Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Skribent
Skrevet
18 minutter siden, MissLucy skrev:

Det siste har du helt rett i. Det er ikke en fylt squash, men som LilleSnupp sier, det er en gratinert squash.

Ut fra den forståelsen av "alternativ" kan du like gjerne si at en marsipankake er et alternativ til pizza. Dvs det er noe annet enn pizza. Jeg betrakter ikke en marsipankake som en riktig pizza, men det ligner jo faktisk mye mer på pizza enn det en squash gjør.

Du kalte en squash et godt alternativ til pizza for glutenintolerante. Poenget mitt er at en grønnsak er et dårlig alternativ til pizza for en glutenallergiker. Det er en glutenfri pizzabunn som er et godt alternativ til en vanlig pizzabunn.

At du kan oppnå en slags pizzasmak med å legge pizzafyll på en grønnsak, er jeg helt enig i. Men ikke lat som det har noe med glutenintoleranse å gjøre. Det handler om sunnhet og slanking.

En squash kan være et alternativ til en aubergine i så måte, ikke til en pizzabunn.

Dette er et godt eksempel på at formidling blant annet handler om elementær språkforståelse, tekst og kontekst. Grunnleggende kunnskaper innen kommunikasjon og medier. You know, sånt man bør kunne forvente av noen som er «utdannet journalist» og har formidling som yrkesvei.

Snodig å snakke så mye om hva man fortjener å spise basert på hva man gjør, og samtidig være så lite opptatt av hva man fortjener å kalle seg basert på kompetanse - eller, mangel på sådan. Deilig selektivt verdensbilde der :biggrin: 

18 minutter siden, Surikatt skrev:

Jeg er så glad for at jeg kan nyte en god, hjemmelaget pizza sammen med mine barn på en onsdag med verdens beste samvittighet. Men rødvin på en onsdag og alle andre dager i uka, det er innafor? Har aldri sett en mer anstrengt person.

Dette!!! Å fortjene (...) alkohol til alle tider er noe snålt. Det blir ikke mindre snålt av at det (tilsynelatende) er en familieblogg. Med tanke på årets bloggprisnominasjoner er det i hvert fall ikke en blogg som kjennetegnes av inspirasjon, skrivekunst, mote eller matlaging.

Hva var det igjen - jo, business. Årets business. Det høres sikkert litt rart ut for «venninnene»?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
46 minutter siden, minimymlen said:

Men saken fra VG som du bruker som eksempel er da en nyhetssak, og ikke redaksjonell omtale? 

Ja det var det kanskje, beklager. Men du finner hurtig andre eksempler (Test: Påskens beste pappvin) med annonser på samme side. Det er inget krav at vanlige annonser fjernes. 

• Liker 1
Gjest Skribent
Skrevet
1 minutt siden, Anna ~ skrev:

Ja det var det kanskje, beklager. Men du finner hurtig andre eksempler (Test: Påskens beste pappvin) med annonser på samme side. Det er inget krav at vanlige annonser fjernes. 

Dette blir vel det samme som påpekt over her, VG er en nyhetsformidler. Bloggen er en bedrift med kommersielt formål.

Skrevet
35 minutter siden, Breakeven skrev:

Sorry, men jeg har litt vanskelig for og tro på at LK jublet av glede da hun foreslo denne "pizzaen" Mannen min er pizza-elsker og han hadde IKKE jublet om jeg foreslo dette for og si det sånn. Kan hun ikke bare kalle det for hva det er? Squash med fyll? 

Jublet av glede!? Det var mye mer enn det! Han var faktisk i ekstase. Og ekstase betyr, som vi alle er enige om, en

"sinnstilstand kjennetegnet ved sterk indre opplevelse av å være fylt av noe guddommelig eller være totalt hengitt til en forestilling eller idé med samtidig redusert kontakt med omgivelsene (innsnevret bevissthet)"

kilde:
  • Liker 32
Gjest formula
Skrevet
7 minutter siden, MissLucy skrev:

Jublet av glede!? Det var mye mer enn det! Han var faktisk i ekstase. Og ekstase betyr, som vi alle er enige om, en

"sinnstilstand kjennetegnet ved sterk indre opplevelse av å være fylt av noe guddommelig eller være totalt hengitt til en forestilling eller idé med samtidig redusert kontakt med omgivelsene (innsnevret bevissthet)"

kilde:

:fnise:

Gjest Skribent
Skrevet
6 minutter siden, MissLucy skrev:

kilde:

Eller... alternativ virkelighet? :fnise: 

Skrevet
1 minutt siden, Skribent skrev:

Eller... alternativ virkelighet? :fnise: 

jeg tror faktisk dette er det mest presise som noensinne har vært skrevet på den bloggen

• Liker 9
Skrevet
20 minutter siden, Anna Nas said:

Innlegg som inneholder produktplassering eller -omtale er å regne som reklame i sin helhet, uansett hvor marginalt produktet omtales eller vises på bilder, og uansett hva innlegget handler om ellers. Bloggkonseptet er jo nettopp å få reklamebudskap til å se ut som en mindre viktig del av bloggingen, selv om kommersiell kommunikasjon egentlig er det bloggen (alle kanaler) stor sett består av. 

Jeg ikke enig i at hele innlegget (link) må regnes som reklame. Det var en "årskavalkade" med 70+ bilder, hvorav enkelte inneholder ting som ble sponset (hvilket er anført), men det er ingen reklamelenker i innlegget. Bildene med alkohol (fra et bryllup, bl.a.) er helt urelatert, og det er veldig tydelig. 

Det er ikke tale om at alkohol brukes som rekvisitt på samme måte som i Gina Tricot-saken.

• Liker 3
Gjest formula
Skrevet
12 minutter siden, MissLucy skrev:

kilde:

Wikipedia er heller ikke borte i sin beskrivelse:

Ekstase er en heftig følelse et individ har ved å bli satt utenfor sine sanser. Det er en sinnsstemning og betyr både begeistring, sinnsforvirring, henrykkelse, transe og brukes også om følelsen av å bli ett med Gud eller verdensaltet. Individets opplevelse av seg selv som individ forsvinner og går opp i en høyere enhet. 

Tenk at en halv squash med pålegg kan få et menneske dit! Jeg for min del har spist denne retten mange ganger, uten å ha vært i nærheten. Beklageligvis.

Gjest Skribent
Skrevet
8 minutter siden, Anna ~ skrev:

Jeg ikke enig i at hele innlegget (link) må regnes som reklame. Det var en "årskavalkade" med 70+ bilder, hvorav enkelte inneholder ting som ble sponset (hvilket er anført), men det er ingen reklamelenker i innlegget. Bildene med alkohol (fra et bryllup, bl.a.) er helt urelatert, og det er veldig tydelig. 

Det er ikke tale om at alkohol brukes som rekvisitt på samme måte som i Gina Tricot-saken.

Må først si jeg ikke kan regelverket like godt som andre her, men dette taler vel for seg selv:

«Innlegg som inneholder produktplassering eller -omtale er å regne som reklame i sin helhet, uansett hvor marginalt produktet omtales eller vises på bilder.» 

Man kan sikkert være uenig i reglene, LKE er jo hjertens uenig (jf kommentarfeltet i VG sist de ble tatt), men det blir vel litt irrelevant?

Skrevet (endret)
16 minutter siden, Anna ~ skrev:

Man kan være så enig eller uenig i et regelverk man vil, det betyr likevel ikke at den enkeltes mening er den riktige. Selv om du er uenig i at fartsgrensen i en gate er 50 km/t, betyr ikke det at du kan kjøre i 80 km/t fordi du mener det er riktig. 

Endret av Cocosa
Skriveleif
Gjest pelikanen
Skrevet
1 time siden, Runnershigh skrev:

Blir så provosert når frua skal friste med den fantastiske "squash-pizzaen", og prestrerer å si at "Mmm! Så er det bare å spise pizza på en onsdag med verdens beste samvittighet"

Man skal da kunne spise mat med verdens beste samvittigheten om det så er laget med hvetemel! 😤 Hvorfor må hun alltid nevne "god samvittighet" i forbindelse med sine sunne oppskrifter? Den dama der bør heller øve seg på å klare å spise noe usunt uten å få dårlig samvittighet. 

Pizza kan du spise hele uken. Det er hva som er på den, som kan lage problemer for deg på lang sikt. Bare nevner kjøttdeig og masse ost. Med innstilling at en kan ha god samvittighet når en setter seg til bords? Slike ord hører ikke hjemme ved et matbord. 

Gjest pelikanen
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Enig i at det ikke kan kalles pizza.

Det CBE viser oppskriften på her er i utgangspunktet en lavkarbo klassiker, som i og for seg er god. MEN: problemet med denne oppskriften er at det både er lite karbo, OG lite fett. Så noe fullverdig måltid er det ikke, for hvor skal man ta energien fra?

Mye mer ost og litt bacon på toppen, evt mer pepperoni, så blir det bra.

For å fronte sunn mat, så har hun liten innsikt. Så da spør jeg også, det må jo være litt energi i maten. Dytter hun i seg sjokolade etterpå. Stiller spørsmål ved mye av dette. Om hun skal inspirere andre til denne maten, så bør Hu sette seg mer inn i hva denne kosten gir. Skjønner bedre nå, at det er kun bilder før og etter trening. Ikke svett, sminken på plass. Skal du trene med kosthold uten energi, så er det nok å ta bilder.

Skrevet
41 minutter siden, Skribent skrev:

Må først si jeg ikke kan regelverket like godt som andre her, men dette taler vel for seg selv:

«Innlegg som inneholder produktplassering eller -omtale er å regne som reklame i sin helhet, uansett hvor marginalt produktet omtales eller vises på bilder.» 

Man kan sikkert være uenig i reglene, LKE er jo hjertens uenig (jf kommentarfeltet i VG sist de ble tatt), men det blir vel litt irrelevant?

Regelverket er faktisk veldig enkelt å forholde seg til. Forvirring oppstår først når bloggerne + accessories insisterer på å kave rundt i en selvkonstruert gråsone. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
1 time siden, Skribent skrev:

Selvfølgelig så fortsetter denne kommersielle bedriften med å utforske lovverkets gråsoner for alt de er verdt. De mener tydeligvis at det er i skillet mellom lovlighet og ulovlighet at de største grunkene finnes i SoMe. På samme måte som at de tøyer etiske retningslinjer angående utlevering av mindreåriges privatliv og usunt kroppsfokus, bare fordi det ikke er ulovlig (ennå). 

CBE har uttalt at hun sikkert får kritikk fordi hun har et "dra til"-tryne stakkars, men det er den sleipe og skruppelløse forretningsdriften som gjør at folk får henne i halsen.

Endret av Ultiva
  • Liker 17
Skrevet
2 minutter siden, Ultiva skrev:

Selvfølgelig så fortsetter denne kommersielle bedriften med å utforske lovverkets gråsoner for alt de er verdt. De mener tydeligvis at det er i skillet mellom lovlighet og ulovlighet at de største grunkene finnes i SoMe. På samme måte som at de tøyer etiske retningslinjer angående utlevering av mindreåriges privatliv, bare fordi det ikke er ulovlig ennå. 

CBE har uttalt at hun sikkert får kritikk fordi hun har et "dra til"-tryne stakkars, men det er den sleipe og skruppelløse forretningsdriften som gjør at folk får henne i halsen.

Dra-til-oppførsel..

• Liker 9
Skrevet

Hva er et dra-til-tryne, egentlig?

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Anna ~ skrev:

Selvfølgelig er vinglassene en rekvisitt. Hva er det ellers?

• Liker 9
Skrevet

Nå venter jeg egentlig på at 'noen' tar affære mht reklamemerking og alkoholbruk på Cbe.no

• Liker 11
Skrevet
58 minutter siden, pelikanen skrev:

For å fronte sunn mat, så har hun liten innsikt. Så da spør jeg også, det må jo være litt energi i maten. Dytter hun i seg sjokolade etterpå. Stiller spørsmål ved mye av dette. Om hun skal inspirere andre til denne maten, så bør Hu sette seg mer inn i hva denne kosten gir. Skjønner bedre nå, at det er kun bilder før og etter trening. Ikke svett, sminken på plass. Skal du trene med kosthold uten energi, så er det nok å ta bilder.

Nå er det jo Frua som har lagt ut dette blogginnlegget. Vi vet jo ikke om familien Berg Eriksen rører noe av det Frua lager i sin alternative virkelighet?

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...