Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Er ikke så lenge siden jeg leste en avisartikkel om nettopp dette med hverdagsdrikking og problematikken rundt at nordmenn tilegner seg kontinentale vaner med litt vindrikking i ukedagene samtidig som de også kjører på med helgefylla. Særlig hos kvinner var alkoholkonsumet sterkt økende. Skal se om jeg finner artikkelen, litt tidlig på morran enda.. 

Jeg husker ikke akkurat hvor mange enheter som var anbefalt at kvinner holdt seg innenfor før det blir skadelig for kroppen, men det var faktisk ikke så mange. 

Har ingenting i mot hverken vin eller whisky jeg (faktisk så samler jeg på skotsk malt), og jeg kan gjerne sprette ei god flaske rødvin sammen med mannen min på en onsdag. Helgefylla husker jeg ikke sist jeg var på, og ikke er jeg en influencer heller, tror jeg har 30stk som følger meg på snap og ca 300 på Facebook.. jeg tror det er viktig at man er bevist eget alkoholkonsum, særlig hvis man har barn, men også for egen helse sin del.  

Men hadde jeg vært en stor blogger så håper jeg at jeg hadde vært såpass fornuftig at jeg hadde tenkt over hvilke signaler jeg hadde sendt ut, da særlig til yngre jenter/kvinner som kanskje er mere lettpåvirkelige. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er nok ganske påvirket av alle amerikanske seriene hun ser på. Der skjenker man seg jo et glass med det samme man kommer inn eller setter seg i sofaen. Et forsøk på å vise klasse og stil. 

Jeg serverer kaffe eller te når min mor kommer på besøk. Men så har vi ingen vi skal imponere. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skruf skrev:

Men hadde jeg vært en stor blogger så håper jeg at jeg hadde vært såpass fornuftig at jeg hadde tenkt over hvilke signaler jeg hadde sendt ut, da særlig til yngre jenter/kvinner som kanskje er mere lettpåvirkelige. 

Her peker du på et godt poeng. Hva vil man bruke påvirkningskraften sin på? Forbruk og alko? Det er særdeles lite med den livsstilen CBE  som er bærekraftig og veldig lite leserene bør dra nytte av. Men som en bruker her skrev :CBE traseer seg gjennom voksenlivet. Håper en dag de våkner, og synes det er veldig rart om de ikke får kommentarer fra nære voksne på livsstilen sin. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte humre litt da jeg leste i gårsdagens innlegg at bloggeren ønsket seg opphold i snøværet i et par dager fordi hun skulle til Oslo i dag morges. Å få med seg nyhetene er tydeligvis bortprioritert i hennes hektiske hverdag med vin, posering og nesekonturering. Men for all del, håper hun kom seg vel frem i snøkaoset! 

Endret av Ultiva
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ultiva skrev:

Måtte humre litt da jeg leste i gårsdagens innlegg at bloggeren ønsket seg opphold i snøværet i et par dager fordi hun skulle til Oslo i dag morges. Å få med seg nyhetene er tydeligvis bortprioritert i hennes hektiske hverdag med vin, posering og nesekonturering. Men for all del, håper hun kom seg vel frem i snøkaoset! 

Tenkte det samme, hun kan jo ikke ha fulgt med overhodet. Dog skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke bare kan ta toget, all den tid det virker som nesten umulig oppgave for henne å reise til Oslo alene.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym90059005 skrev:

Tenkte det samme, hun kan jo ikke ha fulgt med overhodet. Dog skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke bare kan ta toget, all den tid det virker som nesten umulig oppgave for henne å reise til Oslo alene.

Vet ikke om tog er noe bedre :P https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Eowv6P/snokaos-store-problemer-for-fly-tog-biltrafikken-og-kollektivtrafikken

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Kollektivtrafikken er et eneste stort kaos i dag, men ellers er jeg helt enig med deg. På toget hadde hun fått unna litt jobb på laptopen begge veier også, hun som alltid har det så umenneskelig hektisk :ironi:

CBE bør kanskje få kudos for at hun valgte å dra inn i Oslogryta i dag, hun som ofte gir uttrykk for indre stress og misliker sterkt å dra noe sted alene (selv om jeg mistenker at hun ikke fikk med seg snøkaoset før hun sto midt oppi det).

Endret av Ultiva
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent

Her fløy det noen unger ut med badevannet, så vi prøver igjen.

11 timer siden, Emilie112 skrev:

Her peker du på et godt poeng. Hva vil man bruke påvirkningskraften sin på? Forbruk og alko? Det er særdeles lite med den livsstilen CBE  som er bærekraftig og veldig lite leserene bør dra nytte av. Men som en bruker her skrev :CBE traseer seg gjennom voksenlivet. Håper en dag de våkner, og synes det er veldig rart om de ikke får kommentarer fra nære voksne på livsstilen sin. 

Gjennom sin kavalkade har CBE kunnet kjøre en omfattende reprise på sin praksis fra i fjor, gi bonusrunder med reklame til seg selv og andre samt fortsatt eksponering av barn, alminneliggjøring av hverdagsdrikking og generelt bidra til videre  utseendefiksering (lenke til blogginnlegg som eksempel http://www.carolinebergeriksen.no/2018/01/16/aret-som-gikk-del-3/ ).

Blant de viktigste temaene det er fokus på nå er nettopp disse - alkoholbruk, påvirkning på barn og unge samt eksponering av barn på Internett.

For å overse dette så konsekvent må aktøren være særs arrogant, all den tid vi går ut fra de ikke er direkte uintelligente. CBE jobber innenfor medier og kommunikasjon, og vi må dermed gå ut fra hun får med seg signaler i tiden - det er tross alt jobben hennes. Hun har ingen unnskyldning for å fortsette slurvete forretningsdrift, som grundig dokumentert både her og av offentlige instanser. Som hun selv påpeker i sitt innlegg om å finne sin egen balanse (14. januar):

«Det er heller ingen hemmelighet at vi i starten var ganske så bastante på hva vi trodde på når det gjaldt lchf begge to, men vi lever for å lære og på disse 7 årene har vi begge to tilegnet oss en god del mer kunnskap hva gjelder både kosthold og det meste andre. Vi har jo blitt eldre.. og kanskje litt visere :-) «

De lever for å lære, visst, og mener de har lært litt av hvert på sju år. Nuvel. Uttalelsen får stå der til allmenn forlystelse, men sju år på å lære jobben sin er mer enn de fleste kommer unna med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderat lavkarbo og lite fett? Ingen god kombo spør du meg. Og løping som en gal før kl 07 om morgenen? Eldre og visere blir feil ord i min verden. Usikker og redd for å legge på seg tenker jeg heller da.

Og bare sånn på sidelinjen så kan hun umulig bruke XS i størrelser? Hun er høyere enn meg og jeg ser egentlig tynnere ut enn henne (har også svai som henne). Jeg bruker small som ofte sitter litt stramt på meg. Kari Traa er i grenseland i small. Syns det størrelsesgreiene hennes er forvirrende altså...

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savai.no (butikken til Louise Angelica Riise) har brukt bilde fra cbe.no på sin instagramkonto. 
Lurer derfor på om her har vært skjult sponsing/reklame? Berg Eriksen nevner hvor buksen er fra i kommentarfeltet. 

* 04.01.18: Skjult sponsing/reklame? https://imgur.com/a/Vjzf8
* Reklame hos Berg Eriksen: https://imgur.com/a/pH9eU

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua liker å provosere med vinglass også i dagens blogginnlegg. Hu gir seg ikke.

