Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest formula
Skrevet
20 minutter siden, Ultiva skrev:

Fra siste blogginnlegg skriver CBE at hun "vet selvfølgelig at det ikke er normalt å få dårlig samvittighet for å være syk men at det handler verdenen hun lever i, hvor man må levere absolutt hele tiden".

???

Ja da, CBE. Er skikkelig kjempekrise når du er syk for da blir det muligens et pludrende innlegg mindre på rosabloggen din. Når jeg blir syk så må man som regel bare stryke 2-4 fastende pasienter fra operasjonsprogrammet, som har ordnet med alt fra sykemeldinger til barnevakt, for ikke å snakke om det økonomisk forkastelige ved en tom operasjonsstue og høyt utdannet personale som må tvinne tommeltotter i stedet evt omfordeles.

På de aller fleste arbeidsplasser så må kollegaene overta arbeidsmengden for den som er syk. Det betyr gjerne lange køer i matbutikkene på ettermiddagene, flere pasienter ekstra per sykepleier på post som gir mindre tid per syke menneske, reparasjoner som må utsettes, fly med dusinvis av reisende som må utsettes eller i verste fall kanselleres, osv.

Men for all del; det er den uunnværlige CBE som må levere 24/7 :bond:

Men nå må du huske at hun har overanstrengt seg. Det har sikkert ikke du:troest:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
53 minutter siden, Ultiva skrev:

Fra siste blogginnlegg skriver CBE at hun "vet selvfølgelig at det ikke er normalt å få dårlig samvittighet for å være syk men at det handler verdenen hun lever i, hvor man må levere absolutt hele tiden".

???

Ja da, CBE. Er skikkelig kjempekrise når du er syk for da blir det muligens et pludrende innlegg mindre på rosabloggen din. Når jeg blir syk så må man som regel bare stryke 2-4 fastende pasienter fra operasjonsprogrammet, som har ordnet med alt fra sykemeldinger til barnevakt, for ikke å snakke om det økonomisk forkastelige ved en tom operasjonsstue og høyt utdannet personale som må tvinne tommeltotter i stedet evt omfordeles.

På de aller fleste arbeidsplasser så må kollegaene overta arbeidsmengden for den som er syk. Det betyr gjerne lange køer i matbutikkene på ettermiddagene, flere pasienter ekstra per sykepleier på post som gir mindre tid per syke menneske, reparasjoner som må utsettes, fly med dusinvis av reisende som må utsettes eller i verste fall kanselleres, osv.

Men for all del; det er den uunnværlige CBE som må levere 24/7 :bond:

Men herlighet da, hun skrev vel bare at hun fikk dårlig samvittighet. Kanskje vi ikke skal ta alt hun skriver i verste mening. Vi har alle forskjellige arbeidsforhold, arbeidspress osv, og det må vel være lov å bli fortvila over å ikke kunne jobbe pga egen sykdom.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.

Jeg blir så oppgitt over tanken på at bloggere tjener millioner på noe så tragisk og lite samfunnsnyttig. Det burde ikke vært lov. Det er så mange som ikke får seg jobb, som tjener minimalt, jobber seg nesten ihjel VED SIDEN AV familieliv, trening, frisør ++ Det handler ikke om misunnelse fra min side. Jeg jobber med barn og ungdom som blir påvirket negativt av disse rosabloggerne,og som kommer fra familier som har ordentlige jobber og likevel får økonomien så vidt til å gå rundt.

Latterlig!

• Liker 31
Skrevet (endret)
5 timer siden, Linda A skrev:

Men herlighet da, hun skrev vel bare at hun fikk dårlig samvittighet. Kanskje vi ikke skal ta alt hun skriver i verste mening. Vi har alle forskjellige arbeidsforhold, arbeidspress osv, og det må vel være lov å bli fortvila over å ikke kunne jobbe pga egen sykdom.

Vi leser muligens ikke samme blogg. CBE skriver at hun vet det ikke er vanlig å få dårlig samvittighet når man blir syk, men at hun får det fordi hun må levere absolutt hele tiden. Jeg prøver kun å realitetsorientere fruen om at det får ringvirkninger for andre nesten uansett hvem som er borte fra jobben. De fleste av oss har vel presset oss til å gå på jobb både med feber og med hodepine for å unngå å sette kollegaer i knipe. 

Jeg er for øvrig langt mer fascinert enn provosert av utsagnet hennes, bare så det er sagt. CBEs påstand om at vi kritikere "lever i en alternativ virkelighet" er hvert fall komisk når hun kommer med slike pussige uttalelser.

6 timer siden, formula skrev:

Men nå må du huske at hun har overanstrengt seg. Det har sikkert ikke du:troest:

Sant. Hun måtte tross alt skifte i bilen og greier :filer:

Endret av Ultiva
  • Liker 29
Skrevet
4 minutter siden, Ultiva skrev:

Vi leser muligens ikke samme blogg. CBE skriver at hun vet det ikke er vanlig å få dårlig samvittighet når man blir syk, men at hun får det fordi hun må levere absolutt hele tiden. 

