Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Hun har slettet kommentarene mine 4 ganger på instagram nå.

Hun må jo sitte konstant med telefonen og slette kommentarer, kan ikke begripe hvordan hun har tid til å gjøre noe annet enn å forsøke med patetisk brannslokning. At hun ikke innser at de befinner seg i et synkende skip..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har rett og slett ikke ord. Dette er det nærmeste vi kommer en avkreftelse fra paret Eriksen så langt?

"Det jobbes m hacke eksperter." Noe sier meg at vi kommer til å få et langt og tåredryppende innlegg som virker veldig overbevisende overfor blodfan og andre som er usikre.

Hvorfor kommer de ikke med en midlertidig forklaring før disse ekspertene har gjort jobben sin?

Latterlig.

Fordi det ER ingen god forklaring på dette. Det med bilderedigeringen er jo også helt håpløst, men der kan man få sympati ved å påstå at man har så dårlig selvbilde og følte seg presset til det. Dette derimot, ser dårlig ut uansett, det er ingen måter å ro seg unna det på.

Det er rett og slett bare griseflaut.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Han har samme etternavn som Caroline.

Ok, skjønner.

Men vil ikke de som kommer med opplysninger om dette ha krav på kildevern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette gir jo ikke mening. Paret selv har jo svart på kommentarene, og dersom det ikke var dem - hva er sjansen for at de ikke har lest dem i ettertid?

Dette er jo mer tragisk enn Paradise Hotel, Hotel Cæsar og Bloggerne til sammen...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av dette er jo en helt normalt retusjering, og det er jo ikke akkurat slik at hun har redigert seg til det ugjenkjennelige. Det meste er jo kun småjusteringer..

Men nok en gang sier jeg, at dybden i saken er mye mer enn at selve bildene er redigert..

Vet mange ikke forstår dette, spesielt om man ikke har vært en fast leser av bloggen.

Bildene som er redigert knuser hele illusjonen om at bloggens fokus er helse, glede, moderat trening og sunn ( og nok) mat.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og særlig at en høyesterettsdommer sitter på KG og svarer på slikt....tror ikke det!

:fnise:

FF- tråder ER virkelig god underholdning :popcorn:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er ikke om hun har redigert mye eller lite. Poenget er at hun har redigert, og løyet om det. Å påstå at det er greit fordi hun bare har redigert litt, er som å si at en idrettsutøver kan dope seg, så lenge det er bare litt. Eller at de store motebladene kan bruke retusjerte modeller, så lenge det er bare litt...

For unge jenter som allerede har et anstrengt forhold til kropp og mat, kan disse redigerte og tilsynelatende perfekte bildene være svært ugunstig for utvikling av egen selvtillit.

Å skille kritikken mellom fotballfrue AS, og CBE privatpersonen, kan bli vanskelig, da bedriften lever av å utlevere privatpersonen. Det er altså en millionbedrift på å eksponere seg selv, familie, venner, hverdag og å pynte seg. Og late som hun er bestevenninnen din, samtidig som hun tar seg grovt betalt for å fortelle seg hva du skal kjøpe. Gjerne uten å fortelle at dette har hun tatt seg netalt for.

Når det nå viser seg at ekteparet bak bedriften selv har forsøkt å skape tyngde (derav lesertall/godt rykte?) til egne innlegg, ved å utgi seg for å være PT/jordmor/helsesøster/jurist/lege/beskyttede titler, og også under falskt navn si noen fortjener en kule i pannen, er det ikke lenger bare uetisk og forferdelig flaut. Det er direkte ulovlig.

Og, jeg vil påstå farlig. Om noen tror på disse påstandene, på grunnlag av disse yrkestitlene som man slenger om seg med i disse kommentarene, kan det i verste fall bli ugunstig for en annens helse.

Samvittighet er kanskje ikke det som blomstrer mest i dukkehuset i Siljan?

Ryddet for spekulasjon

irrlys, mod.

Mvh

- Høyesterettsjustitiarius

(neida. jeg er ikke det. KØDDA!)

Endret av irrlys
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Når begynner jeg å synes synd på de som kommer med støtteerklæringer på instagram; enten vil de ikke forstå eller så klarer de ikke å se sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Er det noen som har vært innom bloggen og som kan gjengi hva som foregår der? Jeg ønsker ikke bidra til lesetallet hennes og ønsker ikke oppfordre andre til å klikke, tenker mest på hvis noen alt har vært der og "skaden" alt har skjedd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner jeg å synes synd på de som kommer med støtteerklæringer på instagram; enten vil de ikke forstå eller så klarer de ikke å se sannheten.

Ja. Den siste der nå er helt tragisk "snakk om å la sjalusien ta overhånd!"

Gud bedre, jeg må le. Eller grine.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På instgram går jo livet sin vante gang, men hun sletter de ufine. Eller det kan jo være mannen hennes som sletter og da, eller andre som jobber for dem. Hun får jo bare skryt på instagramen. De vil aldri innse at dette er en stor fake bedrift.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FANTASTISK!!!!!!

Men, ja...

"Lars-Kristian Eriksen skriver i en mail til Nordlys at ekteparet ikke ønsker å uttale seg til avisen i forbindelse med denne saken. I mailen gir han imidlertid uttrykk for at de mener at disse skjermdumpene kan være manipulerte."

..............

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt om hva som skjer ved hacking; her og her

La oss også huske på at FF har et helt team i ryggen hva angår det tekniske ved bloggen, hun har såpass stor trafikk på siden sin at dette aldri hadde skjedd uten andre følger. Hva tjener en HACKER på å logge seg inn og skrive 6000 kommentarer (samt at man har brukt flere tusen timer på å lære setningsoppbygning likt FF og LK).

Hacket meg i røøøøven, helt vilt at de tør å påstå noe sånt med alt som har blitt dokumentert.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triangel

Jeg skal svare på spørsmålet ditt hvis du svarer på spørsmålene mine vedr. den hetsen og forfølgelsen du mener CBE har vært utsatt for i denne tråden.

Å bruke tidligere tråder som har tatt opp temaer urelatert til det som diskuteres i denne blir for søkt.

Det var forøvrig en annen debattant som henviste til en twitter-link hvor det ligger bevis for bilderedigeringene. Ikke noe mer. Det var du som begynte å diskutere dette.

Jeg har fulgt med i denne tråden og sett hva som er blitt skrevet. Har rapportert inn masse innlegg som er blitt oversett av moderator og som er blitt slettet i ettertid.

Det har vært masse hets og usakligheter i denne tråden. Faktisk så mange at det for første gang har blitt nødvendig å stenge tråden de siste nettene. Første gang medførte stengingen så sterk harme (og tilsynelatende abstinenser) at det ble opprettet en midlertidig tråd som også var gjenstand for utallige modereringer. Jeg er ikke noe Caroline-fan - faktisk så ser jeg på slike blogger som en smule patetiske. Men i motsetning til de fleste her inne så velger jeg å la være å lese slike blogger og leser heller blogger som har temaer som interesserer meg. At hun har valgt å retusjere bilder er for meg helt forståelig. Jeg ville antagelig gjort det samme om jeg hele tiden fikk høre hvor fæl jeg var på håret, at jeg hadde lagt på meg, at jeg manglet overleppe, at jeg var for tynn, kviser, vorter, osv. Hvis man får meg seg hva som skrives i trådene om Caroline her på KG så ser man hetsen og hvor lenge dette har pågått. Er det rart at den stadige nedrakkingen gjør noe med hennes selvfølelse? Jeg synes det er utrolig at hun fremdeles holder stand, jeg .. de fleste av oss hadde kastet inn håndkledet for lenge siden om vi hadde blitt forfulgt på samme måte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lars-Kristian Eriksen skriver i en mail til Nordlys at ekteparet ikke ønsker å uttale seg til avisen i forbindelse med denne saken. I mailen gir han imidlertid uttrykk for at de mener at disse skjermdumpene kan være manipulerte."

Hehehe Ja..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...