Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 14. september 2018 Populært innlegg #60861 Del Skrevet 14. september 2018 "I og med at vi er en familie, og de følger meg i dagliglivet, får de likevel være litt med. Det er riktignok i en nokså anonym setting." "...tilføyer at de fortsatt er en del av bloggen, men i mye mindre grad." https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562 Det slår meg at bloggeieren egentlig snakket om å skjerme de to hundene. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammabamma Skrevet 14. september 2018 #60862 Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Jeg spoler forbi når de kommer på Bloggerne for de blir for virkelighetsfjerne for meg. Så langt er det bare Kristine som virker nogenlunde normal ennå hun fremdeles er sammen med Fabian i serien. Spoler over Anniken også for der går det på evig repeat og når Anne Brith kommer har jeg puta klar. Utrolig at jeg greier å bli så flau på andres vegne. Endret 14. september 2018 av Mammabamma 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 14. september 2018 #60863 Del Skrevet 14. september 2018 5 timer siden, Stjernekikkeren skrev: Det tror jeg blir et problem for mange bloggere, spesielt de som har blogget lenge og fra de var unge. Verden deres består fort av et spesielt tema og hverdagen handler om å formidle det best mulig. I normale sosiale settinger så kommuniserer, relaterer og utvikler man seg rundt og sammen med folk. Man får ikke sjansen til å forandre på det man har sagt og gjort der og da, som blogger er det bare deg, bildene, og teksten din som du kan redigere i det uendelige før man publiserer. Det er jo en enveis kommunikasjon verden hvor man ikke lenger er en del av et sosialt nettverk, der man kobler seg på andre mennesker, får bekreftelse, tilbakemeldinger og kommunikasjon også i form av kroppsspråk. Hvor mye kan du egentlig utvikle deg som menneske hvis referansepunktet ditt er fansen din sin uendelige skryt av deg, og kritikk anser du som hatere? Jeg kan på en måte skjønne denne her, husker min første fest i da jeg var i første mammaperm. Jeg ante rett og slett nesten ikke hva jeg skulle snakke om. Satt der med 90% single, barnløse damer. Ikke hadde jeg gjort noe særlig annet enn å være hjemme med baby de siste 6 månedene, så enten ble det å snakke om gamle ting relatert til jobb, fest ovs, noe som bare hørtes krampaktig ut, ellers så ble det å snakke om babyen og jeg ville liksom ikke være hun teite som kun snakka om barnet sitt. Det ble vel sistnevnte 😂. Nå mener jeg ikke at mammaperm er meningsløst, men det er jammen en boble det også. Men altså, CBE har jo alle verdens ressurser til å gjøre noe med tilværelsen. Det er sikkert ganske mye mer spennende de kan få sponset og jeg fatter enda ikke hvorfor hun ikke benytter alle de utrolig mange sjansene hun har hatt på å skrive noe som faktisk er interessant. Slik som prosessene rundt veskekolleksjonen ovs. Slike ting burde jo melkes for det det er verdt og da hadde vi faktisk sett hvilken jobb hun gjør (om hun gjorde det da 😂). Jeg har faktisk alltid synes LKE er festlig på kamera, jeg. Syns han virker som en morsom og sympatisk kar og har derfor aldri fått alt han har lirt av seg på nett til å stemme. Et merkelig, merkelig par, umulig å bli klok på. En ting er iallefall sikker: skjerming av barn har feilet totalt. I løpet av de første minuttene av første episode lærte jeg til og med hvilke dialekt barna har. Jeg kan nå mer om disse barna enn guttene som bor i tomannsboligen vår her, selv om mor også utleverer barna på nett. Bloggerne må jo være helt krise for bedriften 😣 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 14. september 2018 #60864 Del Skrevet 14. september 2018 2 av 3 siste bilder på Instagram er av den yngste. Skjerme hva…? Hundene? Åja, bursdag OG sponset huske. Klart DET er jo for viktig, må jo vises frem til det Norske Folk. https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 14. september 2018 #60865 Del Skrevet 14. september 2018 Etter hvert har mange eksperter uttalt seg om hvor uheldig bloggernes eksponering av barn er, noe CBE/Treasures tydeligvis har fått med seg fordi de uttaler at de nå skal skjerme barna mer. Og så gjør de det motsatte! (For hver eneste Bloggerne-episode, hver eneste snap, blogginnlegg, instagrambilde etc hvor barna figurerer, er de jo mer og mer eksponert totalt, og det virker som om eksponeringen eskalerer i mengde.) Det vitner om en kynisme uten sidestykke, de setter altså klikk, inntekt og "berømmelse" høyere enn sine egne barn. Hvilke signaler sender de, nå som "influencere", og i framtiden, når barna selv kan oppfatte dette? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 14. september 2018 #60866 Del Skrevet 14. september 2018 9 timer siden, Mrs O'Donell skrev: Jeg klarer ikke å slippe denne trusegliopen helt. Altså. Om man har så kort kjole at man er redd for å flashe musa når man har glemt trusa, da har man for kort kjole! Ferdig snakka. Det er jeg ikke enig i. Når man har på seg skjørt/kjoler som er lårkort vil man alltid måtte passe litt på når man sitter, dette også når det rekker til midt på låret. At man syns det er for kort blir en helt annen diskusjon. Når det er sagt så syns jeg det flopper å fortelle dette til TV-seerne. Det blir liksom ikke så søtt og sjarmerende som hun hadde tenkt. Hadde vel heller vært en mer pirrende hemmelighet å fortelle til LKE og latt det blitt mellom dem. Hvis det er dette som menes med å vise den "ekte" Caroline så lurer jeg på hva mer som kommer. Veldig enig i at når hun er så kontrollfreak at hun ikke kan la mannen skjære opp pølser i fred så er det veldig lite sannsynlig at han har fått lov å drive med utstrakt kommentarjuks og bilderedigering uten hennes viten og vilje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. september 2018 #60867 Del Skrevet 14. september 2018 1 time siden, tranedatter skrev: 2 av 3 siste bilder på Instagram er av den yngste. Skjerme hva…? Hundene? Åja, bursdag OG sponset huske. Klart DET er jo for viktig, må jo vises frem til det Norske Folk. https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/ Presentert på dårlig Engelsk! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yann Skrevet 14. september 2018 #60868 Del Skrevet 14. september 2018 23 minutter siden, Amawhatsnot skrev: Etter hvert har mange eksperter uttalt seg om hvor uheldig bloggernes eksponering av barn er, noe CBE/Treasures tydeligvis har fått med seg fordi de uttaler at de nå skal skjerme barna mer. Og så gjør de det motsatte! (For hver eneste Bloggerne-episode, hver eneste snap, blogginnlegg, instagrambilde etc hvor barna figurerer, er de jo mer og mer eksponert totalt, og det virker som om eksponeringen eskalerer i mengde.) Det vitner om en kynisme uten sidestykke, de setter altså klikk, inntekt og "berømmelse" høyere enn sine egne barn. Hvilke signaler sender de, nå som "influencere", og i framtiden, når barna selv kan oppfatte dette? Norges fremste spesialist på feltet, barnepsykolog og professor ved Universitet i Tromsø, Willy-Tore Mørck sier i et intervju i VG: «På en offentlig blogg ville jeg ikke trukket inn barna mine i det hele tatt. All forskning viser at barn tar skade av og bli eksponert av profilerte bloggere. Barna blir utsatt for trakassering, trusler vold og erting. Det må ikke nødvendigvis være negative reaksjoner utenfra, men at barna selv blir flaue og misliker å bli eksponert i en blogg». 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 14. september 2018 #60869 Del Skrevet 14. september 2018 10 minutter siden, Yann skrev: Norges fremste spesialist på feltet, barnepsykolog og professor ved Universitet i Tromsø, Willy-Tore Mørck sier i et intervju i VG: «På en offentlig blogg ville jeg ikke trukket inn barna mine i det hele tatt. All forskning viser at barn tar skade av og bli eksponert av profilerte bloggere. Barna blir utsatt for trakassering, trusler vold og erting. Det må ikke nødvendigvis være negative reaksjoner utenfra, men at barna selv blir flaue og misliker å bli eksponert i en blogg». Barna er med pga penger. De tjener penger på dem. Å kutte de ut kommer de aldri til å gjøre. 9 år med fasade pictureperfect. Det trengs stor avrusning/rehab for å kunne leve normalt uten kamera etter dette. Jeg så den snappen der hun stresser avgårde med filming av seg selv. Det så bare helt hysterisk ut. På en negativ måte. Tårnfrid i farta liksom. Og i bilen der hun snakker med barna hvor de skal. Sponset fjelltur midt i uken. Og de klager over hvor supertravelt de har det. Andre reiser på fjellet i helgene og kaller det avslapningstur. Hvilken verden lever de to i? Jeg ser ikke på snappene lengre i hvertfall. De popper opp hos meg, men orker ikke trykke innpå. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 14. september 2018 #60870 Del Skrevet 14. september 2018 Mitt siste innspill angående truseglipp: Skjørtet er for kort hvis man uten truse risikerer å etterlate flekker og andre uhumskheter etter seg der man sitter. Den er faktisk littebitt verre enn å være truseløs i en gjennomsiktig treningstights. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yann Skrevet 14. september 2018 #60871 Del Skrevet 14. september 2018 (endret) 16 minutter siden, Xstrella skrev: Barna er med pga penger. De tjener penger på dem. Å kutte de ut kommer de aldri til å gjøre. 9 år med fasade pictureperfect. Det trengs stor avrusning/rehab for å kunne leve normalt uten kamera etter dette. Jeg så den snappen der hun stresser avgårde med filming av seg selv. Det så bare helt hysterisk ut. På en negativ måte. Tårnfrid i farta liksom. Og i bilen der hun snakker med barna hvor de skal. Sponset fjelltur midt i uken. Og de klager over hvor supertravelt de har det. Andre reiser på fjellet i helgene og kaller det avslapningstur. Hvilken verden lever de to i? Jeg ser ikke på snappene lengre i hvertfall. De popper opp hos meg, men orker ikke trykke innpå. Seriøse firma har endelig skjønt at å kaste kroner til barneeksponeringsbloggere er negativ reklame. Det er ødeleggende for merkevaren når 99% av leserne/seerne føler avsky overfor bloggeren. I 2019 må disse bloggerne tjene sine penger på luriumpiller, orgasmekrem og dåsespray😅 Endret 14. september 2018 av Yann 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 14. september 2018 #60872 Del Skrevet 14. september 2018 18 minutter siden, Yann skrev: Seriøse firma har endelig skjønt at å kaste kroner til barneeksponeringsbloggere er negativ reklame. Det er ødeleggende for merkevaren når 99% av leserne/seerne føler avsky overfor bloggeren. I 2019 må disse bloggerne tjene sine penger på luriumpiller, orgasmekrem og dåsespray😅 Får inderlig håpe det. Synd barna havner på snap og instagram istedenfor. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 14. september 2018 #60873 Del Skrevet 14. september 2018 Så bare 1.episode av bloggerne. Der skrider hun ned trappen med lysekroner i taket, får assosiasjoner til Dynastiet. Barnet roper innøvd «elsker deg» før CBE drar ut totalt overpyntet og poserer i kjent stil utenfor en blomsterbutikk i søvnige Sarpsborg. For noe vas og kan ikke skjønne at LKE finner noe mening i å tilbringe dagene på denne måten? Hun bor jo på en annen planet og har kun et fokus, seg selv. Synes det er kleint å lage et show ut av en såkalt manglende truse. Du har barn. CBE, hvordan tror du dette blir for dem i fremtiden? Det er et år til eldste skal på skolen og det er en annen verden. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 14. september 2018 #60874 Del Skrevet 14. september 2018 3 timer siden, neon_sun skrev: Jeg kan på en måte skjønne denne her, husker min første fest i da jeg var i første mammaperm. Jeg ante rett og slett nesten ikke hva jeg skulle snakke om. Satt der med 90% single, barnløse damer. Ikke hadde jeg gjort noe særlig annet enn å være hjemme med baby de siste 6 månedene, så enten ble det å snakke om gamle ting relatert til jobb, fest ovs, noe som bare hørtes krampaktig ut, ellers så ble det å snakke om babyen og jeg ville liksom ikke være hun teite som kun snakka om barnet sitt. Det ble vel sistnevnte 😂. Nå mener jeg ikke at mammaperm er meningsløst, men det er jammen en boble det også. Men altså, CBE har jo alle verdens ressurser til å gjøre noe med tilværelsen. Det er sikkert ganske mye mer spennende de kan få sponset og jeg fatter enda ikke hvorfor hun ikke benytter alle de utrolig mange sjansene hun har hatt på å skrive noe som faktisk er interessant. Slik som prosessene rundt veskekolleksjonen ovs. Slike ting burde jo melkes for det det er verdt og da hadde vi faktisk sett hvilken jobb hun gjør (om hun gjorde det da 😂). Jeg har faktisk alltid synes LKE er festlig på kamera, jeg. Syns han virker som en morsom og sympatisk kar og har derfor aldri fått alt han har lirt av seg på nett til å stemme. Et merkelig, merkelig par, umulig å bli klok på. En ting er iallefall sikker: skjerming av barn har feilet totalt. I løpet av de første minuttene av første episode lærte jeg til og med hvilke dialekt barna har. Jeg kan nå mer om disse barna enn guttene som bor i tomannsboligen vår her, selv om mor også utleverer barna på nett. Bloggerne må jo være helt krise for bedriften 😣 Du understreker poenget mitt veldig godt ja, denne boblen skapes fort når man er hjemme av ulike grunner og verdier forandrer seg. Du hadde en baby og det å gå hjemme for deg ble jo en nødvendig og trengt boble, men bloggere som ikke har annet enn å gå hjemme og leve i sin egen verden som kun omhandler seg selv og ingen andre mennesker, og gjør det frivillig, ikke rart de sliter med å koble seg på verden utenfor. Ikke bare faller man utenfor "flokken", men så handler det totalt om å idealisere seg selv som individ. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 14. september 2018 #60875 Del Skrevet 14. september 2018 1 time siden, Revenge of Cthulhu skrev: Mitt siste innspill angående truseglipp: Skjørtet er for kort hvis man uten truse risikerer å etterlate flekker og andre uhumskheter etter seg der man sitter. Den er faktisk littebitt verre enn å være truseløs i en gjennomsiktig treningstights. Å fytti grisen så uhygienisk! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 14. september 2018 #60876 Del Skrevet 14. september 2018 9 timer siden, loveli skrev: Trusestuntet var ingen god idé... For meg virket det som et forsøk på å skape en illusjon om at hun er folkelig, klønete og søtsurrete. Men hvorfor ønsker voksne damer å fremstille seg som forvirra fjortiser? Å gjøre feil er helt ok, men det blir for påtatt og for mye visvas. "Kjørte feil, hahaha jeg er jo litt søt da thihiiiiii. "Glemte truse, hahaha jeg er jo litt surrete og ganske sexy samtidiiiiig *blunkeblunke*". Nei, du er klein. Du treber. Slapp av og vær deg selv kvinne! Men noe sier meg at det er for sent. At hun har blitt den personen hun fremstiller på bloggen, et skall av et menneske. Et produkt hun kan selge til høystbydende. Jeg tror faktisk at den vi blir kjent med via blogg, SoMe og Bloggerne faktisk er Caroline. Trist! Akkurat de siste der tror jeg faktisk det er mye sannhet i. Man kan ikke utlevere seg selv hver dag uten at det viser noe av personen selv. Så ja, jeg er enig. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. september 2018 #60877 Del Skrevet 14. september 2018 Bloggerne var ikke noe sjakktrekk for Eriksen-paret. De fremstår nøyaktig likedan som på Bloggen, bortsett fra at LKE er mer tøffel enn jeg trodde. Hvis dette er det ekte dem, har jo bloggen vist det samme i flere år. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 14. september 2018 #60878 Del Skrevet 14. september 2018 4 minutter siden, Kollontaj skrev: Bloggerne var ikke noe sjakktrekk for Eriksen-paret. De fremstår nøyaktig likedan som på Bloggen, bortsett fra at LKE er mer tøffel enn jeg trodde. Hvis dette er det ekte dem, har jo bloggen vist det samme i flere år. Det ser heller ikke ut til å ha hatt noen innvirkning på lesertallene. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 14. september 2018 #60879 Del Skrevet 14. september 2018 6 minutter siden, FruJohansen skrev: Det ser heller ikke ut til å ha hatt noen innvirkning på lesertallene. Så bra! Da får vi håpe det fortsetter nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 14. september 2018 #60880 Del Skrevet 14. september 2018 Bloggerne episode 10: "Det er kvinnedagen og Caroline tar et oppgjør med kritikerne." Det blir jo spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg