Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehehe, tidenes goodiebag, sier jeg bare! :5:

Og da snakker jeg selvsagt om de siste sidene i denne tråden - godbit etter godbit!  

Kudos til alle som har bidratt, og ikke minst til @FrkIA som gjorde alt dette mulig. :blomst: 

• Liker 37
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, Newroz skrev:

Hvis de skal drive med skjult reklame tror jeg det er lurt å inngå en felles pakt om at man ikke legger ut hva som er i goodi bagen, og ikke skriver om eventet :P

men hvem vil legge produkter i en goodiebag som blir holdt hemmelig!?

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, monkey business skrev:

Det forklarer kanskje hvorfor Ida Wulff nevner at is med salt karamellsaus gjør henne glad (13. feb), og at hennes store "hang up for tiden er karamellsaus fra Diplom Is, den rosa tuben som står på is-disken i alle landets matbutikker akkurat nå" (22. feb.)

Salt karamellsaus fra Diplomis var også i goodiebagen.

https://www.forbrukertilsynet.no/tips-oss

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, MissLucy skrev:

Det må jo være UI som har trommet sammen denne goodiebagen og gitt sine ansatte bloggere

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Viking-girl skrev:

Det må jo være UI som har trommet sammen denne goodiebagen og gitt sine ansatte bloggere

hehe, jeg svarte på forslaget om at de som får den burde lage en hemmelighetspakt. Men da forsvinner jo hele poenget, for poenget er jo å eksponere produktene.

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, MissLucy skrev:

hehe, jeg svarte på forslaget om at de som får den burde lage en hemmelighetspakt. Men da forsvinner jo hele poenget, for poenget er jo å eksponere produktene.

Nemlig. Poenget med goodiebagen var at produktene i den skulle få omtale. Det var derfor disse bloggerne fikk den, ergo skal det merkes somreklame.

• Liker 12
Skrevet
8 timer siden, Newroz skrev:

Syns det allerede minner ganske mye om organisert kriminalitet jeg :P En hel bransje som bevisst forsøker å snike seg unna loven, og har egne samlinger hvor de møtes. De kaller hverandre til og med familie. Eneste som mangler er sigaren! :fnise:

Kan like gjerne kalle det en sekt. Like creepy er det også.

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Asti skrev:

United Influencers Kick Off den 09.02.18 og skjult reklame hos cbe.no den 22.02.18 for "Salt karamell fra Diplom Is"?  https://imgur.com/a/N9n3E

Det er spekulasjon uansett. Har dere sett CBE motta goodiebag ? Har hun postet det noe sted ? Om hun nevner at hun bruker den og den sausen, eller har kjøpt den deoen så om du ikke kan bevise at hun tok med godie bag så kan du ikke bevise noe, derfor spekulasjon. Det er ikke alle som er interessert i goodie bags på arrangement, uansett hva noen måtte mene om CBE. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, virkelig skrev:

Det er spekulasjon uansett. Har dere sett CBE motta goodiebag ? Har hun postet det noe sted ? Om hun nevner at hun bruker den og den sausen, eller har kjøpt den deoen så om du ikke kan bevise at hun tok med godie bag så kan du ikke bevise noe, derfor spekulasjon. Det er ikke alle som er interessert i goodie bags på arrangement, uansett hva noen måtte mene om CBE. 

Hun la ut bilde på snapchat av goodiebagen. Så ja, jeg har sett det.

Skrevet
Akkurat nå, Asti skrev:

Hun la ut bilde på snapchat av goodiebagen. Så ja, jeg har sett det.

Da må du nesten dokumenter det da, ellers blir det spekulasjon. regner med det ble tatt screens.

• Liker 2
Skrevet (endret)
13 minutter siden, virkelig skrev:

Da må du nesten dokumenter det da, ellers blir det spekulasjon. regner med det ble tatt screens.

Jeg tok skjermbilde, men det ble slettet i går (før avsløringen). Kan jo være andre som også har sett det, og som kan bekrefte at CBE la ut bilde på snapchat av innholdet i goodiebag? Det man har bilde av er CBE som holder en goodiebag...

Det er uansett tatt skjermbilde av andre sine - https://imgur.com/a/O2LJ4 . Det man må tenke på er at dette er produkter formidlet av United Influencers, salgsselskap for annonser og kommersielle innlegg. Det er altså ikke en tilfeldig goodiebag, men merker som United Influencers nok har inngått samarbeid med (enten bare der og da, for at influencere skal nevne dem eller langsiktig samarbeid). Slik at så lenge Berg Eriksen nevner de merkene, er der en kobling mellom henne, UI og merket. 

Imgurene https://imgur.com/a/2ydTo og https://imgur.com/a/N9n3E er sendt som tips til Forbrukertilsynet, og så får de eventuelt se nærmere på det. 

Endret av Asti
Gjest Newroz
Skrevet
2 timer siden, MissLucy skrev:

Mange! Poenget er at de bare ikke må vise det frem sånn på bloggen i form av "spre posen på senga". Det de må gjøre - er sånn som CBE gjorde :) Gi et tips fra "hjertet". Intimsprayen kom i goodibagen, men det visste ikke vi før nå. Og dette, skjult reklame med masse fuss, er jo virkelig bra reklame for Niva og Deo doc (hvis du tenker at all oppmerksomhet er bra oppmerksomhet) 

Skrevet

Hnesikten med goodiebag er jo ikke nødvendigvis for at de enkelte bloggerne skal reklamere for produktene ut mot leserne i første omgang, men for å få varene sine ut blant folk, folk prater sammen, få varene kjent bl.a blant kjøpe sterke folk. Det gis ofte ut goodiebag på mange type eventer, også blant folk som ikke er aktive i SOME, Jeg får stadig tilsendt varer , dyre ting som ønskes vist på IG, eller bare for at de vet dette produktet/merket liker jeg. (Har stor IG konto med hovedsak interiør)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, virkelig skrev:

Hnesikten med goodiebag er jo ikke nødvendigvis for at de enkelte bloggerne skal reklamere for produktene ut mot leserne i første omgang, men for å få varene sine ut blant folk, folk prater sammen, få varene kjent bl.a blant kjøpe sterke folk. Det gis ofte ut goodiebag på mange type eventer, også blant folk som ikke er aktive i SOME, Jeg får stadig tilsendt varer , dyre ting som ønskes vist på IG, eller bare for at de vet dette produktet/merket liker jeg. (Har stor IG konto med hovedsak interiør)

stating the obvious. Det der skjønner vi.

• Liker 18
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Og velger man å vise frem produkter man har fått tilsendt fram på blogg/SoMe SKAL det merkes som reklame for det er fordel og eksponering for begge parter.

Skrevet
1 minutt siden, Sirkustjukk skrev:

Og velger man å vise frem produkter man har fått tilsendt fram på blogg/SoMe SKAL det merkes som reklame for det er fordel og eksponering for begge parter.

Det er riktig, det er derfor det sjeldent lønner seg å vise frem små produkter som de mottar fordi jobben i etterkant blir større, det skal meldes inn og skattes av bl.a

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Newroz skrev:

enig. Som jeg sa i et annet innlegg, er det en bevisvurdering, og dette er et av elementene i den vurderingen.

• Liker 4
Skrevet

Det er fantastisk hvordan de avsløres i løgn gang på gang! Det, og kommentarfeltet på bloggen er det som gir størst underholdning med denne bloggen.

• Liker 29
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...