Sol79 Skrevet 27. januar 2018 #49061 Skrevet 27. januar 2018 Ser på snap at det er barnefri og ikke leggetid kl 22 i kveld heller.. 15
Gjest Vitting Skrevet 27. januar 2018 #49062 Skrevet 27. januar 2018 (endret) 13 timer siden, halvehimmelen skrev: Jeg bor seriøst nesten en time unna nærmeste by, og alle her jeg bor pendler over 1,5t på 9 mil i løpet av en dag (og tog eller buss er ikke noe alternativ). I tillegg kjører de fleste ekstraturer med barn som skal på trening eller besøk på ettermiddagen. Derfor har jeg null sympati for at det er så tungt å komme seg til Oslo. Newsflash: mange bruker mer enn 1t til jobb hver eneste dag. Jeg bruker 1 time til jobb, og 1 time fra. 80km hver veg, altså 160km dagen, 800km uka. I tillegg til at jeg jobber 9 timer man-tors og 7 timer fre... (2x5)+(9x5)+(7x1)=62timers arbeidsuke inkl reisetid. Skulle likt å se CBE gjøre det Endret 27. januar 2018 av Vitting
Gjest Gregor Clegane Skrevet 28. januar 2018 #49063 Skrevet 28. januar 2018 Så mye planlegging for en tur hvor reisetiden knapt nok overstiger to timer totalt, er ganske så overdramatisert fra hennes side. Hun kan fint ta seg en dagstur til Oslo uten problemer, man trenger ikke nødvendigvis å overnatte. Barnevakt kan sannelig LKE være en gang iblant, hvis behovet skulle være der. Ellers er det vel mulig å få en nabo eller noen i familien til å være barnevakt en helg, hvis turen medfører overnatting, og hennes mann skal bli med eller av andre grunner er forhindret fra å passe ungene. Dessuten er det selvsagt en mulighet å ta med seg barna, hvis tidspunktet for turen matcher hele familien, uten at det går utover noe spesielt. Klarer ikke helt å se hennes problem, det er et hav av muligheter å løse en slik greie på. Kjenner en del som pendler hver dag eller flere ganger i uken, som har minst like lang reisetid som CBE. Noen av disse har gjort dette i flere tiår. I tillegg har flere av disse også en familie de må bry seg om. Så jeg synes egentlig ikke så veldig synd på henne. Disse har mye mer å tenke på i forhold til logistikk, og får en langt større yrkesmessig slitasje opp gjennom årene. Hun får slutte å oppføre seg som om hun skulle vært presidentfruen, og heller ta toget som andre gjør. At hun tjener langt over snittet på våset sitt, er tydeligvis bare sånn det er i følge hennes verdensbilde. Faktumet at folk flest har en mye hardere hverdag og at hun er veldig heldig stilt på mange områder, er tydeligvis ikke noe hun tenker over eller vil bry seg med.
Endelige Skrevet 28. januar 2018 #49064 Skrevet 28. januar 2018 1 time siden, Gregor Clegane skrev: Så mye planlegging for en tur hvor reisetiden knapt nok overstiger to timer totalt, er ganske så overdramatisert fra hennes side. Hun kan fint ta seg en dagstur til Oslo uten problemer, man trenger ikke nødvendigvis å overnatte. Barnevakt kan sannelig LKE være en gang iblant, hvis behovet skulle være der. Ellers er det vel mulig å få en nabo eller noen i familien til å være barnevakt en helg, hvis turen medfører overnatting, og hennes mann skal bli med eller av andre grunner er forhindret fra å passe ungene. Dessuten er det selvsagt en mulighet å ta med seg barna, hvis tidspunktet for turen matcher hele familien, uten at det går utover noe spesielt. Klarer ikke helt å se hennes problem, det er et hav av muligheter å løse en slik greie på. Kjenner en del som pendler hver dag eller flere ganger i uken, som har minst like lang reisetid som CBE. Noen av disse har gjort dette i flere tiår. I tillegg har flere av disse også en familie de må bry seg om. Så jeg synes egentlig ikke så veldig synd på henne. Disse har mye mer å tenke på i forhold til logistikk, og får en langt større yrkesmessig slitasje opp gjennom årene. Hun får slutte å oppføre seg som om hun skulle vært presidentfruen, og heller ta toget som andre gjør. At hun tjener langt over snittet på våset sitt, er tydeligvis bare sånn det er i følge hennes verdensbilde. Faktumet at folk flest har en mye hardere hverdag og at hun er veldig heldig stilt på mange områder, er tydeligvis ikke noe hun tenker over eller vil bry seg med. Man sitter ikke barnevakt for sitt eget barn, man tar ansvar. Men klart LKE, som daglig leder, må henge i halen på frua. Som ellers hver dag. Liker sææærs godt hver gang hun snapper vinglass og mannen og skriver noe ala «etterlengtet kvalitetstid», «første vinglass på lenge»... Har jo like god hukommelse som Siv Jensen hun der. 37
Oppland Skrevet 28. januar 2018 #49065 Skrevet 28. januar 2018 (endret) Jeg har en arbeidskollega som bor i Fredrikstad som pendler inn til Oslo hver dag med toget. Hører aldri han klager, han har hus og familie akkurat som CBE. Endret 28. januar 2018 av Oppland 9
Tulipanpiken Skrevet 28. januar 2018 #49066 Skrevet 28. januar 2018 1 minutt siden, Oppland skrev: Jeg har en arbeidskollega som bor i Fredrikstad som pendler inn til Oslo hver dag med toget. Hører aldri han klager, han har hus og familie akkurat som CHE. Ok. 3
Chrisssi Skrevet 28. januar 2018 #49067 Skrevet 28. januar 2018 Hun bruker vel alle unnskyldninger for å ikke møte på event som ikke er regissert av The Eriksson's av redsel for; at noen skal trykke bilder som ikke er godkjent av Lassebasse ikke å vinne at noen skal se hvordan hun faktisk ser ut bli stilt spørsmål som må besvares direkte (krig og fred og sånn......) å menge seg med almuen Himmel og hav, trodde ikke det fantes sånne mennesker i lille Norge 46
Gjest generalmajoren Skrevet 28. januar 2018 #49068 Skrevet 28. januar 2018 Jeg opplever hele bloggen som et forsøk på å selge seg inn til den målgruppen de skulle ønske de hadde - høyt utdannede, voksne mennesker i virkelige jobber. Vi lever jo i tidsklemma, på ordentlig. Det er ikke bare "a matter of priorities" (det høres selvsagt viktigere ut på engelsk). Vi e faktisk på jobb 8-9 timer hver dag. Vi reiser til og fra jobb. Vi går tur med bikkja. Vi holder kontakt med venner. Vi har verv og noen har til og med tid til etterutdanning eller frivillig arbeid. Når det krever planlegging å komme seg en drøy time til Oslo hver dag, er jeg usikker på om det er naivitet eller et forsøk på å relatere til tidsklemma og voksenlivet. Veldig mange pendler den veien hver dag. Ikke alle som har hunder og barn har partner som kan ta ansvar, eller foreldre i nærheten. Eller rett og slett økonomi til å betale for barnevakt og hundepass. Jeg har en småbarnsmor på jobben min som pendler to timer hver vei. Hver dag. Mandag til fredag. Klart det krever planlegging og at mannen tar ansvar hjemme. Men å ikke kunne reise til Oslo en gang fordi det er en time unna? Klart to voksne mennesker ikke ser på dette som uoverkommelig. Det må jo være et (mislykket) forsøk på å bonde med hardtarbeidende mennesker i full jobb.
Gjest Sobril Skrevet 28. januar 2018 #49069 Skrevet 28. januar 2018 53 minutter siden, Chrisssi skrev: Hun bruker vel alle unnskyldninger for å ikke møte på event som ikke er regissert av The Eriksson's av redsel for; at noen skal trykke bilder som ikke er godkjent av Lassebasse ikke å vinne at noen skal se hvordan hun faktisk ser ut bli stilt spørsmål som må besvares direkte (krig og fred og sånn......) å menge seg med almuen Himmel og hav, trodde ikke det fantes sånne mennesker i lille Norge Jeg synes jeg kan forestille meg det. Lett å få angstrelaterte lidelser av mindre. Er så GLAD jeg ikke er i den posisjonen 🤗
Ultiva Skrevet 28. januar 2018 Forfatter #49070 Skrevet 28. januar 2018 Paret har beviselig overnattingsbarnevakt flere ganger hver eneste måned så at dette plutselig er et problem i fbm Vitsen Blog Awards tviler jeg sterkt på. De hadde barnefri senest fra i går til i dag. CBE fikk i tillegg slappet av med spa i går, jammen godt etter den hektiske arbeidsfredagen som inneholdt både trening og manikyr 💅 32
Inocybe Skrevet 28. januar 2018 #49071 Skrevet 28. januar 2018 Virker som om hun prøver å finne opp unnskyldinger for ikke å dra. Problemet er bare at unnskyldningene virker patetiske hos de som drar tilsvarende distanse hver dag og som ikke har barnevakt hele tiden. 1 times reisevei på en av Norges best tilrettelagte pendlerveier med jevnlige tog eller motorvei til stedet med Norges største samling av hoteller. Hva i allverden er vanskelig med det liksom? Virker nesten som om hun skal kjøre alene over fjellet i vinterstorm. Greit nok hun sikkert har lyst på å ha med mannen sin, som også er en del av firmaet, men hvis ikke barnevakten kan stille opp akkurat den kvelden kan det virkelig ikke være noe problem at firmaet sender den kvinnelige frontfiguren. Kan ikke være savnet av alenetid for de voksne for de har jo alene/kjærestetid hele tiden. Nei jeg holder en knapp på at hun ikke har lyst men i stedet for bare å si det rett ut konstruerer hun problemstillinger for rettferdiggjøre det. 37
Trulte80 Skrevet 28. januar 2018 #49072 Skrevet 28. januar 2018 Med fare for å ha misforstått, skriver hun ikke mange årsaker for å ikke dra før hun skriver at hun skal på Vixen da ? 3
Vernis Skrevet 28. januar 2018 #49073 Skrevet 28. januar 2018 (endret) Jeg ble nysgjerrig og måtte inn på bloggen for å lese. Jeg tolker henne som at hun sjeldent deltar på events, men at hun skal på Vixen. Endret 28. januar 2018 av Vernis 1
Oppland Skrevet 28. januar 2018 #49074 Skrevet 28. januar 2018 På meg virker hun utrolig lite selvstendig. De to årene jeg fulgte bloggen hennes var det mange ganger jeg satt med den tanken. 19
Corinne Skrevet 28. januar 2018 #49075 Skrevet 28. januar 2018 Tror det mest forslitte uttrykket i kommentarfeltet hennes må være "oser av kvalitet".. Jeg har til dags dato fortsatt ikke fornemmet denne kvalitetsosen.... 35
SusieDerkins Skrevet 28. januar 2018 #49076 Skrevet 28. januar 2018 17 minutter siden, Oppland skrev: På meg virker hun utrolig lite selvstendig. De to årene jeg fulgte bloggen hennes var det mange ganger jeg satt med den tanken. det er jeg forsåvidt enig i, men jeg synes ikke vi skal drive og diskutere det her, for det er et personlighetstrekk som har med personen, og ikke bedriften, å gjøre. 15
Gjest pelikanen Skrevet 28. januar 2018 #49077 Skrevet 28. januar 2018 Ta med L og ungene og ta inn på hotell? Hva er problemet? Det fins hunderom på hoteller. Hva er problemet. Det var vel under en annen utdeling hun fikk spørsmål. ...og for en reaksjon. Fikk spørsmål ang den der swissroller. Hun så rasende ut. Vi stopper der nå....sa hun og gikk. Hun kan nok ikke vise seg uten filter....
BlendaSensitive Skrevet 28. januar 2018 #49078 Skrevet 28. januar 2018 Om hun ikke vil reise alene på ett sånt event, noe jeg kan forstå, så kan man jo ta med seg en venninne. Jeg hadde heller ikke gått alene på sånt event. Men tror hun skriver om de såkalte problemene for å virke normal, og at andre skal kunne identifisere seg med henne og det såkalte spontane eventet. (noe som jo man vist om i flere uker om ikke måneder) 13
pøbelsara Skrevet 28. januar 2018 #49079 Skrevet 28. januar 2018 Jeg tror også det er et leirbål-innlegg, ikke en reell problemstilling for henne. Leirbål-innlegg =innlegg som er skrevet for at leserne skal identifisere seg med henne og forsterke følelsen av av hun er som dem. 25
Cavatina Skrevet 28. januar 2018 #49080 Skrevet 28. januar 2018 De har fint løst "utfordringene" rundt å delta på events tidligere, og klarer fint å dra på Slotts-kjæresteturer midt i uka. Så "leirbålinnlegg" heller jeg også mot, samt muligheten for en eventuell bekreftelses-kjede i kommentarfeltet. 14
Fremhevede innlegg