Marthos Skrevet 6. februar 2015 #8861 Del Skrevet 6. februar 2015 Det jeg mener er at selve interessen for bloggen/bedriften startet lenge før vi (kanskje ikke akkurat deg og meg, men "almenn interesse") visste om juks og bedrageri, photoshopping og løgner. Selvsagt, mistanken har nesten alltid vært der, det ser man raskt ved å lese tidlige tråder om emnet. Nå som både det ene og andre har kommet fram i dagens lys er det enkelt å begrunne interessen ved å påpeke dette jukset (som seg hør og bør), men interessen startet før jukset ble avslørt og bevist, og lenge før vi fikk en god grunn til å være kritiske. Nå har vi en veldig god grunn, da. Sånn på tampen før jeg sovner bak tastaturet: Det har vært etterlyst flere ganger i denne tråden begrunnelse for hvorfor det nødvendigvis må gå så hardt ut over akkurat CBE. Og hvis vi ser bort fra diskusjonen rundt de avdekkede kritiske forholdene, så står vi fortsatt igjen med en lang diskusjon, den er for mange kanskje usaklig, men det er der likevel, og jeg tror faktisk det bunner ut i at vi gang på gang, på gaang blir vist "over-the-top" antrekk, møbler, forbruk osv på bloggen. Kritikken speiler på en måte innholdet av bloggen mange ganger 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 6. februar 2015 #8862 Del Skrevet 6. februar 2015 Ja,det er selvfølgelig den viktigste årsaken. Men der er et tilleggsaspekt ved CBE, noe ved henne som gjør at folk blir så provoserte. Det jeg oppfatter Marthos sier er at det er noe fremmed over den flashy stilen, og kanskje noe litt skamløst over den ekstreme eksponeringsbehov av alle detaljer rundt seg selv, både på bloggen, men også i form av disse gedigne veggbildene. Altså, nei jeg syns ikke det er noe skamløst ved å eksponere seg selv slik. Bilder av seg selv på veggen, og baby/barnebilder er jo noe svært mange fotografer har fremstilt som et tilbud til folk flest. At folk velger å ha store bilder på veggene sine er jo noe som har utviklet seg over tid. Først med bryllupsbilder, så barnebilder. Og det er jo greit nok egentlig at man vil ha det slik. Det er utrolig mange hjem som har mange slike bilder. At jeg ikke syns noe om slike bilder, betyr ikke at jeg skal bestemme hva hun skal ha på veggen sin. Jeg kan si jeg syns det blir rart, men til syvende og sist, er det egentlig ikke min sak. Jeg har heller ikke noe med hvor mange hundre bøker enkelte har, og hvor mange kunstbilder og trykk Rolv Wesenlund i sin tid hadde i sitt hjem (eksponert i Se og Hør). CBE liker tydeligvis å dele hva hun liker, da tenker jeg på hjemmet, detaljer rundt det og klær. Det er forståelig, De fleste av oss har jo sett sex og singeliv og mulig blitt litt påvirket? Det som er synd i hele dette bildet, er jo at det er blitt brukt løgner og manipulasjon for å dra opp en bedrift som tjener penger på det hele. Hadde CBE holdt fortet selv, uten den mannen sin, og uten løgner og manipulasjon, da tenker jeg at hun hadde gjort en bra jobb dersom hun tjente penger på det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthos Skrevet 6. februar 2015 #8863 Del Skrevet 6. februar 2015 Ja,det er selvfølgelig den viktigste årsaken. Men der er et tilleggsaspekt ved CBE, noe ved henne som gjør at folk blir så provoserte. Det jeg oppfatter Marthos sier er at det er noe fremmed over den flashy stilen, og kanskje noe litt skamløst over den ekstreme eksponeringsbehov av alle detaljer rundt seg selv, både på bloggen, men også i form av disse gedigne veggbildene. Åh, ja akkurat! Gud, jeg kan jo bare ikke skrive korte svar, haha. Er en grunn til at jeg vanligvis bare leser og ikke deltar her inne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 6. februar 2015 #8864 Del Skrevet 6. februar 2015 Det jeg mener er at selve interessen for bloggen/bedriften startet lenge før vi (kanskje ikke akkurat deg og meg, men "almenn interesse") visste om juks og bedrageri, photoshopping og løgner. Selvsagt, mistanken har nesten alltid vært der, det ser man raskt ved å lese tidlige tråder om emnet. Nå som både det ene og andre har kommet fram i dagens lys er det enkelt å begrunne interessen ved å påpeke dette jukset (som seg hør og bør), men interessen startet før jukset ble avslørt og bevist, og lenge før vi fikk en god grunn til å være kritiske. Nå har vi en veldig god grunn, da. Sånn på tampen før jeg sovner bak tastaturet: Det har vært etterlyst flere ganger i denne tråden begrunnelse for hvorfor det nødvendigvis må gå så hardt ut over akkurat CBE. Og hvis vi ser bort fra diskusjonen rundt de avdekkede kritiske forholdene, så står vi fortsatt igjen med en lang diskusjon, den er for mange kanskje usaklig, men det er der likevel, og jeg tror faktisk det bunner ut i at vi gang på gang, på gaang blir vist "over-the-top" antrekk, møbler, forbruk osv på bloggen. Kritikken speiler på en måte innholdet av bloggen mange ganger Jeg kan selvfølgelig ikke svare for de første kritikerne, men jeg mener det muligens begynte med lavkarbo og thininspo kritikk. + at CBE skal ha benektet spiseforstyrrelse. Men igjen, jeg vet ikke hva kritikken egentlig begynte med. Noen som vet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. februar 2015 #8865 Del Skrevet 6. februar 2015 Altså, nei jeg syns ikke det er noe skamløst ved å eksponere seg selv slik. Bilder av seg selv på veggen, og baby/barnebilder er jo noe svært mange fotografer har fremstilt som et tilbud til folk flest. At folk velger å ha store bilder på veggene sine er jo noe som har utviklet seg over tid. Først med bryllupsbilder, så barnebilder. Og det er jo greit nok egentlig at man vil ha det slik. Det er utrolig mange hjem som har mange slike bilder. At jeg ikke syns noe om slike bilder, betyr ikke at jeg skal bestemme hva hun skal ha på veggen det. Selvfølgelig må folk få lov å gjøre som de vil. Men fenomenet store lerret med bilder av seg selv er ganske interessant synes jeg. Og jeg er enig med deg i at det er en trend som sprer seg. Jeg har ingen innvendinger mot burde/barne/familiebiler i moderat format, slikt som har vært vanlig før. Men jeg reagerer nokså instinktivt på store lerretet som dominerer rommet, der motivet er en selv, og magefølelsen min sier selvsentrert/litt skamløst/ litt smakløst, og så tenker jeg at fenomenet er en del av tidsånden, der vi fremhever oss selv. Jeg reagerer nokså likt på bloggere som poster "bildedryss" med et vell av praktisk talt identiske bilder av seg selv. Det er selvfølgelig nødvendig å poste et par bilder for å vise dagens antrekk. Men 10? 15? Er det ikke litt skamløst å anta at man er så ekstremt interessant for andre mennesker? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 6. februar 2015 #8866 Del Skrevet 6. februar 2015 Jeg kan selvfølgelig ikke svare for de første kritikerne, men jeg mener det muligens begynte med lavkarbo og thininspo kritikk. + at CBE skal ha benektet spiseforstyrrelse. Men igjen, jeg vet ikke hva kritikken egentlig begynte med. Noen som vet? Et raskt søk med "fotballfrue kvinneguiden forum" ga bl.a. denne tråden fra 2010: Fotballfrue bedriver snikreklame Her er to fra 2011: Jeg tror fotballfrue har en ond plan en kommentar jeg skrev til fotballfrue I tillegg kommer oppstyret da hun var på bryllupsreise og det viste seg at hun hadde tilbydt seg å skrive bokanmeldelser mot penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthos Skrevet 6. februar 2015 #8867 Del Skrevet 6. februar 2015 Den første "krigen" jeg kan huske, er fra før bryllupet (tror jeg) og handlet om at hun hadde kjøpt helt ufattelig mange perlekleshengere. Mulig jeg tar feil, men det var hvertfall denne episoden som satte meg på tanken. (at det underbygger mine tidligere innlegg er en annen ting, hehe:p) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 6. februar 2015 #8868 Del Skrevet 6. februar 2015 Den første "krigen" jeg kan huske, er fra før bryllupet (tror jeg) og handlet om at hun hadde kjøpt helt ufattelig mange perlekleshengere. Mulig jeg tar feil, men det var hvertfall denne episoden som satte meg på tanken. (at det underbygger mine tidligere innlegg er en annen ting, hehe:p) Perlekleshenger-oppstyret var i 2011, etter at de var flyttet til Siljan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. februar 2015 #8869 Del Skrevet 6. februar 2015 Perlekleshenger-oppstyret var i 2011, etter at de var flyttet til Siljan. Var det da LKE gikk ut og bekreftet sin maskulinitet, selv om fotballtrøyene hans henger på perlehengere? De er virkelig underholdende, det skal de ha! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthos Skrevet 6. februar 2015 #8870 Del Skrevet 6. februar 2015 Perlekleshenger-oppstyret var i 2011, etter at de var flyttet til Siljan. Aah, ja det stemmer selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 6. februar 2015 #8871 Del Skrevet 6. februar 2015 Selvfølgelig må folk få lov å gjøre som de vil. Men fenomenet store lerret med bilder av seg selv er ganske interessant synes jeg. Og jeg er enig med deg i at det er en trend som sprer seg. Jeg har ingen innvendinger mot burde/barne/familiebiler i moderat format, slikt som har vært vanlig før. Men jeg reagerer nokså instinktivt på store lerretet som dominerer rommet, der motivet er en selv, og magefølelsen min sier selvsentrert/litt skamløst/ litt smakløst, og så tenker jeg at fenomenet er en del av tidsånden, der vi fremhever oss selv. Jeg reagerer nokså likt på bloggere som poster "bildedryss" med et vell av praktisk talt identiske bilder av seg selv. Det er selvfølgelig nødvendig å poste et par bilder for å vise dagens antrekk. Men 10? 15? Er det ikke litt skamløst å anta at man er så ekstremt interessant for andre mennesker? Jo det er det. Men igjen, det er jo det folk vil se. FF og diverse andre bloggere tjener over millionen i året, og det er ikke for at de er beskjedne. Det er en evig dårlig sirkel med tilbud og etterspørsel i bloggverden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 6. februar 2015 #8872 Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Et raskt søk med "fotballfrue kvinneguiden forum" ga bl.a. denne tråden fra 2010: Fotballfrue bedriver snikreklame Her er to fra 2011: Jeg tror fotballfrue har en ond plan en kommentar jeg skrev til fotballfrue I tillegg kommer oppstyret da hun var på bryllupsreise og det viste seg at hun hadde tilbydt seg å skrive bokanmeldelser mot penger. For meg, som ikke har vært obs på fotballfrue så lenge, var det morsomt å lese disse gamle trådene. Fant blant annet: "Da har hun åpnet bloggen og veldig rart at alle komentarene er så positive og støttende??Hun godtar vel ikke alle." og "Har skrevet en kommentare selv på det siste innlegget, Ble ikke godkjent.. Hmm. Lurer på hvorfor." Og dette var i 2010. Så det har pågått en god stund, ja. Endret 6. februar 2015 av Cielo 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 6. februar 2015 #8873 Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Ja,det er selvfølgelig den viktigste årsaken. Men der er et tilleggsaspekt ved CBE, noe ved henne som gjør at folk blir så provoserte. Det jeg oppfatter Marthos sier er at det er noe fremmed over den flashy stilen, og kanskje noe litt skamløst over den ekstreme eksponeringsbehov av alle detaljer rundt seg selv, både på bloggen, men også i form av disse gedigne veggbildene. Jeg føler kanskje at den mest åpenbare grunnen er at hun (i lys av hva hun sier på Instagram og Facebook) er den desidert "mest leste" bloggen i Norge, itillegg er hun ganske mye eldre enn den som er på andreplass (mammatilmichelle/sophieelise). Jeg skal innrømme at det hadde vært vanskeligere å "ta" mammatilmichelle/sophieelise, ikke på grunn av at de er noe spesielt, men på grunn av at deres kommentarfelt er stengt/de aldri har gitt grunn til bekymring. CBE, som ønsker å fremstå som man er en godt voksen dame, innprenter et image av at du ikke er noe verdt dersom du ikke ser ut som om du aldri har vært gravid fire dager etter graviditeten. Og ikke fordi mammatilmichelle/sophieelise nødvendigvis hadde sett "bedre ut" etter en graviditet, men heller på grunn av at det magebildet var helt uprovosert og uoppfostrert et helt urealistisk bilde i samfunnet om hvordan en kvinne (fotballfruefitnessmums) burde se ut etter fødsel. Jeg mener personlig at man ikke bør opptre som om man er noe annet enn det man er, og selv om man er i superform etter fødsel burde man kanskje vise omtanke for de flere tusen som sliter med sting, operasjoner og andre komplikasjoner, til tross for at man selv ser "perfekt" ut uten noen av delene!" Endret 6. februar 2015 av lenebu 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 6. februar 2015 #8874 Del Skrevet 6. februar 2015 Det hadde vært interessant å se hvor mange støttemeldinger de faktisk har forfattet til seg selv for hver gang det har vært rabalder og bråk rundt den bloggen. Det er jo allerede bevist at de har skrever støttemeldinger, så det er det totale omfanget jeg er interessert i. Som skrevet for mange sider siden: Hvem vet hva Visningsnamn og Nora Nordbo hadde funnet hvis ikke muligheten til å søke i kommentarfeltet hadde blitt fjernet. Forøvrig så antar at jeg at hvis noen har funnet omveier til å avdekke snusk ved bloggen i dag, så samles disse bevisene før det offentliggjøres slik at CBE/LKE ikke får muligheten til å begrense/stanse informasjonstilgangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. februar 2015 #8875 Del Skrevet 6. februar 2015 (endret) Så enig. Det er vel noe av det mest ufordragelige jeg har sett på sosiale medier. Jeg husker godt at den aller første tanken jeg tenkte om det bildet var hvor ufordragelig det var.... Endret 6. februar 2015 av Amafalathiel 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 6. februar 2015 #8876 Del Skrevet 6. februar 2015 Jeg føler kanskje at den mest åpenbare grunnen er at hun (i lys av hva hun sier på Instagram og Facebook) er den desidert "mest leste" bloggen i Norge, itillegg er hun ganske mye eldre enn den som er på andreplass (mammatilmichelle/sophieelise). Jeg skal innrømme at det hadde vært vanskeligere å "ta" mammatilmichelle/sophieelise, ikke på grunn av at de er noe spesielt, men på grunn av at deres kommentarfelt er stengt/de aldri har gitt grunn til bekymring. CBE, som ønsker å fremstå som man er en godt voksen dame, innprenter et image av at du ikke er noe verdt dersom du ikke ser ut som om du aldri har vært gravid fire dager etter graviditeten. Og ikke fordi mammatilmichelle/sophieelise nødvendigvis hadde sett "bedre ut" etter en graviditet, men heller på grunn av at det magebildet var helt uprovosert og uoppfostrert et helt urealistisk bilde i samfunnet om hvordan en kvinne (fotballfruefitnessmums) burde se ut etter fødsel. Jeg mener personlig at man ikke bør opptre som om man er noe annet enn det man er, og selv om man er i superform etter fødsel burde man kanskje vise omtanke for de flere tusen som sliter med sting, operasjoner og andre komplikasjoner, til tross for at man selv ser "perfekt" ut uten noen av delene!" Jepp. Og så tenker jeg at selv om bildet i liten truse fikk fram reaksjoner som "Hæh!, hvordan går det an at hun går rundt i liten truse, jeg vagget jo rundt i store bleier, og hadde sydd masse, fire dager etter at jeg hadde født", så er jo også dette bildet iscenesatt, som alt annet på bloggen (mrk. jeg spekulerer ikke i om bildet er redigert). Sting synes ikke på et slik bilde, og et stort bind kan fint tas ut for et bildes skyld, så om man har behov for å skape et bilde av at man er i superform etter fødsel for å beskytte merkevaren Fotballfrue, ja, så gjør man det. (Jeg kjenner fortsatt at jeg blir provosert av #teamfotballfruefitmums, det gjør at troverdigheten i hennes utsagn om at hun synes det har vært vanskelig å få så mye fokus på kroppen sin blir lik null!) 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 7. februar 2015 #8877 Del Skrevet 7. februar 2015 Selvfølgelig må folk få lov å gjøre som de vil. Men fenomenet store lerret med bilder av seg selv er ganske interessant synes jeg. Og jeg er enig med deg i at det er en trend som sprer seg. Jeg har ingen innvendinger mot burde/barne/familiebiler i moderat format, slikt som har vært vanlig før. Men jeg reagerer nokså instinktivt på store lerretet som dominerer rommet, der motivet er en selv, og magefølelsen min sier selvsentrert/litt skamløst/ litt smakløst, og så tenker jeg at fenomenet er en del av tidsånden, der vi fremhever oss selv. Jeg reagerer nokså likt på bloggere som poster "bildedryss" med et vell av praktisk talt identiske bilder av seg selv. Det er selvfølgelig nødvendig å poste et par bilder for å vise dagens antrekk. Men 10? 15? Er det ikke litt skamløst å anta at man er så ekstremt interessant for andre mennesker? Det med en hel haug lignende bilder i samme post tror jeg egentlig handler om å holde leseren inne på bloggen lenge nok til å få leseren til å få lyst til å klikke på andre innlegg. Det tror jeg er en taktikk som også er noe flere blogger har påvirket hverandre til å bruke, og akkurat dette funker jo. De som liker ett bilde, vil jo like de andre bildene også. Selv om de er nesten identiske. Jeg tror ikke dette handler om å tro at man er så fantastisk skjønn på alle måter at at det er snakk om selvdigging. Utfra det jeg har fått med meg andre steder, virker det som om CBE har hatt et ønske om å bli kjendis fra ung alder. Hun har jo vært med i et band (kopi av spice girls), forsøkt seg som modell, og deretter har hun blitt oppmuntret av mannen til å blogge. Jeg tror veldig mange unge jenter har blitt inspirert av Victoria Beckham for eksempel. Den unge arbeiderjenten som ble med i en gruppe og ble verdenskjent og deretter giftet seg med en ung David Beckham (som ikke var så kjekk å se på i ung alder egentlig..) som etterhvert ble den skjørtejegeren og allikevel ble hun ved hans side, fikk barn og laget seg et lite moteunivers inspirert av Jackie Kennedy Onassis og Coco Chanel. Jeg tror kanskje at det er dette som har vært en del av drømmen til CBE. Men så har det ikke blitt slik, og hun og mannen har gått i sine egne feller med løgn og bedrageri. Allikevel, syns jeg at store bilder av seg selv hjemme ikke kan klassifiseres som skamløs oppførsel. Det finnes ingen skam i å ha drømmer om å bli noe, som en kjendis. Da syns jeg heller at snakk om skam skal knyttes der det hører hjemme, med løgner og bedrageri. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 7. februar 2015 #8878 Del Skrevet 7. februar 2015 Et raskt søk med "fotballfrue kvinneguiden forum" ga bl.a. denne tråden fra 2010: Fotballfrue bedriver snikreklame Her er to fra 2011: Jeg tror fotballfrue har en ond plan en kommentar jeg skrev til fotballfrue I tillegg kommer oppstyret da hun var på bryllupsreise og det viste seg at hun hadde tilbydt seg å skrive bokanmeldelser mot penger. Den første linken husker jeg. Snikreklamen var og er fortsatt et stort problem. Link to og tre (som er helt like) er bare vond mobbing syns jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 7. februar 2015 #8879 Del Skrevet 7. februar 2015 Det spørs jo hva man ønsker å bli kjent for. Løgn burde ikke være en motivasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 7. februar 2015 #8880 Del Skrevet 7. februar 2015 Helt ærlig så tror jeg at det hele startet med en liten uskyldig løgn, og så ballet det på seg til ingen av de to hadde oversikt lenger. Og faktisk ikke har pr i dag. Faktisk virker det som om det er flere blant de "kjente" ansiktene i Oslo området (evt andre steder) som bruker løgn for å holde sannheten skjult. Selv om sannheten ikke er noe vond. Jeg vet ikke helt, men mitt inntrykk er at det foregår så mye snusk i den norske rampelys verden at de som er innenfor der ikke helt vet hva de skal gjøre for de har jo ingen erfaring og heller egentlig ingen de kan henvende seg til. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg