Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Grunnlaget for å trekke seg var epic. Boom. Looserplace to be"

- Trine Grung

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, bibbis skrev:

- Trine Grung

Kunne hun bare lært seg å snakke norsk og ikke et "jeg tror det er slik kidsa snakker, og jeg vil også være kul - serr"-språket, så hadde jeg kanskje skjønt hva også denne selverklærte SoMe-eksperten egentlig bablet om.

• Liker 22
Skrevet (endret)

Sluttet følge kjerringen på instagram nå, håper flere følger etter. 
Bare vås, reklame, selvdigging og unger bakfra. Hva er vitsen.

edit, og ikke minst; det samme stive uttrykket fra kun en side av ansiktet! :huh: Weird.

Endret av loffen
  • Liker 20
Skrevet
34 minutter siden, LilleSnupp skrev:

LKE: -Men om jeg overser det stusselige forsøket på latterliggjøring, så.. Ja, det var rette mannen til å komme med slikt..

Da skal jeg finne frem popcornet her. LKE er i gang på Facebook..

Siden enkelte selverklærte SoMe-eksperter kan ha fått munnkurv mot å uttale seg, er stillingen som riksnarr igjen åpen. Og hvem stiller begjærlig som frivillig?

• Liker 10
Skrevet
6 hours ago, Cavatina said:

Kunne hun bare lært seg å snakke norsk og ikke et "jeg tror det er slik kidsa snakker, og jeg vil også være kul - serr"-språket, så hadde jeg kanskje skjønt hva også denne selverklærte SoMe-eksperten egentlig bablet om.

"Looserplace" er ikke noe engelsk ord, meg bekjent, men høres ut som noe frua selv ("early on it") kunne ha snekret sammen.

Ordet "loser" ("taper") staves forøvring med  kun én "o", så det er ingen tvil om hvem som kler den benevnelsen best i dette tilfellet. 😒

• Liker 23
Skrevet
8 timer siden, loffen skrev:

edit, og ikke minst; det samme stive uttrykket fra kun en side av ansiktet! :huh: Weird.

Blokkert for veldig lenge siden jeg, da. :lol:

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, MarianneE skrev:

Blokkert for veldig lenge siden jeg, da. :lol:

#jegòg

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Ovnsbakt Paprika skrev:

"Looserplace" er ikke noe engelsk ord, meg bekjent, men høres ut som noe frua selv ("early on it") kunne ha snekret sammen.

Ordet "loser" ("taper") staves forøvring med  kun én "o", så det er ingen tvil om hvem som kler den benevnelsen best i dette tilfellet. 😒

Desto større grunn til å holde seg til og beherske norsk, og glemme at høydepunktet i karrieren var å bli intervjuet av Oprah om barneoppdragelse i andre land. 

• Liker 12
Skrevet
10 timer siden, bibbis skrev:

- Trine Grung

Hva i svarte satan skal "looserplace to be" bety?

Looser = løsere, loser = taper. Og looserplace? Loserplace? Ingen av delene gir jo mening :ac:

• Liker 11
Skrevet
1 hour ago, Kleenex said:

#jegòg

Jeg er også blokkert fra Instagram. Samma det...

Skrevet
10 timer siden, loffen skrev:

Jeg har aldri fulgt henne. Er ingen grunn til det, for det går fint an å sjekke det som legges ut der uten å være følger.

Gjest formula
Skrevet

Hans-Petter Nygård-Hansen forteller at det ofte kan være vanskelig å få folk til å skryte av seg selv i "jantelov-Norge":

https://www.dagbladet.no/kultur/skam-ulrikke-hylles-etter-sosiale-medier-trend/67016585

Vel, CBE har ikke problemer med det:

"Jeg får tilbakemeldinger hver eneste dag både her og ikke minst på snap chat, om hvor inspirert mange av dere blir bare fordi jeg er meg og bare fordi jeg lager denne bloggen. At jeg inspirerer noen ved å dele en positiv energi"

Synes generelt bloggere er ganske flinke til å skryte av seg selv, gjerne indirekte.

Gjest nicecar
Skrevet
2 timer siden, formula skrev:

Hans-Petter Nygård-Hansen forteller at det ofte kan være vanskelig å få folk til å skryte av seg selv i "jantelov-Norge":

https://www.dagbladet.no/kultur/skam-ulrikke-hylles-etter-sosiale-medier-trend/67016585

Vel, CBE har ikke problemer med det:

"Jeg får tilbakemeldinger hver eneste dag både her og ikke minst på snap chat, om hvor inspirert mange av dere blir bare fordi jeg er meg og bare fordi jeg lager denne bloggen. At jeg inspirerer noen ved å dele en positiv energi"

Synes generelt bloggere er ganske flinke til å skryte av seg selv, gjerne indirekte.

Jeg merker at hun har begynt å takke blodfansen og andre som leser pisset hennes, i så og si annethvert innlegg hun legger ut på bloggen. Tror at eksfotballfrua har gradvis begynt å merke at omdømme hennes har begynt å tape seg. Aner jeg en snikende desperasjon etter å beholde lesertallet oppe så langt det går?

Skrevet
3 minutter siden, nicecar skrev:

Jeg merker at hun har begynt å takke blodfansen og andre som leser pisset hennes, i så og si annethvert innlegg hun legger ut på bloggen. Tror at eksfotballfrua har gradvis begynt å merke at omdømme hennes har begynt å tape seg. Aner jeg en snikende desperasjon etter å beholde lesertallet oppe så langt det går?

Jeg leser ikke bloggen hennes, men ut fra det du skriver virker det som om hun begynner å bli redd for at lesertallene skal synke ytterligere. Det er jo en grunn til at hun allerede har mistet flere titallstusen lesere over forholdsvis kort tid. En av de er meg, det var det samme gnålet igjen og igjen og igjen. Til slutt får en nok.

• Liker 18
Skrevet (endret)
2 timer siden, nicecar skrev:

Noe bør de gjøre, hvis de skal leve av dette videre.

På bloggen har lesertallene vel aldri vært så lave, den siste uken mellom 27.423 og 32.132 norske lesere - http://web.archive.org/web/20180131075758/http://blogglisten.no/blogg?q=carolinebergeriksen.no ? For snart 6 år siden, mars -12 hadde de ca. 90.000 lesere, jfr. https://imgur.com/a/mkX5X .

Jeg vet ikke hvordan utviklingen har vært på de andre SoMe-kanalene deres?  Men sammenligner man antall følgere, "reaksjoner i uken" og "nye følgere" CBE har i uken  med f.eks. noen andre, så er resultatet:

Tilføyelse: Det kan altså se ut som Caroline Berg Eriksen er den som skaper lavest engasjement (reaksjoner og nye følgere).av disse.

------------

Rettelse: Tallene kan ikke sammenlignes helt, da de andre sine tall er fra januar -18, mens CBE sine tall fra IG er fra september -16. CBE hadde i 2016 enda flere følgere enn i dag. Se svar under...

Endret av Asti
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Martine Lunde spådde jo denne nedgangen allerede i januar 2016: https://www.minmote.no/#!/artikkel/23597042/kommentar-mister-fotballfrue-grepet

Og jeg tror Lunde er inne på noe vesentlig: CBE har kjørt i samme, gamle tralten i årevis. Uansett hvor mye vanedyr vi mennesker er, så er det også begrenset hvor lenge et og samme konsept fenger - noe som lesertallenes nedgang er en klar indikator på. 

Gjest formula
Skrevet

Om CBE har aldri så hektiske dager, kan iallefall ikke mannen skryte på seg det samme, der han sitter og krangler og kverulerer i kjent stil på "Stort og smått om sosiale medier i Norge". Og da er det ikke snakk om en kommentar eller to, men alt som har med blogg og Vixen å gjøre, over flere dager og kvelder. Dette bruker altså en ung og frisk mann tiden sin på!  Hadde vært interessant å vite hvor mange timer av døgnet som går med til å overvåke sosiale medier der CBE blir nevnt, det kan ikke være få. Har mine mistanker om at det er her den hektiske hverdagen ligger for dem begge to. Så travelt er det at det knapt blir tid til å blogge. 

Gjest Skribent
Skrevet (endret)
37 minutter siden, formula skrev:

Om CBE har aldri så hektiske dager, kan iallefall ikke mannen skryte på seg det samme, der han sitter og krangler og kverulerer i kjent stil på "Stort og smått om sosiale medier i Norge". Og da er det ikke snakk om en kommentar eller to, men alt som har med blogg og Vixen å gjøre, over flere dager og kvelder. Dette bruker altså en ung og frisk mann tiden sin på!  Hadde vært interessant å vite hvor mange timer av døgnet som går med til å overvåke sosiale medier der CBE blir nevnt, det kan ikke være få. Har mine mistanker om at det er her den hektiske hverdagen ligger for dem begge to. Så travelt er det at det knapt blir tid til å blogge. 

Lurer på hvorfor han anser seg som en selvskreven deltaker der i så stor stil? Det er selvsagt fritt for enhver "nobody" å kommentere der, men anser han seg der som en slags medieviter? Eller er han der som privatperson, i egne øyne? Som representant for en medievirksomhet og sin kones blogg kan han vanskelig skille på rollene på den måten. Snakker han dermed for Caroline også? Kunne vært interessant å få hans synspunkter på det. For ikke å snakke om hennes, men hun har vel ikke synspunkter utover at det er litt synd på henne som er utsatt for så mye misunnelse :roll:

Endret av Skribent
Skrevet

Er det bare meg eller argumenterer LKE så godt som alltid med whataboutism? At et eller annet er urettferdig over for CBE/ham selv fordi de har en stor blogg med mye fokus på seg mens andre ikke har samme fokus. Så CBE.no skal få slippe sanksjoner fordi det sikkert er en eller annen der ute som gjør noe lignede. Nesten uansett sak virker det til å være hans eneste argument.

Jeg skal forsøke meg på samme om jeg en eller annen gang skulle få en fartsbot :roll:

• Liker 31
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...