Perelandra Skrevet 3. januar 2019 #63941 Del Skrevet 3. januar 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner, innhold med opphavsrett, brukerangrep, og svar til dette. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 3. januar 2019 #63942 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) @gomukh87Jeg ser det som naturlig at hun slutter å blogge nå som hun har tatt en brystoperasjon etter to barnefødsler. Det handler jo også der om troverdighet som selger. Jeg ser at hun i flere innlegg det siste året skriver at hun bare elsker jobben sin og funnet sin plass, men det ser ikke sånn ut av det som legges ut på bloggen. Bloggen er full av selvmotsigelser hvis man går gjennom å leser litt. Jeg ser at hun har blogget i noen år. Bloggens hovedfokus og budskap har variert mye. Fokus på slank kropp og kosthold. Deretter graviditeter og vekt og hun slutter som PT-student. Så fokus på å elske seg selv og sin kropp, fokus på selvtillit. At kroppen ikke skal definerer deg som person. Nå brystoperasjon og det som følger med det. I alle disse årene så har behovet for å legge ut lettkledde bilder vært stort. Gjerne bilder med en seksualisert vinkling og fokus på pupper og rompe. Ekstra mye bilder av det nå som hun har gått opp i vekt.. Endret 3. januar 2019 av Revenge of Cthulhu 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 3. januar 2019 #63943 Del Skrevet 3. januar 2019 4 timer siden, Emmy_H skrev: Er frustrert over at det ikke er noen kritikere som faktisk kan argumenter for at det bedriften CBE gjør er tipp topp. Brukeren som slettet seg etter å lagd bråk i denne tråden, reklamerte for Botox og Restylane i et annet underforum så referansen er tydelige. Viser dette at det ikke finnes noe gode argumenter for at bedriften agerer slik den gjør? Når personangrep er beste argument så sier det sitt om den saken. Vil bare presisere at denne er ikke til @Justlooking. Tok det sletts ikke personlig heller 😊 Jeg forsto hva du mente, og hvordan du avslørte noen (ikke CBE) som egentlig avslørte seg selv 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 3. januar 2019 #63944 Del Skrevet 3. januar 2019 22 timer siden, Lana01 skrev: Så lenge de holder seg til lovverket og betaler det de skal,, så har de ikke betalt for lite skatt. At de lager avtaler som er mer gunstige for seg selv på den ene eller andre måten, betyr da ikke at de snylter på skatten- . Om ikke annet så lurer de leserne sine som jo er grunnen til at de kan fortsette i denne useriøse bransjen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 3. januar 2019 #63945 Del Skrevet 3. januar 2019 10 minutter siden, Justlooking skrev: Om ikke annet så lurer de leserne sine som jo er grunnen til at de kan fortsette i denne useriøse bransjen. uetisk ja og evnt brudd på markedsføringsloven, om de ikke merker korrekt. Det jeg reagerte på var antydninger om at de unnlot å betale den skatten de skal . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 3. januar 2019 #63946 Del Skrevet 3. januar 2019 Den følelsen når man leser BOTB... CBE.no er ikke enig med fruemannen, der han forteller at man kan se frua uten filter på YouTube. Ler meg skakk. Herregud for en gal verden. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 3. januar 2019 #63947 Del Skrevet 3. januar 2019 On 1/2/2019 at 8:03 PM, Emmy_H said: Du er klar over at når man ikke merker reklame riktig så tar man fra statskassa? Med tanke på hvor godt betalt et reklameinnlegg er betalt, så er det jaggu meg mange kroner statskassa har gått glipp av. Mulig at det er derfor FO får bevilget penger for å gå bloggere og da også CBE etter i sømmene? Nå trenger heldigvis ikke staten bruke hundretusenvis av kroner på å rydde opp etter meg fordi jeg stadig bryter lover og regler. Godt betalt full jobb har jeg også. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 3. januar 2019 #63948 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) 1 time siden, Kleenex skrev: Den følelsen når man leser BOTB... CBE.no er ikke enig med fruemannen, der han forteller at man kan se frua uten filter på YouTube. Ler meg skakk. Herregud for en gal verden. Det er ikke så rart at Lassebasse reklamerer for YouTube, av 475.000 følgere totalt er 2% av følgerne på denne kanalen. Det er ikke stort. Ser også at antallet følgere reduseres dag for dag, og at lesertall ligger stabilt mellom 17500-18500. Det er stor forskjell på lesertallene fra 10 år tilbake på 100.000 per dag. Hvordan dette kan være attraktivt for annonsører, skulle jeg gjerne fått en forklaring på. Hvis man ser på Komikerfrue har hun 50.781 visninger og 51 nye følgere, SE har 87.000 visninger og 543 nye følgere. Endret 3. januar 2019 av Emmy_H Leif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 3. januar 2019 #63949 Del Skrevet 3. januar 2019 De lyver så de tror det selv. Alle kan se at det også er brukt filter på YouTube filmene hennes. Spesielt tydelig er det på hår og sminkevideoene. Der er hun helt glatt og nesten hvit i ansiktet uten mimikk. Hvordan kan man forklare forskjellen på det og sånn hun ser ut på bloggerne. De er begge tydeligvis misfornøyd med utseendet hennes siden alt må fikses på i så stor grad. For et liv. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg BeautyB Skrevet 4. januar 2019 Populært innlegg #63950 Del Skrevet 4. januar 2019 16 timer siden, gomukh87 skrev: Jeg har fugt denne tråden passivt en stund og er glad denne debatten igjen fikk litt mer plass. (det går jo litt i sirkler: a) saklig kritikk av bedriften b) mer eller mindre saklig kritikk av CBE som person / utseende c) noen kritiserer tråden d) noen forsvarer trådens eksistens Jeg syns det er mange gode og (hovedsaklig) saklige svar her inne, og er enig i mye av det som sies, i både «kategori» A C og D. Den nye medievirkeligheten er et komplekst problem, noe jeg syns denne tråden i aller høyeste grad belyser når man leser den som helhet. Så til mitt spøsmål: Hva ønsker dere egentlig å oppnå ved denne tråden? La meg understreke, dette er ett helt oppriktig spørsmål. Jeg vet versjoner av dette kommer opp med jevne mellomrom, men ofte som et angrep på de mest kristiske og mest aktive stemmene her inne. Jeg spør fordi jeg faktisk lurer. Jeg ser mye engasjement, men lurer på om engasjementet «brukes opp» her inne, eller om folk faktisk har konkrete tanker om hva man kan gjøre for å få en faktisk konfrontasjon med problemene man belyser? Om det i det hele tatt er ønskelig - det vet jeg heller ikke. Er ikke så vel bevandret i «forums-kulturen» Jeg tillater meg selv å svare selv om jeg ikke er en aktiv deltaker i diskusjonene på Rampelys. Jeg er en aktiv leser. Leser daglig, men deltar ikke. Jeg havnet her tilfeldig for ca 1,5 år siden etter et Googlesøk. Jeg leste da CBE, SE, AR og IR. Rampelys ble en tankevekker for meg ifht all skjult reklame og annen uetisk virksomhet. Jeg er svært for at alle skal kunne satse på eget opplegg og lykkes godt i det, men det skal gjøres ved å følge lover og regler som gjelder alle i samfunnet. Ingen gråsoner eller forsøk på å lure noen. En lenger opp mener at mange her er dagdrivere. Jeg (30 år) er utdannet lektor med mastergrad, og har enda en tittel og utdanning i bakgrunnen min, og bruker mye av det jeg har innhentet herfra i undervisning til å lære unge om nettvett, personvern og rett til å skape egen digitale identitet på egne premisser. Selv om jeg aldri hadde gått på reklame- og kjøpspresset til bloggerne, vet jeg f. Eks at «mine» unge elever faller som fluer for alt bloggere skriver. Alle de gode rådene bloggere villig deler om det ene fantastiske produktet etter det andre påvirker unge enormt, for ikke å engang snakke om kroppspress. Jeg er voksen og selvstendig, selvsikker og tøff nok til å ta egne, reflekterende valg. Ikke alle unge har det i seg. Jeg bruker den saklige diskusjonen her til å opplyse elevene og forhåpentligvis unngå at flere faller for press. Dessuten liker jeg svært dårlig at barn eksponeres for offentligheten når de ikke har noe de skulle sagt selv, og ikke vet hva det verken innebærer eller fører til. Jeg har en privat instagramkonto med 150 følgere (familie og venner) og har enda ikke delt et eneste bilde av min 3,5 måned gamle baby fordi det er feil å eksponere en baby. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatti Skrevet 4. januar 2019 #63951 Del Skrevet 4. januar 2019 16 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev: @gomukh87Jeg ser det som naturlig at hun slutter å blogge nå som hun har tatt en brystoperasjon etter to barnefødsler. Det handler jo også der om troverdighet som selger. Jeg ser at hun i flere innlegg det siste året skriver at hun bare elsker jobben sin og funnet sin plass, men det ser ikke sånn ut av det som legges ut på bloggen. Bloggen er full av selvmotsigelser hvis man går gjennom å leser litt. Jeg ser at hun har blogget i noen år. Bloggens hovedfokus og budskap har variert mye. Fokus på slank kropp og kosthold. Deretter graviditeter og vekt og hun slutter som PT-student. Så fokus på å elske seg selv og sin kropp, fokus på selvtillit. At kroppen ikke skal definerer deg som person. Nå brystoperasjon og det som følger med det. I alle disse årene så har behovet for å legge ut lettkledde bilder vært stort. Gjerne bilder med en seksualisert vinkling og fokus på pupper og rompe. Ekstra mye bilder av det nå som hun har gått opp i vekt.. Brystoperasjon? Når skjedde det? 