BlendaSensitive Skrevet 7. august 2018 #58941 Skrevet 7. august 2018 18 minutter siden, Inocybe skrev: Enig. Trenings"inspirasjonen" er triste greier. Jeg vil se (ekte) svette, høy puls, dedikasjon og glede. Tøffe tak - ikke fokus på poseringer/vinkler som får modellen til å ta seg best mulig ut. Perfekt sminke, hår, nyeste kleskolleksjon hjelper lite når det er de samme kraftløse poseringene og uttrykkene vi har sett i åresvis. Det gir absolutt intet. Må da være mulig for en som insisterer på hun eeelsker å trene og med snart 10 års bloggererfaring å få det til bedre enn dette? ..og med så mange år med trening, PT, treningsstudio i kjelleren, så kan man spore fint lite resultater. I allefall på muskelfronten, i arm, ben, lår og rygg. Ja hun har definert mage, men mye av synlige magemuskler kommer an på gener (hvordan musklene ligger) og fettprosent. Mange som er mye sterkere, kan fortsatt ikke få synlige magemuskler, fordi de ikke har anlag for det. 17
Liver Skrevet 7. august 2018 #58942 Skrevet 7. august 2018 20 minutter siden, Inocybe skrev: Enig. Trenings"inspirasjonen" er triste greier. Jeg vil se (ekte) svette, høy puls, dedikasjon og glede. Tøffe tak - ikke fokus på poseringer/vinkler som får modellen til å ta seg best mulig ut. Perfekt sminke, hår, nyeste kleskolleksjon hjelper lite når det er de samme kraftløse poseringene og uttrykkene vi har sett i åresvis. Det gir absolutt intet. Må da være mulig for en som insisterer på hun eeelsker å trene og med snart 10 års bloggererfaring å få det til bedre enn dette? Dette tenker jeg også. Jeg får heller følesen av at de er lei hele greia, men ikkr vet hva de skal ta seg til i den virkelige verden. Bloggen har vært deres inntektskilde, en ganske god en, i snart et tiår. Det hadde vært vanskelig for alle å finne et nytt beite. 15
BlendaSensitive Skrevet 7. august 2018 #58943 Skrevet 7. august 2018 Bloggen i 2009, mer innhold, mer spennende og faktisk bedre språk! Alle andre bruker bli bedre i jobben sin, men her blir de dårligere og kjedeligere… At kroppen ikke har forandret seg kan jo alle og enhver se. Og det hele er jo godt dokumentert på nettet. Jeg kan godt forstå at inneholder blir mindre rikt, all den tid det må være ekstremt slitsomt og kjedelig å finne på "hva skal vi skrive om idag da?" for tusende gang. MEN om cbe hadde vært så interessert i å skrive, så hadde hun jo alle muligheter! Har hun virkelig ikke hatt en eneste rådgiver på 10 år? Neppe, tipper holdningen har vært "vi kan best" (jmf uttalelser tidligere om og ikke ville motta hjelp med datasikkerhet) 2009 (OBS: lenk til bloggen for dokumentasjon) "Dama foran oss i køen hadde nemlig vært på jakt i butikken, etter varer som var gått ut på dato. Hun hadde helt sikkert lett i flere timer, så mye som hun slang på disken. I tillegg skulle hun handle dryssevis av varer selv, men endte opp med å kun betale 14 kroner og 50 øre. Hun var sikkert sabla fornøyd.Jeg var irritert. Så lang tid som hun brukte. Tyve minutter stod vi i kø. Minst. For en gjerrigknark. " http://www.carolinebergeriksen.no/2009/12/20/20-12-2009/ 2010 Glad og sprudlende jente! Behind the scenes bilder, gapskratt og humor og selvironi (også fra LKE) http://www.carolinebergeriksen.no/2011/01/03/highlights-2010-mai-august/ 2011 Personlig innehold, minner, glade folk og venner, aktiviteter m.m. http://www.carolinebergeriksen.no/2012/07/10/6-minner-jeg-gjerne-gjentar-fra-sommeren-2011/ 7
Gjest Truka Skrevet 7. august 2018 #58944 Skrevet 7. august 2018 Jeg synes at det er flott at folk ikke steiker seg mørkebrune - det er bare harry, og huden har overhodet ikke godt av det. Jeg så en godt voksen dame en dag, og hun var så brun at det vekket oppsikt, og huden hang som en punktert ballong.
Emilie112 Skrevet 7. august 2018 #58946 Skrevet 7. august 2018 5 timer siden, BlendaSensitive skrev: Bloggen i 2009, mer innhold, mer spennende og faktisk bedre språk! Alle andre bruker bli bedre i jobben sin, men her blir de dårligere og kjedeligere… At kroppen ikke har forandret seg kan jo alle og enhver se. Og det hele er jo godt dokumentert på nettet. Jeg kan godt forstå at inneholder blir mindre rikt, all den tid det må være ekstremt slitsomt og kjedelig å finne på "hva skal vi skrive om idag da?" for tusende gang. MEN om cbe hadde vært så interessert i å skrive, så hadde hun jo alle muligheter! Har hun virkelig ikke hatt en eneste rådgiver på 10 år? Neppe, tipper holdningen har vært "vi kan best" (jmf uttalelser tidligere om og ikke ville motta hjelp med datasikkerhet) 2009 (OBS: lenk til bloggen for dokumentasjon) "Dama foran oss i køen hadde nemlig vært på jakt i butikken, etter varer som var gått ut på dato. Hun hadde helt sikkert lett i flere timer, så mye som hun slang på disken. I tillegg skulle hun handle dryssevis av varer selv, men endte opp med å kun betale 14 kroner og 50 øre. Hun var sikkert sabla fornøyd.Jeg var irritert. Så lang tid som hun brukte. Tyve minutter stod vi i kø. Minst. For en gjerrigknark. " http://www.carolinebergeriksen.no/2009/12/20/20-12-2009/ Hjelpe meg for et innlegg. Stakkar. Måtte stå 20 min i kø. Gjerrigknark også.. 14
Justlooking Skrevet 7. august 2018 #58947 Skrevet 7. august 2018 Apropos treningsglade, var innom litt av bloggerne i dag, og er det noen som har ekte treningsglede så er det funkygine 👍 8
Medici Skrevet 7. august 2018 #58948 Skrevet 7. august 2018 Det inntrykket jeg sitter igjen med er at CBE først og fremst trener for å holde seg slank. Som andre påpeker synes hun å ha liten progresjon i f.eks. styrke. Ikke at man nødvendigvis må ha bulende muskler og blodårer som rep rundt armer og bein, men CBE er først og fremst slank. Den definerte magen jobber hun nok med, og det virker som om akkurat dette er svært viktig for henne. Ref. magebilder post partum og utallige poseringer med dette området i fokus. Resten not so much.. i hvert fall ikke sammenlignet med magen. Synes også dette gjenspeiler seg i disse treningsvideoene hennes. Hun ser stiv og anstrengt ut og det hele ser ofte ut som et eneste stort ork for å sette det litt på spissen. Etter så mange år med selverklært trening og treningsglede sitter jeg til tross for det ikke igjen med så mye annet enn at hun både på bilder og videoer ser både uinspirert og uinspirerende ut. Det blir liksom litt påtatt nå-må-jeg-vise-at-jeg-både-kan-og-liker-noe-annet-enn-bare-løping. I tillegg til at det hele fremstår som et eneste stort skalkeskjul for spons og annonselenker. Funkygine er nevnt flere ganger som sammenligning og det er lett å se den store forskjellen. Hun utstråler genuin treningsglede, og gir mer et inntrykk av trening først, spons et bonusgode som følge av det. 34
SKE87 Skrevet 7. august 2018 #58949 Skrevet 7. august 2018 Why wrait in inglisj when ju inglisj like Thor Heyerdahl? Sorry, jeg bare måtte etter siste snapstory (the livingroom in the middle of the house....) 21
Gjest Asti Skrevet 7. august 2018 #58950 Skrevet 7. august 2018 Jeg lurer ofte på hvem som henter inspirasjon vedrørende trening og interiør hos CBE.no? Ser jo mer ut som bloggeren selv trenger hjelp...
Kollontaj Skrevet 7. august 2018 #58951 Skrevet 7. august 2018 Flere flasker med brennevin og sigarboks? Atte? Er de 80? (Mulig det er humor og jeg ikke forstår den.) 23
Viking-girl Skrevet 7. august 2018 #58952 Skrevet 7. august 2018 1 time siden, Medici skrev: Det inntrykket jeg sitter igjen med er at CBE først og fremst trener for å holde seg slank. Som andre påpeker synes hun å ha liten progresjon i f.eks. styrke. Ikke at man nødvendigvis må ha bulende muskler og blodårer som rep rundt armer og bein, men CBE er først og fremst slank. Den definerte magen jobber hun nok med, og det virker som om akkurat dette er svært viktig for henne. Ref. magebilder post partum og utallige poseringer med dette området i fokus. Resten not so much.. i hvert fall ikke sammenlignet med magen. Synes også dette gjenspeiler seg i disse treningsvideoene hennes. Hun ser stiv og anstrengt ut og det hele ser ofte ut som et eneste stort ork for å sette det litt på spissen. Etter så mange år med selverklært trening og treningsglede sitter jeg til tross for det ikke igjen med så mye annet enn at hun både på bilder og videoer ser både uinspirert og uinspirerende ut. Det blir liksom litt påtatt nå-må-jeg-vise-at-jeg-både-kan-og-liker-noe-annet-enn-bare-løping. I tillegg til at det hele fremstår som et eneste stort skalkeskjul for spons og annonselenker. Funkygine er nevnt flere ganger som sammenligning og det er lett å se den store forskjellen. Hun utstråler genuin treningsglede, og gir mer et inntrykk av trening først, spons et bonusgode som følge av det. Amen! 7
Inocybe Skrevet 8. august 2018 #58953 Skrevet 8. august 2018 5 timer siden, Medici skrev: Det inntrykket jeg sitter igjen med er at CBE først og fremst trener for å holde seg slank. Som andre påpeker synes hun å ha liten progresjon i f.eks. styrke. Ikke at man nødvendigvis må ha bulende muskler og blodårer som rep rundt armer og bein, men CBE er først og fremst slank. Den definerte magen jobber hun nok med, og det virker som om akkurat dette er svært viktig for henne. Ref. magebilder post partum og utallige poseringer med dette området i fokus. Resten not so much.. i hvert fall ikke sammenlignet med magen. Synes også dette gjenspeiler seg i disse treningsvideoene hennes. Hun ser stiv og anstrengt ut og det hele ser ofte ut som et eneste stort ork for å sette det litt på spissen. Etter så mange år med selverklært trening og treningsglede sitter jeg til tross for det ikke igjen med så mye annet enn at hun både på bilder og videoer ser både uinspirert og uinspirerende ut. Det blir liksom litt påtatt nå-må-jeg-vise-at-jeg-både-kan-og-liker-noe-annet-enn-bare-løping. I tillegg til at det hele fremstår som et eneste stort skalkeskjul for spons og annonselenker. Funkygine er nevnt flere ganger som sammenligning og det er lett å se den store forskjellen. Hun utstråler genuin treningsglede, og gir mer et inntrykk av trening først, spons et bonusgode som følge av det. Dette virker til å være essensen av CBEs trening og "sunne balanse". Fokus på slank og på mage (i tilleggg til den nye hobbyen pupper da). Glede, overskudd, progresjon, hverdagsaktivitet og helhetlig trening er ikke en del av dette. Ser man gjennom de siste årene med treningsinnlegg er innholdet nesten identisk år etter år. Litt løp (oftest innendørs) og styrke med mest fokus på selvfølgelig mage. Ut over disse dedikerte treningsøktene er det veldig lite fysisk aktivitet. Den ikkegjennomførte PT-utdanningen og sponsede PTen har vært helt spilt på CBE. Ikke er det det minste progresjon å spore hos CBE selv og ikke er det forandringer i treningsinspirasjonen på bloggen. Det første får være hennes valg, men det andre tror jeg hun hadde fått stor fordel av. Hun trenger å fastholde interessen til hver eneste leser hun har igjen. Legger til, slik andre har skrevet før meg, at definert mage i vel så høy grad handler om kosthold og gener som reell trening. Men denne magen betyr vel mye for bloggeren for man ser tydelig den enorme magefokusen og hvordan bloggbildene med mage har litt ekstra høy forskjell mellom lys og skygge. Her skal det defineres gitt! Drit i at resten av bildet ser rart ut med så kraftige skygger så lenge vi ser magemusklene liksom 🙈 31
FruRosa Skrevet 8. august 2018 #58954 Skrevet 8. august 2018 6 timer siden, Kollontaj skrev: Flere flasker med brennevin og sigarboks? Atte? Er de 80? (Mulig det er humor og jeg ikke forstår den.) Du glemte boken om sigarer som ligger der 😀 5
BlendaSensitive Skrevet 8. august 2018 #58955 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Inocybe skrev: Dette virker til å være essensen av CBEs trening og "sunne balanse". Fokus på slank og på mage (i tilleggg til den nye hobbyen pupper da). Glede, overskudd, progresjon, hverdagsaktivitet og helhetlig trening er ikke en del av dette. Ser man gjennom de siste årene med treningsinnlegg er innholdet nesten identisk år etter år. Litt løp (oftest innendørs) og styrke med mest fokus på selvfølgelig mage. Ut over disse dedikerte treningsøktene er det veldig lite fysisk aktivitet. Den ikkegjennomførte PT-utdanningen og sponsede PTen har vært helt spilt på CBE. Ikke er det det minste progresjon å spore hos CBE selv og ikke er det forandringer i treningsinspirasjonen på bloggen. Det første får være hennes valg, men det andre tror jeg hun hadde fått stor fordel av. Hun trenger å fastholde interessen til hver eneste leser hun har igjen. Legger til, slik andre har skrevet før meg, at definert mage i vel så høy grad handler om kosthold og gener som reell trening. Men denne magen betyr vel mye for bloggeren for man ser tydelig den enorme magefokusen og hvordan bloggbildene med mage har litt ekstra høy forskjell mellom lys og skygge. Her skal det defineres gitt! Drit i at resten av bildet ser rart ut med så kraftige skygger så lenge vi ser magemusklene liksom 🙈 Ren spekulasjon fra meg: Hva hvis "mange/noen/få" faktisk liker det samme dag etter dag? Kanskje det for noen er "tryggt" med forutsigbarhet, i en verden der forandringer skjer veldig fort? trender skifter ikke fra ti år til ti år, men fra uke til uke, spesielt innen mote. JEG er ekstremt forandringsglad, men vet jo at mange andre liker trygghet, komfort i å være en av massen, forutsigbarhet, ikke skille seg ut, ikke gjøre noe som opprører... Kanskje de finner glede i bloggen, som en bekreftelse på seg og sitt liv? (på samme måte som jeg leser om organisasjonsutvikling og utvikling i det store og hele, har flere utdannelser, masse kurs, etc) 2
Gjest Atheena Skrevet 8. august 2018 #58956 Skrevet 8. august 2018 (endret) 2 timer siden, Inocybe skrev: Dette virker til å være essensen av CBEs trening og "sunne balanse". Fokus på slank og på mage (i tilleggg til den nye hobbyen pupper da). Glede, overskudd, progresjon, hverdagsaktivitet og helhetlig trening er ikke en del av dette. Ser man gjennom de siste årene med treningsinnlegg er innholdet nesten identisk år etter år. Litt løp (oftest innendørs) og styrke med mest fokus på selvfølgelig mage. Ut over disse dedikerte treningsøktene er det veldig lite fysisk aktivitet. Den ikkegjennomførte PT-utdanningen og sponsede PTen har vært helt spilt på CBE. Ikke er det det minste progresjon å spore hos CBE selv og ikke er det forandringer i treningsinspirasjonen på bloggen. Det første får være hennes valg, men det andre tror jeg hun hadde fått stor fordel av. Hun trenger å fastholde interessen til hver eneste leser hun har igjen. Legger til, slik andre har skrevet før meg, at definert mage i vel så høy grad handler om kosthold og gener som reell trening. Men denne magen betyr vel mye for bloggeren for man ser tydelig den enorme magefokusen og hvordan bloggbildene med mage har litt ekstra høy forskjell mellom lys og skygge. Her skal det defineres gitt! Drit i at resten av bildet ser rart ut med så kraftige skygger så lenge vi ser magemusklene liksom 🙈 Jeg er enig i at treningen har størst fokus på å holde seg slank, samt opprettholde den definerte magen. Hun har et stort behov for å vise frem kroppen sin og gjerne magen som dere sier. Syns hun har en manisk fremstilling, spesielt disse snappene når hun løper. Hvis de i det hele tatt gir inspirasjon må det være å gi andre dårlig samvittighet. Vet ikke helt hva det er som gjør det, men det er et eller annet som gir meg en følelse av dårlig samvittighet av å ikke være like flink. Det kan være denne manien hun viser som jeg selv ikke har. Noen treningsguru eller inspirasjonskilde som Funkygine kan hun absolutt ikke påberope seg. Blir ikke inspirert til å følge noen av hennes treningsråd. Må bare tilføye at det nok er mange som ønsker den kroppen hun har og hun viser jo stor selvkontroll både når det gjelder mat og trening. Det er denne selvkontrollen som gjør at jeg får en følelse av mani. Jeg sitter i hvertfall igjen med at hun har en helt ekstrem selvkontroll både på inntak av mat, størrelser på måltider og at hun aldri skipper en treningsøkt. Endret 8. august 2018 av Atheena
Medici Skrevet 8. august 2018 #58957 Skrevet 8. august 2018 Undrer meg også litt over det store fokuset på alkohol på denne bloggen, og sigarer?! Synes selv det er helt ok å ta et glass vin i ny og ne, men det er ikke vanlig for meg og min omgangskrets å fronte dette på samme måte som CBE. Det er sånn sett såpass naturlig at om det faktisk er slik at man tar seg et glass en kveld så gjør man bare det, uten å ha behov for å "forsvare" at det er greit. Det skjer heller ikke så ofte hos meg som hos CBE. Sånn sett er det faktisk mer nærliggende, sammenlignet med meg selv, å tenke at det er et overforbruk hos dem og at det er årsaken til at det skal gjøres hverdagslig, alle gjør det liksom. 13
Ultiva Skrevet 8. august 2018 Forfatter #58958 Skrevet 8. august 2018 (endret) 10 timer siden, Kollontaj skrev: Flere flasker med brennevin og sigarboks? Atte? Er de 80? (Mulig det er humor og jeg ikke forstår den.) CBE bedyrer at hun aldri har smakt en eneste sigar eller sigarett i sitt liv, så denne utstillingstrangen av nevnte kreftpinner i småbarnshøyde fremstår litt merkelig. Men et blaff av den gotiske bordellen de en gang hadde må kanskje bestå. Selv syns jeg det virker veldig skummelt å ha dyre glasskarafler med brennevin og tobakk i rekkevidde for ivrige barnehender. Men kanskje denne stua står mest stengt, i det minste når de har besøk av andre småbarnsfamilier. Skeptisk... Endret 8. august 2018 av Ultiva 25
Gjest formula Skrevet 8. august 2018 #58959 Skrevet 8. august 2018 5 minutter siden, Medici skrev: Undrer meg også litt over det store fokuset på alkohol på denne bloggen, og sigarer?! Synes selv det er helt ok å ta et glass vin i ny og ne, men det er ikke vanlig for meg og min omgangskrets å fronte dette på samme måte som CBE. Det er sånn sett såpass naturlig at om det faktisk er slik at man tar seg et glass en kveld så gjør man bare det, uten å ha behov for å "forsvare" at det er greit. Det skjer heller ikke så ofte hos meg som hos CBE. Sånn sett er det faktisk mer nærliggende, sammenlignet med meg selv, å tenke at det er et overforbruk hos dem og at det er årsaken til at det skal gjøres hverdagslig, alle gjør det liksom. Sigarer?? Første gangen jeg hører om unge mennesker som bruker sigarer som dekor i eget hjem.
Medici Skrevet 8. august 2018 #58960 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, formula skrev: Sigarer?? Første gangen jeg hører om unge mennesker som bruker sigarer som dekor i eget hjem. Skjønner ikke helt greia selv. Det er mange flotte bøker, er glad i å lese selv, men en bok om sigarer kunne jeg aldri ha kjøpt. Man kjøper vel helst bøker om ting man interesserer seg for, så da er de vel interessert i sigarer av en eller annen grunn. 4
Fremhevede innlegg