MissLucy Skrevet 12. februar 2015 #9141 Del Skrevet 12. februar 2015 Hun bestilte 100 stk. Så det var totalbeløpet på 5000,- folk reagerte på. Du får en tipack vanlige kleshengere for 50,- til sammenligning. jeg synes det er god grunn til å stille kritiske spørsmål ved den ustoppelige shoppingen og det høye forbruket hun står for - på det punktet er hun et utrolig dårlig forbilde. Men da er det mengden - antallet ting - og den stadige utskiftingen av ting som er kritikkverdig. At den enkelte tingen er dyr synes jeg er prinsipielt fullstendig uinteressant. (og hvis folk ved å kjøpe dyre ting, oppnår bedre kvalitet opg dermed kan kjøpe færre ting, så sier jeg kjør på, la det koste!) Jeg er ikke noe glad i misunnelseskortet og jantelovargumentet, men akkurat i dette eksemplet kan man virkelig begynne å lure på om det faktisk er nettopp de to trollene som rører på seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 12. februar 2015 #9142 Del Skrevet 12. februar 2015 Tenkte jeg skulle dedikere dette innlegget til alle dere sjalu mødre der ute som bringer til/fra barnehagen, lager mat fra bunnen, trener, vasker klær, pakker og reiser og jobber og/eller studerer! Hvordan får dere det til? Utfra kommentar og -er i kommentarfeltet virker dere å være superkvinner! I tillegg har dere sikkert foreldremøter, kveldsaktiviteter i familien, eventuelt lekser som skal hjelpes med, frisørtimer og alt det som dere ikke kaller jobb! Dere er fantastiske! Personlig synes jeg ikke det Caroline gjør i løpet av én dag er all that mtp hva vanlige norske kvinner gjør daglig. Dette blir dog ikke dokumentert grundig på en blogg. Caroline dokumenterer alt hun gjør. Derfor virker det mye og hun får tilbakemeldinger på at hun er super-woman. Dette er ikke ment som å rakke ned på Caroline (siden det nok blir tolket slik av enkelte), men som hyllest til alle småbarnsmødre i vanlige jobber. Ja, jeg kunne sikkert laget en egen tråd for dette også siden det nok kan være en avsporing. Så tenk over det neste gang mobben går løs på en av dere i kommentarfeltet - dere er de virkelige superheltene! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 12. februar 2015 #9143 Del Skrevet 12. februar 2015 jeg synes det er god grunn til å stille kritiske spørsmål ved den ustoppelige shoppingen og det høye forbruket hun står for - på det punktet er hun et utrolig dårlig forbilde. Men da er det mengden - antallet ting - og den stadige utskiftingen av ting som er kritikkverdig. At den enkelte tingen er dyr synes jeg er prinsipielt fullstendig uinteressant. (og hvis folk ved å kjøpe dyre ting, oppnår bedre kvalitet opg dermed kan kjøpe færre ting, så sier jeg kjør på, la det koste!) Jeg er ikke noe glad i misunnelseskortet og jantelovargumentet, men akkurat i dette eksemplet kan man virkelig begynne å lure på om det faktisk er nettopp de to trollene som rører på seg. Akkurat her tror jeg ikke det kan argumenteres for at kvaliteten var god siden det bare er noen stålhengere tredd med perler. Lyst å justerie litt på argumentet ditt. Dersom noen kjøper noe de virkelig har lyst på uavhengig av kvalitet så vil jeg tro at det resulterer i et mindre forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. februar 2015 #9144 Del Skrevet 12. februar 2015 Akkurat her tror jeg ikke det kan argumenteres for at kvaliteten var god siden det bare er noen stålhengere tredd med perler. nei, det er jeg enig i, men jeg la inn det forbeholdet fordi det kan være relevant for alle andre mennesker enn CBE... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma87 Skrevet 12. februar 2015 #9145 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Ser så mye snikreklame på insta: for eks når hun legger ut et bilde av en proteinbar og folk lurer på hvor man får tak i den, da et produsenten raskt ute for å fortelle om produktet😏 Endret 12. februar 2015 av mamma87 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. februar 2015 #9146 Del Skrevet 12. februar 2015 Tenkte jeg skulle dedikere dette innlegget til alle dere sjalu mødre der ute som bringer til/fra barnehagen, lager mat fra bunnen, trener, vasker klær, pakker og reiser og jobber og/eller studerer! Hvordan får dere det til? Utfra kommentar og -er i kommentarfeltet virker dere å være superkvinner! I tillegg har dere sikkert foreldremøter, kveldsaktiviteter i familien, eventuelt lekser som skal hjelpes med, frisørtimer og alt det som dere ikke kaller jobb! Dere er fantastiske! Personlig synes jeg ikke det Caroline gjør i løpet av én dag er all that mtp hva vanlige norske kvinner gjør daglig. Dette blir dog ikke dokumentert grundig på en blogg. Caroline dokumenterer alt hun gjør. Derfor virker det mye og hun får tilbakemeldinger på at hun er super-woman. Dette er ikke ment som å rakke ned på Caroline (siden det nok blir tolket slik av enkelte), men som hyllest til alle småbarnsmødre i vanlige jobber. Ja, jeg kunne sikkert laget en egen tråd for dette også siden det nok kan være en avsporing. Så tenk over det neste gang mobben går løs på en av dere i kommentarfeltet - dere er de virkelige superheltene! Du fikk en pluss fra meg for det innlegget der, gitt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 12. februar 2015 #9147 Del Skrevet 12. februar 2015 Ser så mye snikreklame på insta: for eks når hun legger ut et bilde av en proteinbar og folk lurer på hvor man får tak i den, da et produsenten raskt ute for å fortelle om produktet😏 Enig! Hun viste ikke logoen, så hvordan skulle produsenten vite at det var den hvis hun ikke samarbeidet med dem/ de har sendt produkter til henne? Forbrukerombudet sa til meg at de gjerne ville ha tilbakemeldinger på slike innlegg også, man kunne bare legge Instagrambildet ved tipset. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 12. februar 2015 #9148 Del Skrevet 12. februar 2015 Morsomt at du nevner det der, sjekk innlegg 11142 i denne tråden: Den store Fotballfruetråden Var det bedriften eller personen som fikk A? Dette viser nok en gang hvorfor det er vanskelig å skille mellom person og bedrift. Hvilke andre bedrifter går ut og skryter over at de har penger i aksjer og nok penger til å kjøpe seg hus og to biler uten å ta opp lån? Synes dette svaret var rett og slett kvalmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 12. februar 2015 #9149 Del Skrevet 12. februar 2015 Du fikk en pluss fra meg for det innlegget der, gitt! Signerer på den, som fulltidsarbeidende og tobarnsmor som knapt får 10 min alene på badet en gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lepus Skrevet 12. februar 2015 #9150 Del Skrevet 12. februar 2015 klipp-lim: Personlig synes jeg ikke det Caroline gjør i løpet av én dag er all that mtp hva vanlige norske kvinner gjør daglig. Dette blir dog ikke dokumentert grundig på en blogg. Caroline dokumenterer alt hun gjør. Derfor virker det mye og hun får tilbakemeldinger på at hun er super-woman. Det tar faktisk mye tid å opprettholde hår og negler. Spesielt når man må kjøre Oslo for å gjøre det. Hun gjør sikkert mye hele tiden, men det virker som mye av det består i å "ta vare på seg selv"(trene) og se bra ut. Hun er jo dritflink som har gjort det slik at hun kan leve på det. Kudos. Men, blir litt provoserende når hun sier hvor mye hun jobber og forventer å få klapp for skulderen for det. Mye av jobben hennes består i å se bra ut, og det er ingen som tvinger henne til å dra til frisøren. Hun kan også bare kjøpe en vogn f eks istedetfor å jobbe med å få den sponset. De må bruke ufattelig mye tid på å få ting sponset. Hele livet deres virker sponset. Skjønner at det tar tid. Jeg hadde lett byttet mot min 8 timers vakt for hennes 12 timers dag. Tar det tilbake; bytter for en dag bare. tror ikke jeg hadde klart mer. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 12. februar 2015 #9151 Del Skrevet 12. februar 2015 Har ikke fått med meg hva dette dreier seg om. Men jeg for min del foretrekker å få bøker anbefalt av venner og kollegaer fremfor å lese hva såkalte litterære mennesker mener om en bok. Jeg er et helt vanlig menneske og derfor liker jeg å få bøker (og filmer) anbefalt/ikke anbefalt av likesinnede. Bokelskere.no er en annen arena hvor helt "vanlige dødelige" lesere kommer med sine kommentarer om bøker. Det samme gjelder vin og restauranter. Jeg leser ikke hva kritikere skriver i avisene - jeg hører på folk jeg kjenner og deres anbefalinger. Jeg har ikke noe i mot lesninger fra folk med literær bakgrunn, de kan ofte gi gode og nyanserte bilder, men Berg Eriksen er jo ikke en sånn fagperson. Hva venner mener er abolutt viktigst, også er et hyggelig å danne seg et bilde selv også Jeg må innrømme at jeg elsker resturantkritikere da, samt den siden man kan gå inn for utlandet som vanlige folk kan anmelde resturanter. Fant kun en artikkel om saken nå, mener jeg har lest flere: http://e24.no/media/bloggkjendis-ville-ta-betalt-for-bokomtale/3908968 har inntrykk av at det dreide seg om noen lavkarbobøker hun hadde lest Jeg mener bestemt det var bøker generelt, og at det derfor ble gitt forlaget en prisliste og følgebrev, men helt sikker kan jeg ikke være. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 12. februar 2015 #9152 Del Skrevet 12. februar 2015 Det var nok rundt 50 kr per henger. Mange mente LK var en umandig tøffel som syntes perlehengere var greit. Neiiidah! Så lenge han husker å ta av henger'n før han tar på skjorta går det vel greit? Sånn at det ikke plutselig ser ut som han går med perlekjede rundt halsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 12. februar 2015 #9153 Del Skrevet 12. februar 2015 Unnskyld at jeg spør, jeg er ikke ute etter å provosere (og det har sikkert blitt nevnt før men vi vet alle at dette er en lang tråd), men hva har denne spiseforstyrrelsen og hva man legger i det med bedriften å gjøre? Det er en del av dem, ja, men det er vel en del av dem som privatpersoner vil jeg tro? Jeg oppdaget kommentaren din ifm et nylig svar på den, og har ikke oversikt over det eventuelle innlegget du stiller spørsmålstegn ved, men har likevel lyst til å kommentere hvordan den mye omtalte spiseforstyrrelsen har med en bloggbedrift å gjøre. Dette med spiseforstyrrelsen fikk stor mediedekning etter at CBE "avslørte" på sin blogg at hun hadde hatt en periode der hun ikke spiste noe særlig, var i overkant opptatt av å se på bilder og lese om anorektiske Mary Kate Olsson og havnet på sykehuset etter kollaps på trening, som følge av hun var derhydrert og underernært. Denne avsløringen kom som følge av en sterkt kritisert bildeserie som ble publisert på bloggen, der CBE poserte foran et speil (?j i bikini, med en posering som - tilsiktet - viste CBE så skinny som mulig. Kritikkstormen ble besvart av CBE på blogg og i aviser, der CBE hevdet at hun var bekymret for at tynne kropper ble kritisert (selv var hun jo naturlig tynn og kunne ikke noe for dette) og i den forbindelse nevnte hun at hun selv hadde hatt problemer med kroppsbilde og matinntak. Dette utløste et nytt skred av kritikk, mye fra eksperter og folk med kunnskap om spiseforstyrrelser og forstyrrelsestriggere, som Finn Skårderud m.fl, Kritiklen besvarte CBE bl.a med at hun frontet en sunn livsstil og fikk takkemailer (brev?) fra folk som skrev at hun hadde hjulpet dem. Jeg husker ikke om det ble sagt rett ut at de ble hjulpet til å komme ut av spiseforstyrrelsen eller bare ble sunnere. Denne hjelpen bloggen har gitt mennesker via "inspirasjon" , er da åpenbart gitt i form av bloggens beskrivelser og bilder av en "sunn livvstil" med matoppskrifter og treningsregimer inkludert bilder av CBE's slanke kropp i "fordelaktige" poseringer. (Nå er det jo også avslørt at man redigerte bilder og slanket henne ytterligere, men nok om det.) Da lchf dietten ble tatt i bruk, fikk kokebokforfatter og lchf-lege Sofie Hexeberg svare meget utfyllende på bloggleseres kostholdsspørsmål. Paret frontet lchf i en grad som gjorde dem attraktive for styreplass i et eller annet opplegg for reformering av norsk kosthold. LKE feide rundt på nettet med et kildemateriale som "beviste" at kostvalget var det beste. ... For å nevne det grøvste. Dette overfokuset på kosthold i tekst og bilder var det muligens mer av før, jeg leser ikke bloggen og kjenner ikke utviklingen, men den "sunne livsstilen" med trening, matomtale og bilder av ("sunn") mat og kroppsfremvisning høres det fortsatt ut som er en viktig del av innholdet. Det famøse bildet som ble publisert etter fødselen er vel i grunnen et godt nok bevis på at kropp og #fitnessmums (er det det hashtaggen er? Jeg gidder ikke å se etter) fortsatt er viktig "inspirasjon" og ramme for bloggen/bedriften. Dette "sunnhets"fokuset er en kontekst man må se kommentarer av spiseforstyrrelsen i lys av. Denne bloggen er basert på salg av det "personlige", og det kan ikke være sånn at man ikke må lese den med kritisk sans inkludert visshet om at ikke alt som skrives og vises nødvendigivs er helt riktig selv om ekteparet Eriksen tror fullt og fast på at alt de formidler er sant og riktig. Vi har alle blinde flekker og ser ikke alltid at det vi synes er det eneste rette, har sitt utgangspunkt i en tankegang som ikke nødvendigvis er den sunneste. Dette må det være greit for folk å se litt kritisk på og nevne uten å bli anklaget for usaklig personfokus, mener jeg. Jeg synes Oda Rygh uttrykker det greit i en kommentar på minerva.net. Hun skriver om dette med sårbarheten for kritikk at den minner veldig om en del av selgerne av slangeolje der ute i alternativland. Når de selger sølvvann eller detoxkurer eller algepulver er de vitenskapelige og business og det er bra for magen og virker på et kvantenivå. Når folk påpeker at vitenskap ikke funker helt sånn som de sier, og kanskje at det er uetisk å si at vaksiner er farlig, er de ikke lenger selgere av et produkt. De er forfulgte på grunnlag av sin tro. De er personlig hetset. I denne "berømte" kommentaren fra Rygh er det i grunnen en rekke gode argumenter for hvorfor man ikke kan se bort fra det personlige ved merkevaren fotballfrue eller (forkortet) cbe, som bloggen nå kalles for å styrke merkevaren.http://www.minervanett.no/fotballfrue-en-tvilsom-merkevare Dette ble en lang og omstendig post, jeg har ikke lest korrektur eller fjernet gjentagelser og uklarheter. Beklager det. Hovedpoenget er forhåpentligvis lettfattelig uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 12. februar 2015 #9154 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Risikerer straff fra Google: http://www.iprospect.com/no/no/blog/fotballfrue-risikerer-straff-fra-google/ Endret 12. februar 2015 av 9na 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #9155 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Du har helt rett i at ingen kan vite hvordan et svangerskap vil forløpe, og jeg kan forstå at man ønsker å være forsiktig med å gi seg i kast med nye prosjekter. Men som sagt: Jeg finner det merkelig at hun ikke tar dette kurset på egen hånd når hun brenner såpass for trening. Hvis hun virkelig ville dette, så burde hun jo ha greid å få det til uten at det ble sponset. Fordi hun og mannen ikke ble tatt i å utgi seg for PT Åge før for halvannen måned siden. Regner med at det studiet ble bråbestemt og påbegynt i all hast. Endret 12. februar 2015 av Ultiva 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pellepingpong Skrevet 12. februar 2015 #9156 Del Skrevet 12. februar 2015 Tilbake til bedriften CBE: 1.Fikk anbefalt et par piggsko av venninne. Kjøpte MED VILJE ikke fra getinspired.no - som er en av bedriftens sponsorer. 2. Kjøpte utenlandstur idag. Gadd MED VILJE IKKE engang sjekke Ving.no - som også er en av bedriftens sponsorer. Jeg kjøper rett og slett ikke produkter fra selskaper som lyver, bedrar og manipulerer - ei heller selskaper som sponser disse. Jeg klikker heller aldri innom bloggen. Gjorde det tidligere. Nok er nok. Enkelt og greit. Ferdig snakka. Det gjør meg glad å se at det er flere! Avbestilte faktisk noe fra Get Inspired når det siste kom ut, sluttet å klikke meg inn på bloggen siden et år tilbake omtrent, bruker ikke Ving uansett hva, kjøper absolutt ingenting fra CoverBrands. I øvrig vet jeg ikke helt hvilker bedrifter jeg skal ungå ettersom jeg ungår CBE så mye at jeg ikke lenger vet hvem som samarbeider med henne. Noen enkel måte å finne det ut? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 12. februar 2015 #9157 Del Skrevet 12. februar 2015 Det gjør meg glad å se at det er flere! Avbestilte faktisk noe fra Get Inspired når det siste kom ut, sluttet å klikke meg inn på bloggen siden et år tilbake omtrent, bruker ikke Ving uansett hva, kjøper absolutt ingenting fra CoverBrands. I øvrig vet jeg ikke helt hvilker bedrifter jeg skal ungå ettersom jeg ungår CBE så mye at jeg ikke lenger vet hvem som samarbeider med henne. Noen enkel måte å finne det ut? Det ligger en oversikt tidligere i tråden, men den var veldig foreløpig og basert på tilfeldig hukommelse fra andre lesere, men det nærmer seg jo sikkert noen hundre samarbeidspartnere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 12. februar 2015 #9158 Del Skrevet 12. februar 2015 Liste over samarbeidspartnere til CBE: VING (reisebyrå)NORDIC CHOICE HOTELS v/Clarion Royal Christiania HotelGET INSPIRED (nettbutikk)LINDEXCUBUSMAKESTYLEBLUSHCOVERBRANDSVILLA PERLESUKKERGULLKORN DESIGNELIXIACOLINA AGENCYCAMILLA PIHLTM DESIGNSTELLA (magasin)DET NYE (magasin)STYLEMAG (magasin)COSTUME (magasin)FOREVER UNIQUE (klær)SUNSPAGEVIR (frisør)HENDRIX HAIR (frisør)HAIRTALKEXTENSTIONSBALMAIN HAIRFOTOKNUDSENEFI NORGE ... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 12. februar 2015 #9159 Del Skrevet 12. februar 2015 Apropos Foto Knudsen; da hun fikk sponset ettårsgaven til barnet sitt av Foto Knudsen, var det første gang jeg følte skikkelig avsmak. Er ingenting hellig, liksom? Kunne ikke engang den første gaven slippe å bli gjort om til et raklameinnlegg? (Dette er ikke ment som diskusjon av barn, håper det blir sett som det det er ment som, en betraktning rundt hva det at samtlige områder av livet er gjennomsponset og delt i reklameinnlegg gjør med troverdigheten til firmaet/ bloggeren). 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 12. februar 2015 #9160 Del Skrevet 12. februar 2015 Tråden er ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner, samt svar. irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg