Gjest Cocosa Skrevet 26. juli 2018 #58261 Del Skrevet 26. juli 2018 @Lin10 Er det noe som helst bloggeren gjør som du er uenig i? Jeg har lyst å sitere meg selv på at jeg til og med er uenig med mine beste venner på ukentlig basis, uten at det trenger å bety noe for vårt vennskap. Når man er enig i barneeksponering, heliumbruk og fraværet av omtanke for brannofre på offentlig blogg, får det meg til å lure hva som er motivet bak all støtten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. juli 2018 #58262 Del Skrevet 26. juli 2018 14 minutter siden, Asti skrev: Fra http://www.juristkontakt.no/i/2016/9/juko-2016-09-104 - Sara Eline Grønvold uttalte blant annet følgende i et foredrag på Juristkongressen: "Når det gjelder prinsippet om barnets beste, er det svært viktig å huske at dette prinsippet ikke kan snus på hodet. Det er ikke slik at handlinger som «ikke er til skade for barnet» oppfyller prinsippet. Handlingen skal være nettopp til barnets beste. Hvor mange tenker egentlig over dette før de legger ut bilder av barnet sitt? spurte Grønvold." Om "bruk av barn i sosiale medier": https://imgur.com/a/AWoLv Jeg skulle gjerne sett Cbe.no sin forklaring på hvorfor bruk av barn i deres SoMe-kanaler er til barnas beste. Asti, du har alltid gode innlegg! Ikke bare dette, men over lang tid ♥️ 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 26. juli 2018 #58263 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) Takk @Justlooking --------------- Sara Eline Grønvold forklarer her så godt hvorfor bruk av barn i SoMe hos blant annet Cbe.no er kritikkverdig: https://www.barnevakten.no/trakker-du-over-barnas-rett-til-privatliv/ Der står til slutt noe som overstyrer Cbe.no sine behov (uansett hva de måtte være) for "bruk av barn i sine SoMe-kanaler": "– Det er viktig å huske at barnets beste faktisk betyr barnets beste, og ikke blir snudd på hodet som et «ikke til skade»-prinsipp. Det er faktisk slik at deling av barnebilder skal være direkte til barnets beste.....". Endret 26. juli 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 26. juli 2018 #58264 Del Skrevet 26. juli 2018 13 minutter siden, Donatello skrev: Jeg trodde formålet med bloggingen var å selge annonser osv., ikke å blogge om sitt eget og familiens liv? Hun kan faktiske gjøre begge deler. Skrive om sitt liv og samtidig selge annonsen og tjene penger. Hun som jeg er avhengig av inntekter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. juli 2018 #58265 Del Skrevet 26. juli 2018 2 minutter siden, Lin10 skrev: Hun kan faktiske gjøre begge deler. Skrive om sitt liv og samtidig selge annonsen og tjene penger. Hun som jeg er avhengig av inntekter. Poenget er vel at hun skriver om livet sitt for å selge annonser. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 26. juli 2018 #58266 Del Skrevet 26. juli 2018 16 minutter siden, pøbelsara skrev: Poenget er vel at hun skriver om livet sitt for å selge annonser. Det var ikke slik det begynte, men så ble det hennes jobb. Du må da være fornøyd med at hun selger annonser, eller så måtte du betale for å klikke deg inn på bloggen🙂 hun må betale sin regninger som alle andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 26. juli 2018 #58267 Del Skrevet 26. juli 2018 9 minutter siden, Lin10 skrev: Det var ikke slik det begynte, men så ble det hennes jobb. Du må da være fornøyd med at hun selger annonser, eller så måtte du betale for å klikke deg inn på bloggen🙂 hun må betale sin regninger som alle andre. Hun selger leserne sine til annonsører. Som det ser ut til at det blir færre av. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 26. juli 2018 #58268 Del Skrevet 26. juli 2018 9 minutter siden, Lin10 skrev: Det var ikke slik det begynte, men så ble det hennes jobb. Du må da være fornøyd med at hun selger annonser, eller så måtte du betale for å klikke deg inn på bloggen🙂 hun må betale sin regninger som alle andre. Jada, de lever godt av dette! Ikke bare hun men hele familien. De har flottere hus og bil enn de fleste. Ingen ting galt med å tjene gode penger, men ser du ikke at det kan gå på bekostning av både lesere og barn? De selv er voksne og lever tydeligvis godt med samvittigheten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
decker Skrevet 26. juli 2018 #58269 Del Skrevet 26. juli 2018 5 minutter siden, Knitting lady skrev: Nei, det er ikkje uvanlig. Det ligg i menneskets natur å «kartlegge» andre individ med bakgrunn i den informasjonen vi har tilgjengelig. Så sorterer vi og kategoriserer mennesker ut i frå erfaringer og preferanser for personlighet. Du har til dømes, gjennom denne tråden, kategorisert Caroline Berg Eriksen som ei god mor og ei lykkelig kvinne, som lever balansert og sunt i eit lykkelig ekteskap. Ikkje noko rart med det - det er akkurat slik Berg Eriksen representerer verkelegheita. Men vi kan ikkje vite at det er slik. Akkurat som at dei mindreårige blir representert som reine, pene, lykkelige og alltid snille born som liker diverse Disney prinsesser, gå ski og å flette håret. Forskjellen er at Caroline har valgt denne representasjonen, det har ikkje dei mindreårige. Det er kanskje ikkje krenkande å bli oppfatta som nokon som eeeelsker Disney prinsesser når du er 5 år, men tru meg - eg hadde opplevd det som meget krenkande om min mor offentlig hadde framstilt meg som ei som lekte pent med dukker og elska å sjå på Disney prinsesser som barn, då eg kom i min verste (beste 🤟) rock/grunge periode i tenåra. Eg trur heller ikkje at Berg Eriksen legg ut noko som dei trur kan være krenkande for borna i framtida, men med bakgrunn i mengda eksponeringa trur eg heller ikkje ho har reflektert over kva dette kan ha av konsekvens for borna. Når desse aspekta omsider blir ein offentleg debatt, og ho vel å fortsatt eksponere borna - men rettferdiggjøre det med at bileta skal være «delikat», understrekar det egentlig at ho verken har reflektert over, eller forstått debatten. Dette! (Helsing med-grunger) 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zaza Skrevet 26. juli 2018 #58270 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) Vel, jeg snakker ikke om jobben til Live Nelvik, da hun ikke lever av å blottlegge sitt eget liv. Det samme gjelder Jenny Skavland. Men til gjengjeld setter de en standard som jeg tenker kan være overførbar til nettopp bloggere. Tenk så mange større kjendiser vi har her i Norge hvor de fleste av oss aldri har hørt om eller vet mye om barna. Selv om CBE har en self made hverdagsblogg så mener jeg at barna ikke trenger å ta en så stor del av den som jeg synes de nå gjør. Det bør ikke være en selvfølge for leserne og jeg ville hatt full respekt om hun ikke gjorde det. Jeg synes personlig at det som er ment å være en inspirerende livstilsblogg har blitt svært utvannet, nettopp fordi hun kommer med så mange innholdsløse hverdagsinnlegg der hun poster utrolig fine, men oppstilte bilder av seg selv, hus, mann og barn, mens teksten er syltynn. Hvilken interesse har man av hverdagen til andre? Dekker over lite og svak tekst med mange bilder, men ingen tydelig profil. Av og til en oppskrift, tips til noe sminke, klær og trening, alt i reprise vel og merke. Men kanskje hadde en blogg uten barn blitt så gjennomskuelig tynn at det kompenserer for et kjedelig produkt? Ryddet for slettet sitat. Edie, adm. Endret 27. juli 2018 av Zaza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 26. juli 2018 #58271 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) På 26.7.2018 den 11.13, pøbelsara skrev: Jeg tror bloggen hennes kommer til å være barnefri en stund nå. Det ville vært helt fullstendig tonedøvt å kjøre på med bilder av ungene nå - ALLE i deres bransje har fått med seg MH-MTM-greia. OG at LK vet å svare for seg, er det vel en smule delte meninger om. Også i innsidesirklerne i bransjen. På 26.7.2018 den 18.21, Shopgirl2014 skrev: Hvem er det som er deltagende i disse "innsidesirklene i (blogg?) bransjen"? Tydeligvis hektisk her i dag, så prøver igjen Hvem er det som utgjør "innsidesirklene" i det jeg antar er bloggbransjen? Endret 27. juli 2018 av Shopgirl2014 la til "det" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 27. juli 2018 #58272 Del Skrevet 27. juli 2018 Ryddet for persondebatt, spekulasjoner og svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. juli 2018 #58273 Del Skrevet 27. juli 2018 19 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Tydeligvis hektisk her i dag, så prøver igjen Hvem er som utgjør "innsidesirklene" i det jeg antar er bloggbransjen? I could tell you, but then I’d have to kill you. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #58274 Del Skrevet 27. juli 2018 CBE er tydelig inspirert av Sophie Elise/Isabel Raad/Anna Rasmussen og fokuserer knallhardt på pupper og rumpe på sine siste instagrambilder. De mindreårige går igjen på tung rotasjon på Instastory. Igjen så presenterer bedriften altså en svært ulekker kombinasjon av seksualisert innhold og småbarn. Men noe må man vel gjøre når man har 15 000 blogglesere og ligger på 10. plass på listen. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 27. juli 2018 #58275 Del Skrevet 27. juli 2018 Er bloggen på tiende plass nå?! Def er ingen tvil om at blogging er på vei ut. Det blir nok mange som må se seg om etter andre jobber etterhvert. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 27. juli 2018 #58276 Del Skrevet 27. juli 2018 3 minutter siden, Ultiva skrev: CBE er tydelig inspirert av Sophie Elise/Isabel Raad/Anna Rasmussen og fokuserer knallhardt på pupper og rumpe på sine siste instagrambilder. De mindreårige går igjen på tung rotasjon på Instastory. Igjen så presenterer bedriften altså en svært ulekker kombinasjon av seksualisert innhold og småbarn. Men noe må man vel gjøre når man har 15 000 blogglesere og ligger på 10. plass på listen. Det er så heftig eksponering av mindreårige at jeg blir helt matt! Til og med et tilbakeblikk 5 år tilbake i tid på samme huske/føyse. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkererter Skrevet 27. juli 2018 #58277 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Dobbeltpost Endret 27. juli 2018 av Sukkererter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkererter Skrevet 27. juli 2018 #58278 Del Skrevet 27. juli 2018 Jeg forstår ikke hvordan en voksen kvinne kan svinse rundt i en hage, smile skjelmsk mot linsa med gresk musikk i bakgrunn og gjøre seg til for kameraet for så å distribuere dette som innhold for blogglesere/følgerne. Hvem har noen utbytte av dette, og hva er det hun ønsker å formidle (IG story)? Kan til en viss grad forstå bloggerne på 20-22 som spiller på kropp, men at en tobarnsmor skal kjøre så sterkt fokus på dette er uforståelig. Det svart/hvitt-bildet på IG tidligere i uka reagerte jeg sterkt på, så mye fokus på utstikkende bein og magemuskler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #58279 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) På 26.7.2018 den 11.07, Lin10 skrev: Både MH og CBE og co.vet nok at det er en forskjell på hva og hvor mye som blir publisert på Anna Rasmussens blogg og CBE sin blogg, så det er nok ingen som ville prøvd å ta CBE for noe som helst. Eller de ville ha nok fått svar på tilltale av LK. Han vet å svare for seg💪🏼En annen ting.. de trenger ikke din tillatelse på hva de ønsker å publisere, enten man er under 6 år eller over 18 år. Måtte le høyt av denne. Dette er tross alt bedriftseieren som i fjor forsvarte CBE ved å uttale offentlig at alkoholreklameloven er "tåpelig": https://www.vg.no/rampelys/i/WVkB2/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar "At han synes loven er tåpelig får stå for hans regning, vi forholder oss til loven", sier fungerende avdelingsleder i Helsedirektoratet, Jens J. Guslund. Dette var etter at bedriften ble refset for tredje gang for å bryte Alkoholreklameloven. Endret 27. juli 2018 av Ultiva 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 27. juli 2018 #58280 Del Skrevet 27. juli 2018 12 minutter siden, Ultiva skrev: CBE er tydelig inspirert av Sophie Elise/Isabel Raad/Anna Rasmussen og fokuserer knallhardt på pupper og rumpe på sine siste instagrambilder. De mindreårige går igjen på tung rotasjon på Instastory. Igjen så presenterer bedriften altså en svært ulekker kombinasjon av seksualisert innhold og småbarn. Men noe må man vel gjøre når man har 15 000 blogglesere og ligger på 10. plass på listen. Nå har hun ikke blogget på noen få dager så kanskje ikke så rart det akkurat, samtidig som det er ferietid og de som ligger høyt oppe nå er click bait og damene i drama med Mads. CBE har ferie fra blogging så det er ikke kommet innlegg sidne 24.juli, så tre dager uten så hvorfor skal de fleste klikke seg inn når hun har informert om at hun tar noen dager fri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg