Cavatina Skrevet 31. januar 2018 #49281 Skrevet 31. januar 2018 (endret) Enig, @Inocybe.Da jeg kikket på youtube.videoene til cbe.no, slo det meg at som kjøpesterk akademiker i kommunikasjonsbransjen er jeg overhodet ikke interessert i verken å lære å sminke meg som cbe, krølle håret som cbe, kle meg som cbe, shoppe som cbe, eller få en frisør hjem for å sette håret opp i en knute. Alt dette har jeg jo allerede fra før, så cbe har ingenting å lære (les. påvirke) meg (til), og da forstår jeg virkelig ikke hvordan UI kan hevde at målgruppen for cbe.no nettopp er slike som oss. Istedet burde hun og mannen sammen med UI få hodet ut av korsryggen, og lære litt av sine yngre samtidige som raser avgårde i takt med den teknologiske utviklingen. Cbe.no er en dinosaur i forhold til andre fremadstormende "influencere", og vil snart være utdødd på lik linje med akkurat dinosaurene. Endret 31. januar 2018 av Cavatina 29
Surikatt Skrevet 31. januar 2018 #49282 Skrevet 31. januar 2018 1 time siden, Senil skrev: Anna R gikk ut tidligere i dag og sa hun ikke drar. Kan ha sammenheng? Det må jo bare være flaut å motta den prisen. Men hun takket jo så voldsomt for alle stemmene i eget innlegg, skal bli interessant å se hvordan de griper dette an. 11
Gjest formula Skrevet 31. januar 2018 #49283 Skrevet 31. januar 2018 (endret) Tror Anna R er inne på noe vesentlig her: "Rasmussen sier at hun ikke kommer til å delta på prisutdelingen. – Grunnen til dette er fordi at jeg alt vet at jeg ikke vinner i år heller, fordi juryen ikke liker måten jeg er som blogger." CBE derimot er nok den type prisvinner de ønsker. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24247260/finalistene-reagerer-paa-braaket-rundt-vixen-awards Endret 31. januar 2018 av formula
BlendaSensitive Skrevet 31. januar 2018 #49284 Skrevet 31. januar 2018 Blondinbella og Petra Tungården er to suksessfulle blogger i Sverige, innenfor relativt samme kategori som cbe.no. Men en stor forskjell finns (nåja flere), blant annet nyter begge to stor respekt og begge to er drivne forretningskvinner. De setter IKKE sitt navn på "såkalt design" men har ulike bedrifter innenfor ulike sjangrer. Petra Tungården jobber som cjefsredaktør på Metro Mode på heltid - samtidig som hun driver bloggen sin. Isabella Løwengrip (Blondinbella) har flere egne selskap som hun jobber med på fulltid, egne kosmetikkmerker etc. Begge to er aktive i networking, ses på bl.a ELLE Galan og andre event innenfor interiør, mote, lifestyle. Isabella har også barn, nå er de skilt så hun er delvis ensom med barna. Hun har også vært aktiv politiker. Sånn til sammenligning med at frua er sååå opptatt med bare å blogge og selvpleie. Vi skal ikke begynne prate om skrivestil, fotografier, holdninger og verdier. Der stiller disse to damene i en helt annen liga. http://metromode.se/tag/petra-tungarden/ http://www.isabellalowengrip.se/ ps. begge to finns i podcasten "framgångspodden" (svensk)- verd og lytte til! 18
Cavatina Skrevet 31. januar 2018 #49285 Skrevet 31. januar 2018 (endret) 6 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Blondinbella og Petra Tungården er to suksessfulle blogger i Sverige, innenfor relativt samme kategori som cbe.no. Men en stor forskjell finns (nåja flere), blant annet nyter begge to stor respekt og begge to er drivne forretningskvinner. De setter IKKE sitt navn på "såkalt design" men har ulike bedrifter innenfor ulike sjangrer. Petra Tungården jobber som cjefsredaktør på Metro Mode på heltid - samtidig som hun driver bloggen sin. Isabella Løwengrip (Blondinbella) har flere egne selskap som hun jobber med på fulltid, egne kosmetikkmerker etc. Begge to er aktive i networking, ses på bl.a ELLE Galan og andre event innenfor interiør, mote, lifestyle. Isabella har også barn, nå er de skilt så hun er delvis ensom med barna. Hun har også vært aktiv politiker. Sånn til sammenligning med at frua er sååå opptatt med bare å blogge og selvpleie. Vi skal ikke begynne prate om skrivestil, fotografier, holdninger og verdier. Der stiller disse to damene i en helt annen liga. http://metromode.se/tag/petra-tungarden/ http://www.isabellalowengrip.se/ ps. begge to finns i podcasten "framgångspodden" (svensk)- verd og lytte til! For ikke å glemme Elin Kling: https://www.minmote.no/#!/artikkel/23471559/bloggdronning-elin-kling-legger-ned-bloggen og https://sv.wikipedia.org/wiki/Elin_Kling Endret 31. januar 2018 av Cavatina Lenke 9
Kollontaj Skrevet 31. januar 2018 #49286 Skrevet 31. januar 2018 Nå har jeg kikket innom bloggen til Løwengrip en stund og det slår meg at den dreier seg mye om teksten, mens CBE fokuserer mest på bildene, tekstene er bla-bla og resirkulering. 9
Cavatina Skrevet 31. januar 2018 #49287 Skrevet 31. januar 2018 (endret) 5 minutter siden, Kollontaj skrev: Nå har jeg kikket innom bloggen til Løwengrip en stund og det slår meg at den dreier seg mye om teksten, mens CBE fokuserer mest på bildene, tekstene er bla-bla og resirkulering. Er ikke det litt pussig for en utdannet journalist? Jaja, ferdig på skolen i 2009, i alle fall. Tilføyelse: Det som slår meg er at alle disse tre svenske bloggerne utviklet seg videre, og skapte egne karrierer ved siden av eller utenfor blogosfæren, og er ikke avhengig av å drifte en blogg for å sørge for inntekt. Mye fordi det ser ut til at de hadde et mer rendyrket fokus på bloggene sine, og også mer genuine interesser. Cbe.no er all over the place og ingen steder, og ser ut til å leve stort sett etter hvilken annonse som kommer først. Noen genuine interesser å dyrke ser det ikke ut til å være i huset i Særp, bortsett fra mølla og kaffekoppen. Endret 31. januar 2018 av Cavatina 17
BlendaSensitive Skrevet 31. januar 2018 #49288 Skrevet 31. januar 2018 ^^ Er vel så enkelt som at cbe ikke har så mye mer å komme med... Skjer jo ikke så fryktelig mye i deres liv i villaen. 17
Kollontaj Skrevet 31. januar 2018 #49289 Skrevet 31. januar 2018 Nei, klart. Løwengrip er jo faktisk på ordentlige møter og eventer pga sin bedriftslederrolle. 13
Gjest formula Skrevet 31. januar 2018 #49290 Skrevet 31. januar 2018 4 minutter siden, Kollontaj skrev: Nå har jeg kikket innom bloggen til Løwengrip en stund og det slår meg at den dreier seg mye om teksten, mens CBE fokuserer mest på bildene, tekstene er bla-bla og resirkulering. Og noen ganger blir det bare kræsj. Som når hun ser inn i kamera med slørete øyne samtidig som hun suger kinnene inn og skyver leppene fram. Og teksten handler om en død kaktus.
Emilie112 Skrevet 31. januar 2018 #49291 Skrevet 31. januar 2018 Jeg vedder på st CBE ikke stiller opp på VIXEN og antar unnskyldningen er at hun er syk, mens sannheten er at hun ser oppmerksomheten de som har trukket seg har fått og innser at prisutdelingen er tullete, men ikke vil vise det. CBE har ikke skjønt at prisen er tull og tøys, men det begynner kanskje å gå opp for henne hvor dumt det hele er siden hun bedt leserene stemme frem dagboken sin til årets business. 17
Ultiva Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #49292 Skrevet 31. januar 2018 (endret) Jeg ser ingen grunn til å tvile på at CBE faktisk er syk. Og hun stiller garantert med stivsminket maske og nyfylt trut på Vitsen på søndag sammen med LKE, som tross alt er BFF med sjefsnissen sjøl (altså juryleder Hans Petter Nygård-Hansen). Denne rosabobla kommer de til å klamre seg til selv lenge etter at den har sprukket. De har tross alt ingen flere strenger å spille på. Endret 31. januar 2018 av Ultiva 49
Mrs O'Donell Skrevet 31. januar 2018 #49293 Skrevet 31. januar 2018 (endret) Jeg tror også at hun faktisk er syk, men jeg tror også at de teller veldig på knappene hvordan de skal håndtere situasjonen som har oppstått. Jeg kjenner faktisk på litt skadefro at den tåpelige prisen faktisk blir avkledd som det tøvet det er. Endret 31. januar 2018 av Mrs O'Donell 25
Ultiva Skrevet 31. januar 2018 Forfatter #49294 Skrevet 31. januar 2018 (endret) 1 time siden, BlendaSensitive skrev: Blondinbella og Petra Tungården er to suksessfulle blogger i Sverige, innenfor relativt samme kategori som cbe.no. Men en stor forskjell finns (nåja flere), blant annet nyter begge to stor respekt og begge to er drivne forretningskvinner. De setter IKKE sitt navn på "såkalt design" men har ulike bedrifter innenfor ulike sjangrer. Petra Tungården jobber som cjefsredaktør på Metro Mode på heltid - samtidig som hun driver bloggen sin. Isabella Løwengrip (Blondinbella) har flere egne selskap som hun jobber med på fulltid, egne kosmetikkmerker etc. Begge to er aktive i networking, ses på bl.a ELLE Galan og andre event innenfor interiør, mote, lifestyle. Isabella har også barn, nå er de skilt så hun er delvis ensom med barna. Hun har også vært aktiv politiker. Sånn til sammenligning med at frua er sååå opptatt med bare å blogge og selvpleie. Vi skal ikke begynne prate om skrivestil, fotografier, holdninger og verdier. Der stiller disse to damene i en helt annen liga. http://metromode.se/tag/petra-tungarden/ http://www.isabellalowengrip.se/ ps. begge to finns i podcasten "framgångspodden" (svensk)- verd og lytte til! Mhm. Mens carolinebergeriksen.no bryter sammen straks bloggeren får feber, nå er det plutselig to dager siden forrige blogginnlegg. På tross av to fullstidsansatte (den friske har dog fått utrettet litt klovnerier i SoMe-gruppa på face da. For det er jo tross alt "just a matter of priorities", som frua selv sier). Endret 31. januar 2018 av Ultiva 36
BlendaSensitive Skrevet 31. januar 2018 #49295 Skrevet 31. januar 2018 38 minutter siden, formula skrev: Og noen ganger blir det bare kræsj. Som når hun ser inn i kamera med slørete øyne samtidig som hun suger kinnene inn og skyver leppene fram. Og teksten handler om en død kaktus. Tror frua skippa timen på "journalistutdannelsen" som handlet om vekten av at bilde og tekst skal ha en sammenheng. Bildeanalyse er liksom ikke det store i villaen, ikke hos journalisten eller fotografen i huset. 15
lenebu Skrevet 31. januar 2018 #49296 Skrevet 31. januar 2018 8 minutter siden, Ultiva said: Mhm. Mens carolinebergeriksen.no bryter sammen straks bloggeren får feber, nå er det plutselig to dager siden forrige blogginnlegg. På tross av to fullstidsansatte (den friske har dog fått utrettet litt klovnerier i SoMe-gruppa på Face da). Er et dagsverk det, må vite. 8
minimymlen Skrevet 31. januar 2018 #49297 Skrevet 31. januar 2018 1 time siden, Kollontaj skrev: Nå har jeg kikket innom bloggen til Løwengrip en stund og det slår meg at den dreier seg mye om teksten, mens CBE fokuserer mest på bildene, tekstene er bla-bla og resirkulering. Flaut med tanke på kritikken mot Blondinbella fra CBE/LKE i eget kommentarfelt mens de fremhever egen blogg som noe som oser av kvalitet (en av de faste hedersbetegnelser fra den kanten): https://stoppapressarna.se/svenskabloggare/Norsk bloggare på spotlife dissar Blondinbella 14
Surikatt Skrevet 31. januar 2018 #49298 Skrevet 31. januar 2018 1 time siden, Emilie112 skrev: Jeg vedder på st CBE ikke stiller opp på VIXEN og antar unnskyldningen er at hun er syk, mens sannheten er at hun ser oppmerksomheten de som har trukket seg har fått og innser at prisutdelingen er tullete, men ikke vil vise det. CBE har ikke skjønt at prisen er tull og tøys, men det begynner kanskje å gå opp for henne hvor dumt det hele er siden hun bedt leserene stemme frem dagboken sin til årets business. Ja, det er jo bare en blogg og ikke noe mer, som hun sier. Håper hun vinner prisen for årets business så alle skjønner hva det er hun driver med. 3
Lopploella Skrevet 31. januar 2018 #49299 Skrevet 31. januar 2018 OSER av kvalitet. Kjenner liksom eimen helt hit. 16
Isola2 Skrevet 31. januar 2018 #49300 Skrevet 31. januar 2018 2 timer siden, Ultiva skrev: Jeg ser ingen grunn til å tvile på at CBE faktisk er syk. Og hun stiller garantert med stivsminket maske og nyfylt trut på Vitsen på søndag sammen med LKE, som tross alt er BFF med sjefsnissen sjøl (altså juryleder Hans Petter Nygård-Hansen). Denne rosabobla kommer de til å klamre seg til selv lenge etter at den har sprukket. De har tross alt ingen flere strenger å spille på. Da influenceren fikk influenca.. 28
Fremhevede innlegg