Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, Loffeliten skrev:

Altså... dette antrekket her... Jeg mangler ord, kjenner jeg. :sprettoy: 

https://imgur.com/a/feGww

Han sadofyren i YMCA sangen vil ha igjen hatten sin. Og Finnmarksvidda vil ha tilbake alle sine lemen....

• Liker 43
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 hours ago, MissLucy said:

Ut fra den forståelsen av "alternativ" kan du like gjerne si at en marsipankake er et alternativ til pizza. Dvs det er noe annet enn pizza. Jeg betrakter ikke en marsipankake som en riktig pizza, men det ligner jo faktisk mye mer på pizza enn det en squash gjør.

Du kalte en squash et godt alternativ til pizza for glutenintolerante. Poenget mitt er at en grønnsak er et dårlig alternativ til pizza for en glutenallergiker. Det er en glutenfri pizzabunn som er et godt alternativ til en vanlig pizzabunn.

Seriøst, det er total vanlig språkbruk at kalle noe som minner om en bestemt type mat for et alternativ til det. Spesielt om sunnere alternativer. Det er hverken Fotballfrue eller meg som har oppfunnet uttrykket. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
2 timer siden, Anna ~ skrev:

Seriøst, det er total vanlig språkbruk at kalle noe som minner om en bestemt type mat for et alternativ til det. Spesielt om sunnere alternativer. Det er hverken Fotballfrue eller meg som har oppfunnet uttrykket. 

En gratinert squash er en gratinert squash. Ikke en pizza for glutenallergikere. En pizza kjennetegnes blant annet av en sprø bunn, ikke av en myk og fuktig en. Gratinert squash er en kalorifattig rett uten hverken karbohydrater eller særlig energi. For hjemmekontorister med et anstrengt forhold til mat så kan jeg se at den er midt i blinken. For folk med fysisk aktive jobber og aktive liv derimot, så blir denne grønnsaken med litt salat ved siden av i minste laget. 

Endret av Ultiva
  • Liker 32
Skrevet
7 timer siden, formula skrev:

Nå dro hun jo ikke alene, selv om innlegget "et døgn i oslo" gir inntrykk av det, med jeg og meg hele veien. Snap viser imidlertid at LKE var med. Som vanlig. Får jo håpe hun fikk nyte stunden med venninnene uten ham med kamera hengende rundt, og ellers at hun ikke er alt for "preget" av møtene i Oslo.

Ser man det ja. Men nå er det jo faktisk to uker siden sist de hadde overnattingsbarnevakt og fest i heimen så da var det jo på høy tid med luksussuite og etterlengtet kjærestetid igjen 😁

• Liker 24
Gjest Skribent
Skrevet

Er ikke så veldig fascinert av hva man kaller maten i dette tilfellet, det er veldig riktig at det ikke har noe med pizza å gjøre, akkurat på samme måte som lasagne med skiver av squash absolutt ikke er lassgne - det er flere enn italienere som ler seg fillete av slike omskrivinger. «Tofu-burger» er et annet eksempel, smaker ikke plutselig storfekjøtt av det heller.

Likevel er det, som flere har vært inne på, mer problematisk hvordan man omtaler mat rundt et middagsbord med barn og unge til stede. Forvirringen rundt hva som er hva når barna i større grad ferdes rundt andre må bli tricky etter hvert, dersom de lærer at variantene de får hjemme er det man bør spise (hva skal man synes om andre mennesker da?) og at den ordentlig gode maten må fortjenes gjennom et bestemt sett ønskede handlinger/prestasjoner.

Som tidligere pårørende til ei som opplevde dette, blir jeg helt uvel. Når ei tidligere vakker, sunn, glad, ung jente dukker opp etter ferie med sine hule øyne og 42 kilo - vel. Det provoserer noe enormt når ellers antatt oppegående foreldre ikke forstår alvoret! Det er ingen skam å få hjelp! Om man ikke synes man trenger hjelp selv, gjør det forebyggende på dine barns vegne, vær så snill.

Vi vokser opp med så mye press overalt, og vi kvinner er vel også i overkant selvkritiske. Flere burde søke informasjon om hvilke ting man bør være litt ekstra bevisst på når man har barn. Det er ikke et nederlag å skaffe seg mer kunnskap om ting som kan endre liv. Alle ønsker barna sine det beste, det er ingen som betviler det, men vi har innlærte mønstre selv som preger valgene våre.

Kunne skrevet fire kilometer til om dette, men jeg kan bare håpe at den generelle bevisstheten rundt disse temaene er større i kommende generasjoner. Det er ikke uvesentlig hva rosabloggere formidler. Uansett hvor snill og grei Caroline er, her er det mye å lære. Å trasse seg gjennom tilbakemeldinger skader ikke kritikerne, det skader bare henne og potensielt barna. Hovmod står for fall, er det noe som heter. Det har sjelden passet bedre.

Skrevet
4 timer siden, Anna ~ skrev:

squash minner ikke om pizzabunn. Ferdig snakka.

• Liker 21
Gjest formula
Skrevet
6 timer siden, LilleSnupp skrev:

Mener du møte eller "møte"? Altså.. "møte" som i timeavtale?

Møte som i "møte" ja. Utviklingsmøte for leppene.

Gjest Anna Nas
Skrevet
13 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

Avsporing: Hva med programmer som f.eks. 4 stjernersmiddag som inneholder både produktplassering og alkohol? Med produktplassering får ikke seerne vite hvilket produkt det reklameres for: https://www.dinside.no/okonomi/her-er-produktplasseringen-i-norske-tv-programmer/60968466

Avsporing her også, så folk får bare late som de ikke ser innlegget mitt. Jeg ble bare nysgjerrig av spørsmålet ditt og googlet meg frem til litt informasjon som jeg antar kan være forklaringen.

Alkoholreklame på tv er ikke lov. Produktplassering er som hovedregel heller ikke lov. Det er flere vilkår som må oppfylles. Blant annet må/kan ikke produktplasseringen påvirke medieaktørens redaksjonelle frihet, spesielt ikke i forhold til innhold og sendetid for programmet. Det er nok der forklaringen på alkohol i 4-stjerners middag ligger. Programmet er definert som redaksjonelt.

Skrevet
11 minutter siden, Anna Nas skrev:

Avsporing her også, så folk får bare late som de ikke ser innlegget mitt. Jeg ble bare nysgjerrig av spørsmålet ditt og googlet meg frem til litt informasjon som jeg antar kan være forklaringen.

Alkoholreklame på tv er ikke lov. Produktplassering er som hovedregel heller ikke lov. Det er flere vilkår som må oppfylles. Blant annet må/kan ikke produktplasseringen påvirke medieaktørens redaksjonelle frihet, spesielt ikke i forhold til innhold og sendetid for programmet. Det er nok der forklaringen på alkohol i 4-stjerners middag ligger. Programmet er definert som redaksjonelt.

Interessant spørsmål dere stiller, men hvorfor ikke starte en egen tråd om det? Det hører jo strengt tatt ikke hjemme her, eller?

• Liker 5
Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)
12 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Interessant spørsmål dere stiller, men hvorfor ikke starte en egen tråd om det? Det hører jo strengt tatt ikke hjemme her, eller?

Årsaken til at spørsmålet om alkohol på tv kom opp er tematikken rundt alkohol på CBE.no. Altså hvorfor det er lov å vise alkohol i et tv-program med produktplassering, når det ikke er lov i et blogginnlegg med reklame (produktplassering). Hvis mod mener det ikke er relevant nok her inne, men bør skilles ut som en egen tråd, er det greit for meg.

Endret av Anna Nas
Rettet et ord
Skrevet
11 minutter siden, Anna Nas skrev:

Årsaken til at spørsmålet om alkohol på tv kom opp er tematikken rundt alkohol på CBE.no. Altså hvorfor det er lov å vise alkohol i et tv-program med produktplassering, når det ikke er lov i et blogginnlegg med reklame (produktplassering). Hvis mod mener det ikke er relevant nok her inne, men bør skilles ut som en egen tråd, er det greit for meg.

Jeg skjønner hvor tanken kommer fra, og jeg synes det er et interessant spørsmål, men det har jo ikke noe med CBE å gjøre.

Skrevet
12 timer siden, Loffeliten skrev:

Får litt russiske vibber... 

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, Kleenex skrev:

Får litt russiske vibber... 

Det er flere av bloggerne som kler seg som nyrike russere. Ingen nevnt og ingen glemt, men stikkordet her er «nyrik» og mangel på dannelse. 

Skrevet
14 timer siden, Loffeliten skrev:

Ser ut som LK har gnudd en ballong på den jakka.

• Liker 9
Skrevet

Hun kan umulig selv synes hun ser lekker ut i den jakka. 😮 Ser ut som hun bare har tatt hånda inn i skapet og nappet ut det hånda falt ned på og tok det på seg.

• Liker 3
Skrevet

Rart at ikke de som setter Restylane i leppene sier at nå må hun ta en liten pause før hun kan fylle på igjen!

• Liker 16
Skrevet
23 minutter siden, miamiamia skrev:

Rart at ikke de som setter Restylane i leppene sier at nå må hun ta en liten pause før hun kan fylle på igjen!

Tviler på det er en bransje som holder veldig mye igjen på sånt. De lever jo av at folk blir blinde for hvordan de ser ut med fjeset fullt av jukseeffekter.

Er det forresten bare meg, eller ser det veldig barnslig ut å skrive «dataen»?

• Liker 16
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...