Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Kan dere tragiske KG-kjerringer slutte denne heksejakten på søte snille Caroline?

Blir dere aldri ferdig når hun tross alt har lagt seg flat?

Nei!

Det er ingen heksejakt! Det er legitime spørsmål som diskuteres når uttalelser fra eierne i bedriften ikke henger på greip med det de har sagt og skrevet tidligere! Det er helt naturlig at man stiller seg kritisk til det som blir uttalt og beklaget når det viser seg at uttalelsene bygger på løgner.

Hun har ikke lagt seg flat. Hun har løyet og det er IKKE å legge seg flat!

Regner med at det finnes plenty av eksempler på slike innlegg i de modererte innleggene. Et annet forslag for å finne slike vil være i kommentarfeltet på instagram og bloggen til Frua.

nei vet du hva!! At folk som poster kritisk i denne tråden har blitt kalt bitre, feite, misunnelige, arbeidsledige, mobbende førtiåringer uten et liv, både her i tråden og særlig i kommentarfeltet på CBE-bloggen er ikke kun i noens hode. Det er helt reelt. Der er dikt og fanteri å si at det kun er i noens hode!

det gidder jeg ikke. Alle her vet at det er sant. Du kan ta en titt å kommetarfeltene på de siste tre-fire innleggene til CBE så ser du noen typiske eksempler.

Mye i kommentarfeltene til bloggen og IG, har sett det her inne også, men er moderert bort. Du driver forøvrig med avsporing.

Men altså ingen eksempler.

Ut fra denne logikken burde det i større grad være mulig å kunne diskutere den grove hetsen som CBE utsettes for i denne tråden og andre steder (som også blir moderert bort) uten å bli beskyldt for å være en CBE-fanatiker.

Og nei, det er ikke en avsporing å be folk forholde seg til reelle innlegg og ikke oppdiktede sitater!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Olivia Benson

Drittslengingen har gått begge veier, både her og andre steder. Problemet er at denne tråden blir veldig "oss" mot "dere", og at man derfor beskylder en hel gruppe for noe et par brukere skriver.

Jeg skriver bare for meg selv, og har ikke noe overordnet agenda. Derfor er det like frustrerende for meg å bli kalt "fanatiker" og bli beskyldt for å være ene halvdelen av ekteparet Eriksen, som det sikkert er for "dere" å bli beskyldt for å være misunnelig og ikke ha noe liv.

Hvis man kan prøve å lese hvert innlegg for seg og ikke ilegge en hel gruppe motiver så blir nivået på diskusjonen mye bedre.

Og før noen har tenkt å hoppe i strupen på meg, så har jeg ingen illusjoner om at jeg er uskyldig i dette selv. Men jeg ser jo at det ikke fører diskusjonen videre.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kan prøve å lese hvert innlegg for seg og ikke ilegge en hel gruppe motiver så blir nivået på diskusjonen mye bedre.

.

Dette!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså ingen eksempler.

Ut fra denne logikken burde det i større grad være mulig å kunne diskutere den grove hetsen som CBE utsettes for i denne tråden og andre steder (som også blir moderert bort) uten å bli beskyldt for å være en CBE-fanatiker.

Og nei, det er ikke en avsporing å be folk forholde seg til reelle innlegg og ikke oppdiktede sitater!

Nå er det jo ikke lov til å legge inn sitater fra blogg eller screen shots fra Instagram her, har jeg forstått?

Men på Instagram florerer det, altså. Det var en liten titt, så fant jeg mange. Under det svarthvittbildet hvor han stirrer intenst inderlig på henne, står det blant annet "lol, ser lett at du er en sjalu kjerring", "Du er SÅ misunnelig", "de må virkelig ha et miserabelt liv" og liknende.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel greit å forholde seg til de innleggene som faktisk eksisterer i denne tråden, på samme måte som vi andre må forholde oss til innleggene i denne tråden bestående kun av "konstruktiv kritikk" og ikke den grove hetsen som blir moderert bort.

Jeg har personlig svart på utallige "mobbere, hetsere, misunnelige"-innlegg i denne tråden, med påfølgende syting fra CBE-fanatikerne om at jeg ikke er snill mot dem når jeg svarer tilbake med samme mynt.

De innleggene eksisterer faktisk i denne tråden, og det er ikke alle andres feil at d ikke du gidder å lese noe som helst før du gulper opp det vanlige CBE-fanatiker-vrøvlet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Da burde det ikke være noe problem å komme opp med noen eksempler på slike innlegg.

Problemet er at man må begynne å lese bakover, og tråden er særdeles lang.

Kombinert med at dere CBE-fanatikere bare enten vil benekte eller ignorere det uansett, så tilsier det at å begynne å gjøre jobben for å "bevise" noe som helst er fånyttes.

Perler for svin.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drittslengingen har gått begge veier, både her og andre steder. Problemet er at denne tråden blir veldig "oss" mot "dere", og at man derfor beskylder en hel gruppe for noe et par brukere skriver.

Jeg skriver bare for meg selv, og har ikke noe overordnet agenda. Derfor er det like frustrerende for meg å bli kalt "fanatiker" og bli beskyldt for å være ene halvdelen av ekteparet Eriksen, som det sikkert er for "dere" å bli beskyldt for å være misunnelig og ikke ha noe liv.

Og før noen har tenkt å hoppe i strupen på meg, så har jeg ingen illusjoner om at jeg er uskyldig i dette selv. Men jeg ser jo at det ikke fører diskusjonen videre.

Dette var veldig bra skrevet og jeg er helt enig!

Jeg skjønte også 9na sånn at det har vært mye fokus fra bedriften selv at det er bare her inne det er kritiske stemmer, men at det finnes mange andre steder som også kommer med kritikk...Og at det ofte sklir litt ut fra noen, men det betyr jo ikke at flertallet diskuterer konstruktivt og holder seg til sak/bedrift og ikke person!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her, her, her, her, her og her. Og her. Og her, her, her, her og her.

Ja, disse innleggene er UENIG med mange av brukerne her, og ja omtaler det som mobbing og heksejakt, men jeg kan ikke spore beskyldninger om at KG-brukerne er "feite, misunnelige og arbeidsledige".

Hvis innlegg som det linkes til her, som jeg mener er konstruktiv kritikk av debatten, er å regne for beskyldninger betyr det at man egentlig ikke ønsker debatt (og følgelig motstand mot egne synspunkter), men heller et forum hvor alle er enig med en selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må virkelig finne ut om det er mulig å slette denne tråden fra "Mine innlegg" så jeg slipper å lese mer i den når jeg forviller meg inn på Kvinneguiden neste gang.

Gå inn på "Mine innlegg" fra pc, helt til høyre ved innleggene, rett bak der det står hvem som skrev siste innlegget i tråden, finner du en x. Den kan du trykke på for å "ignorer tråd i visning". Da kommer den ikke lenger opp i "mine innlegg".

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke være uhøflig her, men lest gjennom tråden fra start til nå. Mange av dere som går igjen, dag etter dag. Hvordan har dere tid??? Har dere ikke jobb/skole, mann/kjæreste, barn, husarbeid, venner, hobby??? Hvilken glede får dere av å finne feil? På CBE blogg, aviser, kommentatorfelt osv... Hva gir det dere?? Er genuint intressert i dette, trenger å forstå, kunne noe pleas svare, på en konstruktiv måte??

HER.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HER.

Ja? Dette er helt normale spørsmål trådens lengde tatt i betraktning. Hvor er beskyldningene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig bra skrevet og jeg er helt enig!

Jeg skjønte også 9na sånn at det har vært mye fokus fra bedriften selv at det er bare her inne det er kritiske stemmer, men at det finnes mange andre steder som også kommer med kritikk...Og at det ofte sklir litt ut fra noen, men det betyr jo ikke at flertallet diskuterer konstruktivt og holder seg til sak/bedrift og ikke person!

Nettopp.

Bedriften selv referer stadig til "anonyme nettroll" og "folk på forum", men naturlig nok ikke til at det er betydelig kritisk debatt og også regelrett latterliggjøring blant mediefolk og andre profilerte debattanter, som jeg la inn noen eksempler på i innlegget mitt ovenfor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Ja? Dette er helt normale spørsmål trådens lengde tatt i betraktning. Hvor er beskyldningene?

Beskyldningene er forkledd som spørsmål. Hun sier hun er genuint nysgjerrig, men det er vel ikke noe tvil om at det ligger en antagelse her om at de som skriver mye i denne tråden ikke har noe liv utenom.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zeitgeist

Regner med at det finnes plenty av eksempler på slike innlegg i de modererte innleggene. Et annet forslag for å finne slike vil være i kommentarfeltet på instagram og bloggen til Frua.

Triangel hevdet så sent som i går i den andre CBE-/FF-tråden "Hva er greia med ..." at det som skjer her inne er heksejakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nei, kun i ditt hode med andre ord.

Det er vel greit å forholde seg til de innleggene som faktisk eksisterer i denne tråden, på samme måte som vi andre må forholde oss til innleggene i denne tråden bestående kun av "konstruktiv kritikk" og ikke den grove hetsen som blir moderert bort.

Et tenkt eksempel: hvis jeg skriver et innlegg der jeg sier at jeg tror Shopgirl2014 er brukernavnet til CBE, fordi hun har skylapper og ikke er enig med oss. Du leser det, og blir forbanna. Tohundre andre leser det og, og husker det, men så blir det kjapt moderert vekk, for det er ikke lov å si sånt. Betyr det at etter at det er fjernet så finnes det " kun i ditt hode"? Selv om tohundre andre så det, og husker det?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triangel

Gå inn på "Mine innlegg" fra pc, helt til høyre ved innleggene, rett bak der det står hvem som skrev siste innlegget i tråden, finner du en x. Den kan du trykke på for å "ignorer tråd i visning". Da kommer den ikke lenger opp i "mine innlegg".

Takk skal du ha - det skal bli deilig å kunne gå inn på Kvinneguiden uten å få opp denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stråmannsargument. LilleSnup skrev dette:
Kan dere tragiske KG-kjerringer slutte denne heksejakten på søte snille Caroline? Blir dere aldri ferdig når hun tross alt har lagt seg flat?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...