minimymlen Skrevet 28. februar 2018 #51441 Skrevet 28. februar 2018 1 minutt siden, minimymlen skrev: Det stemmer at det var Det Nye, og det ble en PFU-sak. Dette eventet var kun en liten del av den fulle pakka som ble klaget inn, det var spesielt nummeret med "rumpa som skulle fortelle en historie" som Det Nye skrev om forsiden som inneholdt omtale som kunne tolkes som skjult reklame. Hele saken: https://journalisten.no/2015/12/Det-Nye-felt-for-kommersiell-sammenblanding 8
MissLucy Skrevet 28. februar 2018 #51442 Skrevet 28. februar 2018 (endret) jeg googlet "kick-off med United Influencers", og det var jo en interessant studie i merking og mangel på merking. Alle skriver hvilket firma som står for bildene, men utover det ser vi at - noen (f.eks CBE, Espen Hilton, Stine Steen, June Holm, trinestreningsglede) merket ikke innlegget om kick-offet med noe som helst #verstiklassen - Andre (Ida W, Mylittlekitchen) merker det med sponset hotellopphold, mat og goodiebag, og da forstår vi jo at disse tingene skulle vært merket hos alle - Atter andre føyer til at det var sponset sminke fra Vita og sponset hårstyling fra Hairport, sponsede produkter og lånt antrekk (treningsfrue), og da forstår vi jo at der var enda mer som skulle vært merket hos absolutt alle. der var mange flere, men jeg nådde en grense for mye jeg orker å lese om denne sponseorgien. Man skulle jo tro at et kick-off for nettopp UI, der absolutt alt er sponset, var noe disse influenserekspertene kunne greidd å få til? det er så dårlig. legger til: - her er en lenke som viser at den Deodoc'en CBE (den i hvit emballasje) reklamerer for faktisk var i goodiebagen: http://www.annettenordstrom.com/2018/02/11/kickoffhelg/https://eu-central-1.tchyn.io/unitedblo ... quality=75 Jeg så og et bilde på en av bloggene jeg viste til lenger oppe, som viser CBE som står og holder goodiebagen sin. Ellers observerer jeg med interesse at det ser ut til å være champagne i goodie bagen, uten at noen ser ut til å reflektere et øyeblikk over lovligheten av alkohol i de mer eller mindre umerkede reklameinnleggene sine. Endret 28. februar 2018 av MissLucy la til noe 33
Gjest Newroz Skrevet 28. februar 2018 #51443 Skrevet 28. februar 2018 1 minutt siden, minimymlen skrev: Hele saken: https://journalisten.no/2015/12/Det-Nye-felt-for-kommersiell-sammenblanding Takk!
Gjest Newroz Skrevet 28. februar 2018 #51444 Skrevet 28. februar 2018 10 minutter siden, MissLucy skrev: jeg googlet "kick-off med United Influencers", og det var jo en interessant studie i merking og mangel på merking. Alle skriver hvilket firma som står for bildene, men utover det ser vi at - noen (f.eks CBE, Espen Hilton, Stine Steen, June Holm, trinestreningsglede) merket ikke innlegget om kick-offet med noe som helst #verstiklassen - Andre (Ida W, Mylittlekitchen) merker det med sponset hotellopphold, mat og goodiebag, og da forstår vi jo at disse tingene skulle vært merket hos alle - Atter andre føyer til at det var sponset sminke fra Vita og sponset hårstyling fra Hairport, sponsede produkter og lånt antrekk (treningsfrue), og da forstår vi jo at der var enda mer som skulle vært merket hos absolutt alle. der var mange flere, men jeg nådde en grense for mye jeg orker å lese om denne sponseorgien. Man skulle jo tro at et kick-off for nettopp UI, der absolutt alt er sponset, var noe disse influenserekspertene kunne greidd å få til? det er så dårlig. Intimsprayen, for kvinner - har bare sett den for menn blitt avbildet, er avbildet hos en bloggere som deltok på arrangementet. http://www.annettenordstrom.com/2018/02/11/kickoffhelg/ https://eu-central-1.tchyn.io/unitedbloggers-production/uploads/sites/43/2018/02/7-1.jpg?w=1200&quality=75
Gjest Newroz Skrevet 28. februar 2018 #51445 Skrevet 28. februar 2018 (endret) Blogginnlegget jeg viste til over er forøvrig umerket, selv om det står at det inneholder sponsede klær og veske, og alt dette sammen med alko i samme innlegg. Neste kickoff for UI bør de kanskje ha en opplæring i markedsføringsloven og alkoholloven Endret 1. mars 2018 av Newroz
loffen Skrevet 28. februar 2018 #51446 Skrevet 28. februar 2018 (endret) Ser det var kaffeskrubb fra BodyBoom i goodiebagen også. Det forklarer hvorfor Espen Hilton snapper nesten daglig om hvor fantastisk det er å skrubbe seg med kaffe i dusjen. Haha! (edit; senest for to timer siden) Endret 1. mars 2018 av loffen 22
Gjest Newroz Skrevet 1. mars 2018 #51447 Skrevet 1. mars 2018 8 minutter siden, loffen skrev: Ser det var kaffeskrubb fra BodyBoom i goodiebagen også. Det forklarer hvorfor Espen Hilton snapper nesten daglig om hvor fantastisk det er å skrubbe seg med kaffe i dusjen. Haha! Hvis de skal drive med skjult reklame tror jeg det er lurt å inngå en felles pakt om at man ikke legger ut hva som er i goodi bagen, og ikke skriver om eventet
Mme Blavatsky Skrevet 1. mars 2018 #51448 Skrevet 1. mars 2018 6 minutter siden, Newroz said: Hvis de skal drive med skjult reklame tror jeg det er lurt å inngå en felles pakt om at man ikke legger ut hva som er i goodi bagen, og ikke skriver om eventet Da blir det vel organisert kriminalitet? Det høres alvorlig ut! 😨 9
loffen Skrevet 1. mars 2018 #51449 Skrevet 1. mars 2018 Virker litt mafia-aktig hos enkelte bloggere allerede, spør du meg. *cozy* 12
monkey business Skrevet 1. mars 2018 #51450 Skrevet 1. mars 2018 (endret) 13 timer siden, loffen skrev: Ser det var kaffeskrubb fra BodyBoom i goodiebagen også. Det forklarer hvorfor Espen Hilton snapper nesten daglig om hvor fantastisk det er å skrubbe seg med kaffe i dusjen. Haha! Det forklarer kanskje hvorfor Ida Wulff nevner at is med salt karamellsaus gjør henne glad (13. feb), og at hennes store "hang up for tiden er karamellsaus fra Diplom Is, den rosa tuben som står på is-disken i alle landets matbutikker akkurat nå" (22. feb.) La til: " Spiser is med en halv tube karamellsaus på toppen" med kjæresten. (27. feb) Salt karamellsaus fra Diplomis var også i goodiebagen. Endret 1. mars 2018 av monkey business La til 30
loffen Skrevet 1. mars 2018 #51451 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, monkey business skrev: Det forklarer kanskje hvorfor Ida Wulff nevner at is med salt karamellsaus gjør henne glad (13. feb), og at hennes store "hang up for tiden er karamellsaus fra Diplom Is, den rosa tuben som står på is-disken i alle landets matbutikker akkurat nå" (22. feb.) Ja, helt sikkert! 3
Gjest Newroz Skrevet 1. mars 2018 #51452 Skrevet 1. mars 2018 17 minutter siden, loffen skrev: Ser det var kaffeskrubb fra BodyBoom i goodiebagen også. Det forklarer hvorfor Espen Hilton snapper nesten daglig om hvor fantastisk det er å skrubbe seg med kaffe i dusjen. Haha! : http://www.espenhilton.com/2018/02/15/jeg-dusjer-kroppen-min-kaffe/ Han skriver i innlegget at han fikk produktet i goodi bagen hos UI, men her presenteres en egen oppskrift. I kommentarfeltet så har imidlertid "giveren" av kaffeskrubben kommentert: VERONIKA BERGBY 2 UKER SIDEN SVAR Hei Espen! Så utrolig kult at du har testet BOOMbastiske BodyBoom kaffeskrubb!! Vil bare tipse på at BodyBoom kan kjøpes på H&M, coverbrands.no og straks blush.no. Skrubb i vei! #bodyboom_no
Gjest Newroz Skrevet 1. mars 2018 #51453 Skrevet 1. mars 2018 4 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Da blir det vel organisert kriminalitet? Det høres alvorlig ut! 😨 Syns det allerede minner ganske mye om organisert kriminalitet jeg En hel bransje som bevisst forsøker å snike seg unna loven, og har egne samlinger hvor de møtes. De kaller hverandre til og med familie. Eneste som mangler er sigaren!
loffen Skrevet 1. mars 2018 #51454 Skrevet 1. mars 2018 Han sier på snap i kveld at det er en av de beste scrubbene han har prøvd, men nevner ikke noe merke. 4
Gjest Newroz Skrevet 1. mars 2018 #51455 Skrevet 1. mars 2018 2 minutter siden, loffen skrev: Han sier på snap i kveld at det er en av de beste scrubbene han har prøvd, men nevner ikke noe merke. Hvis det ikke er hans egen har han vel fått et nytt parti
Gjest Newroz Skrevet 1. mars 2018 #51458 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, Fjelldronning skrev: Slutt å les bloggen hennes! Bra oppfordring.
Gjest Fjelldronning Skrevet 1. mars 2018 #51459 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, Newroz skrev: Bra oppfordring. Takk
Gjest Asti Skrevet 1. mars 2018 #51460 Skrevet 1. mars 2018 (endret) Slettet. ----- Cbe.no: UI Kick Off den 09.02.18 og skjult reklame: https://imgur.com/a/2ydTo Endret 1. mars 2018 av Asti
Fremhevede innlegg