Endret av Kleenex
Feil ordlegging
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er rart at enkelte personer med makt og påvirkning ikke velger å bruke huet sitt søik at de sender ut de rette signaler. Når alt kommer til alt, og slutten på bloggeraen nærmer seg, og alt skal regnes opp, vil CBE virkelig bli husket som wannabe-housewife-of-hvorenndebor, den som fremmet spiseforstyrrelser og kroppspress, den som drikker vin daglig og prøver å gjøre det til noe classy, den som redigerer bilder og selger ungenes oppvekst, pluss alt det her? Akkurat nå flyter hun på ar blogging fortsatt er noen lunde big deal, men den dagen blogging går i arkivet og mister glansen sin, hva da? Det er jo ikke så mye igjen. 

Jaja... De er i trassalderen de to der. Hvorfor gjøre ting riktig og ordentlig når en kan leke trassalder med oss feite sjalu mislykkede kjerringer på kvinneguiden.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Asti said:

16.01.18: Alkoholholdig drikke i reklameinnlegg:  https://imgur.com/a/bQR6d

Et blogginnlegg som inneholder reklame (dvs. reklamen er ikke 100% av innholdet) er ikke det samme som en annonse (dét du kaller et reklameinnlegg). 

Blogginnlegg må gjerne inneholde både reklame og omtale/avbilding av alkohol, hvis de to ting er tydelig adskilt (reklamen tydelig markert og avgrenset) og det ene ikke har noe med det andre å gjøre. Som analogi kan du tenke på en avisside med redaksjonell omtale av alkohol og en tilfeldig annonse for fiskepålegg (eksempel fra VG (img)). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 time siden, Anna ~ skrev:

Et blogginnlegg som inneholder reklame (dvs. reklamen er ikke 100% av innholdet) er ikke det samme som en annonse (dét du kaller et reklameinnlegg). 

Blogginnlegg må gjerne inneholde både reklame og omtale/avbilding av alkohol, hvis de to ting er tydelig adskilt (reklamen tydelig markert og avgrenset) og det ene ikke har noe med det andre å gjøre. Som analogi kan du tenke på en avisside med redaksjonell omtale av alkohol og en tilfeldig annonse for fiskepålegg (eksempel fra VG (img)). 

Nå er det vel Helsedirektoratet og FT som avgjør dette når det kommer til stykket. 

Dessuten - siden det synes å gå enkelte hus forbi - så har bloggen jf. Brønnøysundregisteret følgende formål:

Sitat

Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder og annet
som naturlig faller sammen med dette.

Dét er noe helt annet enn VG som har et nyhetsformidlende formål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Anna ~ skrev:

Ifølge Forbrukertilsynet regnes hele innholdet i innlegg som reklame, så lenge der legges ut noe som regnes som reklame. Eksempelvis fra https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some#chapter-3 "Det du legger ut sammen med annonselenker er også reklame, og derfor må følgerne skjønne at hele innlegget er reklame. ". (Kan presisere det i imgurene om dette).

Så hvor har du det fra at det går an å holde det adskilt slik du viser til? Legg gjerne ved dokumentasjon, der det står.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Igjen denne anstrengte holdningen til mat. Fra å gjøre seg fortjent til pizza ved å trene først, trene for å "gjøre plass" til julematen, og nå pizza for hele familien, som man kan nyte med god samvittighet.

En pizza laget av  squash, som består av 96% vann, med pepperoni og fetaost på. Imponerende hvis barna spiser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, formula skrev:

Igjen denne anstrengte holdningen til mat. Fra å gjøre seg fortjent til pizza ved å trene først, trene for å "gjøre plass" til julematen, og nå pizza for hele familien, som man kan nyte med god samvittighet.

En pizza laget av  squash, som består av 96% vann, med pepperoni og fetaost på. Imponerende hvis barna spiser dette.

Så utrolig slitsomt! Hva med å bare lage en skikkelig digg pizza, nyte den og slappe av litt og! Signalisere at det er helt greit!

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, formula said:

Regner med at dette kan spises med god samvittiget pga lavt kalori- og karboinnhold i squashen (kontra en grov bunn f.eks..)

Supert for barn i vekst! :frkk:

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...