Gjest nicecar Skrevet 16. september 2018 #61001 Del Skrevet 16. september 2018 På 15.9.2018 den 9.14, Mrs O'Donell skrev: Hun har jo generelt ofte for små klær. Den grå joggedressen på hotellet her om dagen var jo altfor kort både i livet og beina. Hun tenker vel at XS SKAL passe om det så er for smått🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobile Skrevet 17. september 2018 #61002 Del Skrevet 17. september 2018 Caroline spør på Instagram- storyen “hva dette er” siden gulvet ikke blir som hun vil. Jeg tenker at svaret er karma... dette er karma Caroline for å bruke enorme summer på flere oppussinger og belaste miljøet. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 17. september 2018 #61003 Del Skrevet 17. september 2018 Har du først oljet det så mørkt, er det vel vanskelig å få bort alle spor av det. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 17. september 2018 #61004 Del Skrevet 17. september 2018 Når man ikke vil høre på fagfolkene med erfaring med eldre bygninger så er det slik det blir. Det manglet ikke advarsler om at resultatet ville bli dårlig, men CBE insisterte og resultatet ble deretter. Et gammelt gulv oppfører seg ikke som et moderne. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 17. september 2018 Populært innlegg #61005 Del Skrevet 17. september 2018 Hun ble jo advart av mange at hun ikke burde slipe ned og lakkere mørk den nydelige opprinnelige fiskebensparketten, at de risikerte å ødelegge den. Det er vel det hun opplever nå, gulvet er ødelagt. Kanskje på tide å innse at de ikke alltid vet best, at det kan lønne seg å lytte til folk med erfaring 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 17. september 2018 #61006 Del Skrevet 17. september 2018 12 timer siden, Ultiva skrev: CBEs "mildt sagt hektiske arbeidsdager" blir i hvert fall grundig avslørt på Bloggerne. Her står de begge to (altså hele bedriften) midt på formiddagen og skjærer opp pølser til middagen før de drar på partime hos sin personlige trener. Hva i huleste har dette med arbeid å gjøre?? 😂 Da vet vi hvert fall hva CBE syns er "mildt sagt hektiske dager". Hun hadde blitt utbrent i løpet av en uke på en normal arbeidsplass. Rimelig virkelighetsfjernt å rettferdiggjøre full bhg-plass for barna mens bedriften/foreldrene bruker arbeidstiden på hobbyer og på å stå i tospann og forberede verdens enkleste middag 5 timer i forveien. Mulig at det faktisk er best for arvingene å være i bhg... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 17. september 2018 #61007 Del Skrevet 17. september 2018 36 minutter siden, Nobile skrev: Caroline spør på Instagram- storyen “hva dette er” siden gulvet ikke blir som hun vil. Jeg tenker at svaret er karma... dette er karma Caroline for å bruke enorme summer på flere oppussinger og belaste miljøet. Dette er jo gulvet fra 1923 som skriker: "Jeg orker ikke mer!" Dette resultatet kunne vel hvem som helst spå ble utfallet. Så nå er det bare å rive det av og legge et nytt, som ligner. Da blir huset enda mer en kopi av sånn som det var da de kjøpte det. Hvorfor kunne de ikke bare la det være? Det var jo så vakkert. Forstår at enkelte ting måtte gjøres, men dette var jo et velholdt hus i utgangspunktet, med denne lyse parketten, og med de lyse veggene. Det meste av denne oppussingen virker jo totalt meningsløs og bortkastet. De har rasert huset, og jobber nå med å få det til å se ut slik det var da de kjøpte det. Galskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 17. september 2018 #61008 Del Skrevet 17. september 2018 43 minutter siden, Nobile skrev: Caroline spør på Instagram- storyen “hva dette er” siden gulvet ikke blir som hun vil. Jeg tenker at svaret er karma... dette er karma Caroline for å bruke enorme summer på flere oppussinger og belaste miljøet. Ringer det ingen bjeller da de ble advart opp til flere ganger om at gulvet kunne bli ødelagt dersom det ble slipt ned og lakkert mørkt? Det er helt utrolig alstå at voksne mennesker kan vise en slik atferd i sosiale medier. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 17. september 2018 #61009 Del Skrevet 17. september 2018 Jeg tror dette er fisking (no pun intended) etter spons. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 17. september 2018 #61010 Del Skrevet 17. september 2018 1 time siden, Nobile skrev: Caroline spør på Instagram- storyen “hva dette er” siden gulvet ikke blir som hun vil. Jeg tenker at svaret er karma... dette er karma Caroline for å bruke enorme summer på flere oppussinger og belaste miljøet. Det ser vel bare ut som om noe av den mørke oljen har trukket lengre ned i gulvet enkelte steder enn andre? Enkelte områder, som i sprekkene mellom bordene, er jo mer permeable. Er jo begrensa hvor langt ned man kan slipe det ned om man skal ha noe treverk igjen. Så de virkelig ikke dette komme? Er de fullstendig korka? 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 17. september 2018 #61011 Del Skrevet 17. september 2018 (endret) Sponsefisking kan det godt være, ja @mikrobe. Evt i tillegg et forsøk på å skape engasjement som er så viktig for businessen. Det kan bli atter en gulvtragedie hvis dette er sponsefisking og de fortsetter å velge håndverkere basert på hvem som vil jobbe gratis, fremfor spesialister som forhåpentligvis kan redde det som er igjen av originalgulvet fra 1923. Jeg husker at mange foreslo å legge nytt gulv oppå det originale, slik at fam Eriksen fikk det som de ønsket uten å forårsake så store skader på det opprinnelige at det stod i fare for å bli totalskadet. Nå ser det ut til at originalgulvet ikke tåler særlig mer behandling før det går føyken. Pent ser det heller ikke ut. Kulturell kapital er virkelig ikke bare et innholdsløst snobbebegrep, og jeg våger påstanden om at dette paret et lut fattige på den type ressurser. Husstanden har inkludert firmautbytte hatt en årsinntekt som er høyere enn snittet, og familien har utvilsomt ganske god råd, ikke minst fordi de lever så sponset. Men du verden så dårlig stilt det virker ellers. Ikke minst er det ille hvordan de ikke lar mindreårige være i fred til tross for rungende advarsler og CBEs offentlig innrømmelse (i Dagbladet) om at de har fått dem med seg og "skjønner at barnas privatliv må skjermes". At de likevel bare fortsetter med mer av det samme som før, er verre enn gulvet de ødelegger, men behandlingen av originalgulvet i den verneverdige villaen (utvendig vern) er heller ikke noe å ta bølgen for. Jeg tror dessverre ikke de forstår at kritikken de får ikke automatisk skyldes misunnelse, og at det en gang i blant hadde vært klokt å lytte. Det er rart de ikke skjønner det, i og med at påstått "påvirket segment", ergo en stor lesermajoritet, består av ressurssterke folk. Hvis jeg oppfatter ocast riktig, hevder bloggeierne at CBE.no påvirker en majoritet bestående av urbane akademikere i ledende stillinger, med høy sosial status. Jeg kan ikke tenke meg at dette "segmentet" er utpreget misunnelig på CBE.no. Men kanskje kritiker"segmentet" antas å skille seg vesentlig fra "påvirket segment", og ikke er spesielt ressurssterke. Selv tror jeg hverken på beskrivelsen av det såkalt "påvirkede segmentet" eller at spesielt mange er misunnelige på CBE & co. Jeg tror ikke det er så mye å misunne heller. For å sette det på spissen: Å bruke dagene til å lakkere en kjempestor sponset nisselandsby med korrekturlakk, eller å delta truseløs i en realityserie av typen Bloggerne eller leve et liv fylt med materiell fråtsing/bruk og kast, bruk og kast - et forbruksbonanza som er hinsides sunn fornuft og normalt bærekraftig livsstil, er lite å trakte etter. Det er mulig at mange lesere fortsatt tror at livet til familien Eriksen er eksepsjonelt glamorøst og spennende, men stadig fler har nok skjønt tegningen. Nå ble dette en lang og tildels total avsporing fra den utrolig talentløse gulvslipingen i residensen til CBE.no. Jeg føler ikke at ekteparet Eriksen fortjener all denne oppmerksomheten de får her heller. Skal se at nyheter på KG er det mest spennende som skjer i løpet av den ellers monotone hverdagen deres, som beskrives her i tråden. Jeg orker ikke å følge med på CBE.no eller Bloggerne, så det jeg skriver er med forbehold om at inntrykket basert på sekundærkilder er riktig. Endret 17. september 2018 av Anna Nas Rettet skrivefeil og litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 17. september 2018 #61012 Del Skrevet 17. september 2018 Lesetips for firmaet: https://www.aftenposten.no/kultur/i/P3xnbR/Bjorn-Stark-snur-opp-ned-pa-kjente-klimadilemmaer-i-ny-bok 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 17. september 2018 #61013 Del Skrevet 17. september 2018 Hva forventer de egentlig når de lar et så gammelt gulv få gjennomgå så mange ganger med sliping og, oljing og lakkering??! Det gikk fint med det nye gulvet, men hva er det som skjer her? Nei, si det du. Så nå får man pese på med en ny runde med sliping! Jeg bor selv i et gammelt hus, og her har vi akseptert at ting ikke ser like sterilt, rent og rett ut, nettopp fordi det er er gammelt hus. CBE vil bo i et hus tatt ut fra et glossy magasin, kanskje ikke et hus fra 1923 er helt i blinken for deg? 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 17. september 2018 #61014 Del Skrevet 17. september 2018 1 minutt siden, Breakeven skrev: Hva forventer de egentlig når de lar et så gammelt gulv få gjennomgå så mange ganger med sliping og, oljing og lakkering??! Det gikk fint med det nye gulvet, men hva er det som skjer her? Nei, si det du. Så nå får man pese på med en ny runde med sliping! Jeg bor selv i et gammelt hus, og her har vi akseptert at ting ikke ser like sterilt, rent og rett ut, nettopp fordi det er er gammelt hus. CBE vil bo i et hus tatt ut fra et glossy magasin, kanskje ikke et hus fra 1923 er helt i blinken for deg? Nettopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 17. september 2018 #61015 Del Skrevet 17. september 2018 19 minutter siden, Breakeven skrev: Hva forventer de egentlig når de lar et så gammelt gulv få gjennomgå så mange ganger med sliping og, oljing og lakkering??! Det gikk fint med det nye gulvet, men hva er det som skjer her? Nei, si det du. Så nå får man pese på med en ny runde med sliping! Jeg bor selv i et gammelt hus, og her har vi akseptert at ting ikke ser like sterilt, rent og rett ut, nettopp fordi det er er gammelt hus. CBE vil bo i et hus tatt ut fra et glossy magasin, kanskje ikke et hus fra 1923 er helt i blinken for deg? Det er jo det som er en del av sjarmen med å bo i et eldre hus. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 17. september 2018 #61016 Del Skrevet 17. september 2018 Ser at hun skjermer ungene nok en gang i de siste bildene fra Geilo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 17. september 2018 #61017 Del Skrevet 17. september 2018 1 time siden, bnanny skrev: Ser at hun skjermer ungene nok en gang i de siste bildene fra Geilo Vanskelig å bestemme seg her, selv om hun liksom vet hva som er rett. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. september 2018 #61018 Del Skrevet 17. september 2018 3.runde med sliping siden de flyttet inn! Antakelig mer enn gulvene har blitt slipet de siste 30 årene. Helt galematias. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 17. september 2018 #61019 Del Skrevet 17. september 2018 Og nå skal de altså slipe ned alle de helt nylakkerte gulvene også, for å olje, siden ikke lakk fungerte på det gulvet som var gammelt! Himmel og hav, for en måte å pusse opp på. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. september 2018 #61020 Del Skrevet 17. september 2018 Hæ? Ikke de nye gulvene, vel? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg