Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Legg merke til lysbryteren. Hvis bildet med døren skal stemme, må lysbryteren være ekstremt langt fra døren. Den er ikke SÅ langt unna.

Godt observert :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er enig i at hun ikke har stil. Men hun har jo en stil i betydning rød tråd: Fake, glam, nyrik og hollywood kaller jeg den.

Minner om at denne tråden heter "Fotballfrue kritikk" og ikke "Fotballfrue drittslengning".

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som har skrevet at det er mye mer negativt fokus her på KG når det gjelder fotballfrue sin blogg sammenlignet med andre bloggere. Jeg har bladd litt gjennom andre blogger i dag for å se som det er noen forskjell eller om det er hold i påstanden om at det hakkes på CBE uten grunn.

Har valgt ut noen av de som var nominert til og har vunnet bloggpriser nå i det siste. Sånn umiddelbart så syns jeg det er en stor forskjell. På de andre bloggene som inneholder hverdagsliv, livsstil og/eller trening er det ikke spesielt fokus på kropp. Selv om de viser seg frem i treningstøy og mens de gjør øvelser (f.eks fitliving) så er det ikke fokus på å posere sånn at de ser tynnest ut. Bildene er tatt fra ulike vinkler og jeg ser ikke noen som holder inn magen eller vrir seg i unaturlige poseringer med lidende uttrykk i ansiktet. Nå har jeg bare tatt et kjapt overblikk men det virker på meg som de andre bloggerne fokuserer mer på sunnhet og hverdagsliv og mindre på kropp. De ser glade ut og noen viser humor i det de legger ut. Det er heller ingen som utelukkende prøver å fremstille seg som perfekt.

Maten de legger ut er i normale porsjoner og jeg syns de gjennomgående er flinke med merking av reklame. Det jeg legger mest merke til er at de andre virker mye mer aktive. De er på reiser, er med venner, prøver nye former for sport, studerer eller jobber. Er ikke noen fast leser av CBE sin blogg, men nå gikk det litt opp for meg at flesteparten av bildene hennes er fra inne i huset. Enten stuen eller klesskapet.

Min konklusjon er at det er opplagt at CBE sin blogg får mer kritikk enn andre. Rett og slett fordi hun fremstår mye mer kunstig, oppstilt, fanatisk og unaturlig enn de som det er naturlig å sammenligne med. Ikke minst taper hun nok mye på at hun er så lite ydmyk i møte med krtikere.

.

Just my two cents.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt off-topic det dere snakker om nå (og som jeg forøvrig ikke har noen mening om ettersom jeg er fryktelig dårlig på photoshop), men ville si noe allikavel.

Jeg ser det er mange som spør hvorfor "vi" (jeg har ikke skrevet noe siden kommentar-krisa) fortsetter å diskutere her, og diskutere CBE generelt. Når dere får svar, spør dere hvorfor vi ikke går på andre bloggere.

Vel, gjett hva? Jeg er iallefall skeptisk til andre bloggere, og kommer til å rapportere dem også inn til forbrukerombudet om jeg ser det nødvendig.

Men her et eksempel på forskjellen på to bloggere som har glemt/"glemt" å merke et IG bilde på #reklame.

1) Fotballfrue (GetInspired innlegget): Endrer ikke bilde (selv om det er fullt mulig), og sletter alle kommentarer som omhandler det. I tillegg blokkerer hun brukere som påpeker det.

2) Komikerfrue (et sminkeinnlegg): Jeg kommenterte med #reklame for å gjøre henne obs på at bilde ikke var merket. Hva skjer? Hun endrer bildeteksten og merker bilde.

Forskjellen her er at CBE nekter å godta at hun gjør feil. Hun forsvarer med "jammen jeg visste ikke at det var sånn" selv om mange har påpekt dette tidligere, både på blogg og IG. I tillegg har det ikke noe å si hva hun vet eller ikke vet, det er ikke sånn rettssystemet fungerer. Hun sier at hun studerte et år jus. Iløpet av de første månedene på jusen lærer man nettopp det at man ikke vet om regler, er ingen unnskyldning.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Hvor mange har sluttet å følge blogg, facebook og instagram? Jeg har lagt merke til at følgertallene daler på face.

Jeg sluttet å følge henne da avsløringene kom på rad og rekke.....HATER løgnere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg merke til lysbryteren. Hvis bildet med døren skal stemme, må lysbryteren være ekstremt langt fra døren. Den er ikke SÅ langt unna.

Bare google fotballfrue walk in closet og gå på bilder.

Dafår dere opp bilder (fra bloggen, ikke klikk dere inn...) av døren i dette rommet. Lysbryteren er i normal avstand til dørkarm.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det du skriver. Jeg har selv gjort andre bloggere oppmerksom på feilmerking, og de har beklaget og rettet det opp med en gang.

Forbrukerombudet sendte brev til bl.a. CBE - http://www.forbrukerombudet.no/asset/4571/1/4571_1.pdf- der de orienterte om reglene for merking av reklame, så dette skal firmaet vite. Om de har påstått noe annet er det faktisk løgn.

Hun skrev det under et IG bilde. Noe ala "Oi… Det visste jeg ikke. Jeg gjorde bare som GetInspired sa jeg". Ikke helt ordrett altså. Det ble linket til bilde her, men jeg er altså blokket så jeg kan ikke finne det til deg-

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske irritert av at hun sitter og lyver på Senkveld også. Tenker da på det hun uttaler om mannens eskapader i kommentarfeltet. Direkte løgn, faktisk.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir jo interessant å høre på alle bortforklaringene hennes i kveld....

Sammendraget i en artikkel på tv2 tyder på at det er mer og mer surring rundt henne selv som den uskyldige og all skyld på mannen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan henger det hun sier i tv2-intervjuet på greip med denne saken jeg linker til, som hun var klar over og som skjedde lenge før denne siste avsløringssaken?

http://stoppapressarna.se/svenskabloggare/Norsk%20bloggare%20på%20spotlife%20dissar%20Blondinbella

Dette var jo lenge før, så at det plutselig kom på banen da mannen hennes fortalte at VG hadde kontaktet dem, kan jo ikke stemme.

Dessuten, som andre skrev her tidligere, ble hun jo bombardert med kommentarer om dette på Instagram og Facebook før det kom i avisene, så noe må hun da ha fått med seg.

Og har hun ikke tidligere innrømmet å ha visst om det, men ikke gjort noe for å stoppe det?

Det er så skummelt når man begynner å endre historier og tilpasse forklaringer, for da dukker de små tingene opp, de som gjør at man vet at det ikke er sannheten.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nekter å tro at hun ikke visste hva som foregikk. De er tross alt to om firmaet, og hun er ikke akkurat en stakkars sårbar kvinne fra 50 tallet nettopp hjemkommet fra den tidens kvinneasyl.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring, avsporing, persondebatt, bilder som bryter med kopiretten, samt svar til alt dette.

irrlys, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo som om de sitter hele døgnet spør du meg!

Men så er du jo villig til å si hva som helst for å forsvare CBE også da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...