Gjest Truka Skrevet 7. august 2018 #58921 Del Skrevet 7. august 2018 1 time siden, Aricia skrev: Hele Bergen sier "har lagt i sengen i hele dag", så det går fint an. De skjønner hverandre likevel. - og de har sittet på kaffien, og de har ligget i ovnen. Men det er jo lett å forstå hva de mener, læll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 7. august 2018 #58922 Del Skrevet 7. august 2018 1 time siden, Aricia skrev: Hele Bergen sier "har lagt i sengen i hele dag", så det går fint an. De skjønner hverandre likevel. Men det er fortsatt feil å skrive. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. august 2018 #58923 Del Skrevet 7. august 2018 1 minutt siden, Pearl2.0 skrev: Men det er fortsatt feil å skrive. Ja, selvfølgelig. @Tørst påstår imidlertid i innlegget jeg siterte at man ikke kunne si noe slikt på dialekt engang, fordi "har lagt" betyr noe annet enn "har ligget". Så da ville jeg bare opplyse om at det er vanlig å bruke verbene slik i enkelte dialekter. Men antakeligvis ikke i dialekten til @Tørst, kan vi konkludere med. Det var da voldsomt så mye fram og tilbake det skulle bli av dette her. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 7. august 2018 #58924 Del Skrevet 7. august 2018 Har inntrykk av at det i bloggens første år faktisk ble lagt vekt på tekst, det var lengre innlegg som til dels var morsomt skrevet. Selv om språket ikke alltid var det beste da heller. Nå har det etterhvert utviklet seg til en blogg med perfeksjonerte og polerte bilder, der teksten slenges på nærmest som et nødvendig onde, et lite tilbehør til bildene, noe som bare MÅ være med. Og som bærer preg av slurv innimellom. Fatter ikke at ikke CBE må blogge tre ganger om dagen når dette er resultatet? Hvorfor ikke lage ett innlegg pr dag, og heller bruke tid på kvalitet? SÅ mye har de ikke å fortelle at det ikke kan komprimeres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. august 2018 #58925 Del Skrevet 7. august 2018 (endret) Har CBE tre i innlegg om dagen? Bloggutvikllng antall poster, tallet viser måneden med flest innlegg i det aktuelle året. 2011: 87 2012: 86 2013: 80 2014: 73 2015: 68 2016: 62 2017: 56 2018: 50 Endret 7. august 2018 av Kollontaj 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 7. august 2018 #58926 Del Skrevet 7. august 2018 (endret) 18 minutter siden, Kollontaj skrev: Har CBE tre i innlegg om dagen? Hun ligger muligens på ca to innlegg pr dag nå. Uansett består et innlegg av kanskje 10-15 bilder, og litt tekst som ofte er dårlig skrevet. Endret 7. august 2018 av formula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 7. august 2018 #58927 Del Skrevet 7. august 2018 Nytt treningsprogram fra fruen. Jeg blir ikke overbevist om at hun liker å trene gjennom disse videoene. De er for opptatt av å fremstille fruen som pen og uberørt av treningen. Dette henter jeg ingen inspirasjon av. For meg er trening å pushe seg og å være fokusert. Da har ikke jeg rom til å tenke om jeg ser ut som jentene på IG når de løfter 5 kg med hele seg stylet. De som inspirerer meg er de som viser med hele kroppen og ansiktet at de er fokusert, dedikert og at de pusher seg. De kan både være sminket og hatt en kam igjennom håret på forhånd om jeg ikke gjør det samme, men at de driter i å se ut som rollen, men de er rollen, om dere forstår. Treningsglede er ikke lik det nyeste utstyret og se vakker ut for meg. Treningsglede er smil, rødsprengt tryne og eksplosjon i øvelsene. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuwanda2 Skrevet 7. august 2018 #58928 Del Skrevet 7. august 2018 On 8/1/2018 at 3:16 PM, virkelig said: Når barna mine var små så hadde jeg alltid "liten" veske og bag/sekk i tillegg med ekstra som bleier, våt servietter, skift etc. Har forsåvidt det nå også om vi er på tur sammen, med ekstra som solkrem, drikke flaske etc. Du går ikke og drasser rundt på alt i samme veske. Så den veska hennes viser vel ikke noe annet enn at hun sikkert har lommebok, mobil , solbriller osv.med seg som andre folk. ja, men når du har så små barn.. har du da en veske som gjør at den ene hånden er "opptatt" med å bære veske? Jeg har også med meg en ryggsekk og en veske, men sørger for å ha henden fri 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clavel Skrevet 7. august 2018 #58929 Del Skrevet 7. august 2018 23 minutter siden, Liver skrev: Nytt treningsprogram fra fruen. Jeg blir ikke overbevist om at hun liker å trene gjennom disse videoene. De er for opptatt av å fremstille fruen som pen og uberørt av treningen. Dette henter jeg ingen inspirasjon av. For meg er trening å pushe seg og å være fokusert. Da har ikke jeg rom til å tenke om jeg ser ut som jentene på IG når de løfter 5 kg med hele seg stylet. De som inspirerer meg er de som viser med hele kroppen og ansiktet at de er fokusert, dedikert og at de pusher seg. De kan både være sminket og hatt en kam igjennom håret på forhånd om jeg ikke gjør det samme, men at de driter i å se ut som rollen, men de er rollen, om dere forstår. Treningsglede er ikke lik det nyeste utstyret og se vakker ut for meg. Treningsglede er smil, rødsprengt tryne og eksplosjon i øvelsene. Veldig enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 7. august 2018 #58930 Del Skrevet 7. august 2018 2 timer siden, Aricia skrev: Ja, selvfølgelig. @Tørst påstår imidlertid i innlegget jeg siterte at man ikke kunne si noe slikt på dialekt engang, fordi "har lagt" betyr noe annet enn "har ligget". Så da ville jeg bare opplyse om at det er vanlig å bruke verbene slik i enkelte dialekter. Men antakeligvis ikke i dialekten til @Tørst, kan vi konkludere med. Det var da voldsomt så mye fram og tilbake det skulle bli av dette her. Man kan selvfølgelig si hva man vil, men hvis man bytter om på verb slik kan man også bli misforstått. Det lureste vil vel være å tilpasse seg etter hvem man snakker med, slik at man blir forstått og får frem hva det er man mener? Ved å gjøre det, viser man at man vet at enkelte dialektiske uttrykk er grammatisk ukorrekt, og at man kan bruke det som er korrekt hvis situasjonen krever det, men ulik kontekst krever ulik fremgangsmåte. En gang var jeg på Hitra, og jeg forstod rett og slett ikke hva NOEN av de innfødte sa! Det var kjempegøy, og sa akkurat like mye om meg som dem. Nå var det nå en gang JEG som var DER, så man kan ikke akkurat kjefte på de innfødte for at de snakker dialekta si heller, men både meddeler og mottaker har vel et visst ansvar for at budskapet skal bli forstått. I skriftlig norsk kalles dette skriftspråk, som vi har to av her til lands. Da bør man vel tilstrebe å nærme seg dette hvis det er noe man ønsker å meddele? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 7. august 2018 #58931 Del Skrevet 7. august 2018 1 time siden, Kollontaj skrev: Har CBE tre i innlegg om dagen? Bloggutvikllng antall poster, tallet viser måneden med flest innlegg i det aktuelle året. 2011: 87 2012: 86 2013: 80 2014: 73 2015: 68 2016: 62 2017: 56 2018: 50 Hvorfor tok du ikke med 2009 (50) og 2010 (70)? Det ser jo dårligere ut for henne når de ikke blir tatt med, men det er jo greit å vise alt? Føler det blir litt å pynte på sannheten. Det er jo uansett ingen tvil om at antallet synker, og da er det greit å vise det som det er. Ellers nærmer man seg fort nivået til bloggen selv. Snitt per måned: 2009: 42,7 2010: 61,3 2011: 72,3 2012: 78,8 2013: 72,8 2014: 64,7 2015: 59,8 2016: 54,0 2017: 48,5 2018: 44,4 Nå vet vi jo også at innlegg har blitt slettet, så helt korrekt blir det jo ikke. Men det er lett å se at antallet synker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 7. august 2018 #58932 Del Skrevet 7. august 2018 1 time siden, Liver skrev: Nytt treningsprogram fra fruen. Jeg blir ikke overbevist om at hun liker å trene gjennom disse videoene. De er for opptatt av å fremstille fruen som pen og uberørt av treningen. Dette henter jeg ingen inspirasjon av. ... Treningsglede er ikke lik det nyeste utstyret og se vakker ut for meg. Treningsglede er smil, rødsprengt tryne og eksplosjon i øvelsene. Spot on fra Jason Chatfield. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. august 2018 #58933 Del Skrevet 7. august 2018 53 minutter siden, Tørst skrev: Man kan selvfølgelig si hva man vil, men hvis man bytter om på verb slik kan man også bli misforstått. Det lureste vil vel være å tilpasse seg etter hvem man snakker med, slik at man blir forstått og får frem hva det er man mener? Ved å gjøre det, viser man at man vet at enkelte dialektiske uttrykk er grammatisk ukorrekt, og at man kan bruke det som er korrekt hvis situasjonen krever det, men ulik kontekst krever ulik fremgangsmåte. En gang var jeg på Hitra, og jeg forstod rett og slett ikke hva NOEN av de innfødte sa! Det var kjempegøy, og sa akkurat like mye om meg som dem. Nå var det nå en gang JEG som var DER, så man kan ikke akkurat kjefte på de innfødte for at de snakker dialekta si heller, men både meddeler og mottaker har vel et visst ansvar for at budskapet skal bli forstått. I skriftlig norsk kalles dette skriftspråk, som vi har to av her til lands. Da bør man vel tilstrebe å nærme seg dette hvis det er noe man ønsker å meddele? Ok. La meg ta det én gang til, til glede (not) for nye lesere. Innlegget du siterer handlet om at jeg svarte på en påstand fra deg om dialekter, faktisk. Dialekter og muntlig språk. Jeg tillot meg før det å peke på at CBEs språk virket preget av dialektale særtrekk i to spesielle eksempler som ble trukket fram i tråden. Dette som et eksempel på ting vi alle gjør i skriftspråket vårt (ja, faktisk) uten å se det selv, i større eller mindre grad. Derfor trenger vi alle å korrekturleses av andre. Og akkurat det synes å mangle hos CBE, dvs en korrekturleser. Generelt er det åpenbart at bloggen skriker etter input på språkføring fra kyndige folk. Så hele denne greia er nok en indikator på at hun driver bloggingen sin litt for mye i en egen boble der hun hverken søker eller tar imot nødvendige korrigeringer utenfra. Men jeg skjønner at det er vanskelig å bli forstått alltid, altså. Sjelden har jeg skjønt det mer enn i dag. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 7. august 2018 #58934 Del Skrevet 7. august 2018 6 minutter siden, Aricia skrev: Ok. La meg ta det én gang til, til glede (not) for nye lesere. Innlegget du siterer handlet om at jeg svarte på en påstand fra deg om dialekter, faktisk. Dialekter og muntlig språk. Jeg tillot meg før det å peke på at CBEs språk virket preget av dialektale særtrekk i to spesielle eksempler som ble trukket fram i tråden. Dette som et eksempel på ting vi alle gjør i skriftspråket vårt (ja, faktisk) uten å se det selv, i større eller mindre grad. Derfor trenger vi alle å korrekturleses av andre. Og akkurat det synes å mangle hos CBE, dvs en korrekturleser. Generelt er det åpenbart at bloggen skriker etter input på språkføring fra kyndige folk. Så hele denne greia er nok en indikator på at hun driver bloggingen sin litt for mye i en egen boble der hun hverken søker eller tar imot nødvendige korrigeringer utenfra. Men jeg skjønner at det er vanskelig å bli forstått alltid, altså. Sjelden har jeg skjønt det mer enn i dag. Ja, da siterte jeg feil, da, ikke verre enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 7. august 2018 #58935 Del Skrevet 7. august 2018 Apropos fag, flere som husker da CBE proklamerte at hun "er en skikkelig positivst". Jeg gjorde vel omtrent samme feil over her, da jeg skrev "dialektisk" men venter fortsatt på at noen skal arrestere meg for det. Exphil <3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. august 2018 #58936 Del Skrevet 7. august 2018 Treningsinnleggets bilder er komiske for meg. Står med hevet bein og hendene samlet som i bønn, ansiktet helt uberørt som en madonna eventuelt slik man ser ut når man sitter på et foredrag og har mistet interessen fullstendig. Det får ikke meg i treningsmodus, iallfall. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. august 2018 #58937 Del Skrevet 7. august 2018 Funkygine har nesten 600 kommentarer på dagens treningsopplegg. (Litt kontrast til den mummyfit-greia CBE drev med.) Og vilt mange likes på IG (selv om eksponering av barn går over alle støvleskaft). 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blådiamant Skrevet 7. august 2018 #58938 Del Skrevet 7. august 2018 13 minutter siden, Kollontaj said: Funkygine har nesten 600 kommentarer på dagens treningsopplegg. (Litt kontrast til den mummyfit-greia CBE drev med.) Og vilt mange likes på IG (selv om eksponering av barn går over alle støvleskaft). Og mange flere likes på magebildet etter fødselen enn det CBE hadde på sitt 4-dagers bilde. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 7. august 2018 #58939 Del Skrevet 7. august 2018 5 timer siden, Aricia skrev: Ja, selvfølgelig. @Tørst påstår imidlertid i innlegget jeg siterte at man ikke kunne si noe slikt på dialekt engang, fordi "har lagt" betyr noe annet enn "har ligget". Så da ville jeg bare opplyse om at det er vanlig å bruke verbene slik i enkelte dialekter. Men antakeligvis ikke i dialekten til @Tørst, kan vi konkludere med. Det var da voldsomt så mye fram og tilbake det skulle bli av dette her. Aha, ja da er jeg med👍 Nei, tydeligvis ikke😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 7. august 2018 #58940 Del Skrevet 7. august 2018 4 timer siden, Liver skrev: Nytt treningsprogram fra fruen. Jeg blir ikke overbevist om at hun liker å trene gjennom disse videoene. De er for opptatt av å fremstille fruen som pen og uberørt av treningen. Dette henter jeg ingen inspirasjon av. For meg er trening å pushe seg og å være fokusert. Da har ikke jeg rom til å tenke om jeg ser ut som jentene på IG når de løfter 5 kg med hele seg stylet. De som inspirerer meg er de som viser med hele kroppen og ansiktet at de er fokusert, dedikert og at de pusher seg. De kan både være sminket og hatt en kam igjennom håret på forhånd om jeg ikke gjør det samme, men at de driter i å se ut som rollen, men de er rollen, om dere forstår. Treningsglede er ikke lik det nyeste utstyret og se vakker ut for meg. Treningsglede er smil, rødsprengt tryne og eksplosjon i øvelsene. Enig. Trenings"inspirasjonen" er triste greier. Jeg vil se (ekte) svette, høy puls, dedikasjon og glede. Tøffe tak - ikke fokus på poseringer/vinkler som får modellen til å ta seg best mulig ut. Perfekt sminke, hår, nyeste kleskolleksjon hjelper lite når det er de samme kraftløse poseringene og uttrykkene vi har sett i åresvis. Det gir absolutt intet. Må da være mulig for en som insisterer på hun eeelsker å trene og med snart 10 års bloggererfaring å få det til bedre enn dette? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg