Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det er en leser som spør "Nå har leger gått ut og sagt hva de mener om deo for underlivet. Legene anbefaler ikke disse produktene? Hva tenker du?" Istedenfor å svare på det, svarer cbe: "Jeg tenker at det er merkelig at ingen har reagert andre har omtalt produktet, men når jeg gjør det så blir det ramaskrik :) Og så synes jeg at folk kam få bruke det om de ønsker det selv.". Dokumentasjon: https://imgur.com/a/UQ9L4 . 

Jeg forstår at det kan oppleves som urettferdig for cbe, men det er ikke noe argument mot at fagfolk fraråder produktet, og viser til at det skaper kjøpepress og skjønnhetspress - https://imgur.com/a/31wKJ . 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når penger går foran alt, når det reklameres uten tanke, da mister man personlig integritet ( min mening ) jeg forstår ikke at det går an.

Hvordan går det an og brette ut privatliv, barn og ta mye varierte bilder av seg selv, og det hele tiden, (?) og det til hele verden? .. for meg som menneske virker det veldig unaturlig, egentlig helt uvirkelig.

Men men, folk er jo forskjellige, men det betyr ikke at alle får respekt.

• Liker 6
Gjest nicecar
Skrevet
1 time siden, Asti skrev:

Og der dukket argumentet  "Hva med de andre... ?  (Whataboutism). Typisk... 

Det er en utrolig barnslig måte å forsvare seg på😑😐 Det er litt sånn når man har gått tom for gode argumenter (eller at man ikke har noen brukbare argumenter i det hele tatt 🤔) at man tyr til denne forsvarsmekanismen. 

Skrevet
1 time siden, Asti skrev:

Og der dukket argumentet  "Hva med de andre... ?  (Whataboutism). Typisk... 

Dessuten: Er det ikke også slik at de andre hun nevner faktisk har reklamert for dette, altså merket som annonse? (forbehold om at jeg tar feil, har ikke sett innleggene i de andre bloggene).

For i så fall er det jo en vesentlig forskjell. Når CBE ikke reklamemerker, må vi gå ut fra at hun omtaler et produkt i dagboken sin fordi hun bruker det og går personlig god for det. Klart hun da må forvente å få flere og mer nærgående oppfølgingsspørsmål om produktet enn bloggere som bare reklamerer for det. Ubetalte personlige anbefalinger har selvsagt en helt annen tyngde, og leses mye mer personlig, og det burde hun kanskje vurdert før hun anbefaler et produkt som griper så direkte inn i det mest intime og private.

• Liker 26
Skrevet (endret)

Igrunnen ganske påfallende og pussig at hun uten å nøle selv trekker parallellen mellom sin egen personlige anbefaling og andre bloggeres annonser, og insisterer på at alle disse blogginnleggene må leses på samme måte. Er ikke det en kortslutning hun burde være litt for dreven og proff til å begå nå?

Endret av Aricia
  • Liker 36
Skrevet (endret)

Stemmer det @Aricia, skjermbilder som viser at andre bloggere har reklamert for produktet: https://imgur.com/a/ffM3D .

Media og fagfolk har forresten kritisert sprayen før CBE skrev om den: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24157450/ny-trend-skjoennhetsprodukter-til-underlivet . Hadde CBE gjort jobben sin som påvirker, ville hun fått med seg at det ikke er lurt å anbefale noe som kan føre til økt kroppspress og skjønnhetspress: https://imgur.com/a/31wKJ . 

Jeg håper at folk får med seg at slike blogger ikke er rette plassen å søke råd. De er ikke sitt ansvar som påvirker bevisst.

Endret av Asti
Skrevet

Jeg skulle akkurat inn her for å skrive det samme som deg @Aricia. Innlegget til komikerfrue var reklame, Espen hilton sitt vêr jeg ikke. Asti har jo laget en Imgur over hvem som i sin tid reklamerte for dette. 

Hun er jo en helproff influencer og hun VET  jo at en personlig anbefaling fra henne uten kommersielle bindinger, har en annen tyngde enn et betalt innlegg. 

Forøvrig synes jeg det er både usympatisk og barnslig å reagere med whataboutism og dere-er-bare-ute-etter-meg når kritikken handler om både helsemessige aspekter og ikke minst at kritikken handler om at kvinnekroppen må modifiseres og parfymeres for å være delikat nok. Jeg synes hun burde skjerpe seg. Makan til furting hver eneste gang hun får motstand. Hva mwd å prøve dialog, åpenhet og litt ydmykhet neste gang det stormer? 

• Liker 25
Skrevet
4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg skulle akkurat inn her for å skrive det samme som deg @Aricia. Innlegget til komikerfrue var reklame, Espen hilton sitt vêr jeg ikke. Asti har jo laget en Imgur over hvem som i sin tid reklamerte for dette. 

Hun er jo en helproff influencer og hun VET  jo at en personlig anbefaling fra henne uten kommersielle bindinger, har en annen tyngde enn et betalt innlegg. 

Ja, @Asti la ut lenke til imguren over her, så takk til henne for det! :blomst: 

Ang. andre avsnitt: Jeg er også sikker på at hun er svært bevisst på akkurat det med at en personlig anbefaling veier tyngre (gjorde meg med vilje litt naiv i forrige innlegg, eller tok merkepraksisen hennes på ordet, kan man si). Det må være rimelig å anta at det nettopp er den største tyngden og effekten av den personlige anbefalingen hun er ute etter, når hun unnlater å merke. Problemet er at hun bare vil ha fordelene av den tyngden, og ingenting av ulempene og ansvaret.

• Liker 9
Skrevet

Husker veldig godt da Marna aka Komikerfrue hadde fått prøver på «balle deo» og våtservietter i samme serie. Har ikke sett på Asti sin dokumentasjon ennå, men det var like før en farsdag og hun tok inn denne «balle deoen» som både hun og Ørjan kalte det for i nettbutikken sin, og derav reklamerte for den. De ble rasende fort utsolgt. Deo DOC, eller DOC Deo ble ingen slager i nettbutikken etter at alle som ønsket å prøve denne ikke kjøpte flere. Om den fortsatt finnes i hennes nettbutikk vet jeg ikke, men den omtales ikke mer. Da jeg så denne sprayen på et av vårt lokale Apotek så kjøpte jeg en for å teste. (Den selges ikke lengre nå for å si det sånn, hverken sprayen eller de svindyre våtserviettene som var bittesmå)  Det er som en slags babypuddertåke som kommer ut av sprayboksen, lukter godt, men fant den aldeles HØYST unødvendig. For 229,- kroner kunne jeg heller kjøpt en flott blomst, en dagkrem eller flere flasker Dr Greves underlivssåpe som hadde vart mye lengre, for den sprayboksen er ikke særlig stor eller drøy. Skal sies at jeg prøvde den i lysken, ikke i kjønnshår eller nærere vagina. Et tulleprodukt rett og slett!! Det var ikke mye «pudder» som traff huden, det ble heller en stor røyksky som forduftet ut i løse lufta på badet. Ble god lukt på badet en stund hvertfall :fnise: Jeg følte meg hverken renere eller freshere enn etter en helt vanlig dusj, og de våtserviettene er en vits mtp størrelsen på de. Jeg følte meg dum som et brød som falt for fristelsen til å kjøpe dette, og da gassen i sprayen gikk ut etter én gangs bruk så gikk den i søpla. Kunne ikke ramlet meg inn å ta den med tilbake til apoteket og klage. At CBE kan anbefale dette produktet «utav sitt gode hjerte og egne meninger» får stå for hennes regning. Tviler meget sterkt på at det finnes et behov for dette produktet i hverken hennes eller noens hjem! Jeg skjønner hvorfor Komikerfrue hauset dette veldig opp da det kom på markedet; hun ville selge og tjene penger på det. Noe hun forsåvidt ganske sikkert gjorde. 

• Liker 16
Skrevet

Da har jeg oppdatert oversikten der jeg legger inn "Diverse vedr. Cbe.no" med "dagens" Whataboutism: https://imgur.com/a/QlfAE . Greit å få dokumentert hvordan denne retorikken benyttes i kommentarfeltet. 

Gjest formula
Skrevet

Kan jo ikke være andre grunner til dette "stuntet" enn å få økt oppmerksomhet på bloggen, klikk og høyere lesertall. Noe hun også lykkes med, om enn kortvarig. Kan ikke tenke meg at dette akkurat verver nye lesere, heller tvert i mot.

Gjest formula
Skrevet

Må si jeg humrer litt i skjegget over at i kommentarfeltet til MinMote-artikkelen ser ut som det hos enkelte har festet seg et inntrykk av at CBE faktisk trenger denne sprayen pga lukt, og der de råder henne til å vaske seg i stedet. Sånn kan det gå i et kommentarfelt man ikke har kontroll på.:fnise:

Skrevet
41 minutter siden, formula skrev:

Må si jeg humrer litt i skjegget over at i kommentarfeltet til MinMote-artikkelen ser ut som det hos enkelte har festet seg et inntrykk av at CBE faktisk trenger denne sprayen pga lukt, og der de råder henne til å vaske seg i stedet. Sånn kan det gå i et kommentarfelt man ikke har kontroll på.:fnise:

Det kommentarfeltet er det beste jeg har lest på lenge :laugh:

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, Asti skrev:

Hadde CBE gjort jobben sin som påvirker, ville hun fått med seg at det ikke er lurt å anbefale noe som kan føre til økt kroppspress og skjønnhetspress: https://imgur.com/a/31wKJ . 

Samt gjort research nok til å se at dette er negativt omtalt av fagfolk før, og at det ikke er slik at "med en gang Caroline sier noe blir det ramaskrik"/at alle ikke er ute etter å ta henne, slik hun later til å tro. Makan til navlebeskuelse og selvopptatthet.

• Liker 22
Skrevet
9 minutter siden, fina skrev:

Samt gjort research nok til å se at dette er negativt omtalt av fagfolk før, og at det ikke er slik at "med en gang Caroline sier noe blir det ramaskrik"/at alle ikke er ute etter å ta henne, slik hun later til å tro. Makan til navlebeskuelse og selvopptatthet.

Hadde jeg oppført meg så sutrete og arrogant overfor "kunder" i jobben min, ville jeg nok fått sparken.  Spørs om hun ikke graver sin egen grav. Som man reder ligger man. Sånn er det bare...

• Liker 16
Skrevet
32 minutter siden, Scorpion57 skrev:

Hadde jeg oppført meg så sutrete og arrogant overfor "kunder" i jobben min, ville jeg nok fått sparken.  Spørs om hun ikke graver sin egen grav. Som man reder ligger man. Sånn er det bare...

Det har jeg også tenkt på. Skulle gjerne svart kundene mine like sutrete og barnslig som CBE svarer sine, men blir alltid like overrasket over at hun gjør det, siden hun vel har en litt annen interesse for at bedriften hennes skal gå bra enn jeg har for min arbeidsgiverbedrift.

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror ikke helt på dette med at all reklame er god reklame. Det er mye mulig det blir en liten opptur i lesertallene når VG har en kritisk artikkel som dette, fordi de som leser artikkelen også trykker seg inn på bloggen. En slik opptur er uansett ikke varig - det er ikke noe som tilsier at de som leser en kritisk kommentar, og trykker seg inn på bloggen, blir faste lesere. Snare tvert i mot vil jeg si. 

Å svare som hun gjør i kommentarfeltet, eller stenge for oppfølgende svar, er nok heller ikke lurt på sikt. Får du et slik svar av bloggeieren gidder du i hvert fall ikke å lese bloggen, og du anbefaler den ikke akkurat videre. 

Skrevet
1 minutt siden, Newroz skrev:

Jeg tror ikke helt på dette med at all reklame er god reklame. Det er mye mulig det blir en liten opptur i lesertallene når VG har en kritisk artikkel som dette, fordi de som leser artikkelen også trykker seg inn på bloggen. En slik opptur er uansett ikke varig - det er ikke noe som tilsier at de som leser en kritisk kommentar, og trykker seg inn på bloggen, blir faste lesere. Snare tvert i mot vil jeg si. 

Å svare som hun gjør i kommentarfeltet, eller stenge for oppfølgende svar, er nok heller ikke lurt på sikt. Får du et slik svar av bloggeieren gidder du i hvert fall ikke å lese bloggen, og du anbefaler den ikke akkurat videre. 

Troverdigheten blir ikke akkurat større nei, til tross for et lite hopp i lesertallet. Bare enda en ting å føre på listen over «ingen troverdighet». 

• Liker 11
Skrevet
4 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Hun argumenterer som et barn. 

3 timer siden, nicecar skrev:

Det er en utrolig barnslig måte å forsvare seg på😑😐 Det er litt sånn når man har gått tom for gode argumenter (eller at man ikke har noen brukbare argumenter i det hele tatt 🤔) at man tyr til denne forsvarsmekanismen. 

Ja, den "hva med andre?" argumentasjonen, er slik man finner i sandkassen... Og hun er dessverre ikke alene om den. Espen Hilton brukte den også i går, og CBE deler den videre (tydeligvis enig i at det er rette måten å svare på): https://imgur.com/a/UQ9L4  .

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...