Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Det er jo bare å sjekke karaktersnitettet det året CBE begynte på journalistikk - lavere enn juss.

Hun gikk journalistikk på Norges Kreative Fagskole, ikke på Høyskolen i Oslo og Akershus. Karaktersnittet for å komme inn på den utdanningen er ikke offentlig (og man kan stille spørsmål ved om den i det hele tatt eksisterer). Jeg har gått der selv og kom glatt inn med ganske middelmådige karakterer. Dersom hun hadde hatt så gode karakterer som hun påberoper seg hadde hun nok valgt HiOA, og ikke NKF.

Endret av lenebu
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fullt klar over at hun ikke kom inn på Hioa, derav mitt poeng om at da hadde hun ikke 5,5 i snitt en gang, og hun har fremstilt det som at hun var svært skoleflink med mange 6-ere. Hun uttalte også en gang at hun ønsket Oslo og Bergen, men kom inn i Volda, og ønsket ikke å dra dit (det ligger referanse i gamle tråder her, evt tror jeg man kan finne det ved googling). Altså, hun kom heller ikke inn i Bergen som har lavere snitt enn Oslo.

Vet ikke helt om jeg kjøper Volda-argumentet, siden Volda i 2007 hadde høyere karakterkrav enn jusstudiet på UiO i 2006 som hun heller ikke kom inn på (snakker nå om journalistikk poenggrenser i 2007 og juss poenggrenser 2006 for å sammenligne, siden det var da CBE begynte på journalistikk).

Endret av Archana
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer et blogginnlegg, gikk jeg tok jeg det som?

Det er 80000 for et innlegg og 30000 for en posting på instagram. 90000 for heteskoannonse, så det var den jeg lurte på om var per uke :) mulig jeg kan finne det på nettsiden til adlink :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 80000 for et innlegg og 30000 for en posting på instagram. 90000 for heteskoannonse, så det var den jeg lurte på om var per uke :) mulig jeg kan finne det på nettsiden til adlink :)

Det så jeg, men jeg trodde det var en oppdatert liste. Hetesko kan jo være en kombinert greie?

Jeg har ei venninne som er mammablogger selv og hun selger enkle innlegg, innlegg med noe attåt og innlegg med instagram.

Så det kan jo være at det inkluderer noe ekstra utover et innlegg. Feks ta med produktet på bilder, men ikke nevne produktet før det blir spurt om i kommentarfeltet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Ojda, regnskapet viser at firmaet har veldig høy gjeld i forhold til både egenkapital og omsetning. Dette kan skyldes eiendomsinvestering, eller eventuelt disse aksjene som LK hadde kjøpt og tapt penger på (etter eget utsagn). Men over 5 millioner i gjeld får meg til å tenke at de til og med kan ha sett Siljan-huset på firmaet?

Uansett regner man det sjeldent som positivt for regnskapet å se en slik likviditet, særlig ikke tre år på rad!

Jeg er veldig spent på å se regnskapet fra 2014 og forstår enda bedre nå enn tidligere hvorfor de kjemper denne harde kampen om den "lille" bedriften sin.

Ok, supert. Tusen takk for svar :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt klar over at hun ikke kom inn på Hioa, derav mitt poeng om at da hadde hun ikke 5,5 i snitt en gang, og hun har fremstilt det som at hun var svært skoleflink med mange 6-ere. Hun uttalte også en gang at hun ønsket Oslo og Bergen, men kom inn i Volda, og ønsket ikke å dra dit (det ligger referanse i gamle tråder her, evt tror jeg man kan finne det ved googling). Altså, hun kom heller ikke inn i Bergen som har lavere snitt enn Oslo.

Vet ikke helt om jeg kjøper Volda-argumentet, siden Volda i 2007 hadde høyere karakterkrav enn jusstudiet på UiO i 2006 som hun heller ikke kom inn på (snakker nå om journalistikk poenggrenser i 2007 og juss poenggrenser 2006 for å sammenligne, siden det var da CBE begynte på journalistikk).

Mulig jeg tar feil her, men mener å huske at hun kom inn i Bodø. :) Er vel den journalistikkutdanninga (med unntak av privatskoler) som er lettest å komme inn på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig, Sydney, hun har påstått begge deler, men også Bodø viste seg å være løgn. Legger inn screenshot fra gammel tråd.

post-90510-194288_thumb.jpg

Endret av Archana
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men UiB hadde jo høyere snitt enn 5,6 som hun påstod var hennes karaktersnitt... Og hadde ikke UiB høyere eller ca like høyt karaktersnitt som Volda?

Uansett er ingen av delene mulig når hun selv sier at karaktersnittet hennes var 5,6.

