Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det første du bør gjøre er å fortelle henne at hun ikke burde spraye ting inni.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Minlillesky skrev:

Lukter det vondt i underlivet, er det noe galt. Da må man reise til legen og få behandling mot problemet. Ikke spraye med parfyme... INGENTING skal sprayes i underlivet. Trodde folk visste såpass..

Det er det garantert ikke alle som vet. Derfor er reklame som denne fra CBE og andre lei. Videre er det nok mange jenter som tror at de må lukte blomster. 

Gjest nicecar
Skrevet
26 minutter siden, førstedamen skrev:

Jeg har en venninne som er helt avhengig av luktspray til vagina. Det er faktisk mange kvinner som avstår fra samleie pga sur og dårig likt nedentil. 

Og denne er vel parfymeri mener jeg å huske?

Jeg synes det er bra det finnes fir de som trenger det.

Men vil menn at dåsa skal lukte kokos?:klo: 

Skrevet
1 minutt siden, Lopploella skrev:

Her står det at

- Lukten kommer når det er ubalanse i vaginas «økosystem» som kan skyldes sosial stress, særlig hos yngre kvinner som har sterk pliktfølelse og stresser mye, sier Ekgren.

Og; Vond lukt nedentil er veldig vanlig og skyldes som regel bakteriell vaginose. Det er en bakteriell ubalanse i kjeden og gir utflod med dårlig lukt - nærmest en råtten fiskelukt. Mange er plaget av dette innimellom, mens andre sliter mye med vond lukt, sier Anne Grønmark som er gynekolog ved Volvat Medisinske senter i Fredrikstad.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Bakepulver skrev:

Og; Vond lukt nedentil er veldig vanlig og skyldes som regel bakteriell vaginose. Det er en bakteriell ubalanse i kjeden og gir utflod med dårlig lukt - nærmest en råtten fiskelukt. Mange er plaget av dette innimellom, mens andre sliter mye med vond lukt, sier Anne Grønmark som er gynekolog ved Volvat Medisinske senter i Fredrikstad.

Har man bakteriell vaginose, er det ikke underlivsspray med kokosduft man trenger. Jeg tror dessuten lukten av bakteriell vaginose og Honolulu Breeze ikke passer spesielt godt sammen.

• Liker 32
Skrevet
2 minutter siden, nicecar skrev:

Men vil menn at dåsa skal lukte kokos?:klo: 

Svarer på vegne av meg selv her, men nei! Min første tanke var forresten ikke lukten, men smaken. Alle som har pratet mens noen har sprayet seg med parfyme i nærheten vet at det smaker ekkelt, og jeg tror dama hadde blitt fryktelig snurt om jeg insisterte på at hun måtte dusje før sex. :ler: 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Har man bakteriell vaginose, er det ikke underlivsspray med kokosduft man trenger. Jeg tror dessuten lukten av bakteriell vaginose og Honolulu Breeze ikke passer spesielt godt sammen.

Uff, nei 😖

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, mikrobe skrev:

Svarer på vegne av meg selv her, men nei! Min første tanke var forresten ikke lukten, men smaken. Alle som har pratet mens noen har sprayet seg med parfyme i nærheten vet at det smaker ekkelt, og jeg tror dama hadde blitt fryktelig snurt om jeg insisterte på at hun måtte dusje før sex. :ler: 

Ja, kysser du noen på  en parfymert hals eller bryst smaker det ikke godt nei., 

• Liker 9
Gjest førstedamen
Skrevet
42 minutter siden, Aldrisur skrev:

Dersom det lukter vondt av vagina må man ta seg en tur til legen og finne årsaken til lukten. Det er ikke normalt å lukte så vondt at man må parfymere seg. 

20 minutter siden, Lopploella skrev:

Her står det at

- Lukten kommer når det er ubalanse i vaginas «økosystem» som kan skyldes sosial stress, særlig hos yngre kvinner som har sterk pliktfølelse og stresser mye, sier Ekgren.

37 minutter siden, My <3 skrev:

Da må hun jo komme seg til legen! Det skal ikke lukte vondt fra vagina. Jeg vet at det finnes tilstander som er vanskelig å behandle, med såkalt "ugjestmildt miljø" der nede, men denne sprayen gjør jo ikke noe med tilstanden, bare kamuflerer den.

18 minutter siden, Bakepulver skrev:

Hun har vært hos legen med dette mange ganger, og i hennes tilfelle er det ikke bakteriell vaginose, sopp eller feil ph verdier. 

Så dette er ikke alltid mulig og eller lett å behandle. Er det ikke da greit å kunne bruke et produkt så man føler seg bedre? 

Gjest førstedamen
Skrevet
11 minutter siden, Bakepulver skrev:

Ja, kysser du noen på  en parfymert hals eller bryst smaker det ikke godt nei., 

Men sprayen er da parfymeri, om den inneholder parfyme kan den ikke brukes nedentil.

Og den lukter da ikke parfyme eller strekt.

Jeg synes den kun lukter litt friskt, som om man er nydusjet. 

Jeg ser virkelig ikke problemet... 

Skrevet
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Hun har vært hos legen med dette mange ganger, og i hennes tilfelle er det ikke bakteriell vaginose, sopp eller feil ph verdier. 

Så dette er ikke alltid mulig og eller lett å behandle. Er det ikke da greit å kunne bruke et produkt så man føler seg bedre? 

Det produktet kan være årsaken til at hun ikke blir bedre! Så nei, den type produkt kan hun kaste i søpla og ta seg en tur til gynokologen. 

• Liker 17
Skrevet
2 minutter siden, førstedamen skrev:

Men sprayen er da parfymeri, om den inneholder parfyme kan den ikke brukes nedentil.

Du ser ikke problemet med at leger ikke anbefaler at slike produkter skal sprayes på der nede? Da må du nesten oppdatere kunnskapene dine om intimhygiene. 

• Liker 14
Skrevet

Sprayen er ikke parfymefri.

• Liker 9
Skrevet (endret)
14 minutter siden, førstedamen skrev:

...

Hvor har du det fra?

Fra  https://www.apotek1.no/produkter/deodoc-deospray-intim-50ml-964752p

"Med parfyme."....

Fra https://deodoc.com/worldwide/about-deodoc/

"Perfume free products are never completely scent free, because the ingredients themselves in the products – they have their own distinctive scent. Instead of letting the sterile scent of the ingredients to decide how our products should smell, we have chosen to add a mild and hypoallergenic perfume in order to add a fresher feeling."

Tilføyelse: Hypoallergenic betyr ikke "allergifri" som mange kanskje tror..  Fra https://www.webmd.com/allergies/what-does-hypoallergenic-mean : "If you see "hypoallergenic” on makeup or a skin care label, it means that that maker claims its product causes fewer allergic reactions than other ones.""

Endret av Asti
Skrevet
8 minutter siden, førstedamen skrev:

Parfymefri produkter lukter ikke fresh av kokos. 

• Liker 18
Gjest førstedamen
Skrevet
6 minutter siden, Bakepulver skrev:

Det produktet kan være årsaken til at hun ikke blir bedre! Så nei, den type produkt kan hun kaste i søpla og ta seg en tur til gynokologen. 

Hun har hatt problemet i iver 15 år. Sprauen9er akkurat kommet på markedet, så nei, den har ikke forverret problemet hennes. Tvert imot synes hun hun har fått livet sitt tilbake. 

Skrevet
6 minutter siden, førstedamen skrev:

Den er ikke parfymerfri. Hvor tror du lukten kommer fra?

• Liker 3
Gjest førstedamen
Skrevet
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Den er ikke parfymerfri. Hvor tror du lukten kommer fra?

Det finnes faktisk slike uten parfyme også 😉 

Jeg bruker kun parfymeri deodorant selv, og den har da lukt uansett!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...