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 4. januar 2019 #63952 Del Skrevet 4. januar 2019 1 time siden, Hattifnatti skrev: Brystoperasjon? Når skjedde det? 🙈 Spekulasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 4. januar 2019 #63953 Del Skrevet 4. januar 2019 Kan vel ikke være noe å spekulere i, når hun selv har lagt ut tydelige bildebevis på før- og etter på instagram. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 4. januar 2019 #63954 Del Skrevet 4. januar 2019 før https://www.instagram.com/p/Be3D_c8neLJ/ etter https://www.instagram.com/p/BjTvhISHGUm/ 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 4. januar 2019 #63955 Del Skrevet 4. januar 2019 22 minutter siden, loffen skrev: før https://www.instagram.com/p/Be3D_c8neLJ/ etter https://www.instagram.com/p/BjTvhISHGUm/ Hoppla! Julebildene er jo også temmelig yppig, som min mormor ville sagt. https://www.instagram.com/p/BsEXUYmAXjk/ Om ikke herren i huset har redigert bort en bh da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 4. januar 2019 #63956 Del Skrevet 4. januar 2019 Ikke enkelt det der. På den ene siden vil man ikke være en negativ påvirker, og gi uheldige signaler. MEN - på den andre siden synes man at man selv er såpass deilig at man bare MÅ vise fram enkelte kroppsdeler. For et år siden var det rumpa som skulle vises, vet ikke hvor det ble av den? Alle må jo forstå at CBEs følgere nyter å se henne i sexy positurer, gjerne med halvlukkede øyne og trutmunn. Målgruppen. Alle disse kvinnene med utdannelse fra universitet, jobber i høye stillinger, bor i urbane områder og med høy sosial status. https://ocast.com/nb/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience/blogg-1174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 4. januar 2019 #63957 Del Skrevet 4. januar 2019 34 minutter siden, tranedatter said: Hoppla! Julebildene er jo også temmelig yppig, som min mormor ville sagt. https://www.instagram.com/p/BsEXUYmAXjk/ Om ikke herren i huset har redigert bort en bh da. vs 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 4. januar 2019 #63958 Del Skrevet 4. januar 2019 Det er ganske så obvious hele frontpartiet. Ikke svarer hun på spørsmål ang temaet heller. Om det ikke hadde vært tilfelle så hadde hun/de tatt til motmæle og satt seg på bakbeina. Kjenner de to såpass. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 4. januar 2019 #63959 Del Skrevet 4. januar 2019 3 minutter siden, Viking-girl skrev: Det er ganske så obvious hele frontpartiet. Ikke svarer hun på spørsmål ang temaet heller. Om det ikke hadde vært tilfelle så hadde hun/de tatt til motmæle og satt seg på bakbeina. Kjenner de to såpass. Ingen hadde spekulert i dette om CBE hadde holdt dette frontpartiet litt mer skjult, kledd seg litt mer diskret. Men, det er jo så typisk. Bloggerne i denne sjangeren er ekstremt opptatte av eget utseende og kropp. De elsker å vise seg fram med minst mulig og trangest mulig klær, og de klarer ikke å la være å framheve noe sånt. Grunnen er jo at de er stormforelsket i seg selv, noe alle sexy bilder forteller om. Og når fotografen er hennes egen mann, blir det jo enda verre. (Selv om hun burde ha lagt av seg dette nå, med barn som begynner å bli store) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 4. januar 2019 #63960 Del Skrevet 4. januar 2019 31 minutter siden, formula skrev: Ikke enkelt det der. På den ene siden vil man ikke være en negativ påvirker, og gi uheldige signaler. MEN - på den andre siden synes man at man selv er såpass deilig at man bare MÅ vise fram enkelte kroppsdeler. For et år siden var det rumpa som skulle vises, vet ikke hvor det ble av den? Alle må jo forstå at CBEs følgere nyter å se henne i sexy positurer, gjerne med halvlukkede øyne og trutmunn. Målgruppen. Alle disse kvinnene med utdannelse fra universitet, jobber i høye stillinger, bor i urbane områder og med høy sosial status. https://ocast.com/nb/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience/blogg-1174 Rumpa er der, og jeg skulle gjerne ha hatt den. Rumpa er kjempeflott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg