MissLucy Skrevet 3. februar 2018 #49401 Skrevet 3. februar 2018 31 minutter siden, xemiliex skrev: Haha. Sa noen alternativ virkelighet? Ulrikke Falch har en million følgerne på Instagram. Ulrikke Falch hadde i dag møte med prins William og hertuginne Kate. Ulrikke Falch var hovedtaler på kvinnedagen i fjor. Ulrikke Falch sine perspektiver blir stilt ut på kunstfestival (Uncontaminated). Ulrikke Falch frontet Post-it-geriljaen. Ulrikke Falch skriver kronikker i redaksjonelle medier og til våren utgir hun bok sammen med komiker Sofie Frøysaa. Ulrikke Falch har en større stemme og et bredere nedslagsfelt enn noen av de andre Vixen-nominerte noen gang vil oppnå. Til sammen. Ikke minst har hun noe å melde. En pris for de som har meninger å selge, kan aldri tjene henne eller hennes idealer. Hun kan derimot bruke sin posisjon til å belyse hva Vixen Influencer Awards er og hvem den tjener. Hvis Caroline Berg Eriksen faktisk tror at Vixen er en anerkjent og prestisjefylt pris, beklager jeg. Type dypt. Da tror jeg hun forveksler sine lesere med sine annonsører. Fort gjort. amen! 21
gjestgitt Skrevet 3. februar 2018 #49402 Skrevet 3. februar 2018 (endret) 1 time siden, xemiliex skrev: Haha. Sa noen alternativ virkelighet? Ulrikke Falch har en million følgerne på Instagram. Ulrikke Falch hadde i dag møte med prins William og hertuginne Kate. Ulrikke Falch var hovedtaler på kvinnedagen i fjor. Ulrikke Falch sine perspektiver blir stilt ut på kunstfestival (Uncontaminated). Ulrikke Falch frontet Post-it-geriljaen. Ulrikke Falch skriver kronikker i redaksjonelle medier og til våren utgir hun bok sammen med komiker Sofie Frøysaa. Ulrikke Falch har en større stemme og et bredere nedslagsfelt enn noen av de andre Vixen-nominerte noen gang vil oppnå. Til sammen. Ikke minst har hun noe å melde. En pris for de som har meninger å selge, kan aldri tjene henne eller hennes idealer. Hun kan derimot bruke sin posisjon til å belyse hva Vixen Influencer Awards er og hvem den tjener. Hvis Caroline Berg Eriksen faktisk tror at Vixen er en anerkjent og prestisjefylt pris, beklager jeg. Type dypt. Da tror jeg hun forveksler sine lesere med sine annonsører. Fort gjort. Fantastisk kommentar 🙌🏽 Jeg tok meg faktisk friheten til å sitere dette i kommentarfeltet til CBE (håper det er greit?) Så gjenstår det å se om det blir godkjent. Endret 3. februar 2018 av gjestgitt 40
Gjest Gregor Clegane Skrevet 3. februar 2018 #49403 Skrevet 3. februar 2018 3 timer siden, Kollontaj skrev: Bloggeren vil bare inspirere noen til å ta gode valg, de dårlige valgene vil hun ikke ta ansvaret for. Hva inspirerer hun til? En livsstil der galopperende forbruk, retusjert og unaturlig utseende og en kropp som skal være den samme enten man er 17 eller 35 fremvises? Et innblikk i et liv som er fullstendig tomt for samfunnsnyttig arbeid? Det er egentlig ganske godt oppsummert. Omtrent slik er det bloggen hennes fungerer.
Bakepulver Skrevet 3. februar 2018 #49404 Skrevet 3. februar 2018 17 timer siden, Mnjah skrev: "Har du kilder på dette?" Det var ikke meg du siterte men her har du sitat fra kilden selv 😊 «Om jeg bare kan inspirere ett eller fem mennesker hver eneste dag, til å trene, til å spise litt sunnere, til å finne dagens antrekk, til å sette pris på hverdagsgleder, til å rydde litt i skapet, til å le, til å lage noe godt til middag eller rett og slett bare koble av noen minutter fra en hektisk hverdag – da er jeg så fornøyd! Det er jo nettopp det jeg vil – inspirere! For jeg får faktisk tilbakemeldinger hver eneste dag, på at jeg gjør hverdagen til _noen_ der ute bedre! Tenk på det!» 5
Gjest 2ney Skrevet 3. februar 2018 #49405 Skrevet 3. februar 2018 (endret) Stemmer det at CBE modifiserer lesernes kommentarer under sine egne blogginnlegg slik at hun "kommer bedre ut" ? Og at hun kun poster de åpenbart positive kommentarene og ikke de mer kritiske? Hvis dette er sant, så er jo alt bare tull.. Da burde man vel ikke ha kommentarfeltet åpent? Jeg leser ikke denne bloggen, men dette ble diskutert i kantina på jobben i går. Dette, hvis det er sant, gir ihvertfall meg et falskt bilde av bloggeren CBE... Endret 3. februar 2018 av 2ney
Gjest formula Skrevet 3. februar 2018 #49406 Skrevet 3. februar 2018 (endret) 6 minutter siden, 2ney skrev: Stemmer det at CBE modifiserer lesernes kommentarer under sine egne blogginnlegg slik at hun "kommer bedre ut" ? Og at hun kun poster de åpenbart positive kommentarene og ikke de mer kritiske? Hvis dette er sant, så er jo alt bare tull.. Da burde man vel ikke ha kommentarfeltet åpent? Jeg leser ikke denne bloggen, men dette ble diskutert i kantina på jobben i går. Dette, hvis det er sant, gir ihvertfall meg et falskt bilde av bloggeren CBE... Det stemmer, og det innrømmer CBE selv her. Og det gjør jo hele kommentarfeltet like rart og mistenkelig som da de skrev kommentarer selv. (Om de noen gang sluttet med det er en annen sak...) HANNE 1 TIME SIDEN SVAR Seriøst? Du redigerte innlegget mitt?? CAROLINE BERG ERIKSEN 1 TIME SIDEN Ja, jeg tok bort det fullstendig unødvendige stikket du kom med på slutten http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/01/calling-in-sick-2/#comments Endret 3. februar 2018 av formula
Bakepulver Skrevet 3. februar 2018 #49407 Skrevet 3. februar 2018 4 minutter siden, formula skrev: Det stemmer, og det innrømmer CBE selv her. Og det gjør jo hele kommentarfeltet like rart og mistenkelig som da de skrev kommentarer selv. (Om de noen gang sluttet med det er en annen sak...) HANNE 1 TIME SIDEN SVAR Seriøst? Du redigerte innlegget mitt?? CAROLINE BERG ERIKSEN 1 TIME SIDEN Ja, jeg tok bort det fullstendig unødvendige stikket du kom med på slutten http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/01/calling-in-sick-2/#comments Noen av kommentarene på bloggen er så likt formulert og så inni granskauen pompøst skrytete. Med tanke på kommentarfjusk som ble avslørt for en tid tilbake sitter jeg med inntrykk av at de ikke har sluttet med det. Å redigere innlegg fra lesere og i tillegg innrømme at hun har pyntet på kommentaren kan vitne om at Hannes kommentar ikke er et enestående tilfelle. ( det var ikke akkurat et sjakktrekk å publisere at hun hadde redigert kommentaren , 😂) 23
Tonio Skrevet 3. februar 2018 #49408 Skrevet 3. februar 2018 Når det kommer til det å redigere hva folk sier, er det jo ikke så lenge siden hun sa rett ut sist at hun gjorde det? Jeg husker ikke akkurat når, men det var noen som spurte om ett rykte var sant, og hun fjernet hele ryktet før hun publiserte, og sa at det ikke var sant. Det ble skrevet om i denne tråden. Etter det jeg forstod handlet det om enten noen hun skrev om på bloggen, eller seg selv. Den gangen fikk også den som kommenterte "kjeft" for å skrive en slik kommentar. 2
Gjest formula Skrevet 3. februar 2018 #49409 Skrevet 3. februar 2018 1 minutt siden, Bakepulver skrev: Noen av kommentarene på bloggen er så likt formulert og så inni granskauen pompøst skrytete. Med tanke på kommentarfjusk som ble avslørt for en tid tilbake sitter jeg med inntrykk av at de ikke har sluttet med det. Å redigere innlegg fra lesere og i tillegg innrømme at hun har pyntet på kommentaren kan vitne om at Hannes kommentar ikke er et enestående tilfelle. ( det var ikke akkurat et sjakktrekk å publisere at hun hadde redigert kommentaren , 😂) Det er jo helt vanvittig egentlig. Skulle likt å visst hvor mye de mener er innafor å redigere? Tipper at i en kommentar som inneholder både ris og ros, så lar de rosen stå igjen og fjerner resten. Det er jo like ille som å skrive kommentarer selv, nesten verre. Da hun innrømmet dette, ble jeg plutselig overbevist om at de skriver kommentarer selv. For hvor går egentlig grensen, når de tillater seg å redigere lesernes kommentarer?
Bakepulver Skrevet 3. februar 2018 #49410 Skrevet 3. februar 2018 3 minutter siden, formula skrev: Det er jo helt vanvittig egentlig. Skulle likt å visst hvor mye de mener er innafor å redigere? Tipper at i en kommentar som inneholder både ris og ros, så lar de rosen stå igjen og fjerner resten. Det er jo like ille som å skrive kommentarer selv, nesten verre. Da hun innrømmet dette, ble jeg plutselig overbevist om at de skriver kommentarer selv. For hvor går egentlig grensen, når de tillater seg å redigere lesernes kommentarer? Grensen er flytende tenker jeg 😉 -om de i det hele tatt har grenser da? 4
Mnjah Skrevet 3. februar 2018 #49411 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, Bakepulver skrev: Det var ikke meg du siterte men her har du sitat fra kilden selv 😊 «Om jeg bare kan inspirere ett eller fem mennesker hver eneste dag, til å trene, til å spise litt sunnere, til å finne dagens antrekk, til å sette pris på hverdagsgleder, til å rydde litt i skapet, til å le, til å lage noe godt til middag eller rett og slett bare koble av noen minutter fra en hektisk hverdag – da er jeg så fornøyd! Det er jo nettopp det jeg vil – inspirere! For jeg får faktisk tilbakemeldinger hver eneste dag, på at jeg gjør hverdagen til _noen_ der ute bedre! Tenk på det!» Poenget med å ironisk be om kilde var til følgende påstand som @vittulina skrev: "De fleste som klikker seg inn på den bloggen gjør det fordi alt er helt spaced - det er fjernt, underholdende, til tider tragikomisk. Og ikke på gode måter." Slike påstander kan gjerne stå fritt, fordi de kritiserer bloggen eller bloggeren. Kommer man med påstand andre veien (som at mange fra KG går inn på bloggen, det kan man lese ut ifra innlegg her, der der refereres i hytt og pine til det som er dagens innlegg), så må man ha kildehenvisning. 3
MissLucy Skrevet 3. februar 2018 #49412 Skrevet 3. februar 2018 37 minutter siden, Mnjah skrev: Poenget med å ironisk be om kilde var til følgende påstand som @vittulina skrev: "De fleste som klikker seg inn på den bloggen gjør det fordi alt er helt spaced - det er fjernt, underholdende, til tider tragikomisk. Og ikke på gode måter." Slike påstander kan gjerne stå fritt, fordi de kritiserer bloggen eller bloggeren. Kommer man med påstand andre veien (som at mange fra KG går inn på bloggen, det kan man lese ut ifra innlegg her, der der refereres i hytt og pine til det som er dagens innlegg), så må man ha kildehenvisning. wow. Jeg oppfatter situasjonen motsatt. Kommer man med kritikk av bloggeren, må man ha kilde, for hvis ikke får man gjennomgå. Ut av den situasjonen vokste det etterhvert et krav om at også de som støtter bloggen må vise til kilder for påstandene sine. Dette er situasjoner som har utspilt hundre ganger i tråden, men du vil ikke finne så mange eksempler, fordi det meste blir slettet som brukerdebatt. 19
BlendaSensitive Skrevet 3. februar 2018 #49413 Skrevet 3. februar 2018 LKE har skrevet det på facebook, i en av ørten kommentarene der de siste dagene. 1
Cavatina Skrevet 3. februar 2018 #49414 Skrevet 3. februar 2018 5 timer siden, Bakepulver skrev: Grensen er flytende tenker jeg 😉 -om de i det hele tatt har grenser da? Du vet, når man konsekvent opererer i gråsoner... 7
Gjest Priyanka Skrevet 3. februar 2018 #49415 Skrevet 3. februar 2018 Noen som har lest den nye saken på VG.no /Min Mote? Hvis det der er CBE på bildet så wow... Da kjente jeg henne ikke igjen.
Bakepulver Skrevet 3. februar 2018 #49416 Skrevet 3. februar 2018 33 minutter siden, Cavatina skrev: Du vet, når man konsekvent opererer i gråsoner... Jepp! 1
MissLucy Skrevet 3. februar 2018 #49417 Skrevet 3. februar 2018 25 minutter siden, Priyanka skrev: Noen som har lest den nye saken på VG.no /Min Mote? Hvis det der er CBE på bildet så wow... Da kjente jeg henne ikke igjen. det interessante her er at CBE med det platte innlegget sitt har greidd å helle ennå mer bensin på vixenbålet, ved at saken frontes hos VG. Det var vel ikke det som var hensikten, men gratulerer med hjelpen til å senke Vitsen, frue 25
Gjest Priyanka Skrevet 3. februar 2018 #49418 Skrevet 3. februar 2018 3 minutter siden, MissLucy said: det interessante her er at CBE med det platte innlegget sitt har greidd å helle ennå mer bensin på vixenbålet, ved at saken frontes hos VG. Det var vel ikke det som var hensikten, men gratulerer med hjelpen til å senke Vitsen, frue Jeg trodde hun ønsket mer klikk. Dama er jo ikke samfunnsengasjert, så dette er vel ett av få temaer hun kan mene noe om. Ikke det at jeg mener at innlegget var bra, altså.
MissLucy Skrevet 3. februar 2018 #49419 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, Priyanka skrev: Jeg trodde hun ønsket mer klikk. Dama er jo ikke samfunnsengasjert, så dette er vel ett av få temaer hun kan mene noe om. Ikke det at jeg mener at innlegget var bra, altså. nei, jeg skjønte at du ikke mente det :-) 2
Gjest Anna Nas Skrevet 3. februar 2018 #49420 Skrevet 3. februar 2018 20 timer siden, Asti skrev: Caroline Berg Eriksen vedr. Ulrikke Falck - http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/02/vixen-influencer-awards/ "Dersom hun hadde vunnet, så ville det hatt enorm betydning – ikke bare for henne, men for alt hun står for. Når hun velger å trekke seg, så mister hun også muligheten til å gjøre plass til de som ikke kun er underholdningsblogger, og kåringen flytter seg mer i retning av det hun nettopp kritiserer den for. " Klipp .... Dokumentasjon (skjermbilder): https://imgur.com/a/lvyHg Vixen-pris ville sikkert hatt "enorm betydning" for Falch og alt hun står for. Tipper hun angrer på avgjørelsen nå når CBE har forklart henne hvordan ting egentlig henger sammen... 🏁
Fremhevede innlegg