Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Poenget er at du fantaserer. Du gir reklamen mer makt enn den egentlig har.

Hva om du heller tenker selv i stedet? JA jeg forstår at du finner bloggen til caroline berg eriksen usmakelig. Da lurer jeg på, hvorfor følger du den da?

Klarer du ikke selv å velge dine egne idoler?

[ Endret av Amafalathiel
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Gjest glædelig
Skrevet

Yngre en deg, men voksen nok.... Poenget mitt er, at CBE har da ikke noe mer ansvar ovenfor de unge en alle andre??? Da mener jeg bloggere, tv, reklame osv... Kan jo likegodt begynne kritisere Victoria Secret modeller også, de er jo kjempe tynne og kjempe pene, og unge jenter beundrer dem. Fysj for noen ufyselige modeller, kanskje en ung jente begynner slanke seg om de ser showet...

Skjønner du hva jeg vil frem til, hvorfor får CBE pes for noe som alle andre blogger også gjør???

Så klart er det mange andre som kan påvirke på samme måte som henne, men i denne tråden handler det om CBEs påvirkningskraft. Det har sikkert blitt svart på hundre ganger hvorfor hun diskuteres.

(Bare et lite tips til deg: Jeg skjønner at du blir veldig engasjert, men du bør roe litt ned med antall punktum og spørsmålstegn.)

• Liker 4
Skrevet

jeg kommer ikke til å lese, eller svare på noen av spørsmålene dine. Jeg finner det konstruktivt å diskutere denne saken med konstruktive mennesker. Du er ikke ett av dem, pga hersketeknikkene du bruker, og jeg kommer ikke til å bruke energi på deg. Dette til orientering i tilfelle du lurer på hvorfor jeg ikke svarer.

Du skreiv jo akkurat dette her jo?

Hvorfor blir du så sint å meg? Jeg er ikke fotballfrue? Jeg forsøker bare å finne ut hvorfor dere er motivert av forakt?

Så skal du plutselig bli sint på meg?

Jaja, nå begynner jeg å forstå bakgrunnen til all denne misnøyen. Eller jeg får si det på en rolig måte, jeg er ikke caroline berg eriksen. Jeg er meg sjøl. Det er ikke jeg som påvirker unge tjukke til å ønske at de var unge tynne?

La meg gjette, - alle menneskers dårlige selvtillit og alle menneskers ubehag på grunn av kropps-press og ønsket om å være vakrere enn alle andre, og derfor bli lei seg hvis andre er penere, -

- ja det hørtes ut som min skyld alt sammen det her. Jeg er nok enda mer menneskefiende enn selve caroline! Med meg så får unge enda dårligere selvtillit og får det enda verre med seg selv.

Hvorfor kan ikke jeg som fotballfrue være ansvarlig for alt som er galt her i verden og alle menneskers stakkars dårlige selvbilde er min feil! Ja jeg innrømmer dette her. Ved at jeg er fornøyd med meg selv så gjør jeg andre misfornøyde.

Det var ikke meningen, - unnskyld!

• Liker 1
Gjest Gurimalla
Skrevet

Niks, dette kan man da ikke kaste bort tiden og livet sitt på.

Denne heksejakten dere driver mot en person, er meg helt uforstålig. Jeg leser ikke bloggen hennes, ingen andres eller.

Men håper dere får noe ut av dette, at dere selv føler dere som bedre mennesker. For ved å lete og finne feil hos andre, så kan jo dere heve dere selv litt.

Takker for meg her inne, kom inn av ren nysjerrighet. Men det var som jeg fryktet, dette fenomenet KG, det er jo ikke leserne til CBE som er besatt, det er jo dere, dere klarer ikke gi slipp :fnise:

• Liker 9
Skrevet

Niks, dette kan man da ikke kaste bort tiden og livet sitt på.

Denne heksejakten dere driver mot en person, er meg helt uforstålig. Jeg leser ikke bloggen hennes, ingen andres eller.

Men håper dere får noe ut av dette, at dere selv føler dere som bedre mennesker. For ved å lete og finne feil hos andre, så kan jo dere heve dere selv litt.

Takker for meg her inne, kom inn av ren nysjerrighet. Men det var som jeg fryktet, dette fenomenet KG, det er jo ikke leserne til CBE som er besatt, det er jo dere, dere klarer ikke gi slipp :fnise:

Det mest treffende av denne analysen er at vi bare forsøker å opplyse deltagerne om dette her. Slik mange her snakker om fotballfrue og gir henne ansvar for alt som er galt her i verden prøver jeg å minne deltagerne om at det like fruktbart som at jeg skal gi kvinneguidendeltagere ansvaret for kvinneguiden!

Ingen her vil ta på seg noe mer ansvar enn at alle deres handlinger er likegyldige for resten, og allesammen mener at fotballfrue skal ta ansvaret.

Men hva med en selv? neinei, en selv behøver da ikke ta noe ansvar. Hvorfor skulle en det?

Folkene som er her på kvinneguiden er nemlig bare offer for omstendighetene. For kjøpepress og motepress. Presset for å være attraktiv og presset for å bli likt. Presset for å være tynn og presset for å være populær.

Den eneste i verden som aldri har noe press fra noen, - det er nemlig caroline eriksen det! Hun har aldri hatt noe press noen gang. Hva vet hun om livet da?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tjolaheisann for en orgie av hersketeknikker!

Ta dere en bolle, alle som en, jeg har deigen til heving så bare kom :)

Endret av Salmonella
  • Liker 7
Gjest Tingelinling
Skrevet

Bloggleseren skylder på bloggeren for at bloggleseren leser bloggeren.

...ooooooog vi har en vinner! Waco har oppsummert denne tråden i en kort setning. Jætrorjædiggerægitt!

• Liker 5
Skrevet

Hun har faktisk mange såkalte fjortiser som følgere på instagram. Jeg har en rekke ganger sett unge jenter poste urovekkende kommentarer i feltet til Frua på IG. Kommentarer som "omg, du er så perfekt!<3", eller "du er forbildet mitt <3 :)"

At de er unge får man bekreftet ved å gå inn på profilen deres, og der skriver veldig mange i biografen hvilket årstall de er født i. Mange av de er mellom 10 og 14 år.

Om hun er et sunt ideal for unge mennesker kan man jo absolutt diskutere, men jeg syntes det er på tide at blogging som fenomen og buisness. det er kritikkverdig syntes jeg at bloggere får drive reklame på en totalt uregulert måte. Ikke nødvendigvis fokusere på en enkelt person.

Samtidig syntes jeg at alle som har deltatt aktivt i disse trådene på kvinneguiden om CBE burde reflektere litt på om de er de gode rollemodeller som de tydeligvis ønsker seg for barna sine. Jeg håper da at foreldre fremdeles er rollemodeller for barna sine og da tenkte jeg mitt når jeg så dette i Dagbladet: Norske barn ligger på europatoppen når det gjelder digital mobbing. Så hvem er det som påvirker dem og er rollemodellene deres kan man jo gjøre seg opp noen tanker om.

http://www.dagbladet.no/2015/01/28/kultur/meninger/kronikk/debatt/personvern/37395047/

• Liker 3
Skrevet

Ingen barn/ungdom får spiseforstyrrelse o.l pga bilder, blogger, reklame, det ligger ALLTID noe mye dypere bak dette. En stygg kommentar påvirker et barn mye mer en et idol eller et bilde. Så CBE kan ikke ha dette ansvaret, ei eller få skylden for noe slikt.

Jeg mener ungdommen i dag har et mye mer nyansert bilde av ting de leser på nett, de tar ting med en klype salt, sluker ikke alt rått...

Gi barn og ungdom litt credd :danse:

Åja?

La meg få opplyse. Jeg har hatt spiseforstyrrelse. Og det som utløste det var bilder av tynne perfekte jenter som ikke hadde bulende mage eller runde kinn. For eksempel. Bilder i media, blogger og andre unge jenter som jeg innser i dag at egentlig hadde spiseproblemer. Og vet du hva, hva med Krisssy bloggen? Bare for å ta et ungt eksempel på blogg med mange småjenter som lesere. Jeg behøver virkelig ikke å forklare hva som er likhet mellom denne og CBE. Og hun har CBE som forbilde. Kunne du gjette det? Og hvor mange følger Krisssy bloggen? Mange. Thinspiration er nøkkelordet her. Det er knalltøft og vanskelig for en ung jente å innse at kropper er forskjellige, og at ikke alle er smale nok til å få på seg jeans i størrelse 25! Uansett hvor tynne de blir.

Det er utrolig flaut at mennesker som deg ikke evner å se sannheten. Flaut, og trist.

• Liker 22
Skrevet

Åja?

La meg få opplyse. Jeg har hatt spiseforstyrrelse. Og det som utløste det var bilder av tynne perfekte jenter som ikke hadde bulende mage eller runde kinn. For eksempel. Bilder i media, blogger og andre unge jenter som jeg innser i dag at egentlig hadde spiseproblemer. Og vet du hva, hva med Krisssy bloggen? Bare for å ta et ungt eksempel på blogg med mange småjenter som lesere. Jeg behøver virkelig ikke å forklare hva som er likhet mellom denne og CBE. Og hun har CBE som forbilde. Kunne du gjette det? Og hvor mange følger Krisssy bloggen? Mange. Thinspiration er nøkkelordet her. Det er knalltøft og vanskelig for en ung jente å innse at kropper er forskjellige, og at ikke alle er smale nok til å få på seg jeans i størrelse 25! Uansett hvor tynne de blir.

Det er utrolig flaut at mennesker som deg ikke evner å se sannheten. Flaut, og trist.

Her synes jeg vi skal gi kudos til ditte for å innrømme at hun selv blir syk av å se på reklameplakater.

Nå forstår jeg problemstillingen mye bedre og ønsker derfor å ta hensyn til mennesker som ikke forstår at caroline eriksen selv har spiseforstyrrelser og bruker bloggen som terapi og deler altså samme skjebne som dere selv.

Det å ikke kunne beundre andre mennesker er veldig vondt. Ja jeg forstår det. Den nagende følelse av urettferdighet og misnøye over tingenes gang. Faen ta disse forbildene tenker en! Hvorfor er de så attraktive! Hvilken manipulasjon er det som gjør de til så favoritter? Å idolisere mennesker og skape seg forbilder! Hvorfor ikke? Er vi ikke mennesker kanskje?

Nå synes jeg vi skal ta aller mest hensyn til de menneskene her i samfunnet som ikke tåler at andre er annerledes enn dem selv. Respekt, toleranse, hva er det for idiotiske begreper? Hva med misunnelsen? Hva med å ikke forstå at forbilder lider de samme lidelsene og de samme ulemper som alle andre her i samfunnet?

Tror noen at det finnes mennesker som er unnsluppet jaget om å være aller mest attraktiv? Er det ikke den alminnelige følelse og bli bitter og lei seg dersom en er mer vellykket enn seg selv?

For en frustrasjon det må være å sitte og følge med på blogger med mennesker man hater som pesten. Og følge med på blogger og alle andre fordi at man føler seg forpliktet til å ta del i samfunnsstøyen?

Så hvordan løse dette dilemmaet om at man selv ønsker å være mer attraktiv enn dem man selv misliker?

Kanskje vi kan løse problemstillingen med å forby bilder av attraktive mennesker?

Forby blogger?

Straffe bloggere?

Gi bloggere den samme smerten som de selv har påført blogglesere? Mennesker som av egen fri vilje misunner noen som begjærer går jo på en smell. Selvfølgelig forstår jeg ønsket om gjengjeldelse! Rettferdighet! Jeg synes hun er pen dermed må jeg mislike henne. Jeg har lyst til å bli attraktiv for at mennesker skal like meg, - og da må jeg mislike en annen.

Jeg gleder meg til å se det samfunnet dere misfornøyde ønsker å skape dere.

• Liker 3
Gjest Gurimalla
Skrevet

Åja?

Syns det er fryktelig trist at du har vært syk, unner ingen det.

Men, hva er det som gjør at du blir syk av disse jentene, mens jeg ikke blir det? Hva er det med deg som gjør at du blir påvirket av slike ting, når jeg ikke blir det?

Hvorfor får ikke alle spiseproblemer av å lese disse bloggene, så lenge noen gjør det?

Jo forde de er noe inni oss alle som er forskjellige, det er derfor jeg sier at det ligger noe dypere en dette. Det at du blir syk av å se tynne personer, er jo ikke disse tynne personene sin skyld, da er det jo noe i deg, som gjør at du er mottagelig for slike tanker?

Ser at det ikke er heldig for de som alt sliter, at noen bruker disse typer blogger til inspo. Men er det ikke alt noe galt, når de velger slike idoler til insperasjon.

Nå er jeg ferdig her, ha en flott kveld :blomst:

• Liker 6
Skrevet

Foreløbig ingen bloggpriser til Siljan. Lite applaus er det også når nominasjonen leses opp.

• Liker 4
Skrevet

Foreløbig ingen bloggpriser til Siljan. Lite applaus er det også når nominasjonen leses opp.

Og hun er ikke tilstede selv, heller?

• Liker 1
Skrevet

Og hun er ikke tilstede selv, heller?

Ingen aning. Hun var jo nominert til endel priser.

Gjeveste pris gikk til Komikerfrue da :) "folkets favoritt. "

• Liker 11
Skrevet

Ingen aning. Hun var jo nominert til endel priser.

Gjeveste pris gikk til Komikerfrue da :) "folkets favoritt. "

Tenkte bare siden jeg ikke så bilde av henne blant bildene fra den røde løperen i linken over.

Skjønner jo godt hvis hun ikke møter opp, da risikerer hun jo å måtte forholde seg til en masse journalister, med uforberedte spørsmål og ting blir filmet...

• Liker 12
Skrevet

Ser hun ikke har vunnet noen av prisene på Vixen blog awards. Er det derfor hun såvidt jeg kan se verken er på eller nevner prisutdelingen? Hmm. Synes egentlig at det er veldig rart at hun ikke vant pris, jeg.

Gjest Hold the door
Skrevet

Blir det sendt på tv, eller på nettet?

Skrevet

Ditte, jeg måtte lage egen tråd til deg; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=907453

Klem.

Jeg forstår at du mener det godt. Men du har misforstått flere ting.

Syns det er fryktelig trist at du har vært syk, unner ingen det.

Men, hva er det som gjør at du blir syk av disse jentene, mens jeg ikke blir det? Hva er det med deg som gjør at du blir påvirket av slike ting, når jeg ikke blir det?

Hvorfor får ikke alle spiseproblemer av å lese disse bloggene, så lenge noen gjør det?

Jo forde de er noe inni oss alle som er forskjellige, det er derfor jeg sier at det ligger noe dypere en dette. Det at du blir syk av å se tynne personer, er jo ikke disse tynne personene sin skyld, da er det jo noe i deg, som gjør at du er mottagelig for slike tanker?

Ser at det ikke er heldig for de som alt sliter, at noen bruker disse typer blogger til inspo. Men er det ikke alt noe galt, når de velger slike idoler til insperasjon.

Nå er jeg ferdig her, ha en flott kveld :blomst:

Nei, det er ikke noe inni meg som førte til spiseforstyrrelsen. Det var en ytre påvirkning. Media, andre menneskers slankemas, bilder, slankemas i medier osv. Idealet har de siste 20 årene vært:

Tynn

Tynnere

Tynnest

Jeg merker meg at det ble veldig beleilig for deg å forlate tråden etter at du fikk mitt svar. For du har jo ingenting å komme med.

• Liker 5
Skrevet

CP som norges beste blogg? Troverdigheten sitter ikke høyt der heller. CBE regner jeg med er blitt disket fra awarden i stillhet. Vanligvis har hun skrevet om nominasjon og stemming til siste slutt.

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...