Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fått noe er vel kjøpt i CBEs verden. Hun som mener at hun taper på sponsing siden hun må skatte av det. 

«Jeg betaler for varene i form av reklame verdt mye mer enn varene i seg selv, og i tillegg må jeg skatte av verdien på produktene.»

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om hun kjøpte det selv så dukker det sikkert opp en kvittering i bloggen snart! Der har hun jo gjort før når hun har vært veldig tydelig på at noe har vært kjøpt inn for egne penger.  

Det i seg selv beviser riktignok ikke hvorvidt produktet er innkjøpt selv for så å omtales i bloggen/på sosiale medier mot vederlag, men det er ikke poenget i dette tilfellet.

- Interessant å få informasjon om slikt fra bekjente av paret, selv om det neppe var ønskelig fra CBE.no sin side.

"With friends like these, etc.." 

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Om hun kjøpte det selv så dukker det sikkert opp en kvittering i bloggen snart! Der har hun jo gjort før når hun har vært veldig tydelig på at noe har vært kjøpt inn for egne penger.  

Det i seg selv beviser riktignok ikke hvorvidt produktet er innkjøpt selv for så å omtales i bloggen/på sosiale medier mot vederlag, men det er ikke poenget i dette tilfellet.

- Interessant å få informasjon om slikt fra bekjente av paret, selv om det neppe var ønskelig fra CBE.nos side.

"With friends like these, etc.." 

Jeg ser heller ikke bort fra at hun drar en "froosh" hvis hun velger å kommentere dette.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Vita hadde jo sminken på det eventet, da stod de tydeligvis for deler av goodiebagen også. Bare det er nok for min del, ellers underskriver jeg alt @pøbelsara skriver. 👏🏻

Endret av Kollontaj
  • Liker 20
Gjest Sirkustjukk
Skrevet
3 minutter siden, monkey business skrev:

Jeg ser heller ikke bort fra at hun drar en "froosh" hvis hun velger å kommentere dette.

Åh, gode gamle Froosh-gate❤️

Skrevet
1 time siden, FrkIA skrev:

Ja, jeg er fryktelig hypp på at enkelte her skal tenke seg om 2 ganger ekstra før de boikotter en bedrift som ikke har noe med saken å gjøre. 

Til orientering: Vita samarbeider med Camilla Pihl som driver med umerket reklame for Vita: https://imgur.com/a/c3cHq . 

Skrevet
8 minutter siden, Sirkustjukk said:

Åh, gode gamle Froosh-gate❤️

Hva er "Froosh-gate"? :ohmy:

• Liker 2
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Hjelper lite med fresh dåsespray når hele opplegget viser seg være like råttent som fjor årets rekeskall:laugh:

Skrevet (endret)
3 timer siden, formula skrev:

Hvis CBE skulle by på seg selv, og fortelle en god historie hadde det vært interessant å lese hvordan hun opplevde det da de ble tatt i kommentarfelt-juks. Tipper det var rimelig vondt, traumatisk og ikke minst pinlig. Om hun hadde hatt mot til å fortelle om denne opplevelsen -rett fra levra- så ville det vært spennende å lese.

Jeg tenkte akkurat det samme, bare med en litt annen vri. Ønsker meg heller en skildring fra den spiseforstyrrede (helt bokstavelig ment, ikke billedlig) lutefiskmiddagen den kvelden bobla sprakk, og herr og fru panisk satt med mobilen og slettet kommentarer på IG og blogg,  mens de samtidig underholdt middagsgjester og nøt lutefisken. :PDet er historien sin, det! 

Endret av hufsaaaaa
Skrivefeil
  • Liker 18
Skrevet

Det er så fint at rosabloggerne deler av sin dyrebare tid og vakre nettsider til å lage ubetalt reklame for diverse produkter. De må være uendelig snille og gode, det er jeg helt sikker på.

Tull. Det er en råtten bransje og de bør bruke all den sprayen de kan få tak i, kanskje det kan kamuflere lukten av snikreklame og selvgodhet   :sno:

Gjest Sirkustjukk
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

Hva er "Froosh-gate"? :ohmy:

CBE hadde fått levert Froosh-smoothie på døra i Siljan, selskapet spurte henne om varene i en kommentar på instragram hvor frua takket med både foldede hender og whatnot. 

Litt senere har hun et blogginnlegg hvor en flaske smoothie er avbildet. Hun får spørsmål om hvor man får kjøpt smoothien og frua svarer hun har kjøpt på butikken. Noen andre spør om dette ikke er fra varene hun nettopp mottok fra Froosh (j.fr instagram). Det var det visst ikke i følge henne.

Så isteden for å bruke smoothie hun hadde fått tilsendt og da måtte merke reklame (og skatte) kjørte hun da nærmest ensærend for å kjøpe selv (for en vilje, de bodde på Siljan da😉) for å kjøpe og avbilde.

Noe som virket litt unsannsynelig.

Froosh på sin side brukte også bilder fra bloggen uten Fruas viten til å promotere produkter.

@mamsi hadde et godt blogginnlegg med skjemdumper men ser til at bloggen er tatt ned...?

Endret av Sirkustjukk
Skrevet (endret)

@Sirkustjukk :hakeslepp:

Tusen takk! 

Endret av Ovnsbakt Paprika
  • Liker 5
Skrevet
2 timer siden, MissLucy skrev:

men da er det jo reklame. Goodiebag på et event er åpenbart reklame.

Takk for informasjonen. Det var jo en veldig logisk forklaring på hvorfor det samme produkt som har vært markedsført hos bloggere før, plutselig dukket opp slik. Det var et nyttig innblikk i hvor ting kommer fra, og noe å tenke på neste gang vi har slike mistanker. Men hadde jeg vært CBE, ville jeg vært skikkelig sur på deg nå :Knegg:

Oisann. Da er det jo reklame da. Brude vært merket og det hele. 

Skrevet

Dette med intimsprayen gir jo ingen mening dersom man skal tro Cbe og co.

Hun har kjøpt den selv, gir positiv omtale, - men det er ikke et produkt hun bruker selv?

Hvordan kan hun vite hvor bra det er da?

• Liker 19
Skrevet

Jeg får litt flashback til veske-eventet som var for noen år siden, der et magasin hadde goodiebag/levert innhold til goodiebag i tillegg til pressevegg på eventet. Samtidig bedyret magasinet at de ikke hadde noe som helst med dette å gjøre, og skyldte på en overivrig vikar (sikkert gjort av ren godhet) som hadde satt i stand alt dette. 

• Liker 21
Skrevet (endret)
10 minutter siden, minimymlen skrev:

Jeg får litt flashback til veske-eventet som var for noen år siden, der et magasin hadde goodiebag/levert innhold til goodiebag i tillegg til pressevegg på eventet. Samtidig bedyret magasinet at de ikke hadde noe som helst med dette å gjøre, og skyldte på en overivrig vikar (sikkert gjort av ren godhet) som hadde satt i stand alt dette. 

Var ikke det DetNye? De ble vel felt i PFU i forbindelse med den saken, ble de ikke? 

Eller var det Costume? :vetikke:

Endret av Newroz
Gjest Skribent
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Asti: :kline: 

Amen, kan bli skeiv av mindre :ler: En vakker dag må det skrives en bok ellerno’. Rosabloggernes skjebne - en studie i selvdestruksjon :biggrin: 

Skrevet
2 minutter siden, Newroz skrev:

Var ikke det DetNye? De ble vel felt i PFU i forbindelse med den saken, ble de ikke? 

Eller var det Costume? :vetikke:

Det stemmer at det var Det Nye, og det ble en PFU-sak. Dette eventet var kun en liten del av den fulle pakka som ble klaget inn, det var spesielt nummeret med "rumpa som skulle fortelle en historie" som Det Nye skrev om forsiden som inneholdt omtale som kunne tolkes som skjult reklame. 

• Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...