Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest førstedamen
Skrevet
1 minutt siden, Bakepulver skrev:

Dokumenter påstanden din! 

Hvordan? Vil du komme på besøk? Jeg kan sikkert introdusere deg for flere mennesker med denne opplevelsen. Deriblant en kollega som fant ut at hun hadde en alvorlg autoimmun sykdom pga en blogg. Idag går hun på medisiner, men hun vil aldri bli helt frisk. 

Og jeg har flere eksempler fra andre også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, førstedamen skrev:

Jeg kjenner folk som fant ut av alvorige diagnoser via media, så nei jeg skrøner ikke. Det blir stadig vekk nevnt her på kg at folk har fått hjelp av andre brukere og endelig har de fått avdekket sin diagnose. Det samme ser vi i media. Og bra er det.

Det er ikke godt nok å si at du kjenner mange.. Om du ikke kan vise til kilder som kan bekrefte utsagnene dine er det ikke noe annet enn en påstand. 

• Liker 14
Skrevet

Hvordan? Vil du komme på besøk? Jeg kan sikkert introdusere deg for flere mennesker med denne opplevelsen. Deriblant en kollega som fant ut at hun hadde en alvorlg autoimmun sykdom pga en blogg. Idag går hun på medisiner, men hun vil aldri bli helt frisk. 

Og jeg har flere eksempler fra andre også.

Gi meg en dokumentasjon på alle disse tilfellene!

• Liker 2
Gjest førstedamen
Skrevet

Nei, du skriver usammenhengende og hopper fra det ene til det andre.

Fordi jeg snakker med 11 forskjellige brukere kanskje.jeg har etter år på kg ALDRI NOEN SINNE blitt sitert så mange ganger før. 

Og over en intimspray av alle ting :bolledeig:

Skrevet
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Men legen har sjeldent tid til å finne frem slike løsninger. Derfor er det bra det dukker opp i media. 

Selv har jeg lest utallige artikler og poster på kg og lignende, hvor folk beskriver at de fant ut hvilken sykdom/lidelse de har nettopp gjennom media og bloggere. 

Eller de visste hva de led av, men fant den rette behandlingen via media. 

Fra https://www.minmote.no/#!/artikkel/24268591/kritisk-til-caroline-berg-eriksens-hyllest-av-underlivsdeodorant: " Slimhinnene i underlivet tar veldig lett opp giftstoffer som kan være i produktene, og det kan lettere skape irritasjon. Plager kan absolutt oppstå av å bruke sånne produkter, forklarer hun."

Skrev CBE om det?   Nei, og problemet er når folk heller lytter til en blogger enn å be om råd hos en fagperson...

Skrevet

Fordi jeg snakker med 11 forskjellige brukere kanskje.jeg har etter år på kg ALDRI NOEN SINNE blitt sitert så mange ganger før. 

Og over en intimspray av alle ting :bolledeig:

Du har selv valgt å delta i denne debatten.. 🙄 Men jeg kan ikke se at du har bidratt med noe konstruktivt.

• Liker 15
Skrevet

Merkelig at det kommer inn en til tider manisk person her som vet så mye om sin venninnes underliv. 

• Liker 27
Gjest førstedamen
Skrevet

Det er ikke godt nok å si at du kjenner mange.. Om du ikke kan vise til kilder som kan bekrefte utsagnene dine er det ikke noe annet enn en påstand. 

Lol, da får du se etter da? Det er jo eksempler både her og der, deriblant på nyheten for en stund siden. Da en hente takket en annen fir å ha snakket åpent om sin rygg og nakke skade.

Mange får også påvist tarmsykdommer lenge etter utredning, nettopp fordi de har lest seg frem til nøyaktig sin egen diagnose. Når de da kommer til legen kan legen lett påvise eller avvise diagnosen. Mange får påvist diagnoser på slikt vis.

Gjest førstedamen
Skrevet

Du har selv valgt å delta i denne debatten.. 🙄 Men jeg kan ikke se at du har bidratt med noe konstruktivt.

Vel det har jo ikke akkurat du heller :laugh:

Gjest førstedamen
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Juliannaos skrev:

Merkelig at det kommer inn en til tider manisk person her som vet så mye om sin venninnes underliv. 

Sikker fordi jeg snakker om meg selv, eller hva? 

Mye info? At hun bruker en intimspray og jeg har luktet på den er klassifisert som "mye informasjon"?

Samt at jeg vet hun plages da det har vært nevnt flere ganger etter 20 års vennskap?

Endret av førstedamen
Skrevet

Lol, da får du se etter da? Det er jo eksempler både her og der, deriblant på nyheten for en stund siden. Da en hente takket en annen fir å ha snakket åpent om sin rygg og nakke skade.

Mange får også påvist tarmsykdommer lenge etter utredning, nettopp fordi de har lest seg frem til nøyaktig sin egen diagnose. Når de da kommer til legen kan legen lett påvise eller avvise diagnosen. Mange får påvist diagnoser på slikt vis.

Ja, men da må du vise til alle disse tilfellene som blir diagnosert av media og bloggere! 

• Liker 7
Skrevet
31 minutter siden, elisaday skrev:

Google Espen Hilton homsepatruljen. Vær sikker i din sak før du påstår noe som ikke stemmer. 

Det gjorde jeg. Det som dukket opp var de fra den første sesonge. Jeg ble rettet på, jeg så - og gav klart uttrykk for at jeg hadde tatt feil. Jeg kom over det, det må du og gjøre. 

• Liker 16
Skrevet

Mye info? At hun bruker en intimspray og jeg har luktet på den er klassifisert som "mye informasjon"?

Det tenkte jeg.. Da vet du gjerne hva denne sprayen din heter også da. 

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, førstedamen skrev:

Slapp av 5 hakk, du trenger ikke å fyre deg så voldsomt opp på vegne av din venninne sitt problem. Når man er så i forsvar som du fremstår så er det vanskelig å komme deg i møte. 

• Liker 9
Gjest førstedamen
Skrevet

Ja, men da må du vise til alle disse tilfellene som blir diagnosert av media og bloggere! 

Desverre er jeg ikke magiker. Ser du ikke nyheter? Søk opp tv2 nyhetskanalen +ibs  kanskje du finner det jeg då for noen mnd siden. Jeg har ikke tenkt å lete i nyhetsarkivet da det er ca 400 saker kun om ibs og tarmsykdommer. Å lese gjennom alle fir å finne de få som "selvduagnoserte riktig vi å nett" vil jo ta meg mange dager. Og det har jeg hverken tid eller mulighet til. 

Gjest førstedamen
Skrevet

Det tenkte jeg.. Da vet du gjerne hva denne sprayen din heter også da. 

Nei, jeg gjør desverre ikke det :vetikke: 

Men du får et likes på kommentaren din, for den var jaggu innovativ, lol. 

Skrevet
6 minutter siden, førstedamen skrev:

Vel det har jo ikke akkurat du heller :laugh:

Jo, faktisk... jeg kommer ikke med påstander som jeg ikke kan vise til.

• Liker 3
Skrevet

Desverre er jeg ikke magiker. Ser du ikke nyheter? Søk opp tv2 nyhetskanalen +ibs  kanskje du finner det jeg då for noen mnd siden. Jeg har ikke tenkt å lete i nyhetsarkivet da det er ca 400 saker kun om ibs og tarmsykdommer. Å lese gjennom alle fir å finne de få som "selvduagnoserte riktig vi å nett" vil jo ta meg mange dager. Og det har jeg hverken tid eller mulighet til. 

Vi trenger ikke 400 saker, et par er nok

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, førstedamen skrev:

Målgruppen hennes er vel helt vanlige unge kvinner er det ikke? Og vanlige norske kvinner sliter desverre med slike helt vanlige problemer. 

Hun skriver flere ganger i kommentarfeltet at det ikke er fordi som plages med vond lukt, og at disse bør oppsøke lege. De hun retter seg til er de som kjenner seg litt brydd feks etter trening som hun skriver.

Slik jeg forstår innlegget er det rettet mot de som ikke egentlig har et problem, men som allikevel sjeneres av egen lukt - strengt talt uten at det bør være nødvendig. 

Jeg mener at slike produkter påfører veldig mange et behov, og kan føre til at enkelte ikke tror de er bra nok som de er - naturlig, med naturlig lukt fra underlivet. 

Har man problemer så er det så klart en annen sak. 

Gjest førstedamen
Skrevet
3 minutter siden, Juliannaos skrev:

Slapp av 5 hakk, du trenger ikke å fyre deg så voldsomt opp på vegne av din venninne sitt problem. Når man er så i forsvar som du fremstår så er det vanskelig å komme deg i møte. 

Fyrer jeg meg opp ved å poengtere din kommentar? Det var da en merkelig måte å se det på. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...