Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Lille_Krokodille
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg registrerer at det spekuleres i utdanningsnivået til KG hønsene og misunnelsekortet blir atter en gang dradd frem. Hva med utdanningsnivået til fansen som kaller kritikere for KG høns? 

Registrete også flere ganger «haha😊» fra bloggens eier? Hva er problemet ditt, Eriksen? (Det er valgfritt å lese på KG)

Problemet er at hun aldri har lært å takle kritikk. Hun er vant til å få viljen sin, og har vel aldri vært nødt til å legge ned en solid innsats for å oppnå noe som helst. Hun har hatt flaks med bloggen, rett og slett. Hun er en bortskjemt og rik liten d....unge som tramper med foten og hiver seg i fosterstilling hver gang hun blir motsatt eller tatt på fersken. Når du aldri blir satt krav til, men bare klappet på hodet og hørt hvor pen og flink du er hele livet, da BLIR du sånn. 

Apropos den arbeidserfaringen hun ropte om; jeg husker på den tiden hun startet bloggen, og ørten innlegg inneholdt Loboutins. Det ble stilt spørsmål om hun levde på mannen sin, siden hun jobbet deltid på Gina. Caroline ble yderst fornærmet og sa at hun forsørget seg selv, tenk. 

Mhm. Enten så betalte Gina Tricot SYKT mye på den tiden, ellers så er det jo greit med mann og foreldre med fete lommebøker. Velkommen til virkeligheten, liksom. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Problemet er at hun aldri har lært å takle kritikk. Hun er vant til å få viljen sin, og har vel aldri vært nødt til å legge ned en solid innsats for å oppnå noe som helst. Hun har hatt flaks med bloggen, rett og slett. Hun er en bortskjemt og rik liten d....unge som tramper med foten og hiver seg i fosterstilling hver gang hun blir motsatt eller tatt på fersken. Når du aldri blir satt krav til, men bare klappet på hodet og hørt hvor pen og flink du er hele livet, da BLIR du sånn. 

Apropos den arbeidserfaringen hun ropte om; jeg husker på den tiden hun startet bloggen, og ørten innlegg inneholdt Loboutins. Det ble stilt spørsmål om hun levde på mannen sin, siden hun jobbet deltid på Gina. Caroline ble yderst fornærmet og sa at hun forsørget seg selv, tenk. 

Mhm. Enten så betalte Gina Tricot SYKT mye på den tiden, ellers så er det jo greit med mann og foreldre med fete lommebøker. Velkommen til virkeligheten, liksom. 😳

Som du sier kommer det tydelig frem at bloggeren ikke takler kritikk og det er så pinlig å se måten hun responderer på. 

Lønnen på Gina Tricot er vel ikke akkurat veien til rikdom nei 😁

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kleenex skrev:

Hvem av eierne av cbe.no skriver egentlig svarene på bliggen? 

Det er vel aldri blitt sagt noe om hvem som kommenterer tror jeg. Men har registert at skrivestilen varier. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kleenex skrev:

Hvem av eierne av cbe.no skriver egentlig svarene på bliggen? 

Det tror jeg er begge. Tror begge skriver innlegg og svarer på kommentarer. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
3 minutter siden, Surikatt skrev:

Mitt inntrykk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

2009 var det vel? :) 

Jeg tenker at den kommentaren om KimK og Beyoncee er på linje med Trumps "grab them by the pussy"-kommentar. Så nedrig og ufyselig at den vil bli stående til evig tid. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Surikatt skrev:

Signerer denne.

Burde vel strengt tatt byttet navn på bloggen siden begge to jobber 100% med den. Fam. Eriksen blogg.no eller noe lignende. Veldig misvisende slik det er nå i hvert fall.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på bloggeiernes historikk med lovvbrudd og kommentarjuks er det bare å annta at de begge svarer og forfatter innlegg på bloggen.

Mistenker også at de skriver støtteerklæringer i kommentarfeltet også når de får kritikk. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Med tanke på bloggeiernes historikk med lovvbrudd og kommentarjuks er det bare å annta at de begge svarer og forfatter innlegg på bloggen.

Mistenker også at de skriver støtteerklæringer i kommentarfeltet også når de får kritikk. 

Man vet heller ikke hvem som skriver de kritiske kommentarene. Det er jo nettopp disse som fyrer opp stemningen og får opp engasjementet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oste Pop

Frekke i kommentarer i kommentarfeltet kommer vel av stress tenker jeg. De er pålogget døgnet rundt, på blogg, snap, Instagram, YouTube og de følger nok godt med her også. 

Jeg jobbet med SoMe og noen nettsteder i jobben for noen år tilbake. Det var faktisk ganske ekstremt, for alt du leser av kommentarer i løpet av en dag gjør noe med deg (sidene handlet ikke en gang om meg, men om en bedrift). Etter 2 år hadde jeg blitt aggressiv og litt paranoid. Dette førte til at min arbeidsoppgave ble delt på fem personer i skrift, for å ta vekk denne belastningen. 

Begge to går også hjemme og får lite stimuli. Det er tungt å gå hjemme hele dagen, og man blir fort sliten av den minste ting. Det vet alle som har vært sykemeldt mer enn tre dager fra jobben, det går det litt treigere med alt du skal gjøre. 

Begge er nok veldig usikre på fremtiden. Blogg er på vei ned, og levende bilder passer hun ikke til. Hva skal de gjøre senere? De har forsøkt både det ene og det andre, det går ikke, og det fører til enda mer oppgitthet. 

De er ikke i kontakt med virkeligheten. Det meste som skjer i livene deres har med bloggen å gjøre, og blir sikkert sett på med reklameøyne. Selv en date blir ikke en hyggelig kveld mellom kjærester, det blir fokuset på om daten kan selges. Jeg regner med at skillet mellom den digitale verden og den virkelige verden er vanskelig å få øye på. Jeg tror også at det er vanskelig å sortere følelser når man lever i to verdener slik de gjør. 

Disse to lever et stressende liv, med mye usikkerhet og lite dybde. Men pengene driver de. Så her får du både juks og ufine kommentarer for de er rett og slett skada av å leve livet sitt på internett. 

SE har forstått dette, at hun blir syk av SoMe. Hun legger ned snart. MTM vet dere jo alle hvordan det står til med psykisk. Stina sliter også som hjemmeværende på internett. Jeg synes i grunnen litt synd i de alle sammen. Man burde ikke gjøre seg selv til en arbeidsplass på den måten - jeg er redd at slike liv vil føre til store skader på psyken. 

Endret av Oste Pop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, formula skrev:

Man vet heller ikke hvem som skriver de kritiske kommentarene. Det er jo nettopp disse som fyrer opp stemningen og får opp engasjementet...

Man vet ikke hvem som skriver noe i kommentarfeltet. Man VET at det ble jukset i ganske stor skala helt til de ble avslørt. Man har ikke lenger mulighet til å sjekke hvilke innlegg i kommentarfeltet som er postet av admin. Men man ser en fortsatt stor vilje til å krangle i kommentarfeltet - og bloggeren selv gir feks lesere som hevder at KG-damene nok ikke har noen jobb siden de sitter på KG dag og natt, sin ubetingede støtte. 

Det er jo litt søtt og morsomt da at de ikke klarer å telle hvor mange ulike lesere som kommenterer i  denne tråden. Og også veldig søtt og litt latterlig at de mener at vi som skriver her IKKE kan ha høyere utdanning eller ha jobb i det hele tatt. 

Jeg kan snakke for meg selv og en håndfull andre, og med den  begrensede empirien, kan jeg slå fast at de jeg har kjennskap til og kunnskap om her, så tar de helt fullstendig feil. :)

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
1 minutt siden, Oste Pop skrev:

Frekke i kommentarer i kommentarfeltet kommer vel av stress tenker jeg. De er pålogget døgnet rundt, på blogg, snap, Instagram, YouTube og de følger nok godt med her også. 

Jeg jobbet med SoMe og noen nettsteder i jobben for noen år tilbake. Det var faktisk ganske ekstremt, for alt du leser av kommentarer i løpet av en dag gjør noe med deg (sidene handlet ikke en gang om meg, men om en bedrift). Etter 2 år hadde jeg blitt aggressiv og litt paranoid. Dette førte til at min arbeidsoppgave ble delt på fem personer i skrift, for å ta vekk denne belastningen. 

Begge to går også hjemme og får lite stimuli. Det er tungt å gå hjemme hele dagen, og man blir fort sliten av den minste ting. Det vet alle som har vært sykemeldt mer enn tre dager fra jobben, det går det litt treigere med alt du skal gjøre. 

Begge er nok veldig usikre på fremtiden. Blogg er på vei ned, og levende bilder passer hun ikke til. Hva skal de gjøre senere? De har forsøkt både det ene og det andre, det går ikke, og det fører til enda mer oppgitthet. 

De er ikke i kontakt med virkeligheten. Det meste som skjer i livene deres har med bloggen å gjøre, og blir sikkert sett på med reklameøyne. Selv en date blir ikke en hyggelig kveld mellom kjærester, det blir fokuset på om daten kan selges. Jeg regner med at skillet mellom den digitale verden og den virkelige verden er vanskelig å få øye på. Jeg tror også at det er vanskelig å sortere følelser når man lever i to verdener slik de gjør. 

Disse to lever et stressende liv, med mye usikkerhet og lite dybde. Men pengene driver de. Så her får du både juks og ufine kommentarer for de er redd og slett skada av å leve livet sitt på internett. 

SE har forstått dette, at hun blir syk av SoMe. Hun legger ned snart. MTM vet dere jo alle hvordan det står til med psykisk. Stina sliter også som hjemmeværende på internett. Jeg synes i grunnen litt synd i de alle sammen. Man burde ikke gjøre seg selv til en arbeidsplass på den måten - jeg er redd at slike liv vil føre til store skader på psyken. 

Jeg vil nok også tro at fremtidsperspektivet kan være ganske skremmende. De skryter av blogginntekter, aksjeinvesteringer og lignende, men hva skjer den dagen de ikke kan leve av blogginntekter? 

Hva skjer når de må betale reiser, hotellopphold, klær, møbler, oppussing og driften av villaen uten sponspenger? Jeg kan ikke se for meg at disse to er så ettertraktet på arbeidsmarkedet, etter de siste års eskapader. 

Caroline kunne sikkert vært festplanlegger og Lars Kristian fotograf, men de fleste jobber består faktisk i å forholde seg til det faktum at andre mennesker bestemmer over deg. Dét er jeg ikke så sikker på hadde gått så bra i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oste Pop skrev:

Disse to lever et stressende liv, med mye usikkerhet og lite dybde. Men pengene driver de. Så her får du både juks og ufine kommentarer for de er rett og slett skada av å leve livet sitt på internett. 

Jeg tror du har helt rett. Å holde et slikt sinnsykt fokus på megmegmegMEG dag ut og år inn, må være skikkelig heftig. I tillegg blir det vanskelig  å se at man ikke er verdens sentrum når alt dreier seg om en selv hele tiden. Et konstant fokus på overflate - hvordan man selv og omgivelsene ser ut, og i tillegg en helt enorm betalingsvilje for denne påvirkningen i SoMe-pionertiden, så blir det et rotterace av dimensjoner. Jeg vil tror at å ferdes i en verden hvor fokuset ikke er på en selv absolutt hele tiden, vil være sunt. 

Når man ser hvordan en rekke av de som lever livene sine på SoME, tar som en selvfølge at barna som kommer til, også skal vises frem, strigles, og brukes som vakre rekvisitter fordi man selv lever av å eksponere privatlivet, kan man bli alvorlig bekymret for hvilket virkelighetsbilde de har.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oste Pop
7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tror du har helt rett. Å holde et slikt sinnsykt fokus på megmegmegMEG dag ut og år inn, må være skikkelig heftig. I tillegg blir det vanskelig  å se at man ikke er verdens sentrum når alt dreier seg om en selv hele tiden. Et konstant fokus på overflate - hvordan man selv og omgivelsene ser ut, og i tillegg en helt enorm betalingsvilje for denne påvirkningen i SoMe-pionertiden, så blir det et rotterace av dimensjoner. Jeg vil tror at å ferdes i en verden hvor fokuset ikke er på en selv absolutt hele tiden, vil være sunt. 

Når man ser hvordan en rekke av de som lever livene sine på SoME, tar som en selvfølge at barna som kommer til, også skal vises frem, strigles, og brukes som vakre rekvisitter fordi man selv lever av å eksponere privatlivet, kan man bli alvorlig bekymret for hvilket virkelighetsbilde de har.

En influencer får jo nesten aldri fri fra seg selv. Fra hen står opp til en legger seg må en tenke på hvordan ens eget utseende og fremtoning tar seg ut på diverse digitale medier. Det må gjøre noe veldig rart med hodet etter 10 år. Jeg vet ikke hva, og der håper jeg at vi får se mer forskning snart. Men at barna blir trukket inn i det, det ser vi jo helt klart. De vil jo få samme skadene, vil jeg tro. 

Så er det det med varsler. Hun har neppe lyd på varslingene sine, ikke sikkert at de legger seg direkte på skjerm heller; men de er der. Pling fra blogg. Pling fra Snap. Pling fra YouTube. Hele dagen. Kommentarene veksler mellom "Du er vakker ❤️ ", "Du er stygg", "Hvor har du kjøpt kåpa di". Og det er hundrevis av de, hver eneste dag. 

Jeg hadde neppe trodd på den første kommentaren, for jeg vet at jeg får av den andre typen også. Andre vil bare kjøpe ting av meg. Hadde jeg blitt behandlet sånn hadde jeg ikke hatt det godt med meg selv. 

Det er en slags prostitusjon, av seg selv, barna og hele familien. Og det vet vi alle kan føre til senskader. 

Mange fine innlegg i disse trådene. Jeg har fulgt den siden 2013. Nå ga jeg et pip ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Jabbadabbaduu skrev:

Enig. Jeg synes også det ofte er ganske stor forskjell på skrivestil og ordvalg i blogginnleggene og kommentarene. For eksempel bruker hun ordet «presumptiv» i en av kommentarene til det siste travel karrierekvinne-innlegget. Synes ikke det ligner på måten blogginnleggene er formulert. Skulle nesten tro det var forskjellige personer som hadde skrevet det. (Og det er vel forsåvidt ok hvis det er forskjellige personer som skriver under navnet CBE, hvis bedriften i så fall er åpne om det.)

Det har vært veldig ulik skrivestil på innleggene ganske lenge. To ulike skrivestiler og to ulike ordforråd, faktisk. Som du skriver, skulle nesten trodd det var to vidt forskjellige mennesker som skrev. Men med tanke på hvor perfeksjonist CBE sier hun er, regner jeg med de hadde vært proffe nok til å samkjøre skrivestil og ordvalg om så hadde værttilfelle. Noe annet hadde vært latskap og slett arbeid.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, formula skrev:

Når det gjelder troverdigheten til bloggeren skal en ikke se bort i fra at noen av disse kritikerne er fiktive.  

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Når det gjelder troverdigheten til bloggeren skal en ikke se bort i fra at noen av disse kritikerne er fiktive.  

Hvis man sammenligner med alle ulike anonyme nick her på KG, synes jeg det er påfallende mange anonyme kommentarer hos CBE som signeres med Fornavn. Eller Fornavn Enkeltbokstav.

(Nå er det bare å lene seg tilbake og vente på at de anonyme kommentatorene hos frua får mer ulike nick.. 🙄😂

Endret av Vipser
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Enig. Først kritikk, så svarer hun frekt, så kommer alle støttekommentarene om hva folk skal henge seg opp i og til slutt skriver hun at hun er helt enig og tusen takk så hun har siste ordet. Det er et fast mønster i det hver gang. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...