Sant. Hun måtte tross alt skifte i bilen og greier :filer:

I følge det som blir skrevet her inne, så er jo bloggen på vei nedover i popularitet. Da er det vel ikke så rart om hun blir stresset over å bli satt ut av drift noen dager? Bloggen utgjør jo det meste av inntektsgrunnlaget. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Ultiva skrev:

Vi leser muligens ikke samme blogg. CBE skriver at hun vet det ikke er vanlig å få dårlig samvittighet når man blir syk, men at hun får det fordi hun må levere absolutt hele tiden. Jeg prøvde kun å realitetsorientere fruen om at det får ringvirkninger for andre nesten uansett hvem som er syk. Jeg er langt mer fascinert enn provosert av utsagnet, bare så det er sagt. 

Ja, jeg er bare så glad for at jeg ikke har en sånn type jobb der jeg må levere, så kan jeg være syk med god samvittighet :ironi: 

• Liker 21
Gjest Skribent
Skrevet
4 minutter siden, Linda A skrev:

I følge det som blir skrevet her inne, så er jo bloggen på vei nedover i popularitet. Da er det vel ikke så rart om hun blir stresset over å bli satt ut av drift noen dager? Bloggen utgjør jo det meste av inntektsgrunnlaget. 

Jeg forholder meg til det som ble sitert lenger opp, da jeg ikke har vært inne på bloggen selv. Men dersom hun altså fremstiller det som om hun har tøffere forventninger i «sin verden» enn andre har, så blir det direkte fjasete. En rosabloggers fravær velter ingenting overende, det vet hun nok veldig godt, men å tegne et bilde av en busybusybusy hverdag hører med til imaget hun ønsker å ha.

Skrevet
19 minutter siden, Skribent skrev:

Jeg forholder meg til det som ble sitert lenger opp, da jeg ikke har vært inne på bloggen selv. Men dersom hun altså fremstiller det som om hun har tøffere forventninger i «sin verden» enn andre har, så blir det direkte fjasete. En rosabloggers fravær velter ingenting overende, det vet hun nok veldig godt, men å tegne et bilde av en busybusybusy hverdag hører med til imaget hun ønsker å ha.

Det er hun selv som setter seg i den situasjonen pga en merkelig avhengighet av 24/7 skryte av seg selv på snap blogg insta osv osv. Derfor vil jeg si blogging er et veldig usunt «yrke» som jeg ikke unner noen.

• Liker 13
Gjest pelikanen
Skrevet
1 time siden, Anonym90059005 skrev:

Hun får bruke sykedagene til å lære seg gps-en i bilen, eventuelt på mobilen, all den tid hun brukte 3t til Holmsbu. En distanse som normalt tar rundt 1t.

Ikke rart hun ønsker å ha med seg mannen overalt, virker å klare seg særs dårlig på egenhånd. Forrige gang var det vel et parkeringshus som lagde kaos.

Er det å ha sykedager, forskjellig fra hennes hverdag?Kan jo gi blaffen i fotografering og sminke. Skulle jeg bli syk,og flere med meg,så skriver jeg ikke om det på eks fb. Sykdom lager virkelig trøbbel. Da må arbgiver få tak i folk i full fart. Det blir folk som har fri,dom har andre planer.ikke sikkert de er hjemme når han ringer.Folk som kanskje har lovt sine unger noe disse dagene. Skitur,utflukt, besøke besteforeldre. Innen sykevikar er på plass, så hoper arbeidet seg opp.Det betyr at noen må jobbe overtid. Det er også folk som har planer,må skaffe folk til å hente unger osv. Denne rosa boblen,den begynner det å bli lite oksygen i nå.

Var innom Resett,  de har skrevet om bloggere. 

Skrevet

Dette viser atter en gang hvorfor det er så viktig for bloggere å ha en objektiv tredjepart å forholde seg til. Det å ha jevnlige møter der man drøfter etikk og å ankre de mer i den virkelige verden.

Folk flest har faktisk dårlig samvittighet når de er hjemme fra jobb/skole syk, det er faktisk ikkje bare unikt når det kommer til CBE.

Dette blir like provoserende når hun skiver om at folk må bare komme seg ut av seng kl seks for å trene.....folk flest kan ikke velge dette, de må.

• Liker 18
Gjest formula
Skrevet

Nå har CBE begynt å redigere kommentarer fra leserne:

HANNE

1 TIME SIDEN

SVAR

Seriøst? Du redigerte innlegget mitt??

CAROLINE BERG ERIKSEN

1 TIME SIDEN

Ja, jeg tok bort det fullstendig unødvendige stikket du kom med på slutten :)

Er det mulig? Hun rett og slett tar bort det som ikke passer, etter først å ha sluppet det gjennom sensuren!

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/01/calling-in-sick-2/#comments

Skrevet

Frua til frua skrev helt åpent at de redigerer og tilpasser kommentarfeltet som de selv ønsker. (skrev det på facebook i SoMe gruppa)

• Liker 13
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Har LKE egentlig svart på dette med politianmeldelsen han slo på stortromma med i SoMe-gruppa? Eller ville han bare bruse med sin puslete fjærdrakt? 

Skrevet (endret)
36 minutter siden, formula skrev:

Nå har CBE begynt å redigere kommentarer fra leserne:

HANNE

1 TIME SIDEN

SVAR

Seriøst? Du redigerte innlegget mitt??

CAROLINE BERG ERIKSEN

1 TIME SIDEN

Ja, jeg tok bort det fullstendig unødvendige stikket du kom med på slutten :)

Er det mulig? Hun rett og slett tar bort det som ikke passer, etter først å ha sluppet det gjennom sensuren!

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/01/calling-in-sick-2/#comments

Det var min kommentar. Jeg har skrevet et tilsvar som nok blir publisert etter at grisene har lært å fly: 

HANNE

17 MINUTTER SIDEN

Din kommentar avventer moderasjon.

Du skrev selv at du lever i en boble? 

Jeg misforsto kanskje, men jeg oppfattet den delen som at du tror det er unormalt å ha dårlig samvittighet når man ikke klarer å levere det som er forventet av oss på jobb. Akkurat den holdningen synes jeg beviser at ja, du lever i en boble hvor du faktisk ikke vet hvordan ‘vanlige’ folk og arbeidsplasser fungerer.

Veldig rart å slette en del av en kommentar som hverken var hetsende eller irrelevant.

Edit-kommentaren som ble slettet var en bekreftelse på at ja, du lever virkelig i en boble. 

Endret av Mrs O'Donell
  • Liker 43
Gjest formula
Skrevet
15 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Frua til frua skrev helt åpent at de redigerer og tilpasser kommentarfeltet som de selv ønsker. (skrev det på facebook i SoMe gruppa)

Jeg trodde faktisk ikke en slik tilpasning omfattet redigering av leserkommentarer! Håper hun lar kommentar+svar stå, slik at leserne blir klar over dette. 

Jeg burde kanskje ikke bli sjokkert, men det ble jeg faktisk!:hakeslepp:

Skrevet
11 minutter siden, formula skrev:

Jeg trodde faktisk ikke en slik tilpasning omfattet redigering av leserkommentarer! Håper hun lar kommentar+svar stå, slik at leserne blir klar over dette. 

Jeg burde kanskje ikke bli sjokkert, men det ble jeg faktisk!:hakeslepp:

Kanskje ikke så mange som skriver : du er såååå fin alikevel? Bare frua som har skrevet det? 

Gjest Skribent
Skrevet
27 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Har LKE egentlig svart på dette med politianmeldelsen han slo på stortromma med i SoMe-gruppa? Eller ville han bare bruse med sin puslete fjærdrakt? 

Han var nok bare innom for å fluffe opp duna, for det er blitt dørgende stille fra både Eriksen og Nygård-Hansen etter at de ble konfrontert med egne uttalelser.

Seriøsitet satt i system.

Skrevet

Er de ikke to fulltidsansatte i firmaet? Skjønner at bloggen ikke kan lage nye bilder når hovedmotivet er syk. Ikke kan de heller skrive tekst som later som det er snille veninne Caroline som chatter med oss, men resten av bloggdriften (sponsorpleie, regnskap med mer) bør kunne gå som normalt. Tror også fansen hadde tatt vel i mot et gjesteinnlegg med fotografens fineste naturbilder for eksempel når nå hun er syk. Ellers burde de ha klart ferdige innlegg som kan publiseres siden en kort bloggpause virker til å være helt kriiise. 

Syns de virker lite løsningsorienterte og lite kreative. Og lite forståelsesfulle for hvordan samfunnet fungerer uten for villaveggene. 

• Liker 33
Gjest formula
Skrevet
4 timer siden, Ultiva skrev:

Fra siste blogginnlegg skriver CBE at hun "vet selvfølgelig at det ikke er normalt å få dårlig samvittighet for å være syk men at det handler om verdenen hun lever i, hvor man må levere absolutt hele tiden".

Dette er nå forandret til: "Jeg vet selvfølgelig at det ikke er bra å få dårlig samvittighet for å være syk, ":roll:

Lurer på hvordan bloggen egentlig hadde sett ut om hun aldri fikk innspill på hvordan den virkelige verden fungerer? Nå blir hun tross alt korrigert innimellom, både i kommentarfelt og fra KG.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...