gjest Bloggleseren
Skrevet

Jøsses, hvor er det normale bildet hentet fra?

Det lurer virkelig jeg også på... Har noen har "pyntet" på huden hennes i negativ retning? I så fall er det mobbing, ja. Hvis man misliker Fotballfrue så sterkt at man føler behov for å redigere inn kviser på henne, da er det på tide å ta seg en tur til psykolog.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...