Endret av Archana
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Figgen07

Vel, "beviset" er at hun kun har tatt privat utdanning og ikke har studert på f.eks. UiO eller HiO. Hun har tidligere hevdet at hun hadde høyt karaktersnitt på videregående, det er den påstanden som trekkes i tvil, men det er nok ingen her som har sett vitnemålet hennes og vet helt sikkert.

da kan dere ikke gå ut her og si att ett menneske juger når dere ikke har sett vitnemål? Kan dere egentlig det
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H.e.r.r.e.g.u.d., med 5,6 i snitt ville hun kommet inn på jus i Oslo helt uten realfagspoeng, bare med de to alderspoengene hun helt automatisk fikk fordi hun fylte 20 i 2007. Da ville jo poengsummen hennes blitt hele 58,0. Nok en løgn, altså.

Og dersom hun i stedet hadde begynt på jus høsten 2006 - rett etter videregående - og ikke våren 2007 (noe som ikke stemmer med det hun sier om at hun var 20 år i "om meg"-innlegget på bloggen), så ville hun i stedet kommet inn på primærvitnemålskvoten for dem som kom rett fra videregående. For disse var poenggrensen 55,1 høsten 2006 (kilde: http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/2006/Poenggrenser_vara_2006.htm).Hun ville altså kommet rett inn med et snitt på 5,6.

Jeg skjønner ikke at de gidder å lyve om noe som er så enkelt å etterprøve. Skjønner dere? Det virker jo som om de ikke helt greier å styre seg.

Endret av Bond
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan dere ikke gå ut her og si att ett menneske juger når dere ikke har sett vitnemål? Kan dere egentlig det

Jeg har svart deg, jeg?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at de gidder å lyve om noe som er så enkelt å etterprøve. Skjønner dere? Det virker jo som om de ikke helt greier å styre seg.

Apropos å lyve om noe som er lett å etterprøve:

http://m.kjendis.no/2011/06/22/kjendis/blogg/fotballfrue/17000088/?www=1

Les under avsnittet "I medias søkelys".

For en historie det med den nettbutikken er forresten, den er det nok mange av hennes nåværende lesere som ikke har noen anelse om.

Endret av 9na
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg derimot lurer på er hvorfor hun tok realfag og så søkte seg inn på juss (senere journalistikk). Krasjer ikke de interessene litt?

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg derimot lurer på er hvorfor hun tok realfag og så søkte seg inn på juss (senere journalistikk). Krasjer ikke de interessene litt?

Her svarer hun på det, langt nede under bildet hvor hun sitter ved siden av Ronaldo:

http://carolinebergeriksen.no/2010/10/14/svar-pa-sp%C3%B8rsmal-del-i-2/

Hvis hun tok de fleste realfagene, som hun skriver der, skal hun ha oppnådd full realfagskvote på 4 poeng. Det holder som sagt med tre realfag med full fordypning for å få til det. Med et snitt på 5,6 ville det gitt henne imponerende 60,0 i poengsum rett fra videregående, og hele 62,0 i 2007, da hun søkte på journaliststudiet. Med den poengsummen ville hun kommet inn i Bergen, Bodø, Volda og Stavanger - samt alle privatskolene - i 2007: http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/07/poenggrenser_vara_hoved.html

Edit: Jus har jeg tatt for meg tidligere. Der ville hun kommet inn på alt som var - begge årene.

Endret av Bond
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her svarer hun på det, langt nede under bildet hvor hun sitter ved siden av Ronaldo:

http://carolinebergeriksen.no/2010/10/14/svar-pa-spørsmal-del-i-2/

Hvis hun tok de fleste realfagene, som hun skriver der, skal hun ha oppnådd full realfagskvote på 4 poeng. Det holder som sagt med tre realfag med full fordypning for å få til det. Med et snitt på 5,6 ville det gitt henne imponerende 60,0 i poengsum rett fra videregående, og hele 62,0 i 2007, da hun søkte på journaliststudiet. Med den poengsummen ville hun kommet inn i Bergen, Bodø, Volda og Stavanger - samt alle privatskolene - i 2007: http://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/07/poenggrenser_vara_hoved.html

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal regne inn frisør, fornyelse av negler, lunsj, shopping og trening i arbeidsdagen min har jeg ikke mye frithd jeg heller. Spørs om sjefen lar meg skrive fleksitid da ;D

Endret av Archana
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg ikke har fått det med meg dersom det allerede er besvart.. ;)

men, hvorfor er det viktig å bevise om hun hadde dårligere snitt enn hva hun kan ha gitt inntrykk av? :klø:

Edit: prøver å klø meg i huet men får det ikke til ;)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...